Skocz do zawartości
eNcoM

cieknie pompa paliwowa TDI 110 99r

Rekomendowane odpowiedzi

no tak ale zaczynajac od pocztku odkrecam glowiczke nastawnika pozniej nastawnik wymieniam uszczelke jedna i druga pozniej trzeba natrafic dobrze na otwor w walku i zaczac skrecac a pozniej rozumiem ze na kompie trzeba ustawic ta dawke paliwa tak?

 

Naprawilem wyciek pompy w warsztacie w Rzeszowie Serwis diesla Piotr Przybyłowicz ul.Wita Stwosza

z regulacja !wycieku nie ma wszystko ok szybko i sprawnie koszt 150zł chyba nie wygorowana cena !

jestem zadowolony :manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc dziś pobawiłem się vagiem

wyskoczyło mi 5 błędów:

-00668

-01117

-17978

-18027

-18008

Błędy te się nigdy nie pojawiły w tym aucie. A stało się to zaraz po uszczelnieniu tej pompy, podczas jazdy zaczęła migać kontrolka alternatora i obroty mocno falowały bo napięcie mu musiało spadać ( światła pulsowały wraz z zapalaniem się kontrolki ładowania), po zgaszeniu i odpaleniu przestała migać, ładowanie dobre, akumulator ma 2 tygodnie bo stary padł definitywnie ( o dziwo tych błędów nie było jak bawili się pompą)

Po skasowaniu i zrobieniu rundy po autostradzie nie pojawił się ani jeden błąd.

 

Co do samej dawki.

b3bd7aee21bad8a4m.jpg

f91cf84300cd2a05m.jpg

Temperatura paliwa około 45 stopni.

 

Pamiętam, że poprzednio spalanie chwilowe miałem 0.6 zawsze a na włączonej klimie 0.8, a dawkę 6.5.

Dodam że teraz samochód o wiele mniej pali ( jakieś 6.5 litra a nie 7.5) ale za to gorzej przyspiesza, 140 km/h to trzeba jechać a jechać a dawniej niby na mniejszej dawcę osiągnąć 140 to była chwila.

turbo pracuje, sztanga chodzi tak jak powinna na całej długości

Katalizator ma dopiero 3 lata ( poprzedni właściciel wymieniał na nowy więc wątpie że zapchany), węże wszystkie szczelne

Edytowane przez 89Bartezz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

orientuje się ktoś jaki rozmiar oringu jest do tej śruby miedzy sekcjami zaznaczone czerwona strzałka w pierwszym poście tematu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, powiem wam tylko tyle, że jeśli nie chcecie wydawać kasy na uszczelnienie cieknącej pompy to wystarczy trochę chęci i dobre klucze żeby to zrobić samemu (bynajmniej w AFN). Moja pompa ciekła z tego samego miejsca co autorowi wątku (pomiędzy głowicą tłokorozdzielacza a korpusem pompy). Jest to najgorsze miejsce z którego może lecieć, bo najtrudniejsze w wymianie uszczelnień. Pozostałe zrobicie w nie więcej niż 30 minut. Przede wszystkim, każdy wyciek da się naprawić nie wyciągając pompki z auta, ale w przypadku wycieku spod głowicy tłokorozdzielacza wymaga to trochę ekwilibrystyki. Ja posłużyłem się instrukcją jaką wrzucili na forum golfa ale pompa jest dokładnie ta sama - może tylko dostęp odrobinę trudniejszy.

 

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=258443&start=84#p5155818

 

5h niespiesznej pracy, starając się przy tym zachować dużą czystość i komplet naprawczy uszczelek Boscha do pompy za 39 zł. Od tej pory pompa nie puszcza z siebie ani kropelki.

 

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stojąc z przodu cieknie z lewej strony przy jej tyle

dość intensywnie przy pompie kapie ale patrząc od dołu silnika leci ciurkiem

 

Najdziwniejsze jest to że samochód pracuje stabilnie trzyma moc, zapala w miarę normalnie

 

zdjęcie zapożyczone od innego użytkownika zostało zrobione od tyłu pompy (tyłu samochodu)

miejsce wycieku oznaczone NIEBIESKĄ STRZAŁKĄ (czerwoną proszę ignorować)

cieknie z lewej strony od tyłu przy tyle pompy

-przy jakiejś śrubie która jest wkręcona od dołu pompy

-lub na łączeniu tej brązowej kopułki z której wychodzą wtryski

trudno to zlokalizować nie widać dokładnie tego miejsca

 

stało się to po tym jak troszkę przegoniłem klekota i zauważyłem że nagle stał się "mało ekonomiczny"

 

odgrzebe.

czy przy wymianie uszczelniaczy przy srubach oznaczonych czerwona strzałka trzeba cos korygowac vagiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odgrzeje temat wycieku pompy :smutek wtryskowej AFN na łoczkorozdzielaczu(tył pompy)bo go właśnie przerobiłem prace wykonane zgodnie z opisem jaki przedstawił kolega sadisadi i jaki jest w linku kolegi,dodam że nie było tak strasznie jak to wygląda + :zdrowko.Co do tego oringu jest możliwość dostać go osobno w intercars nr to 2-460-210-012 lub cały zestaw uszczelek 2-467-010-003 pasuje 100%

Edytowane przez siara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam oring w łoczkorozdzielaczu np.z NBR 1zł lub z lepszego materiału odpornego na temperaturę do ok 210 stopni itd np.FMP ,MVQ 3zł .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, w moim pasku mam wyciek na pompie w miejscu zaznaczonym na zdjęciu, spod tego dekielka na samej górze. Czy moge to odkrecić i wymienić uszczelke i nie bedzie trzeba potem nic ustawiać? Czy ta część jest również może powiązana z nastawnikiem i dawką paliwa?

male_1043d582ce67e5dfee3b3c10516.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, w moim pasku mam wyciek na pompie w miejscu zaznaczonym na zdjęciu, spod tego dekielka na samej górze. Czy moge to odkrecić i wymienić uszczelke i nie bedzie trzeba potem nic ustawiać? Czy ta część jest również może powiązana z nastawnikiem i dawką paliwa?

 

Śmiało możesz odkręcać ten dekiel, nic się nie stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, to właśnie tutaj się reguluje pozycje nastawnika...

 

Potrzebne uszczelki -

1-461-015-303 = sama uszczelka pokrywki nastawnika

1-460-206-305 = uszczelka dolna

albo :

2-467-010-003 = cały komplet uszczelek pompy wtryskowej

 

Tutaj masz cały opis tematu :

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

 

Śmiało możesz odkręcać ten dekiel, nic się nie stanie.

 

Ojj... Tego to pewien nie jestem... ;) Wydaje mi się, że nie można tak sobie tego odkręcić..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ojj... Tego to pewien nie jestem... Wydaje mi się, że nie można tak sobie tego odkręcić..

 

Jak się nie znasz kolego to nie wprowadzaj w błąd. Normalnie odkręcasz dekiel, wymieniasz uszczelkę i składasz. Gdy jedna ze śrub trzymająca jest oryginalna to trzeba mieć do niej specjalny klucz lub nabić na siłę na nią sklepaną nasadkę 7mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie było konieczne ustawienie pompy, i z tego co wiem to w każdej pompie jest konieczna korekta. Chyba, że genialnie nic nie ruszysz w co wątpię. Nawet jak rozmawiałem o tym z moim mechanikiem to mówił, że właśnie trzeba ją ustawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zmieniasz tylko górną uszczelke nic się nie przestawi i nic nie trzeba ustawiać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fakt, ta sama uszczelka pod dekielkiem to nie, u mnie sama wymiana tego nie miałaby sensu i wymieniałem uszczelki w pompie. Za bardzo do przodu wyskoczyłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale suma sumarum dobrze jest sprawdzic VAGina dawke pozniej :bry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie, wymienie to i śmigam dalej. Nigdzie indziej wycieku nie zauważyłem. A jeszcze powiedzcie mi, trzeba na coś uważać przy demontażu tego? Coś może wyskoczyć itd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak się nie znasz kolego to nie wprowadzaj w błąd. Normalnie odkręcasz dekiel, wymieniasz uszczelkę i składasz. Gdy jedna ze śrub trzymająca jest oryginalna to trzeba mieć do niej specjalny klucz lub nabić na siłę na nią sklepaną nasadkę 7mm.

 

Fakt. Jakiejś niesamowicie wielkiej wiedzy nie mam na ten temat, a moja wypowiedź była zasugerowana sytuacją jaką widziałem. W b4 90ps, a raczej jest ta sama pompa, po wymianie kompletu uszczelek i wyczyszczeniu nastawnika, silnik troszkę nie równo jeszcze pracował. Na własnych oczach widziałem, jak mechanik leciutko poluzował śrubki i delikatnie puknął w pokrywkę, na prawdę minimalnie ją przesuwając, a obroty silnika i jego nie równa praca zmieniły się.

 

Stąd moje przypuszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te uszczelke wymienia sie 10 min bez problemu, na srube serwisowa nabija sie kluczyk 7 oczowy i juz, wymiana bezinwazyjna, nic nie trzeba pozniej ustawiac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fakt. Jakiejś niesamowicie wielkiej wiedzy nie mam na ten temat, a moja wypowiedź była zasugerowana sytuacją jaką widziałem. W b4 90ps, a raczej jest ta sama pompa, po wymianie kompletu uszczelek i wyczyszczeniu nastawnika, silnik troszkę nie równo jeszcze pracował. Na własnych oczach widziałem, jak mechanik leciutko poluzował śrubki i delikatnie puknął w pokrywkę, na prawdę minimalnie ją przesuwając, a obroty silnika i jego nie równa praca zmieniły się.

 

Stąd moje przypuszczenia.

 

bo zmienial dawke paliwa

ale robil to moetoda ''na oko/ucho''

powinno sie do tego kabel z kopem podlaczyc i tam patrzec jaka dawka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności