vrl Zgłoś #21 Napisano 9 Października 2008 Takie pytanie, walek pośredni to ten co napędza wakum i olejową pompe? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #22 Napisano 9 Października 2008 tak i warto zmienic panewki na nim - maja bardzo istotny wplyw na cisnienie oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vrl Zgłoś #23 Napisano 10 Października 2008 Wielkie dzieki Nikusss za naprowadzenie, mam nadzieje, że sam bym tego nie przeoczył bo byla by niezła wtopa Wystarczy spojrzeć... aż strach pomyśleć że to jeździło pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volks85 Zgłoś #24 Napisano 10 Października 2008 kurczę faktycznie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #25 Napisano 11 Października 2008 moje byly gorsze. po co sam je wybijałes jesli nowe osadzi i tak szlifierz? takich elementow sie nie wybija w garazu, mozna tylko klopotow sobie narobic - uszkodzic gniazdo panewki a wtedy sa jaja... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Reiven Zgłoś #26 Napisano 13 Października 2008 Po 1. nie trzeba pakować oryginalnych części po 2. wystarczy jakieś 2 tyś Przyjmujemy ze blok jest w dobrym stanie i nie ma progów. rozbieramy silnik i wymieniam pierścienie (goetz), panewki główne i korbowodowe niestety te 2 pełne panewki na wałku pośrednim też, jest z tym odrobina kłopotu zwłaszcza z wydłubaniem tej wewnętrznej. Oczywiście czyścimy dokładnie cały silnik. Jeśli chodzi o głowicę wymieniamy zawory, frezujemy gniazda, wymieniamy uszczelniacze i popychacze hydrauliczne jeśli silnik jest w nie wyposażony, jeśli nie to wymieniamy płytki regulacyjne. Wymieniamy uszczelniacze i uszczelki. Warto wymienić od razu pompę wody i termostat. Jak już wszytko poskładamy zalewamy to półsyntetykiem 10W40 Dobrze było by wymienić końcówki wtryskiwaczy i oczywiście je wyregulować. I teraz najgorsze zostaje kwestia turbiny jeśli wymaga regeneracji no to dochodzi jeszcze tysiączek. Ja po takim remoncie w B3 silnik SB zrobiłem już 190 000 i silniczek pracuje idealnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vrl Zgłoś #27 Napisano 13 Października 2008 Niestety u mnie trzeba zrobić szlif żeby oleju nie żłopał więc dochodzą nowe tłoki i pierścionki. Musze róznież zrobić szlif wału i wałka pośredniego bo widnieją na nich rysy. Pompe olejową też chyba wymienie, żeby mieć spokój. Orientuje się ktoś gdzie się za taką rozejrzeć? Szukać nówki czy używki? Widziałem używke na allegro za 50zł ale ona pewnie swoje już wysłużyła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #28 Napisano 13 Października 2008 nowa 130zł pompa walka poszukaj uzywanego w ladnym stane (pasuje z benzyny) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vrl Zgłoś #29 Napisano 20 Października 2008 Niestety... chyba ten remont to moje utrapienie bedzie. Okazało się że silnik juz jest po pierwszym szlifie a drugi może już nie wydać bo za duże zużycie. Nikuss mówiłeś coś o silniku że ma być jakiś dobry na wiosne? Wiesz coś więcej o tym? Ma ktoś może jakieś namiary na dobry silnik albo chociaż dobry dół silnika? pozdrowienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #30 Napisano 20 Października 2008 u mnie grzecznie lezy sobie blok nominalny do szlifu od TD... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vrl Zgłoś #31 Napisano 21 Października 2008 sam blok czy z walem? Jesli na sprzedaż to powiedz jaka cena. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #32 Napisano 21 Października 2008 sam blok, walu raczej nie mam zbednego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vrl Zgłoś #33 Napisano 21 Października 2008 no a jaka cena za blok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
james442 Zgłoś #34 Napisano 29 Października 2010 (edytowane) Witam. Mam prawie całkowicie rozebrany blok silnika ponieważ muszę powymieniać pierścienie uszczelniające na tłokach i moje pytanie dotyczy z jaką siłą należy dokręcić kluczem dynamometrycznym nakrętki mocujące tłoki do korbowodu. posiadam książkę "sam naprawiam" do tego rocznika ale tam nigdzie nic nie piszą. Silnik to 1.6D z rocznika '86 Pozdrawiam i dzięki za pomoc Edytowane 29 Października 2010 przez james442 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomaniak Zgłoś #35 Napisano 2 Listopada 2010 30 Nm i 180 stopni (lub 2x90), ale inne źródła podają również: 30 Nm i raz 90 stopni... Ja u siebie przykręcałem tym pierwszym sposobem i śmiga bez problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
james442 Zgłoś #36 Napisano 3 Listopada 2010 Dzięki wielkie za pomoc :manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
domel-mz251 Zgłoś #37 Napisano 22 Listopada 2010 remontując blok warto odnowić gładź stuku z głowicą i ważny jest pomiar jąką grubą uszczelkę zastosować - gdy kupiłem silnik z wydmuchaną uszczelką która miała 3 karby i po zrobieniu pomiarów doszedłem do wniosku że wystarczy cieńsza z 2 karbami. Tak poza tym ta jak pamiętam to różnica 1-3 dziesiątych milimetra. Nienależny słuchać bzdur o tym że planując głowicę należy dać grubszą uszczelkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
domel-mz251 Zgłoś #38 Napisano 24 Listopada 2010 (edytowane) przypomniało mi się że nie potrzeba nowych tłoków jeśli stare są w dobrym stanie. po prostu dorabiają wciskane tuleje do starych tłoków. u mnie za cylinder tulejowanie chyba 60zł Edytowane 24 Listopada 2010 przez domel-mz251 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kimilii Zgłoś #39 Napisano 23 Lutego 2011 Gdzie mozna dostac turbinke do 1.6 td lub zregenerowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysiek. Zgłoś #40 Napisano 24 Lutego 2011 Mam na części silnik 1.6 TDic. Silnik na chodzie. Coś nie tak z jedną panewką. Ale odpalał i jeździł. Jak coś to GG: 10228367 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach