yokuze Zgłoś #1 Napisano 1 Października 2008 Witam, czy ma ktoś zdjęcie zdjęcie, ewentualnie jakiś rysunek poglądowy jak powinien być ułożony tam ten zaworek? Gdyż podczas wykręcania śmignął mi koło twarzy, a teraz jest problem ze złożeniem go do kupy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #2 Napisano 2 Października 2008 To w pompie wspomagania jest jakiś zaworek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #3 Napisano 2 Października 2008 (edytowane) Najpierw sprężynka, później zaworek i śruba, jak na zdjęciu: W dieslach zaworek trochę się różnił, ale wkłada się go tak samo jak w ten na zdjęciu. Edytowane 2 Października 2008 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #4 Napisano 2 Października 2008 I zabieg się udał koledzy, wspomaganie chodzi dosłownie jednym palcem Ale miałem parę przygód hehe, najważniejsze jest przepłukanie układu, ja to zrobiłem rozpuszczalnikiem (dużo syfu było) Następnie wypłukałem resztki rozpuszczalniku olejem do syntetycznym:D (nic innego nie było pod ręką ) Podczas płukania koła same zaczeły lekko skręcać:634: (widać olej za gęsty hehe) Po dokładnym wylaniu i złożeniu wszystkiego do kupy wspomaganie odżyło, tak mało roboty a ile satysfakcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gawial Zgłoś #5 Napisano 2 Października 2008 A mógłbyś opisać jak technicznie dokonałeś owego płukania.Będę wymieniał pompę wspomagania i przed założeniem nowej chciałbym zrobić "pożądek" w całym układzie.Jak przepchnąć ten rozpuszczalnik przez układ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tacza Zgłoś #6 Napisano 3 Października 2008 yokuze ja też bym się chętnie dowiedział jak to robiłeś Bo ostatnio przejechałem sie B6 i doszedłem do wniosku że moje wspomaganie jest dość marne:) No i pompa powoli zaczyna do mnie przemawiac jakimiś dziwnymi dźwiękami. Może właśnie woła o przepłukanie układu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yokuze Zgłoś #7 Napisano 3 Października 2008 Ja to zrobiłem w ten sposób że zdjąłem węzę ze zbiorniczka i zlałem następnie cały olej, po tym odpaliłem auto i pokręciłem kierownicą w prawo i lewo żeby jeszcze zleciała reszta oleju z maglownicy i pompy. Następnie nalałem do słoika rozpuszczalnika (musi być co najmniej litrowy słoik) i wsadziłem węze ze zbiorniczka do niego, następnie odpaliłem auto, pompa zassie i zacznie się cyrkulacja płynu, najlepiej wtedy też trochę pokręcić kierownicą (nie ma obaw, pompa nie padnie od tego, jest tak skonstruowana że wytrzyma to i nic się jej nie stanie) następnie wlałem do słoika płyn do wspomagania tak zeby przepłukac układ z resztek rozpuszczalnika. Po tym wszystkim umyłem zbiorniczek, zlałem reszte oleju ze wspomagania, wszystko poskręcałem do kupy zalałem nowym olejem i bardzo ładnie działa. Jeżeli komuś nadal ciężko chodzi wspomaganie może spróbować zalać gęstszym płynem hydraulicznym (oczywiscie zielony) wtedy powinno pomóc. Jesli ktoś ma kompresor to moze przepłukać w ten sposób układ ze odkręcamy węże z pompy i w waż przytwierdzony na opaskę wdmuchujemy rope lub rozpuszczalnik, a z weza przykręcanego wszystko będzie wylatywać. Wazne też jest odkręcenie tego zaworu, gdyż w nim jest sitko, i gdy się zabrudzi to też jest słabszy przepływ płynu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 22 Listopada 2008 Czy wszystkie pompy miały zaworek? Bo ja albo nie dowidzę albo.... Ja mam taką ( wersja z klimą) http://moto.allegro.pl/item478913084_pompa_wspomagania_vw_seat_1h0422155b.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #9 Napisano 22 Listopada 2008 Zaworek zgodnie z logiką powinny mieć wszystkie pompy, ale mnie zastanawia czy takie płukanie nie spowoduje wycieków płynu (przede wszystkim w okolicach samej przekładni kierowniczej) szczególnie w nieco już wyeksploatowanych egzemplarzach. W razie problemów ze wspomaganiem poprzestałbym na wykręceniu zaworka i filterka. Jeżeli to nie pomoże, wziąłbym "na tapetę" pompę - płukanie, wymiana łożyska, uszczelniacza. Z lektury forum można wyczytać że już sama wymiana płynu w układzie może doprowadzić do nieszczelności w układzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hezek Zgłoś #10 Napisano 22 Listopada 2008 (edytowane) Bo ja albo nie dowidzę albo. nie dowidzisz:D jest pod żółtą zaślepką mi sie dziś przyciął zaworek i kółko troszkę ciężko chodziło już byłem przekonany że będę go wykręcał ale po odkręceniu cewek coś mnie tchnęło i złapałem za młotek dostał strzała i po naprawie Edytowane 22 Listopada 2008 przez hezek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #11 Napisano 24 Października 2010 Ja to zrobiłem w ten sposób że zdjąłem węzę ze zbiorniczka i zlałem następnie cały olej, po tym odpaliłem auto i pokręciłem kierownicą w prawo i lewo żeby jeszcze zleciała reszta oleju z maglownicy i pompy. Następnie nalałem do słoika rozpuszczalnika (musi być co najmniej litrowy słoik) i wsadziłem węze ze zbiorniczka do niego, następnie odpaliłem auto, pompa zassie i zacznie się cyrkulacja płynu, najlepiej wtedy też trochę pokręcić kierownicą (nie ma obaw, pompa nie padnie od tego, jest tak skonstruowana że wytrzyma to i nic się jej nie stanie) następnie wlałem do słoika płyn do wspomagania tak zeby przepłukac układ z resztek rozpuszczalnika. Po tym wszystkim umyłem zbiorniczek, zlałem reszte oleju ze wspomagania, wszystko poskręcałem do kupy zalałem nowym olejem i bardzo ładnie działa. Jeżeli komuś nadal ciężko chodzi wspomaganie może spróbować zalać gęstszym płynem hydraulicznym (oczywiscie zielony) wtedy powinno pomóc. Jesli ktoś ma kompresor to moze przepłukać w ten sposób układ ze odkręcamy węże z pompy i w waż przytwierdzony na opaskę wdmuchujemy rope lub rozpuszczalnik, a z weza przykręcanego wszystko będzie wylatywać. Wazne też jest odkręcenie tego zaworu, gdyż w nim jest sitko, i gdy się zabrudzi to też jest słabszy przepływ płynu. Witam. Jutro zamierzam przepłukać układ wspomagania, ale po przeczytaniu tego posta zastanawiam się czy na pewno rozpuszczalnik nie zatrze pompy (jest bardzo suchy) ?? Docelowo miałem płukać zielonym febi za ok 28zł/ litr, myślę że 2l starczy by wymienić cały olej na świeży. Mógłby ktoś potwierdzić słowa kolegi Yokuze? Chciałbym dodać że muszę wymienić bo jest czarny jak olej silnikowy w dieslu, ma metaliczny kożuch (opiłki) i wspomaganie nie kręci w lewą stronę, podejrzewam zaworek przy okazji przepłuczę cały układ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 24 Października 2010 Pompy nie zatrze , moze tylk niepotrzenie naruszyć uszczelniacze w pompiei maglownicy i gumowe węże...ja bym ropą przepłukał... a żeby sobie spokojnie odparowała z układu to najpierw płukanie a potem czyszczenie filtra siatkowego w pompie (u mnie troszkę błota w nim było-resztki ropy w tym czasie sobie odparują...zawsze można kupić dwa litry płynu i normalnie płynem przepłukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #13 Napisano 24 Października 2010 Płyn kosztuje 28zł a ropa po 3zł (ja za tyle mam). Ropa też niszczy uszczelki. Jeszcze jedno pytanie odnośnie zaworu: kiedyś wujek tylko czyścił ten filterek w zaworku i w miejscu gdzie znajduje się te sitko zaworek był fioletowego koloru(jak by przegrzany). Czemu tak miał?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marynarz01 Zgłoś #14 Napisano 27 Października 2010 Witam. Mam pytanie odnośnie czyszczenia tego filtru w pompie wspomagania, gdzie on się znajduje, czy trzeba demontować pompę z samochodu (mam samochód z klimatyzacją) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #15 Napisano 27 Października 2010 Zawór jest na wyjściu z pompy. Klucz 22 najpierw odkręcasz przewód a następnie zawór tez 22.Ja musiałem wyciągnąć pompę bo zaworek nie chciał wyjść bo siedzi trochę głęboko i nie ma czym i jak go podważyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #16 Napisano 27 Października 2010 gdzie on się znajduje http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1074805#post1074805 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romano61 Zgłoś #17 Napisano 27 Października 2010 Witam mam od niedawna Passata 16td z 1991r i mały problem ze wspomaganiem,na wolnych obrotach trochę szarpie kierownicą i popiskuje pasek ,którego wymieniłem dwa tygodnie temu .Czy przyczyną może być ten filtr o którym mowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdzichu1988 Zgłoś #18 Napisano 27 Października 2010 Witam mam od niedawna Passata 16td z 1991r i mały problem ze wspomaganiem,na wolnych obrotach trochę szarpie kierownicą i popiskuje pasek ,którego wymieniłem dwa tygodnie temu .Czy przyczyną może być ten filtr o którym mowa? A moze ci sie zatarly lozyska na MC PHERSONIE. Z tad moze byc szarpanie i wycie poniewaz jest dla pompy stawiany duzy opór Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romano61 Zgłoś #19 Napisano 27 Października 2010 a o tym nie pomyślałem ale pasek nieraz popiskuje tak jak na starym a te szarpnięcia są odczuwalne na zimnym silniku i na postoju sprawdzę jeszcze naciąg paska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabeł_ Zgłoś #20 Napisano 28 Października 2010 A moze ci sie zatarly lozyska na MC PHERSONIE. Hej, Dokładne jak pisze kolega, wymieniłem oba łożyska i wspomaganie ożyło :ok pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach