radekkowal Zgłoś #81 Napisano 11 Grudnia 2016 Padła mata prawego lusterka. Na allegro kupilem nową GB10S. Grzeje ale słabo. Sprawdzalem napiecie to na mierniku skacze 5V do 12V czemu tak sie dzieje na lewym jest ok caly czas 12V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boletto Zgłoś #82 Napisano 20 Lutego 2017 A czy jak przekręce do góry przycisk od grzania to ikonka powinna się podświetlić czy nie? U mnie cały czas jest tak ssamo. Odpalam samochód włączam światła i konsola w drzwiach od elektrycznych szyb i ustawiania lusterek z opcją grzania lusterek cały czas tak samo świeci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mierzyn Zgłoś #83 Napisano 4 Listopada 2017 W moim Passacie B6 Sedan (2007r.) przestało działać podgrzewanie prawego lusterka. Lewe lusterko działa prawidłowo. Zamieniłem lusterka, nadal nie działa prawa strona. Sprawdziłem ich rezystancję, jest na zbliżonym poziomie. Napięcia: lewe ok 14V, prawe ok 11V. Znalazłem opis bezpieczników, ale nie ma w nich bezpiecznika dedykowanego do podgrzewania lusterek. Jest bezpiecznik od podgrzewania tylnej szyby, ale jest on sprawny. Gdzie szukać źródła problemu? Czy szukać w sterowniku w drzwiach? Jeśli tak, na co zwrócić uwagę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #84 Napisano 8 Listopada 2017 Dnia 4.11.2017 o 15:23, Mierzyn napisał: Jest bezpiecznik od podgrzewania tylnej szyby, ale jest on sprawny. Tylna szyba podgrzewana jest niezależnie od lusterek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszan Zgłoś #85 Napisano 15 Listopada 2017 Witam, proszę o pomoc w diagnozie, przestało mi grzać lusterko kierowcy, rozebrałem je okazało się że mata była spękana nie było przejścia... Wstawiłem w lusterko dwie gb10s podłączyłem i obecnie nie działają mi lusterka zupełnie... Napięcia brak na prawym i lewym, przejście jest, opór na oryginalnym 4,9 na tych nowych 2 matach jest 30 co nie zmienia faktu że zasilania brak, moduł w przewodach kierowcy działa, sterowanie lusterkami, centralny, tylko podgrzewania brak zanim przestało grzać zupełnie napięcie skakało z 0 do 13/14V co kilka sex pojawiało się na sekundę i znikało na kilka... Gdzie szukać przyczyny, jak to ugryźć? Póki co nie mam vcds itp... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #86 Napisano 15 Listopada 2017 Zmieniłeś oporność elementu grzejnego z 5 na 30 Ohm czyli zamiast prądu 2.4A (moc ~29W ) płynie tam 0.4A (moc ~5W) - myślę, że dla sterownika to oznacza nic innego jak awarię maty grzewczej i stąd masz wyłączanie zasilania. Prądy i moce liczone dla 12Volt. Spróbuj połączyć te dwie maty równolegle (bo założę się, że teraz są szeregowo), wtedy będziesz miał oporność około 7.5 Ohm, czyli popłynie prąd około 1.6A (moc ~19W) - powinno zadziałać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszan Zgłoś #87 Napisano 15 Listopada 2017 2 godziny temu, nTomek napisał: Zmieniłeś oporność elementu grzejnego z 5 na 30 Ohm czyli zamiast prądu 2.4A (moc ~29W ) płynie tam 0.4A (moc ~5W) - myślę, że dla sterownika to oznacza nic innego jak awarię maty grzewczej i stąd masz wyłączanie zasilania. Prądy i moce liczone dla 12Volt. Spróbuj połączyć te dwie maty równolegle (bo założę się, że teraz są szeregowo), wtedy będziesz miał oporność około 7.5 Ohm, czyli popłynie prąd około 1.6A (moc ~19W) - powinno zadziałać. Dziękuje za radę, idę przelutować temat :-) jest to moje pierwsze autko które ma tak "rozbudowaną" i "wrażliwą" elektronikę + cały ten CAN, proste a nie pomyślałem w ten sposób, dam znać jak efekty pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszan Zgłoś #88 Napisano 15 Listopada 2017 No niestety, szereg zmieniony na równoległe ale dalej zero reakcji, brak napięcia na lusterkach, regulacje działają... Hmmm, jakieś inne pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #89 Napisano 17 Listopada 2017 Zamiast maty możesz podłączyć żarówkę (żarówki) o mocy ~29W - zobaczysz czy wtedy sterownik załączy zasilanie. W jakich warunkach testujesz te lusterka? Sterownik załącza ogrzewanie dopiero poniżej temperatury otoczenia bodajże 20'C. Może siedzisz w ciepłym garażu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszan Zgłoś #90 Napisano 17 Listopada 2017 31 minut temu, nTomek napisał: Zamiast maty możesz podłączyć żarówkę (żarówki) o mocy ~29W - zobaczysz czy wtedy sterownik załączy zasilanie. W jakich warunkach testujesz te lusterka? Sterownik załącza ogrzewanie dopiero poniżej temperatury otoczenia bodajże 20'C. Może siedzisz w ciepłym garażu? Doczytałem już o tych zależnościach, testuje na świeżym powietrzu, temperatury jakie są to wiemy. Odłączenie maty i wtedy sprawdzę, aczkolwiek zanim podłączyłem mate nowa to da drugą działała, nawet w pojedynkę, obecnie ani jedna ani druga... Przejście jest, opory też takie jak mają być... Ale zrobię test żarówki, czy jest możliwa konieczność użycia komputera? Coś mogło się rozkodować, wyłączyć? Czy to ręcznej zbyt "prosty" układ aby takie cuda się działy, a jednak... Szkoda że nie ma tutaj żadnego bezpiecznika itp to mogło by uposcic sprawę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #91 Napisano 17 Listopada 2017 (edytowane) Owszem jest. W modelu z 2008 były to SC12 (10A) i SC44 (30A) - oba zasilają lewy i prawy moduł więc sądzę, że ten większy służy do zabezpieczenia obwodów podgrzewania. Twój rocznik mogę sprawdzić wieczorem - to ci napiszę, bo może być inaczej, chyba że sam posprawdzasz wszystkie Sprawdziłem... w roczniku 2006 masz SC12 (10A) i SD29 (30A) - czyli jest inaczej. Skrzynka bezpieczników "D" jest po prawej stronie w kabinie. Edytowane 17 Listopada 2017 przez nTomek uzupłenienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszan Zgłoś #92 Napisano 20 Listopada 2017 Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, rozumiem, że są 3 gniazda (prawa i lewa strona deski rozdzielczej + te pod maską przy aku), nie wiem czy to może mieć jakiś związek ale pomimo ustawienia w mfa+ świateł do i z domu nie działają, rozkodowały mi się obydwa piloty, muszę używać klucza awaryjnego, błędy żadne się nie wyświetlają, nie wiem jak po podpięciu bo mam tylko ala Autocoma, CDP+, a do VCDS jeszcze troszkę muszę zaczekać... Jeszcze żarówki nie podłączałem, bo mam tylko 21W muszę ogarnąć coś aby było te 29W aby mieć pewność, aczkolwiek wcześniej mimo uszkodzenia maty lewej, prawa grzała sama, więc ona na pewno nie pobierała 29W... jakiś chochlik... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #93 Napisano 20 Listopada 2017 W tej sytuacji najrozsądniej jest poczekać na VCDS. Bez odczytania błędów (moduł komfortu, moduły drzwi, bordnetz...) ciężko dalej zgadywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #94 Napisano 20 Listopada 2017 Ewentualnie możesz zagadać w swoim regionie i poprosić o diagnostykę VCDS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszan Zgłoś #95 Napisano 2 Grudnia 2017 Założyłem dziś nowe wkłady lusterek, podgrzewanie działa ale bardzo opornie, co prawda test trwał kilka minut na włączonym silniku ale odparowanie szkieł od "nachuchania" na nie trwało dość długo, powoli robiły się klarowne, przez całą moją "awarią" działo się to szybko a jak się zagrzały to były pod ręką wyczuwalnie ciepłe... Jak gdyby za niskie napięcie lub natężenie prądu szło na maty, napięcie jest zmienne jak to było już opisywane... Jutro mam na rano więc będzie test podczas dłuższej jazdy ale niepokoi mnie to... vcda jeszcze nie diagnozowałem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #96 Napisano 2 Grudnia 2017 Te nowe wkłady to oryginał czy zamienniki? Ja założyłem zamiennik na prawą stronę i też widzę, że wolniej się nagrzewa - po prostu mniejsza moc tej maty i tyle. Mierzyłeś może opór tych nowych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszan Zgłoś #97 Napisano 2 Grudnia 2017 Zamienniki, ale firmy viewmax wyglądowo zbliżone do oryginału, klejone piankowa matą do szkła, a co najwazniejsze mata jest na całej powierzchni lustra, a nie jak na wiekszości allegrowych aukcji tylko na środku... Oporności nie mierzyłem ale uczynię po jutrze, bo coś mi tu nie pasuje ;/ Oporność nowych wkładów lewy 24,5 prawy 22,2 - podczas procedury reklamacyjnej i kontaktu ze sprzedającym, zweryfikowano kilkanaście innych kompletów tej firmy oraz innej również jakościowo z wyższej półki BLIC i wszystkie podobnie się prezentują, więc raczej przyczyna problemu leżu po stronie pojazdu a nie samych mat grzewczych... póki nie podłącze vcds problem pozostaje zawieszony... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol027 Zgłoś #98 Napisano 20 Października 2021 (edytowane) Witam, ostatnio nie grzało mi lewe lusterko, a w miedzy czasie podłączyłem vaga i pokazało ze jest błąd. Wymieniłem wkład na nowy ale dalej jest problem bo jest albo tylko tylko ciepławe albo całkiem zimne. Prawe grzeje jak trzeba. Co jest nie tak . Dziś sprawdziłem vagiem błędy. Nic nie pokazało a lusterko nie grzeje. A jeśli nawet to bardzo słabo. Sprawdziłem oporność wkładów - nowy zamiennik 22 a stary ori 5-6 zamówiłem używany ori i powinno zacząć działać. Edytowane 25 Października 2021 przez Karol027 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach