Skocz do zawartości
reveler

Elektryczne ogrzewanie lusterek

Rekomendowane odpowiedzi

wie ktos jak to zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak deszcz pada lusterka sa mokre ze nic nie widac. Jak bedzie sie grzalo zawsze to bedzie lepiej.

Myślisz, że to pomoże? Przy ciągłym deszczu lusterka wciąż będą zalewane kroplami, nawet gdyby temperatura lusterka była tak wysoka, że krople parowałyby błyskawicznie, to zaraz pojawią się następne - w końcu pada deszcz. Rozgrzej sobie patelnie i pochlap wodą. Moim zdaniem szkoda grzałek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

a wie ktoś może gdzie znajduje się bezpiczenik od podgrzewania lusterek? czy lusterka są podpięte pod ogrzewanie tylniej szyby czy mają oddzielny bezpiecznik, jeśli tak to gdzie on się znajduję bo w schemacie i opisie bezpieczników w ksiażce nie jest zaznaczony, jest tylko od podgrzewania tylniej szby.

Edytowane przez simix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja wolę osobny przycisk/gałkę do ogrzewania lusterek, niż spięte z ogrzewaniem tylnej szyby. Nie zawsze jest potrzeba ogrzewania i tego i tego jednocześnie. A po co włączać dwa odbiorniki prądu, skoro można jeden?

 

zgadzam się. ja prawie nigdy nie włączam ogrzewania tylnej szyby, bo za bardzo nie interesuje mnie, kto za mną jedzie ;-)

a tak na poważnie, to po kilkunastu minutach i tak szyba jest w miarę przejrzysta. Chyba, ze jest jakiś straszny lód, ale obecnie mam czujniki parkowania (poza tym są jeszcze lusterka boczne), więc tylna szyba nie jest tak potrzebna.

Ale dodatkowa kontrolna włączonych lusterek faktycznie by się przydała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzanie lusterek jest sterowanie przez zespolony moduł w drzwiach (szyby, central zamek, lusterka, kierunek). Moc grzania jest uzależniona od temp.zewnętrznej i jeżeli jest czujnik wilgotności to też jest brany w algorytmie grzania. Latem włącza się tylko poniżej określonej temp. Zimą na początku pełna moc a później tylko podtrzymanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tu chyba kiedyś pisał, że można popalić maty grzewcze przez jeżdżenie latem z włączonym grzaniem...?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś tu chyba kiedyś pisał, że można popalić maty grzewcze przez jeżdżenie latem z włączonym grzaniem...?!?
Jeżdżę już piąty rok na włączonych i nadal grzeją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś tu chyba kiedyś pisał, że można popalić maty grzewcze przez jeżdżenie latem z włączonym grzaniem...?!?

 

ciekawe jakim cudem skoro masz zabezpieczenie przed przegrzaniem i automatycznie się wyłącza,

w B5 to oczywiście zdarzały się takie przypadki, ale nie w B6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,

a wie ktoś może gdzie znajduje się bezpiczenik od podgrzewania lusterek? czy lusterka są podpięte pod ogrzewanie tylniej szyby czy mają oddzielny bezpiecznik, jeśli tak to gdzie on się znajduję bo w schemacie i opisie bezpieczników w ksiażce nie jest zaznaczony, jest tylko od podgrzewania tylniej szby.

 

Podlaczam sie pod pytanie - czy bezpiecznik jest oddzielny do kazdego z lusterek? Pytam bo mam problem z jednym tylko, wiec jesli oba sa na tym samym, to bezpiecznik musi byc w porzadku i musze szukac dalej... Po zdjeciu wkladu i wlaczenia ogrzewania , jakie napiecie musi byc zapodawane na kostce by wyeliminowac kable?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podlaczam sie pod pytanie - czy bezpiecznik jest oddzielny do kazdego z lusterek? Pytam bo mam problem z jednym tylko

 

Może to nie problem z zasilaniem, tylko z samym wkładem grzewczym? Mi jeden troszkę słabiej (czyt. wolniej) się nagrzewa, ale działa jak należy. Więc, według mnie, w tym przypadku coś jest nie tak z samym wkładem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też miałem jakiś czas temu problem z grzaniem lusterek, napięcie nie dochodziło w ogóle a maty były ok, w moim przypadku wystarczyło na nowo zaprogramować sterownik drzwi pomimo tego, że suma się zgadzała nie działało, odjąłem sobie jakąś cyfrę, aby zapisało inne kodowanie i z powrotem dałem to samo i zaczęło działać, dżojstik też da się sprawdzić nie pamiętam w którym bloku ale gdzieś jest grzanie lusterek off i po przekręceniu on.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam bezpiecznik jest oddzielny od każdego z lusterka jeśli ci lusterko nie grzeje to nie jest uszkodzony bezpiecznik.Ponieważ bezpiecznik zabezpiecza moduł sterownika drzwi więc nie chodziły by Ci szyby oraz centralny zamek. Należy szukać usterki w układzie wykonawczym czyli lusterku. Sprawdź czy na macie lusterka masz 12 volt.Pozdrawiam Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam bezpiecznik jest oddzielny od każdego z lusterka jeśli ci lusterko nie grzeje to nie jest uszkodzony bezpiecznik.Ponieważ bezpiecznik zabezpiecza moduł sterownika drzwi więc nie chodziły by Ci szyby oraz centralny zamek. Należy szukać usterki w układzie wykonawczym czyli lusterku. Sprawdź czy na macie lusterka masz 12 volt.Pozdrawiam Michał

 

Dzieki Michal - to tak lopatologicznie - wyjmuje wklad ale nie odlaczam od instalacji, wlaczam ogrzewanie, i sprawdzam na mierniku przy laczach czy mam 12 v?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam - Otworzylem lusterko lewe i teraz: dolaczylem lusterko i zmierzylem opor - jest. Zmierzylem napiecie na kabla w aucie - jest. To czemu nei dziala? I jeszcze : lewe lusterko (kierowcy) ma taka zlaczke dodatkowa, a prawe jej nie ma. Nie ma tam napiecia gdy jest nastawione auto na grzanie. Czy ktos wie po co ta dodatkowa zlaczka? Fotochrom? No i czemu dalaej moze nie dzialac? Styki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napięcie w lewym lusterku mierzone pod obciążeniem? tzn z podłączonym lusterkiem czy nie?. Musi być mierzone z podłączonym bo u mnie bez było napięcie a z nie było i tak jak pisałem wyżej pomogło ponowne w programowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam tak dodatkowe złącze to fotochrom. Jaka jest oporność twojego lusterka?. Jeśli chcesz sprawdzić szybko to podłącz lustereczko na krótko bezpośrednio pod akumulator i zobacz czy grzeje,być może masz zawyżoną oporność i tu jest usterka.Jak zmierzysz to podaj parametry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam tak dodatkowe złącze to fotochrom

dokładnie :dobrze

 

Odgrzewam - Otworzylem lusterko lewe i teraz: dolaczylem lusterko i zmierzylem opor - jest. Zmierzylem napiecie na kabla w aucie - jest. To czemu nei dziala? I jeszcze : lewe lusterko (kierowcy) ma taka zlaczke dodatkowa, a prawe jej nie ma. Nie ma tam napiecia gdy jest nastawione auto na grzanie. Czy ktos wie po co ta dodatkowa zlaczka? Fotochrom? No i czemu dalaej moze nie dzialac? Styki?

będziemy klepać nieskończoność postów i wróżyć z fusów , napisz czy grzebałeś coś przy lusterku ? , kupiłeś już takie auto? , bo jeśli w samym wkładzie masz kostkę pod fotochrom , a nie masz połączenia do tej kostki to znaczy że coś było grzebane ;) . A przynajmniej wymiana wkładu - tylko co było tego powodem ?

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie :dobrze

 

 

będziemy klepać nieskończoność postów i wróżyć z fusów , napisz czy grzebałeś coś przy lusterku ? , kupiłeś już takie auto? , bo jeśli w samym wkładzie masz kostkę pod fotochrom , a nie masz połączenia do tej kostki to znaczy że coś było grzebane ;) . A przynajmniej wymiana wkładu - tylko co było tego powodem ?

Pozdr

 

 

Nie wrozymy z fusów, forum jest od tego by sobie pomagać, aklepanie postów to właśnie takie twoje narzekanie.

 

1. Lusterko odłączone - opór na macie 1, przy roznych ustawieniach miernika, nawet 2k / brak brzeczyka (wszystko mierzone przy podłaczone kostce od fotochromu, ale to chyba nie wplywa na opor).

2. Czy wazne sa bieguny przy podlaczaniu kabli? Z prawej stron bl;izej auta mam podlaczony niebieski kabel, potem czerwony - a tutaj odwrotnie - czy to moze byc problem? Nie sadze - przeciez to obwod zamkniety, ale moge sie mylic.

2. Uzywane takie to 250zl na allegro - co proponujecie ? bawic sie z rozklejaniem, wymiana maty itd, czy sobie darowac i kupic za 30zl bez fotochromu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oporność lustereczka musi być po wyżej 5 om jeśli masz 1 om to masz uszkodzoną matę (masz zwarcie).Po co kupować całe lustereczko skoro można kupić wkład.Jest o wiele tańszy co do podłączenia kabelków to nie ma znaczenia ale tylko w macie grzejnej bo w fotochromie jeśli się pomylisz to d:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.Po co kupować całe lustereczko skoro można kupić wkład.Jest o wiele tańszy
Nie zawsze, kiedyś w Seacie za wkład wołali 38pln a za drugie lusterko zapłaciłem 50pln wiec różnica niewielka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności