Skocz do zawartości
126tomek

Lusterko prawe pomoc w wyborze i montażu

Rekomendowane odpowiedzi

Więc ja coś od siebie dodam na świeże dla wszystkich tych co kupią lustro od angola. Konieczne jest przełożenie adaptera (czarnego trójkąta) z auta EU. Nie ma bata aby ustawić lusterko z adapterem ENG na nasze potrzeby.

 

Opis zawarty przez Mr. X jest bardzo przydatny , nie mniej na będąc na świeżo po wymianie adaptera chciał bym go uzupełnić o kilka wskazówek.

 

Jak już uda się Wam zdjąć osłonę, do której instrukcje zamieścił Magoo czeka Was walka z odgięciem wąsów.Ja przed odgięciem wąsów zdjąłem szkło i odkręciłem tarczkę z silniczkami i dzięki temu uwolniłem od razu kable od regulacji i ogrzewania, dwa miałem lepszy dostęp do podkładki. Owe wąsy znajdują się w podkładce klinującej na sprężynie. Zaopatrzcie się w coś cienkiego i wytrzymałego za razem. Ja robiłem to mega małym śrubokrętem i igłą do szycia skóry. Gdy będziecie odginać je podkładka będzie szła do góry będąc wypychana przez sprężynę, w pewnym momencie zejdzie ze sprężyny i jak było wcześniej napisane nie wystrzeli. W tym momencie EUREKA lustro nie mal uwolnione. pozostaje Wam uwolnić kable z adaptera, zapewniam że wtyczka nie przejdzie przez podkładkę i sprężynę. Kostka ma 3 kabelki jeden biały drugi biały z paskiem czerwonym i trzeci fioletowy zaznaczcie sobie kolejność w jakiej się je będzie później w kostkę wkładać. (ja zrobiłem sobie zdjęcie poglądowe smartfonem). Owa kostka jest otwierana, od strony styków luzujemy piny, otwieramy kostkę od strony wtyku kabla (spokojnie jest tu klapka) wyciągamy uwalniamy sprężynę i podkładkę i wuala. Osobiście zacząłem rozbiórkę od lusterka ENG aby w razie czego wiedzieć co i jak i mieć jak jeździć gdyby coś nie pykło. potem rozbieramy nasze lusterko, przekładamy adapter do bebech ENG i składamy w odwrotnej kolejności.

 

Podkładkę przed nabiciem poddałem zabiegowi prostowania ów wąsów i nabijałem nasadką klucza aby równomiernie ją nabić. Odradzam owy zabieg wykonywać na samochodzie bo adapter może się rozejść i popękać.

 

Mam nadzieje że mój opis pomoże komuś w owym zabiegu, nie mniej jednak dzięki Wam za ten temat inaczej bym się za to nie zabrał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podkładkę przed nabiciem poddałem zabiegowi prostowania ów wąsów i nabijałem nasadką klucza aby równomiernie ją nabić. Odradzam owy zabieg wykonywać na samochodzie bo adapter może się rozejść i popękać.

Nic nie potrzeba nabijać,wystarczy ją równomiernie wcisnąć.Robiłem to na samochodzie w dwóch borach i w passacie i nic się nie rozeszło ani nie urwało.Przy wciskaniu można podeprzeć od dołu wspornik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no mi osobiście ciężko było ugiąć sprężynę ręcznie więc nabiłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W żadnym wypadku nie można odginać owych wąsów, a tylko i wyłącznie opierać szeroki wkrętak płaski o element i przekręcać go, by pchał zapięcie do góry. Da radę, ale nie jest to łatwe. Odginane i prostowane wąsy prędzej czy później pękają. Po kilku latach, ale pękają...Do ponownego zabezpieczenia lustra idealna jest nakrętka koronkowa trzymająca przegub w łożysku i imadło. Wciska idealnie, a otwory w koronce pasują, by puścić akurat tam przewody.

Edytowane przez polonez15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pokazać? Ale co dokładnie:P? Przyrząd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba mnie nie zrozumiałeś... Ja mówiłem, że podkładkę wciskam nakrętką, a nie stosuje zamiast niej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jakaś różnica lusterko do 2000 rok i FL? Pomijam te ostatnie z kierunkowskazami.

Jaka wtyczka jest w 2000 roku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z wymiana zwykłych lusterek na lusterka z kierunkowskazami? Dużo jest z tym roboty? Skąd pociągnąć wiązkę? Czy może jest ona fabrycznie schowana?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Roboty tyle co przy wymiane zwykłych + dodatkowe przewody na kierunkowskazy. Kostki kierunkowskazów z znajdziesz pod osłoną przy nogach kierowcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A da sie dodac kierunkowskazy do zwyklych lusterek czy trzeba zakladac oryginalne lusterka z kierunkowskazami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz takie kierunkowskazy które byś chciał wpasować w te obecne lustra?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dopiero zaczynam o tym myśleć, a na allegro jest tego trochę. Zastanawiałem się po prostu czy są zestawy plug and play, że wyjmujesz jakąś zaślepke plastikową, zastępujesz ją kierunkowskazem i po prostu doprowadzasz wiązkę. Trochę poczytałem forum i raczej jest to nierealne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się nie da ;) zakładaj ori, ewentualnie zamienniki bo przekombinujesz.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności