Skocz do zawartości
yokuze

Zaworek pompy wspomagania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ma ktoś zdjęcie zdjęcie, ewentualnie jakiś rysunek poglądowy jak powinien być ułożony tam ten zaworek? Gdyż podczas wykręcania śmignął mi koło twarzy, a teraz jest problem ze złożeniem go do kupy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w pompie wspomagania jest jakiś zaworek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprężynka, później zaworek i śruba, jak na zdjęciu:

dsc00372xd5.th.jpgthpix.gif

 

W dieslach zaworek trochę się różnił, ale wkłada się go tak samo jak w ten na zdjęciu.

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I zabieg się udał koledzy, wspomaganie chodzi dosłownie jednym palcem ;)

Ale miałem parę przygód hehe, najważniejsze jest przepłukanie układu, ja to zrobiłem rozpuszczalnikiem (dużo syfu było) Następnie wypłukałem resztki rozpuszczalniku olejem do syntetycznym:D (nic innego nie było pod ręką ) Podczas płukania koła same zaczeły lekko skręcać:634: (widać olej za gęsty hehe) Po dokładnym wylaniu i złożeniu wszystkiego do kupy wspomaganie odżyło, tak mało roboty a ile satysfakcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś opisać jak technicznie dokonałeś owego płukania.Będę wymieniał pompę wspomagania i przed założeniem nowej chciałbym zrobić "pożądek" w całym układzie.Jak przepchnąć ten rozpuszczalnik przez układ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yokuze ja też bym się chętnie dowiedział jak to robiłeś:) Bo ostatnio przejechałem sie B6 i doszedłem do wniosku że moje wspomaganie jest dość marne:) No i pompa powoli zaczyna do mnie przemawiac jakimiś dziwnymi dźwiękami. Może właśnie woła o przepłukanie układu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to zrobiłem w ten sposób że zdjąłem węzę ze zbiorniczka i zlałem następnie cały olej, po tym odpaliłem auto i pokręciłem kierownicą w prawo i lewo żeby jeszcze zleciała reszta oleju z maglownicy i pompy. Następnie nalałem do słoika rozpuszczalnika (musi być co najmniej litrowy słoik) i wsadziłem węze ze zbiorniczka do niego, następnie odpaliłem auto, pompa zassie i zacznie się cyrkulacja płynu, najlepiej wtedy też trochę pokręcić kierownicą (nie ma obaw, pompa nie padnie od tego, jest tak skonstruowana że wytrzyma to i nic się jej nie stanie) następnie wlałem do słoika płyn do wspomagania tak zeby przepłukac układ z resztek rozpuszczalnika. Po tym wszystkim umyłem zbiorniczek, zlałem reszte oleju ze wspomagania, wszystko poskręcałem do kupy zalałem nowym olejem i bardzo ładnie działa. Jeżeli komuś nadal ciężko chodzi wspomaganie może spróbować zalać gęstszym płynem hydraulicznym (oczywiscie zielony) wtedy powinno pomóc. Jesli ktoś ma kompresor to moze przepłukać w ten sposób układ ze odkręcamy węże z pompy i w waż przytwierdzony na opaskę wdmuchujemy rope lub rozpuszczalnik, a z weza przykręcanego wszystko będzie wylatywać. Wazne też jest odkręcenie tego zaworu, gdyż w nim jest sitko, i gdy się zabrudzi to też jest słabszy przepływ płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaworek zgodnie z logiką powinny mieć wszystkie pompy, ale mnie zastanawia czy takie płukanie nie spowoduje wycieków płynu (przede wszystkim w okolicach samej przekładni kierowniczej) szczególnie w nieco już wyeksploatowanych egzemplarzach.

W razie problemów ze wspomaganiem poprzestałbym na wykręceniu zaworka i filterka. Jeżeli to nie pomoże, wziąłbym "na tapetę" pompę - płukanie, wymiana łożyska, uszczelniacza.

Z lektury forum można wyczytać że już sama wymiana płynu w układzie może doprowadzić do nieszczelności w układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek
Bo ja albo nie dowidzę albo.

 

nie dowidzisz:D

 

jest pod żółtą zaślepką ;)

 

 

mi sie dziś przyciął zaworek i kółko troszkę ciężko chodziło już byłem przekonany że będę go wykręcał :( ale po odkręceniu cewek coś mnie tchnęło i złapałem za młotek :P dostał strzała i po naprawie :)

Edytowane przez hezek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja to zrobiłem w ten sposób że zdjąłem węzę ze zbiorniczka i zlałem następnie cały olej, po tym odpaliłem auto i pokręciłem kierownicą w prawo i lewo żeby jeszcze zleciała reszta oleju z maglownicy i pompy. Następnie nalałem do słoika rozpuszczalnika (musi być co najmniej litrowy słoik) i wsadziłem węze ze zbiorniczka do niego, następnie odpaliłem auto, pompa zassie i zacznie się cyrkulacja płynu, najlepiej wtedy też trochę pokręcić kierownicą (nie ma obaw, pompa nie padnie od tego, jest tak skonstruowana że wytrzyma to i nic się jej nie stanie) następnie wlałem do słoika płyn do wspomagania tak zeby przepłukac układ z resztek rozpuszczalnika. Po tym wszystkim umyłem zbiorniczek, zlałem reszte oleju ze wspomagania, wszystko poskręcałem do kupy zalałem nowym olejem i bardzo ładnie działa. Jeżeli komuś nadal ciężko chodzi wspomaganie może spróbować zalać gęstszym płynem hydraulicznym (oczywiscie zielony) wtedy powinno pomóc. Jesli ktoś ma kompresor to moze przepłukać w ten sposób układ ze odkręcamy węże z pompy i w waż przytwierdzony na opaskę wdmuchujemy rope lub rozpuszczalnik, a z weza przykręcanego wszystko będzie wylatywać. Wazne też jest odkręcenie tego zaworu, gdyż w nim jest sitko, i gdy się zabrudzi to też jest słabszy przepływ płynu.

 

Witam. Jutro zamierzam przepłukać układ wspomagania, ale po przeczytaniu tego posta zastanawiam się czy na pewno rozpuszczalnik nie zatrze pompy (jest bardzo suchy) ?? Docelowo miałem płukać zielonym febi za ok 28zł/ litr, myślę że 2l starczy by wymienić cały olej na świeży. Mógłby ktoś potwierdzić słowa kolegi Yokuze?

Chciałbym dodać że muszę wymienić bo jest czarny jak olej silnikowy w dieslu, ma metaliczny kożuch (opiłki) i wspomaganie nie kręci w lewą stronę, podejrzewam zaworek przy okazji przepłuczę cały układ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompy nie zatrze , moze tylk niepotrzenie naruszyć uszczelniacze w pompiei maglownicy i gumowe węże...ja bym ropą przepłukał... a żeby sobie spokojnie odparowała z układu to najpierw płukanie a potem czyszczenie filtra siatkowego w pompie (u mnie troszkę błota w nim było-resztki ropy w tym czasie sobie odparują...zawsze można kupić dwa litry płynu i normalnie płynem przepłukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn kosztuje 28zł a ropa po 3zł (ja za tyle mam). Ropa też niszczy uszczelki.

Jeszcze jedno pytanie odnośnie zaworu: kiedyś wujek tylko czyścił ten filterek w zaworku i w miejscu gdzie znajduje się te sitko zaworek był fioletowego koloru(jak by przegrzany). Czemu tak miał??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie odnośnie czyszczenia tego filtru w pompie wspomagania, gdzie on się znajduje, czy trzeba demontować pompę z samochodu (mam samochód z klimatyzacją)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór jest na wyjściu z pompy. Klucz 22 najpierw odkręcasz przewód a następnie zawór tez 22.Ja musiałem wyciągnąć pompę bo zaworek nie chciał wyjść bo siedzi trochę głęboko i nie ma czym i jak go podważyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam od niedawna Passata 16td z 1991r i mały problem ze wspomaganiem,na wolnych obrotach trochę szarpie kierownicą i popiskuje pasek ,którego wymieniłem dwa tygodnie temu .Czy przyczyną może być ten filtr o którym mowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam od niedawna Passata 16td z 1991r i mały problem ze wspomaganiem,na wolnych obrotach trochę szarpie kierownicą i popiskuje pasek ,którego wymieniłem dwa tygodnie temu .Czy przyczyną może być ten filtr o którym mowa?
A moze ci sie zatarly lozyska na MC PHERSONIE. Z tad moze byc szarpanie i wycie poniewaz jest dla pompy stawiany duzy opór

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a o tym nie pomyślałem ale pasek nieraz popiskuje tak jak na starym a te szarpnięcia są odczuwalne na zimnym silniku i na postoju sprawdzę jeszcze naciąg paska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A moze ci sie zatarly lozyska na MC PHERSONIE.

Hej,

Dokładne jak pisze kolega, wymieniłem oba łożyska i wspomaganie ożyło :ok

pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności