Skocz do zawartości
reveler

Elektryczne ogrzewanie lusterek

Rekomendowane odpowiedzi

Padła mata prawego lusterka. Na allegro kupilem nową GB10S. Grzeje ale słabo. Sprawdzalem napiecie to na mierniku skacze 5V do 12V czemu tak sie dzieje na lewym jest ok caly czas 12V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy jak przekręce do góry przycisk od grzania to ikonka powinna się podświetlić czy nie? U mnie cały czas jest tak ssamo. Odpalam samochód włączam światła i konsola w drzwiach od elektrycznych szyb i ustawiania lusterek z opcją grzania lusterek cały czas tak samo świeci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim Passacie B6 Sedan (2007r.) przestało działać podgrzewanie prawego lusterka. Lewe lusterko działa prawidłowo.

Zamieniłem lusterka, nadal nie działa prawa strona. Sprawdziłem ich rezystancję, jest na zbliżonym poziomie. Napięcia: lewe ok 14V, prawe ok 11V.

Znalazłem opis bezpieczników, ale nie ma w nich bezpiecznika dedykowanego do podgrzewania lusterek. Jest bezpiecznik od podgrzewania tylnej szyby, ale jest on sprawny.

Gdzie szukać źródła problemu? Czy szukać w sterowniku w drzwiach? Jeśli tak, na co zwrócić uwagę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.11.2017 o 15:23, Mierzyn napisał:

Jest bezpiecznik od podgrzewania tylnej szyby, ale jest on sprawny.

Tylna szyba podgrzewana jest niezależnie od lusterek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, proszę o pomoc w diagnozie, przestało mi grzać lusterko kierowcy, rozebrałem je okazało się że mata była spękana nie było przejścia... Wstawiłem w lusterko dwie gb10s podłączyłem i obecnie nie działają mi lusterka zupełnie... Napięcia brak na prawym i lewym, przejście jest, opór na oryginalnym 4,9 na tych nowych 2 matach jest 30 co nie zmienia faktu że zasilania brak, moduł w przewodach kierowcy działa, sterowanie lusterkami, centralny, tylko podgrzewania brak zanim przestało grzać zupełnie napięcie skakało z 0 do 13/14V co kilka sex pojawiało się na sekundę i znikało na kilka... Gdzie szukać przyczyny, jak to ugryźć? Póki co nie mam vcds itp...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłeś oporność elementu grzejnego z 5 na 30 Ohm czyli zamiast prądu 2.4A (moc ~29W ) płynie tam 0.4A (moc ~5W) - myślę, że dla sterownika to oznacza nic innego jak awarię maty grzewczej i stąd masz wyłączanie zasilania. Prądy i moce liczone dla 12Volt.

Spróbuj połączyć te dwie maty równolegle (bo założę się, że teraz są szeregowo), wtedy będziesz miał oporność około 7.5 Ohm, czyli popłynie prąd około 1.6A (moc ~19W) - powinno zadziałać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, nTomek napisał:

Zmieniłeś oporność elementu grzejnego z 5 na 30 Ohm czyli zamiast prądu 2.4A (moc ~29W ) płynie tam 0.4A (moc ~5W) - myślę, że dla sterownika to oznacza nic innego jak awarię maty grzewczej i stąd masz wyłączanie zasilania. Prądy i moce liczone dla 12Volt.

Spróbuj połączyć te dwie maty równolegle (bo założę się, że teraz są szeregowo), wtedy będziesz miał oporność około 7.5 Ohm, czyli popłynie prąd około 1.6A (moc ~19W) - powinno zadziałać.

Dziękuje za radę, idę przelutować temat :-)

jest to moje pierwsze autko które ma tak "rozbudowaną" i "wrażliwą" elektronikę + cały ten CAN, proste a nie pomyślałem w ten sposób, dam znać jak efekty

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety, szereg zmieniony na równoległe ale dalej zero reakcji, brak napięcia na lusterkach, regulacje działają... Hmmm, jakieś inne pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast maty możesz podłączyć żarówkę (żarówki) o mocy ~29W - zobaczysz czy wtedy sterownik załączy zasilanie. W jakich warunkach testujesz te lusterka? Sterownik załącza ogrzewanie dopiero poniżej temperatury otoczenia bodajże 20'C. Może siedzisz w ciepłym garażu? :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, nTomek napisał:

Zamiast maty możesz podłączyć żarówkę (żarówki) o mocy ~29W - zobaczysz czy wtedy sterownik załączy zasilanie. W jakich warunkach testujesz te lusterka? Sterownik załącza ogrzewanie dopiero poniżej temperatury otoczenia bodajże 20'C. Może siedzisz w ciepłym garażu? :) 

Doczytałem już o tych zależnościach, testuje na świeżym powietrzu, temperatury jakie są to wiemy. Odłączenie maty i wtedy sprawdzę, aczkolwiek zanim podłączyłem mate nowa to da drugą działała, nawet w pojedynkę, obecnie ani jedna ani druga... Przejście jest, opory też takie jak mają być... Ale zrobię test żarówki, czy jest możliwa konieczność użycia komputera? Coś mogło się rozkodować, wyłączyć? Czy to ręcznej zbyt "prosty" układ aby takie cuda się działy, a jednak... Szkoda że nie ma tutaj żadnego bezpiecznika itp to mogło by uposcic sprawę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem jest. W modelu z 2008 były to SC12 (10A) i SC44 (30A) - oba zasilają lewy i prawy moduł więc sądzę, że ten większy służy do zabezpieczenia obwodów podgrzewania. Twój rocznik mogę sprawdzić wieczorem - to ci napiszę, bo może być inaczej, chyba że sam posprawdzasz wszystkie :)

Sprawdziłem... w roczniku 2006 masz SC12 (10A) i SD29 (30A) - czyli jest inaczej. Skrzynka bezpieczników "D" jest po prawej stronie w kabinie.

Edytowane przez nTomek
uzupłenienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, rozumiem, że są 3 gniazda (prawa i lewa strona deski rozdzielczej + te pod maską przy aku), nie wiem czy to może mieć jakiś związek ale pomimo ustawienia w mfa+ świateł do i z domu nie działają, rozkodowały mi się obydwa piloty, muszę używać klucza awaryjnego, błędy żadne się nie wyświetlają, nie wiem jak po podpięciu bo mam tylko ala Autocoma, CDP+, a do VCDS jeszcze troszkę muszę zaczekać... Jeszcze żarówki nie podłączałem, bo mam tylko 21W muszę ogarnąć coś aby było te 29W aby mieć pewność, aczkolwiek wcześniej mimo uszkodzenia maty lewej, prawa grzała sama, więc ona na pewno nie pobierała 29W... jakiś chochlik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej sytuacji najrozsądniej jest poczekać na VCDS. Bez odczytania błędów (moduł komfortu, moduły drzwi, bordnetz...) ciężko dalej zgadywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie możesz zagadać w swoim regionie :vw: i poprosić o diagnostykę   VCDS     :ok 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Założyłem dziś nowe wkłady lusterek, podgrzewanie działa ale bardzo opornie, co prawda test trwał kilka minut na włączonym silniku ale odparowanie szkieł od "nachuchania" na nie trwało dość długo, powoli robiły się klarowne, przez całą moją "awarią" działo się to szybko a jak się zagrzały to były pod ręką wyczuwalnie ciepłe... Jak gdyby za niskie napięcie lub natężenie prądu szło na maty, napięcie jest zmienne jak to było już opisywane... Jutro mam na rano więc będzie test podczas dłuższej jazdy ale niepokoi mnie to... vcda jeszcze nie diagnozowałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te nowe wkłady to oryginał czy zamienniki? Ja założyłem zamiennik na prawą stronę i też widzę, że wolniej się nagrzewa - po prostu mniejsza moc tej maty i tyle. Mierzyłeś może opór tych nowych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki, ale firmy viewmax wyglądowo zbliżone do oryginału, klejone piankowa matą do szkła, a co najwazniejsze mata jest na całej powierzchni lustra, a nie jak na wiekszości allegrowych aukcji tylko na środku... Oporności nie mierzyłem ale uczynię po jutrze, bo coś mi tu nie pasuje ;/

 

Oporność nowych wkładów lewy 24,5 prawy 22,2 - podczas procedury reklamacyjnej i kontaktu ze sprzedającym, zweryfikowano kilkanaście innych kompletów tej firmy oraz innej również jakościowo z wyższej półki BLIC i wszystkie podobnie się prezentują, więc raczej przyczyna problemu leżu po stronie pojazdu a nie samych mat grzewczych... póki nie podłącze vcds problem pozostaje zawieszony...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio nie grzało mi lewe lusterko, a w miedzy czasie podłączyłem vaga i pokazało ze jest błąd. Wymieniłem wkład na nowy ale dalej jest problem bo jest albo tylko tylko ciepławe albo całkiem zimne. Prawe grzeje jak trzeba. Co jest nie tak . 

Dziś sprawdziłem vagiem błędy. Nic nie pokazało a lusterko nie grzeje.  A jeśli nawet to bardzo słabo. 

 

Sprawdziłem oporność wkładów - nowy zamiennik 22 a stary ori 5-6

zamówiłem używany ori i  powinno zacząć działać. 

Edytowane przez Karol027

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności