nogman Zgłoś #21 Napisano 24 Stycznia 2012 wie ktos jak to zrobic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #22 Napisano 26 Stycznia 2012 jak deszcz pada lusterka sa mokre ze nic nie widac. Jak bedzie sie grzalo zawsze to bedzie lepiej. Myślisz, że to pomoże? Przy ciągłym deszczu lusterka wciąż będą zalewane kroplami, nawet gdyby temperatura lusterka była tak wysoka, że krople parowałyby błyskawicznie, to zaraz pojawią się następne - w końcu pada deszcz. Rozgrzej sobie patelnie i pochlap wodą. Moim zdaniem szkoda grzałek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simix Zgłoś #23 Napisano 20 Lutego 2012 (edytowane) witam, a wie ktoś może gdzie znajduje się bezpiczenik od podgrzewania lusterek? czy lusterka są podpięte pod ogrzewanie tylniej szyby czy mają oddzielny bezpiecznik, jeśli tak to gdzie on się znajduję bo w schemacie i opisie bezpieczników w ksiażce nie jest zaznaczony, jest tylko od podgrzewania tylniej szby. Edytowane 20 Lutego 2012 przez simix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebeq Zgłoś #24 Napisano 20 Lutego 2012 A ja wolę osobny przycisk/gałkę do ogrzewania lusterek, niż spięte z ogrzewaniem tylnej szyby. Nie zawsze jest potrzeba ogrzewania i tego i tego jednocześnie. A po co włączać dwa odbiorniki prądu, skoro można jeden? zgadzam się. ja prawie nigdy nie włączam ogrzewania tylnej szyby, bo za bardzo nie interesuje mnie, kto za mną jedzie a tak na poważnie, to po kilkunastu minutach i tak szyba jest w miarę przejrzysta. Chyba, ze jest jakiś straszny lód, ale obecnie mam czujniki parkowania (poza tym są jeszcze lusterka boczne), więc tylna szyba nie jest tak potrzebna. Ale dodatkowa kontrolna włączonych lusterek faktycznie by się przydała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
germar Zgłoś #25 Napisano 20 Lutego 2012 Grzanie lusterek jest sterowanie przez zespolony moduł w drzwiach (szyby, central zamek, lusterka, kierunek). Moc grzania jest uzależniona od temp.zewnętrznej i jeżeli jest czujnik wilgotności to też jest brany w algorytmie grzania. Latem włącza się tylko poniżej określonej temp. Zimą na początku pełna moc a później tylko podtrzymanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #26 Napisano 20 Lutego 2012 Ktoś tu chyba kiedyś pisał, że można popalić maty grzewcze przez jeżdżenie latem z włączonym grzaniem...?!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
germar Zgłoś #27 Napisano 20 Lutego 2012 Ktoś tu chyba kiedyś pisał, że można popalić maty grzewcze przez jeżdżenie latem z włączonym grzaniem...?!? Jeżdżę już piąty rok na włączonych i nadal grzeją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #28 Napisano 21 Lutego 2012 Ktoś tu chyba kiedyś pisał, że można popalić maty grzewcze przez jeżdżenie latem z włączonym grzaniem...?!? ciekawe jakim cudem skoro masz zabezpieczenie przed przegrzaniem i automatycznie się wyłącza, w B5 to oczywiście zdarzały się takie przypadki, ale nie w B6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ellah Zgłoś #29 Napisano 28 Listopada 2012 witam,a wie ktoś może gdzie znajduje się bezpiczenik od podgrzewania lusterek? czy lusterka są podpięte pod ogrzewanie tylniej szyby czy mają oddzielny bezpiecznik, jeśli tak to gdzie on się znajduję bo w schemacie i opisie bezpieczników w ksiażce nie jest zaznaczony, jest tylko od podgrzewania tylniej szby. Podlaczam sie pod pytanie - czy bezpiecznik jest oddzielny do kazdego z lusterek? Pytam bo mam problem z jednym tylko, wiec jesli oba sa na tym samym, to bezpiecznik musi byc w porzadku i musze szukac dalej... Po zdjeciu wkladu i wlaczenia ogrzewania , jakie napiecie musi byc zapodawane na kostce by wyeliminowac kable? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #30 Napisano 28 Listopada 2012 Podlaczam sie pod pytanie - czy bezpiecznik jest oddzielny do kazdego z lusterek? Pytam bo mam problem z jednym tylko Może to nie problem z zasilaniem, tylko z samym wkładem grzewczym? Mi jeden troszkę słabiej (czyt. wolniej) się nagrzewa, ale działa jak należy. Więc, według mnie, w tym przypadku coś jest nie tak z samym wkładem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michas2222 Zgłoś #31 Napisano 29 Listopada 2012 Witam Też miałem jakiś czas temu problem z grzaniem lusterek, napięcie nie dochodziło w ogóle a maty były ok, w moim przypadku wystarczyło na nowo zaprogramować sterownik drzwi pomimo tego, że suma się zgadzała nie działało, odjąłem sobie jakąś cyfrę, aby zapisało inne kodowanie i z powrotem dałem to samo i zaczęło działać, dżojstik też da się sprawdzić nie pamiętam w którym bloku ale gdzieś jest grzanie lusterek off i po przekręceniu on. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hrabia Michał Zgłoś #32 Napisano 29 Listopada 2012 Witam bezpiecznik jest oddzielny od każdego z lusterka jeśli ci lusterko nie grzeje to nie jest uszkodzony bezpiecznik.Ponieważ bezpiecznik zabezpiecza moduł sterownika drzwi więc nie chodziły by Ci szyby oraz centralny zamek. Należy szukać usterki w układzie wykonawczym czyli lusterku. Sprawdź czy na macie lusterka masz 12 volt.Pozdrawiam Michał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ellah Zgłoś #33 Napisano 30 Listopada 2012 Witam bezpiecznik jest oddzielny od każdego z lusterka jeśli ci lusterko nie grzeje to nie jest uszkodzony bezpiecznik.Ponieważ bezpiecznik zabezpiecza moduł sterownika drzwi więc nie chodziły by Ci szyby oraz centralny zamek. Należy szukać usterki w układzie wykonawczym czyli lusterku. Sprawdź czy na macie lusterka masz 12 volt.Pozdrawiam Michał Dzieki Michal - to tak lopatologicznie - wyjmuje wklad ale nie odlaczam od instalacji, wlaczam ogrzewanie, i sprawdzam na mierniku przy laczach czy mam 12 v? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ellah Zgłoś #34 Napisano 5 Grudnia 2012 Odgrzewam - Otworzylem lusterko lewe i teraz: dolaczylem lusterko i zmierzylem opor - jest. Zmierzylem napiecie na kabla w aucie - jest. To czemu nei dziala? I jeszcze : lewe lusterko (kierowcy) ma taka zlaczke dodatkowa, a prawe jej nie ma. Nie ma tam napiecia gdy jest nastawione auto na grzanie. Czy ktos wie po co ta dodatkowa zlaczka? Fotochrom? No i czemu dalaej moze nie dzialac? Styki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michas2222 Zgłoś #35 Napisano 5 Grudnia 2012 Napięcie w lewym lusterku mierzone pod obciążeniem? tzn z podłączonym lusterkiem czy nie?. Musi być mierzone z podłączonym bo u mnie bez było napięcie a z nie było i tak jak pisałem wyżej pomogło ponowne w programowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hrabia Michał Zgłoś #36 Napisano 5 Grudnia 2012 Witam tak dodatkowe złącze to fotochrom. Jaka jest oporność twojego lusterka?. Jeśli chcesz sprawdzić szybko to podłącz lustereczko na krótko bezpośrednio pod akumulator i zobacz czy grzeje,być może masz zawyżoną oporność i tu jest usterka.Jak zmierzysz to podaj parametry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #37 Napisano 5 Grudnia 2012 Witam tak dodatkowe złącze to fotochrom dokładnie :dobrze Odgrzewam - Otworzylem lusterko lewe i teraz: dolaczylem lusterko i zmierzylem opor - jest. Zmierzylem napiecie na kabla w aucie - jest. To czemu nei dziala? I jeszcze : lewe lusterko (kierowcy) ma taka zlaczke dodatkowa, a prawe jej nie ma. Nie ma tam napiecia gdy jest nastawione auto na grzanie. Czy ktos wie po co ta dodatkowa zlaczka? Fotochrom? No i czemu dalaej moze nie dzialac? Styki? będziemy klepać nieskończoność postów i wróżyć z fusów , napisz czy grzebałeś coś przy lusterku ? , kupiłeś już takie auto? , bo jeśli w samym wkładzie masz kostkę pod fotochrom , a nie masz połączenia do tej kostki to znaczy że coś było grzebane . A przynajmniej wymiana wkładu - tylko co było tego powodem ? Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ellah Zgłoś #38 Napisano 6 Grudnia 2012 dokładnie :dobrze będziemy klepać nieskończoność postów i wróżyć z fusów , napisz czy grzebałeś coś przy lusterku ? , kupiłeś już takie auto? , bo jeśli w samym wkładzie masz kostkę pod fotochrom , a nie masz połączenia do tej kostki to znaczy że coś było grzebane . A przynajmniej wymiana wkładu - tylko co było tego powodem ? Pozdr Nie wrozymy z fusów, forum jest od tego by sobie pomagać, aklepanie postów to właśnie takie twoje narzekanie. 1. Lusterko odłączone - opór na macie 1, przy roznych ustawieniach miernika, nawet 2k / brak brzeczyka (wszystko mierzone przy podłaczone kostce od fotochromu, ale to chyba nie wplywa na opor). 2. Czy wazne sa bieguny przy podlaczaniu kabli? Z prawej stron bl;izej auta mam podlaczony niebieski kabel, potem czerwony - a tutaj odwrotnie - czy to moze byc problem? Nie sadze - przeciez to obwod zamkniety, ale moge sie mylic. 2. Uzywane takie to 250zl na allegro - co proponujecie ? bawic sie z rozklejaniem, wymiana maty itd, czy sobie darowac i kupic za 30zl bez fotochromu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hrabia Michał Zgłoś #39 Napisano 6 Grudnia 2012 Oporność lustereczka musi być po wyżej 5 om jeśli masz 1 om to masz uszkodzoną matę (masz zwarcie).Po co kupować całe lustereczko skoro można kupić wkład.Jest o wiele tańszy co do podłączenia kabelków to nie ma znaczenia ale tylko w macie grzejnej bo w fotochromie jeśli się pomylisz to d:dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #40 Napisano 6 Grudnia 2012 .Po co kupować całe lustereczko skoro można kupić wkład.Jest o wiele tańszyNie zawsze, kiedyś w Seacie za wkład wołali 38pln a za drugie lusterko zapłaciłem 50pln wiec różnica niewielka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach