Skocz do zawartości
vrl

Remont silnika 1.6 TD

Rekomendowane odpowiedzi

Takie pytanie, walek pośredni to ten co napędza wakum i olejową pompe?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak

i warto zmienic panewki na nim - maja bardzo istotny wplyw na cisnienie oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki Nikusss za naprowadzenie, mam nadzieje, że sam bym tego nie przeoczył bo byla by niezła wtopa :) Wystarczy spojrzeć... aż strach pomyśleć że to jeździło :D

attachment.php?attachmentid=5312&stc=1&d=1223667593

attachment.php?attachmentid=5313&stc=1&d=1223667752

pozdrawiam

P1090262.jpg

P1090263.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje byly gorsze.

po co sam je wybijałes jesli nowe osadzi i tak szlifierz? takich elementow sie nie wybija w garazu, mozna tylko klopotow sobie narobic - uszkodzic gniazdo panewki a wtedy sa jaja...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Reiven

Po 1. nie trzeba pakować oryginalnych części

po 2. wystarczy jakieś 2 tyś

 

Przyjmujemy ze blok jest w dobrym stanie i nie ma progów.

rozbieramy silnik i wymieniam pierścienie (goetz), panewki główne i korbowodowe niestety te 2 pełne panewki na wałku pośrednim też, jest z tym odrobina kłopotu zwłaszcza z wydłubaniem tej wewnętrznej. Oczywiście czyścimy dokładnie cały silnik. Jeśli chodzi o głowicę wymieniamy zawory, frezujemy gniazda, wymieniamy uszczelniacze i popychacze hydrauliczne jeśli silnik jest w nie wyposażony, jeśli nie to wymieniamy płytki regulacyjne.

Wymieniamy uszczelniacze i uszczelki. Warto wymienić od razu pompę wody i termostat. Jak już wszytko poskładamy zalewamy to półsyntetykiem 10W40 Dobrze było by wymienić końcówki wtryskiwaczy i oczywiście je wyregulować. I teraz najgorsze zostaje kwestia turbiny jeśli wymaga regeneracji no to dochodzi jeszcze tysiączek. Ja po takim remoncie w B3 silnik SB zrobiłem już 190 000 i silniczek pracuje idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety u mnie trzeba zrobić szlif żeby oleju nie żłopał więc dochodzą nowe tłoki i pierścionki. Musze róznież zrobić szlif wału i wałka pośredniego bo widnieją na nich rysy. Pompe olejową też chyba wymienie, żeby mieć spokój. Orientuje się ktoś gdzie się za taką rozejrzeć? Szukać nówki czy używki? Widziałem używke na allegro za 50zł ale ona pewnie swoje już wysłużyła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowa 130zł pompa

walka poszukaj uzywanego w ladnym stane (pasuje z benzyny)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety... chyba ten remont to moje utrapienie bedzie. Okazało się że silnik juz jest po pierwszym szlifie a drugi może już nie wydać bo za duże zużycie. Nikuss mówiłeś coś o silniku że ma być jakiś dobry na wiosne? Wiesz coś więcej o tym? Ma ktoś może jakieś namiary na dobry silnik albo chociaż dobry dół silnika? pozdrowienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie grzecznie lezy sobie blok nominalny do szlifu od TD...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam blok czy z walem? Jesli na sprzedaż to powiedz jaka cena. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam blok, walu raczej nie mam zbednego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no a jaka cena za blok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam prawie całkowicie rozebrany blok silnika ponieważ muszę powymieniać pierścienie uszczelniające na tłokach i moje pytanie dotyczy z jaką siłą należy dokręcić kluczem dynamometrycznym nakrętki mocujące tłoki do korbowodu. posiadam książkę "sam naprawiam" do tego rocznika ale tam nigdzie nic nie piszą.

Silnik to 1.6D z rocznika '86

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

Edytowane przez james442

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

30 Nm i 180 stopni (lub 2x90), ale inne źródła podają również: 30 Nm i raz 90 stopni...

 

Ja u siebie przykręcałem tym pierwszym sposobem i śmiga bez problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc :manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

remontując blok warto odnowić gładź stuku z głowicą i ważny jest pomiar jąką grubą uszczelkę zastosować - gdy kupiłem silnik z wydmuchaną uszczelką która miała 3 karby i po zrobieniu pomiarów doszedłem do wniosku że wystarczy cieńsza z 2 karbami. Tak poza tym ta jak pamiętam to różnica 1-3 dziesiątych milimetra. Nienależny słuchać bzdur o tym że planując głowicę należy dać grubszą uszczelkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przypomniało mi się że nie potrzeba nowych tłoków jeśli stare są w dobrym stanie. po prostu dorabiają wciskane tuleje do starych tłoków. u mnie za cylinder tulejowanie chyba 60zł

Edytowane przez domel-mz251

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mozna dostac turbinke do 1.6 td lub zregenerowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam na części silnik 1.6 TDic.

Silnik na chodzie. Coś nie tak z jedną panewką. Ale odpalał i jeździł.

 

Jak coś to GG: 10228367

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności