Skocz do zawartości
vrl

Remont silnika 1.6 TD

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B2 1.6 D 54KM
    Rok prod: 1980

    Witam Wszystkich!

    Wczoraj nabyłem już drugiego paska tyle że z silnikiem 1,6 td i planuje zrobic w nim remont. Ogolnie przejechalem okolo 500km i musialem wlać 3 litry oleju, poza tym kontrolka oleju zapala sie na wolnych obrotach i ogólnie silnik ma moc porównywalną do mojego 1,6 bez turbiny. I teraz ogólna prośba żeby ktoś przy chwili czasu wolnego napisał pare słów od czego zaczynać, jakie części wymieniać, jakich firm? Może akurat już ktoś przechodził taką droge to prosze o jakies podpowiedzi. Ogólnie to samochodzik robie dla siebie i bede go robił sam więc nie chce robić fuszery. Dziękuje z góry za jakiekolwiek podpowiedzi. Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B2 1.6D 54KM
    Rok prod: 1984

    na pewno regeneracja. niewiele Ci pomogę bo mam tylko D ale życzę powodzenia, bedę śledzić ten temat, chcę zrobić swap na 1.6TD ;) pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B2 1.6 D 54KM
    Rok prod: 1980

    ja też koniecznie chcialem przeskoczyć na turbine bo wiem że różnica jest znaczna jak wszystko gra. Z tego co się zorientowalem to nie opłaca sie kupować samego silnika bo za egzemplarz z gwarancja trzeba dać od 1200zł w góre. Mi udało się kupić wczoraj całego jeżdzącego, po remoncie blacharki, pomalowanego paska za 700zł no tyle że silnik do roboty. Ale mam nadzieje że na dobre wyjdzie bo jak sobie zrobie dobrze silnik to bede miał wiele kilometrów bez zarzutów...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B2 1.6D 54KM
    Rok prod: 1984

    to niezłego passka trafiłeś, zgadzam sie nie opłaca się ale mam paska w cacy stanie i kupować 2giego to trochę szalone :D więc szukam silnika... powiem Ci że przyrost mocy o 20KM jest spory! jechałem 1.6TD potrafi w fotel wcisnąć...;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B2 1.6 D 54KM
    Rok prod: 1980

    ja też jeździłem i wiem o tym :) już jest czym powyprzedzać i Vmax około 160km/h... :]

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    z wiosny chyba bedzie do wziecia niezły TD

    co do remontu - turbo poszukaj sprawnego - remont tej sprezarki to nieporownywalne koszta w stosunku do efektow

    cisnienie oleju? zdejmij miche i zobacz czy walek posredni nie ma luzow na panewkach

    jesli wpiernicza olej sprezarka to mozliwe ze starczy ja podmienic

    jesli chcesz calosc remontowac pozadnie to licz okolo 4-5 tysięcy złotych

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość marewel

    Remont jest całkowicie nie opłacalny,poszukaj słupka silnika głowice załóż swoja.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    jak swoja glowice zdejmie to zawiezie ja do remontu, 99.9% przypadkow tak sie konczy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B2 1.6 D 54KM
    Rok prod: 1980

    4-5 tyś złotych?? ale to chyba bym musiał wszystko w nim wymienic i to na oryginalnych częściach...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    a czego sie spodziewasz po silniku ktory pali wiecej oleju silnikowego niz napedowego?

    szybka kalkulacja wyszla mi 4080zł BEZ ROBOCIZNY

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B2 1.6 D 54KM
    Rok prod: 1980

    Byłbym wdzięczny za rozpisanie tej kalkulacji. Każda informacja się przyda. Dzięki z góry

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość zuzi.g

    Zanim sie wpakujesz w koszty sprawdź ciśnienie w garczkach bo moze sie okazać że remont całego nie bedzie potzrebny. Przypuszczam że bez szlifu wału sie nie obejdzie ale znikający olej... Temu może być winne turbo. Pozdrawiam :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    kpl tlokow z pierscieniami 600

    kpl panewek walu (korby+głowne) 150

    panewki walka posredniego + wymiana 140

    szlif wału 100

    szlif cylindrow 150

    pompa oleju 130

    kpl uszczelek i uszczelniaczy 250

    remont turbo 700

    remont głowicy 1000 (nowa 1100+110 zawory)

    kpl hydrauliki - 200

    pasek+rolka 90

    kolo na wal 35

    lozyska+szczotki altka 50

    poduszki silnika 30

    sprzeglo 350

    pompa wody 65

    do tego pewnie pare innych - olej,plyn, robota, filtry...

    remont to remont - pełny zakres, reszta to reanimacja na krotka chwilke zwykle

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B2 1.6D 54KM
    Rok prod: 1984

    widzę, że remont trochę pochłania...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    a juz myslalem ze bedzie opierdol ze koszta wymyslam :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B2 1.6 D 54KM
    Rok prod: 1980

    Witam ponownie!

    Już rozebrałem silnik prawie na części pierwsze. I tak to się przedstawia: Głowica niestety popękana ale to ponoć norma i na szczęście te pęknięcia się w niej mieszczą... Znawcy tematu określili mi że na jednym cylindrze doszło do kolizji tłoka z zaworem czego skutkiem było pęknięcie szklanki (stary typ płytkowy) oraz delikatne wykrzywienie zaworu, ogólnie do zrobienia. Sprawdzana cisnieniowo i na szczęście jest szczelna. Całkowity remont głowicy wyniesie mnie około 500zł i ma być cacy. Kolizja prawdopodobnie była spowodowana nastepującymi przyczynami: Zła uszczelka pod głowicą lub zużyte panewki lub złe tłoki. Jeszcze nie rozebrałem dołu silnika w mak więc nie jestem w stanie stwierdzić co jest nie tak... Napewno sa mocno wyczuwalne progi więc szlif cylindrów raczej nieunikniony. Pompa wody raczej ok, nie wyczuwam luzów a poza tym nie wiem dokładnie jak sprawdzić co z nią nie tak... Pompa oleju niestety musiała przetrawić coś grubszego bo jest rysa na obudowie i na jednym trybie ale musze się doradzić kogoś doświadczonego czy coś z tym robić, albo zapodam zdjęcie to ktoś oceni z forum. Turbina... ma wyczuwalny luz i widoczny był w niej olej ale moge się pocieszac tym że sprawdzałem wczoraj u kolegi też w 1.6 TD turbine i ma jeszcze większy luz a śmiga zajedobrze i oleju malutko ubywa. Więc póki co odłoże remont turbo na później jak będzie wiecej funduszy. Poza tym turbo łatwo się wyjmuje więc zawsze można to zrobić jakby było mocno nie tak... Rolka i pasek super stan, sprzęgło wymieniane (LUK) więc problem z głowy. Alternator biore ze swojego bo po generalce, rozrusznik tak samo. Dziwne że w tym co kupiłem był altek 35A a w moim 1.6 D 45A, to daje w sumie 140 W mocy mniej.. :/ Jedna poduszka silnika lekko rozłazi się ale wymienie obie na wszelki...Troche martwi mnie pompa wtryskowa bo ma luz na kole. Nie znam sie jeszcze na tym ale obawiam się że jest do roboty... Poza tym jak wracalem nim znad morza to nie dalo się jechać stałą prędkością bo szarpało cholernie, dało sie albo przyśpieszać albo zwalniać i myśle że to też przez pompe (prosze o podpowiedzi w tym temacie) Ktoś się orientuje ile kosztuje regeneracja pompy? Jeszcze jedno na koniec. Czy koła pasowe są takie same w 1.6 D i dla 1.6 TD dla modeli ze wspomaganiem, bo kupiłem kompletne wspomaganie dla 1.6 D i nie jestem pewien czy to przejdzie... pozdrawiam i czekam na podpowiedzi i komentarze.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001
    ile kosztuje regeneracja pompy?

    Może nie regeneracja, ale wymiana wszelkich uszczelek i dokladne czyszczenie pompy rotacyjnej Bosch 200,-

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1995
    kpl tlokow z pierscieniami 600

    kpl panewek walu (korby+głowne) 150

    panewki walka posredniego + wymiana 140

    szlif wału 100

    szlif cylindrow 150

    pompa oleju 130

    kpl uszczelek i uszczelniaczy 250

    remont turbo 700

    remont głowicy 1000 (nowa 1100+110 zawory)

    kpl hydrauliki - 200

    pasek+rolka 90

    kolo na wal 35

    lozyska+szczotki altka 50

    poduszki silnika 30

    sprzeglo 350

    pompa wody 65

    Kurcze ktos by musial BARDZO kochac swoje autko... zeby przeprowadzic CALY ten cykl napraw i wymian...

    wedlug mojego eXtra kalkulatora ~4250zl :/

     

    -Pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    ja kupilem egzemplarz w ktorym silnik juz byl remontowany ;)

    poprawilem go tylko po 10kkm od zakupu - wymiana panewek walka posredniego i dokladne uszczelnienie dolu :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności