Skocz do zawartości
pimko2

Podświetlenie wszystkich pozycji skrzyni biegów-tiptronic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem dotyczy podświetlenia wszystkich biegów w automacie na desce rozdzielczej. Z jazda jest wszystko ok nie ma żadnych różnic, natomiast podświetla wszystkie będąc obojętnie w jakiej pozycji. Może spotkał się ktoś z tym problemem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było opisywane dziesiątki razy - tryb awaryjny skrzyni, jakoś musi to zasygnalizować - poszukaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, przeszukałem forum i za wiele na ten konkretny temat nie ma. samochód jeździ normalnie i normalnie zmienia biegi. Co ciekawe sytuacja sama się zmienia i co jakiś czas wszystko wraca do normy i biegi są podświetlane prawidłowo. Także sam nie wiem co może być przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG (podłącz pod komputer) - na pewno sterownik odnotował to w pamięci usterek, wystarczy że je odczytasz. Zaoszczędzisz sobie czasu, od razu będzie wiadomo gdzie szukać przyczyny.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sytuacja się troszkę wyjaśniła. Podobnie jak i kolegi magwat po przekręceniu stacyjki i kiedy wszystkie wskaźniki świecą wyłączyć i włączyć ponownie stacyjkę wszystko wróciło do normy. Wydaje mi się, że przyczyną może byc tutaj zawieszanie czujnika przy lewarku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak tu odczytać co autor miał na myśli, kiedy jego myśli nie oddają słowa...

To w końcu co było przyczyną? Chciałbym wiedzieć, bo sam tak mam, a VAG nie pokazuje niczego :638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałbym wiedzieć, bo sam tak mam, a VAG nie pokazuje niczego

 

vag może w jednym wypadku nie pokazywać błędu tzn. jesli komputer nic nie odnotowuje... czyli Masz prawdopodobnie problem z samym wyświetlaczem....

 

z drugiej strony może komputer nie zapisuje błedów nieznaczących .... tylko czemu o tym sygnalizuje... czyżby projektujący coś skopali w tym miejscu...

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znów zmiana na dobre... Włączyłem rano autko, świecą się wszystkie biegi. Wyłączyłem, włączyłem i wszystko OK. Do tej pory bez zmian, prawidłowo. Ehhh... Pocieszające, że nie ma żadnych objawów nieprawidłowości w funkcjonowaniu skrzyni. Poziom oleju OK, żadnych szarpnięć, nawet gdy wyświetla się tryb awaryjny to TipTronic działa, tyle że nie wyświetlają się bieżące biegi... Dziwne... Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, proszę o pomoc w dość skomplikowanym problemie przy moim VW Passacie B5 1.9 TDi 116 ze skrzynią tiptronic, a mianowicie: samochód ten podczas jazdy na drugim biegu ma nagłe obniżenie obrotów o jakieś 150 i dalej jedzie równo. Dzieje się to w ten sposób ze gdy po przeżuceniu na drugi bieg auto do około 2000 obrotów jedzie równo ale dość mułowato natomiast gdy osiągnie 2000 obroty spadają o jakieś 100 do 150 i wtedy dopiero zaczyna jechać tak jak należy. Dzieje się to tylko na drugim biegu. Próbowałem juz robić w ten sposób że sprawdzałem czy dzieje się to tylko w okolicach 2 tysiąca obrotów na drugim biegu i w tym celu ciągnałem pierwszy bieg nawet do 4 tys obrotów wtedy jak przeskoczył na drugi to miał już 2300 obrotów, lecz też wtedy po osiągnięciu + - około 200 obrotów więcej znowu obroty spadają o jakieś nawet 200 ( przy obrotach w okolicy 2400-2700 drugiego biegu) i dopiero auto jedzie jak należy. To tylko chodzi o drugi bieg. Prosze o pomoc, dodatkowo po podłączeniu komputera nie występują żadne błędy, jeśli chodzi o turbine to chyba to też nie jest przyczyna ponieważ chodzi ona bez zarzutów, nie pzreładowuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od nie dawna tak masz? czy nie dawno zauwazyles? czy nie dawno autko nabyles? Ja mam takie cos na 3 biegu i zawsze mialem... Tiptronic ma jakies pol biegi, czytalem na forum to koledzy maja tak wlasnie na 2 biegu i to tak ma byc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od nie dawna tak masz? czy nie dawno zauwazyles? czy nie dawno autko nabyles? Ja mam takie cos na 3 biegu i zawsze mialem... Tiptronic ma jakies pol biegi, czytalem na forum to koledzy maja tak wlasnie na 2 biegu i to tak ma byc...

 

też tak mam tzn półbieg na 3 biegu i to jest normalne w tiptronicu ale żeby coś takiego było na 2gim biegu to pierwsze słyszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
też tak mam tzn półbieg na 3 biegu i to jest normalne w tiptronicu ale żeby coś takiego było na 2gim biegu to pierwsze słyszę.

 

A ja jak szukalem informacji o automacie to duzo widzialem ze na 2 biegu i zaczalem sie zastanawiac czy u mnie jest cos nie tak bo na 3 mam, ale pozniej znalazlem ze maja i na 3 biegu... Wiec nie wiem jak to jest ja tylko napisalem co czytalem i ze ja mam na 3...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
też tak mam tzn półbieg na 3 biegu i to jest normalne w tiptronicu ale żeby coś takiego było na 2gim biegu to pierwsze słyszę.
a myślałem że tylko u mnie coś nie tak. Również mam tipa i na 3 biegu powyżej 2000 obrotów, obroty spadają i zaczyna ciągnąć. Jak jadę w pozycji D nie czuję takiego efektu.

 

A ja jak szukalem informacji o automacie to duzo widzialem ze na 2 biegu
Być może chodzi o silnik,skrzynię lub wersję 3B a 3bg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Być może chodzi o silnik,skrzynię lub wersję 3B a 3bg.
:dobrze

 

I wlasnie dlatego tez napisalem ze ja mam tak na 3 biegu i "czytalem na forum to koledzy maja tak wlasnie na 2 biegu", i nie wyssalem tego z palca tylko sporo czytalem swego czasu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za odpowiedzi, fajnie, że się odezwaliście, dla porównania w automacie 1.9 tdi 110 koni nie ma takich manewrów na obrotach, sam sprawdziłem dlatego dalej jestem zaniepokojony, że jednak może być to jakaś poważna usterka. Autko nabyłem 1,5 roku temu po kilku godzinach jazdy od zakupu już wyczułem że jest spadek obrotów na drugim biegu. Jeździłem też Passatem 130 koni w tiptronicu i ani na drugim ani też na trzecim nie było takich przeskoków na obrotach. czy na pewno chodzi w tym przypadku o półbieg?

 

---------- Post added at 13:57 ---------- Previous post was at 13:53 ----------

 

Dla uściślenia ten Passat w tiptronicu 130 koni którym jeździłem był z 2005 roku. Jak możecie prześlijcie linki gdzie poruszany jest ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dla porównania w automacie 1.9 tdi 110 koni nie ma takich manewrów na obrotach

 

Na zadnym biegu nie wystepuje takie cos?

 

---------- Post added at 05:58 ---------- Previous post was at 05:55 ----------

 

Tu masz linka z pewnego serwisu automatow i mozesz sie zalogowac, i za free odpowiedza na Twoje pytanie

http://www.autojozefow.pl/forum/viewforum.php?f=2&sid=ec24c51ead5aa188842370509ac0b92d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tego Passata z 2005 roku o którym pisałem to na żadnym biegu nie występuje pół bieg, jeździłem i sprawdzałem, dla mnie to była normalna miarowa jazda, dlatego opisałem przypadek mojego samochodu ponieważ wydawało się to dla mnie usterką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zrobiles tak jak ja... Tez zauwazylem ze na 3 biegu mam takie cos i zaczalem czytac, czytac i czytac... bylo tego tak duzo ze spedzilem na tym ze trzy wieczory... No i tam pisali ze te polbiegi sa, jedni ze maja na 2 biegu a jedni ze na 3 biegu. Wiec moze to po czasie wystepuje lub jak jest jakis problem z silnikiem. Dowiedzialem sie ze jezeli silnikowi cos dolega to zawsze przechodzi to na skrzynie...

No i sam sie o tym przekonalem... Zeby zamontowac butle z gazem w kole zapasowym to musialem usunac filtr wegla aktywnego... No i mialem blad tego filtra. Zmiany biegow moze nie mocno wyczuwalne ale byly... za montowalem taki ala filtr i blad zniknal to teraz nawet nie wiem kiedy biegi sie zmieniaja...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak możecie prześlijcie linki gdzie poruszany jest ten temat.

 

trochę jest tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17478&page=2

 

Mam dokładnie tak jak napisał dragoks

 

to i ja sie wypowiem bo posiadam automata z tiptronikiem i z tego co tu piszecie u mnie ten 3 bieg tak samo sie zachowuje ale uwaga tylko jak zmieniam płynnie czyli ok 2-2.5 tys obrotów.nie wiem czy to awaria czy tak ma byc tzn półbieg nie znam sie na automatach nie wypowiem sie ale ogólnie to mój automat jest w dobfrym stanie nie ma zadnych szarpniec itd zmienia płynne biegi tylko ta 3 dzieli swoja prace na dwa przełozenia.dzieje sie tylko tak na TIPTRONIC na drive jest ok juz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w sumie tego to ja nie sprawdzilem czy na D tak sie dzieje,bo ja caly czas jezdze na Tipie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności