PiotrekJ85 Zgłoś #1 Napisano 8 Października 2008 (edytowane) Koledzy możecie mi powiedzieć od czego jest ten czujnik pokazany na zdjęciu? Zdjęcie czujnika zrobione w sąsiada Pasku, ale ma on identyczny silnik co ja, jednak u mnie nie ma tego czujnika tylko wisi sobie wtyczka, która nigdzie nie jest podłączona. Do czego on jest i skoro sąsiad to ma to ja też powinienem mieć? Edytowane 13 Października 2017 przez radekrp90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #2 Napisano 8 Października 2008 Czujnik temperatury zewnętrznej - jest w autach z klimą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #3 Napisano 8 Października 2008 u mojego ojca w B4 czujnik temp. zewnetrznej jest umieszczony w zderzaku na dole po stronie pasażera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrekJ85 Zgłoś #4 Napisano 8 Października 2008 Nie wiem czy czujnik temp. zewnętrznej, ja mam climatronic i temperaturę zewnętrzną też mi wyświetla, więc może to od czegoś innego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #5 Napisano 8 Października 2008 Bywały dwa czujniki jeden temperatura zewnetrzna lokalizacja zderzak prawa strona , drugi na podszybiu mierzy stopień nasłonecznienia, jednak zależało to od wersji klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
momasz1 Zgłoś #6 Napisano 8 Października 2008 (edytowane) Drodzy koledzy cieszę się że poruszyliście ten wontek !!! Ja mam ten czujnik w tym samym miejscu co na zdjęciu i problem z owym czujnikiem zaczą sie rok temu w zimie a mianowicie od zalania go wodą chyba a zaczeło sie od: 1. przepalnia bezpiecznika nr 4 od szyberdachu no ale zima była i go nie otwierałem 2. po włożeniu bezpiecznika na wiosne stała sie rzecz niesamowita po włączeniu zapłonu zaczeły włączać sie wentylatory i światła postojowe oraz zaczeło sie coś kopcić w aucie a bezpiecznik stopiony ale nie przepalony po wyjęciu go z skrzynki problem z głowy 3. diagnoza: 2 kable od tego czujnika stały sie jednością czujnik jest połączony częściowo z czujnikiem wkręconym w rurke klimy z 4 kablami MOJE PYTANIE gdzie pokolei lecą kable z tego czujnika i z czym i w którym miejscu się łączą bo napewno z szyberdachem Chce to wymienić ale nie wiem jak sie za to zabrać Edytowane 8 Października 2008 przez momasz1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrekJ85 Zgłoś #7 Napisano 9 Października 2008 Bywały dwa czujniki jeden temperatura zewnetrzna lokalizacja zderzak prawa strona , drugi na podszybiu mierzy stopień nasłonecznienia, jednak zależało to od wersji klimy. Czyli rozumiem, że ten czujnik mierzy w jakimś stopniu nasłonecznienie? Bo faktycznie sąsiad ma manualną klimę, a ja mam climatronic, więc możliwe że on posiada ten czujnik a ja nie? Czy ktoś kto ma climatronic mógłby się wypowiedzieć czy posiada ów czujnik czy też nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 9 Października 2008 ten czujnik nie mierzy żadnego nasłonecznienia tylko temperaturę powietrza zasysanego przez wentylator do kabiny. żeby było weselej to dodam że czasem ten czujnik znajduje się wewnątrz "komina" wentylatora, pod kratką filtra kabinowego w postaci plastikowego pręcika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #9 Napisano 9 Października 2008 (edytowane) ten czujnik nie mierzy żadnego nasłonecznienia tylko temperaturę powietrza zasysanego przez wentylator do kabiny. żeby było weselej to dodam że czasem ten czujnik znajduje się wewnątrz "komina" wentylatora, pod kratką filtra kabinowego w postaci plastikowego pręcika Owszem jest i tak jak piszesz tylko jak wytłumaczysz istnienie jednego czujnika w zderzaku, drugiego w tunelu o którym piszesz i trzeciego na podszybiu? Stoi w warsztacie Golf 3 rok 98 z silnikiem AFT i klimą manualną - popatrzyłem i - czujnika w przednim pasie i zderzaku nie ma, jest natomiast na podszybiu zamocowany na uchwycie ECU w kanale dolotowym nie sprawdzałem. Edytowane 9 Października 2008 przez toldek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #10 Napisano 9 Października 2008 (edytowane) Czujnik w zderzaku mierzy temperaturę powietrza na zewnątrz w celu wyświetlenia jej wartości na wyświetlaczu MFA, a czujnik w podszybiu podaje wartość pomiaru do klimatyzacji (tak jak opisał to ormowiec) Czujnik (jak napisałeś "drugi" i "trzeci") są stosowane zamiennie, jest to wyraźnie napisane. ...dodam, że czasem ten czujnik znajduje się wewnątrz "komina" wentylatora... Edytowane 9 Października 2008 przez Grze?ko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 9 Października 2008 PiotrekJ85 Na temat czujników Climatronic-a poczytaj poniższy post # 6. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=34855 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrekJ85 Zgłoś #12 Napisano 9 Października 2008 Wielkie dzięki za wszelkie wyjaśnienia mojego tematu :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobra21 Zgłoś #13 Napisano 10 Października 2008 ten czujnik nie mierzy żadnego nasłonecznienia tylko temperaturę powietrza zasysanego przez wentylator do kabiny. żeby było weselej to dodam że czasem ten czujnik znajduje się wewnątrz "komina" wentylatora, pod kratką filtra kabinowego w postaci plastikowego pręcika Mylisz ze sobą dwa czujniki,ten na zdjęciu to jest " termo-wyłącznik" dla pojazdów z klimatyzacją.Zabezpiecza włączenie kompresora poniżej 3-5 stopni C.A to co mierzy temperaturę powietrza zasysanego to jest "sensor temperatury"występuje w autach z climatronikirm.Trzeci czujnik pod zderzakiem jak już wczesniej koledzy napisali służy tylko do wyświetlenia danej temperatury zewnętrznej na wyswietlaczu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrekJ85 Zgłoś #14 Napisano 10 Października 2008 Mylisz ze sobą dwa czujniki,ten na zdjęciu to jest " termo-wyłącznik" dla pojazdów z klimatyzacją.Zabezpiecza włączenie kompresora poniżej 3-5 stopni C.A to co mierzy temperaturę powietrza zasysanego to jest "sensor temperatury"występuje w autach z climatronikirm.Trzeci czujnik pod zderzakiem jak już wczesniej koledzy napisali służy tylko do wyświetlenia danej temperatury zewnętrznej na wyswietlaczu Czyli jak posiadam climatronik i nie mam tego czujnika i jest jedynie wtyczka do niczego nie podpięta tzn. że tak ma być? Że jest wszystko w porządku? Bo jestem właścicielem Paska dopiero od 3 miesięcy więc każda rzecz która jest "inna" jak u sąsiada w Pasku mnie niepokoi :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #15 Napisano 10 Października 2008 (edytowane) Mylisz ze sobą dwa czujniki,ten na zdjęciu to jest " termo-wyłącznik" dla pojazdów z klimatyzacją.Zabezpiecza włączenie kompresora poniżej 3-5 stopni C.A to co mierzy temperaturę powietrza zasysanego to jest "sensor temperatury"występuje w autach z climatronikirm.Trzeci czujnik pod zderzakiem jak już wczesniej koledzy napisali służy tylko do wyświetlenia danej temperatury zewnętrznej na wyswietlaczu Niestety mylisz się Ormowiec ma rację Jak jest zwykła klima ten czujnik służy do wyłączania sprężarki przy niskich temperaturach. Jak jest climatronik ten czujnik mierzy temp zasysanego powietrza. Żeby było śmieszniej były wersje z climatronikiem i bez tego czujnika, wtedy pod filtrem jest rurka z czujnikiem. Żeby było jeszcze śmieszniej to klimatronik pokazuje uśrednioną temperaturę pomiędzy tymi dwoma czujnikami, tzn w zderzaku i w podszybiu(lub pod filtrem)(jak jest climatronik to nie ma wskazania temp w mfa) Nie było wersji z trzema czujnikami, każda wersja z climatronikiem ma czujnik w zderzaku. Edytowane 10 Października 2008 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobra21 Zgłoś #16 Napisano 10 Października 2008 Niestety mylisz się Ormowiec ma racjęJak jest zwykła klima ten czujnik służy do wyłączania sprężarki przy niskich temperaturach. Jak jest climatronik ten czujnik mierzy temp zasysanego powietrza. Żeby było śmieszniej były wersje z climatronikiem i bez tego czujnika, wtedy pod filtrem jest rurka z czujnikiem. Żeby było jeszcze śmieszniej to klimatronik pokazuje uśrednioną temperaturę pomiędzy tymi dwoma czujnikami, tzn w zderzaku i w podszybiu(lub pod filtrem)(jak jest climatronik to nie ma wskazania temp w mfa) Nie było wersji z trzema czujnikami, każda wersja z climatronikiem ma czujnik w zderzaku. "Jak jest zwykła klima ten czujnik służy do wyłączania sprężarki przy niskich temperaturach"lub włączenia- to samo napisałem może niedostatecznie przekazałem swoją mysl(brakiem słowa manual).Nie spotkałem jeszcze"Jak jest climatronik ten czujnik mierzy temp zasysanego powietrza."wszystkie z którymi miałem(z climatromikiem) do czynienia miały pod filtrem,tak tez pisza w w serwisowych katalogach ETKA i ELZA.(chociaż różne kwiatki i składaki w sumie mogły wyjść) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #17 Napisano 7 Grudnia 2008 (edytowane) nie moge znalezc czujnika w moim b4pamietam ze pokazywal kiedys na kompie temp. zewn terz nie pokazuje. szukalem czujnika ale nie moge go znalezc. znalazlem na forum ze jest za jakas blenda le nie wiem za ktora. moze mi ktos wyjasnic krok po kroku jak go znalezc? co zdemontowac? i czemu przestal dzialac? dzisiaj rozebralem caly zderzak i nie znalazlem tego czujnika:( Jednak zauwazylem ze ta czarna kratka na dole jest ulamana na lewo od ucha od holowania. I podejrzewam ze wlasnie w tej ulamanej czesci mogl byc czujnik. Zauwazylem rowniez ze obok instalacji z kablami do klaksonu,kierunku,halogenu w drugim otworze obok ida 2 kable kolorow bialy z czerwonym paskiem i brazowy z bialym, ktore sa urwane. Czy one sa od czujnika? Czy ktos moze potwierdzic te kolory i polozenie czujnika? pozdrawiam Edytowane 9 Grudnia 2008 przez Kresek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #18 Napisano 9 Grudnia 2008 (edytowane) Znalezione na forum;-)Przyczyna zamieszania okazalo sie ulamany ten kawalek kratki gdzie wchodzi czujnik Edytowane 9 Grudnia 2008 przez Kresek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #19 Napisano 9 Grudnia 2008 (edytowane) Kresek - Te urwane kabelki są właśnie do czujnika. Wg schematu to biało-czerwony i brązowo-biały(lub brązowo-żółty) Edytowane 9 Grudnia 2008 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #20 Napisano 10 Grudnia 2008 Podziekowal:) To teraz tylko znalezc zaslepke z czujnikiem i nie musze juz szukac w instalacji:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach