Gość nightstalker Zgłoś #41 Napisano 8 Czerwca 2013 Witam, 2 tygodnie temu nabyłem passata b2 1.6D z 84 roku, robię w nim remont. Jako że uszczelka pod głowicą przeciekała przy 3 i 4 cylindrze, postanowiłem kupić 2gi silnik i przełożyć (nie wiadomo było czy silnik nie był przegrzany i czy blok był prosty, a po co ryzykować). Tutaj rodzi się moje pytanie, czy na wale silnika jest jakiś znak górnego martwego punktu - pytam, bo w teorii jest on ustawiony w GMP, ale znak na sprzęgle jest za nisko (wydaje mi się że mógł ktoś źle założyć koło). Jeśli ktoś mógłby podrzucić instrukcję "krok po kroku" demontażu i montażu tego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #42 Napisano 8 Czerwca 2013 ja już do końca nie pamiętam jak to tam wyglądało... Poszukaj na necie ksiązki Etzold-a "sam naprawiam" powinienieś znaleźc tam odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szopenn Zgłoś #43 Napisano 4 Lipca 2015 (edytowane) Kolego jestem po remoncie TDIka a wyrzucałem właśnie 1.6TD, który miał wyjechane jedynie pierście jak się okazało. Remont moim zdaniem się opłaca jeśli rzeczywiście z jakiegoś powodu chcesz TD i chcesz 1.6TD. Bo w takich samych kosztach zrobisz 1.9TD i to jest warte przemyślenia. Miej na uwadze że że zdrowy i lekko podkręcony 1.6TD zacznie palić sprzęgło. Tu pomyśl po remoncie nad kołem zamachowym i sprzęgłem większym od TDI jeśli skrzynie masz na linki (w passacie chyba macie na linki) Nie kupuj używanych silników bo to nie ma sensu, nie rób tulejowania bo to nie ma sensu przy obecnych cenach tłoków. Tuleja kosztuje ok 150 zł + obróbka, a nowy tłok tyle samo a koszty obróbki o wiele mniejsze. Tłoki kup MAHLE/NURAL, nie są drogie jak napisałeś ok 150 zł sztuka. Tylko zastanów się dla kogo ten remont bo nowy silnik pojeździ 500 tys, ty z nim tak dlugo wytrzymasz? Buda to przeżyje? Bo szkoda remontować i sprzedawać zaraz komuś... Turbina w tych autach to najmniejszy problem, nie ważne czy miałeś tam K14 czy K24 czy T2 czy T3. Po prostu regeneracja tych starych turbin to kwestia max 200 zł i latasz na nowej turbinie. Do zakładu tego żadnego nie oddawaj, rozbierz, wyczyść, załóż nowe tulejki, uszczelniacze, płyte oporową. Skręć i jeździj i nie słuchaj filozofów że Ci się rozpadnie. Te turbiny są tak solidne że nie jesteś w stanie tego urwać połamać czy coś. Oczywiście możęsz założyć do 1.6TD turbinę z TDI, ja taką założyłem i auto chodziło rewelacyjnie, baa... nawet ile.... kilka dni temu sprzedałem taki zestaw do 1.6TD http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=145&t=100804 Polecam Ci taką turbinę do poczciwego 1.6, tutaj też mogę doradzić jak zrobić to tanio żeby jeździło i było dobrze bo T15stki to już nowe typy turbin, o znacznie lżejszej konstrukcji i własnoręcznej regeneracji nie polecałbym, choć powiem tak.... mam tu kilku ludzi którzy to robili i jeżdżą. Zamknęli się w kwotach 200 zł i turbina używana 50 zł. Edytowane 4 Lipca 2015 przez szopenn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sławek 89 Zgłoś #44 Napisano 4 Lipca 2015 Kolego, zwróciłeś uwagę na datę poprzedniego postu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szopenn Zgłoś #45 Napisano 4 Lipca 2015 no cóż.... pozostaje mieć jedynie nadzieje że silnik już śmiga... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach