Skocz do zawartości
marcin07

automat nie zmienia biegow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem ze skrzynia biegow automat+tiptronic a mianowicie

skrzynia nie przelacza zadnych biegow a tiptronic wogole nie dziala na wyswietlaczu pokazuje caly czas tylko D nawet jak jest na wstecznym,podlaczylem auto pod vaga i pokazalo blad

w adres 03

01119- sygnal pozycji transmisji zasiegu biegow.

Mozecie mi cos wiecej wyjasnic o co chodzi czy to jakis czujnik czy co

Edytowane przez marcin07

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o sprecyzowanie tytułu wątku. Inaczej, niestety, kosz. LINK

Edytuj pierwszy post, następnie "zaawansowana edycja" i wpisz nową nazwę tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzisiaj na diagnostyce w 4 roznych warsztatach i nic zaden mechanik nie jest pewien co poszlo diagnostyka komputerowa nic nie wykazuje dwoch mechanikow twierdzi ze poszedl komputer skrzyni biegow jeden go wymontowal bo myslal ze moze byc zamoczony okazalo sie ze jest suchutki jak pieprz.Moze wy cos wymyslicie bo nowy komputer z kodowaniem kosztuje 600 funtow i nie ma mozliwosci zwrotu go do sklepu jak by sie okazalo ze to nie komputer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię temat, spotkał mnie podobny przypadek. Wracając z pracy, w środku drogi powrotnej auto przestało przyspieszać a skrzynia zmieniać biegi mimo dodawanego gazu. Na wyświetlaczu nie pokazały się żadne komunikaty, zmiana pozycji w automacie czy na tip-tronic nic nie daje. Po powrocie na pozycję P z okolic skrzyni wydobywa się dość głośny dźwięk, takie zgrzytanie. Do tej pory nie miałem ze skrzynią żadnych problemów, nie wymieniałem również oleju, przebieg 188tyś. Jedynie co to około tydzień temu dość mocno przygrzałem podwoziem w nierówność na drodze. Mój Passat jest dość nisko osadzony. Jeśli ktoś miał podobny przypadek lub posiada wiedzę cóż to może być proszę o pomoc, nie wiem jaką ilość gotówki mam szykować, spodziewam się, że nie małą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam jeszcze raz, gdyż niestety doszło do powtórki tematu.

Za pierwszym razem mechanik u którego naprawiałem powiedział mi, że doszło do pęknięcia kosza. Wymienione oprócz kosza zostały tarczki(tyle pamiętam)-zapłaciłem 2 tyś. Niestety wczoraj usterka powtórzyła się.

W związku z tym proszę o pomoc. Nie wiem co robić,

-naprawiać jeszcze raz-koszty pewnie znów będą oscylować koło 2 tyś.,

-wsadzić inną używkę- na allegro chodzą po około 1000zł, jaki jest koszt samej wymiany i czy ma to sens,

-czy przerabiać na manuala-padła taka propozycja od jednego z dziś odwiedzonych mechaników, twierdził że łatwo da się to zrobić i koszty nie powinny przekroczyć 2 tyś.

Jeszcze raz proszę o pomoc, naprawdę jestem załamany. Samochodu nie zdążyłem jeszcze spłacić a tu już drugi raz taka awaria.

Jeśli ktoś ma jakieś inne pomysły proszę pisać, ja już mam mętlik w głowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego,a sprawdziłeś ilość oleju w skrzyni, miałem podobny problem. W tiptroniku wadliwe są uszczelnienia! często ucieka olej i auto nie jedzie -vag nie pokaze nic!

 

---------- Dodano o 21:20 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:12 ----------

 

tiptronic kompletny remont 3500-5000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odgrzewam temat z przed lat bo temat podobny.

Wiec tiptronic w W8 nagle przestal zmieniac biegi. Utknol jak by na 5tce i zaswiecila sie cala linijka zmiany biegow.

Wsteczny jest ok, i zasowa jak trzeba, ale do przodu startuje jak by z 5tego i nic dalej a +/- nie dziala wogole.

Umylem miske, zmienilem filter, olej, pozniej ponownie olej zeby bylo wszedzie ok i nic....

Na kompie bledy:

-incorrect gear ratio

-excesive clutch slippage

 

Bledy wskazuja na niski poziom oleju na pierwszy rzut oka, ale to nie to.

 

Sterownik jest ok, bo w innym w8 dziala poprawnie.

Okablowanie sprawdzone miernikiem tez nie ma z nim problemow.

Styki wszedzie poprawiopne.

Nie wiem tylko jak sprawdzic czy cisnienie oleju jest, mianowicie gdzie sie wpiac bo powinien byc jakis korek testowy do wpiecia manometru chyba prawda?

 

Bede wdzieczny za porady osob ktore dzialaly cos w temacie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam troche inny problem ze zmiana biegow. Mianowicie zmieniajac recznie wrzuca bez problemu wszystkie biegi P, R, N, D, 3, 2, 1. Rusza bez problemow do przodu i do tylu jednak przy jezdzie w przod nie zmienia mi biegow na wyzsze. Pozostaje tylko i wylacznie na pierwszym biegu i tak tylko jedzie. W czym szukac problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności