Skocz do zawartości
Gość Gawronik

Kropkowane (kolorowe) oznaczenia na sprężynach

Rekomendowane odpowiedzi

jaros69 dzięki ślicznie za podpowiedz.

 

 

Tak dokładnie te same i auto poszło tak jak napisałem w górę. Ja założyłem tylko pod sprężyny żeby nie przesadzać i aby auto nie wyglądało śmiesznie z podniesioną dupą ,bo można dać takie gumy pod i nad sprężyny.Oczywiście przy obciążeniu auto pójdzie w dół ale już nie tak bardzo, bo jest to tak jak widzisz wyższa guma od oryginału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy brak tej gumy pod sprężyną niesie ze sobą jakieś poważne konsekwencje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy brak tej gumy pod sprężyną niesie ze sobą jakieś poważne konsekwencje ?

 

 

pytasz poważnie czy to jakiś żart.jak jej nie masz to fajnie musi być jak jedziesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytasz poważnie czy to jakiś żart.jak jej nie masz to fajnie musi być jak jedziesz.

 

 

Niektórzy specjalnie wyciagają...... podobno cisza. A auto 1cm w dół ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam w pasku fabryczne sprężyny przeznaczone na złe drogi. Przód 1BB/0JH kropkowanie: żółty, brąz, brąz. Tył: 1BB/0YD tylko nie pamietam kropkowania..... według ETKI 2 paski fioletowe. No oprócz tego, że pasek stoi jak koza to jest dość twardy. Jedździłem już kilkunastoma paskami w dieslu czy benzynie i każdy znich był o wiele bardziej konfortowy. Moje pytanie jest takie: czy sztywność zawieszenia zależy tylko od tych spężyn przeznaczonych na złe drogi?? czy może wpływ na to mają także amortyzatory??

Jeżeli tylko od sprężyn to rozumiem, że wystarczy dorwać springi o oznaczeniach 1BA/0JH, 1BA/0YD i wtedy pasek bedzie na odpowiedzniej wysokosci oraz powróci normalny konfort jazdy ?? :)

Mam żonę i malutkiego synka tak więc chciałnym bardziej zwiekszyć konfort podruży, na wiosnę szykuje się wymiana tylnych amorków i fajnie by było zrobić wszystko na raz :fajny

 

poniżej foto pszczoły

IMAG0736.jpg

IMAG0782.jpg

Edytowane przez mustang727

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niektórzy specjalnie wyciagają...... podobno cisza. A auto 1cm w dół ;)

 

Tak tylko szkoda ze na samym tyle wiec efekt nie za ciekawy.

 

Te gumy a w zasadzie ich brak nie wplywaja na prace ani glosnosc zawiasu a jedynie metal trze o metal co znacznie przyspiesza korozje krancowego zwoju sprezyny.

 

---------- Dodano o 02:10 ---------- Poprzednia wiadomość o 02:06 ----------

 

Witam. Mam w pasku fabryczne sprężyny przeznaczone na złe drogi. Przód 1BB/0JH kropkowanie: żółty, brąz, brąz. Tył: 1BB/0YD tylko nie pamietam kropkowania..... według ETKI 2 paski fioletowe. No oprócz tego, że pasek stoi jak koza to jest dość twardy. Jedździłem już kilkunastoma paskami w dieslu czy benzynie i każdy znich był o wiele bardziej konfortowy. Moje pytanie jest takie: czy sztywność zawieszenia zależy tylko od tych spężyn przeznaczonych na złe drogi?? czy może wpływ na to mają także amortyzatory??

Jeżeli tylko od sprężyn to rozumiem, że wystarczy dorwać springi o oznaczeniach 1BA/0JH, 1BA/0YD i wtedy pasek bedzie na odpowiedzniej wysokosci oraz powróci normalny konfort jazdy ?? :)

Mam żonę i malutkiego synka tak więc chciałnym bardziej zwiekszyć konfort podruży, na wiosnę szykuje się wymiana tylnych amorków i fajnie by było zrobić wszystko na raz :fajny

 

poniżej foto pszczoły

[ATTACH=CONFIG]112061[/ATTACH]

 

 

Kolego ale to nie o sprezyny chodzi tylko o amory. Masz sprezyny tak zwane ''szybsze'' i wyzsze nieco ale i amory masz o innej charakterystyce pracy.

 

Masz mniejszy komfort ale powinno sie lepiej trzymac podobnie jak 1BE tyle ze 1BE jest znowu chyba ze 3-4cm nizsze i czesto jest to za nisko na zlej drodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote=Lenin;2022451

 

[/color]

 

 

Kolego ale to nie o sprezyny chodzi tylko o amory. Masz sprezyny tak zwane ''szybsze'' i wyzsze nieco ale i amory masz o innej charakterystyce pracy.

 

Masz mniejszy komfort ale powinno sie lepiej trzymac podobnie jak 1BE tyle ze 1BE jest znowu chyba ze 3-4cm nizsze i czesto jest to za nisko na zlej drodze.

 

 

Ok rozumiem. A jeżeli wymienie tylne amortyzatory na np SACHSA to nie wpłynie to negatywnie na jakość prowadzenia ?? Bo wtedy przednie amory beda na złe drogi a tyl normalne?? Czy może lepiej wymienić już komplet 4szt?? Tak żeby zystkać chodz trochę na konforcie to co polecacie ?? KYB , SACHS, BILSTEIN ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam w pasku fabryczne sprężyny przeznaczone na złe drogi. Przód 1BB/0JH kropkowanie: żółty, brąz, brąz. Tył: 1BB/0YD tylko nie pamietam kropkowania..... według ETKI 2 paski fioletowe. No oprócz tego, że pasek stoi jak koza to jest dość twardy. Jedździłem już kilkunastoma paskami w dieslu czy benzynie i każdy znich był o wiele bardziej konfortowy. Moje pytanie jest takie: czy sztywność zawieszenia zależy tylko od tych spężyn przeznaczonych na złe drogi?? czy może wpływ na to mają także amortyzatory??

Jeżeli tylko od sprężyn to rozumiem, że wystarczy dorwać springi o oznaczeniach 1BA/0JH, 1BA/0YD i wtedy pasek bedzie na odpowiedzniej wysokosci oraz powróci normalny konfort jazdy ?? :)

Mam żonę i malutkiego synka tak więc chciałnym bardziej zwiekszyć konfort podruży, na wiosnę szykuje się wymiana tylnych amorków i fajnie by było zrobić wszystko na raz :fajny

 

poniżej foto pszczoły

[ATTACH=CONFIG]112061[/ATTACH]

 

jeśli masz zawieche na złe drogi a oczekujesz żeby samochód był miękki i bardziej komfortowy to powinieneś wymienić sprężyny razem z amorkami.jeśli po zdemontowaniu zawiechy okaże się, że masz amorki gazowe to wymień je na gazowo-olejowe ponieważ są one dużo bardziej miękkie i lepiej pracują na naszych drogach.proponuję sachsa. jeśli okaże się, że masz sprawne gazówki to ciężko będzie podjąć decyzję o wymianie na nowe bo to przecież nie potrzebny wydatek ale jeśli chcesz mieć miękkie auto to raczej nie ma wyboru.przerabiałem temat i wiem,bo mam dwa paski, jeden na twardej zawieszce i a drugi na miękkiej.co do sprężyn to po prostu musisz je wymienić z odpowiednimi oznaczeniami dostosowanymi do twojego modelu.oczywiście szukasz springi do zawiechy standard 1BA no chyba że chcesz sport to 1BE.wszystko idzie zrobić tak więc powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem wymienić wszystkie amorki :cool. Wybór padł na SACHSA Super Touring. Koszt 350 zł komplet przód i 280 zł komplet tył. Wole wymienić przednie amorki na standard niż płacić 660 zł za komplet tylnych na trudne warunki drogowe :dodupy. Tylko jeszcze dorwać te sprężyny od 1BA :hmm trochę będzie ciężko dorwać komplet...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun
Zdecydowałem wymienić wszystkie amorki :cool. Wybór padł na SACHSA Super Touring. Koszt 350 zł komplet przód i 280 zł komplet tył. Wole wymienić przednie amorki na standard niż płacić 660 zł za komplet tylnych na trudne warunki drogowe :dodupy. Tylko jeszcze dorwać te sprężyny od 1BA :hmm trochę będzie ciężko dorwać komplet...

 

wejdz na alledrogo lub tablicę, ostatnio widziałem jeden zestaw z amorami, wystarczy poszukać, ale musisz sprawdzić kropkowanie,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdecydowałem wymienić wszystkie amorki :cool. Wybór padł na SACHSA Super Touring. Koszt 350 zł komplet przód i 280 zł komplet tył. Wole wymienić przednie amorki na standard niż płacić 660 zł za komplet tylnych na trudne warunki drogowe :dodupy. Tylko jeszcze dorwać te sprężyny od 1BA :hmm trochę będzie ciężko dorwać komplet...

 

 

bardzo dobry wybór.dopasuj tylko dobrze odpowiednie sachsy (nr ze strony sachsa)na przód i tył w standardzie.ze sprężynami też nie powinno być problemu gdyż na allegro pokazują się pary na przód lub tył w odpowiednim oznakowaniu które są do Twojego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli po zdemontowaniu zawiechy okaże się, że masz amorki gazowe to wymień je na gazowo-olejowe

 

Pokaż mi amorki tylko gazowe do passata ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pokaż mi amorki tylko gazowe do passata ;)

 

pół roku temu trzymałem w rękach kayaby gazowe,masakra - bo nie mogłem wcisnąć trzpienia czyli auto byłoby jak taczka.oczywiście nie ma w nich samego gazu w dosłownym słowa znaczeniu (to chyba jasne) tylko gaz (azot)z olejem rozdzielone tłokiem.To nazwa potoczna używana do gazówek które są bardzo twarde.Widzę że chyba łapiesz mnie za słowo?:victory natomiast olejowo-gazowe to potoczna nazwa do olejówek które są już trochę starszą technologią ale jeszcze stosowana ponieważ są bardzo miękkie i komfortowo się na nich jeździ.no chyba, że bardziej Ci będzie odpowiadać nazwa olejowe bo z tego co wiem to gazu w nich nie ma tylko przelewający się olej z komory do komory.żeby się nie rozdrabniać to po fachowemu amorki są w gazie i oleju oraz w oleju ale ogólnie wśród mechaników przyjęło gaz czyli twarde i olejowo-gazowe czyli miękkie i komfortowe.pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
żeby się nie rozdrabniać to po fachowemu amorki są w gazie i oleju oraz w oleju ale ogólnie wśród mechaników przyjęło gaz czyli twarde i olejowo-gazowe czyli miękkie i komfortowe

 

 

teraz lepiej :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz lepiej :ok:

 

 

myślałem że moja podpowiedź pomoże w jakimś stopniu a tu widzę że jestem sprawdzany z wiedzy i znajomości tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
myślałem że moja podpowiedź pomoże w jakimś stopniu a tu widzę że jestem sprawdzany z wiedzy i znajomości tematu.

 

Ciesz sie ze przynajmniej cie nikt nie oczernia i nie znieslawia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
myślałem że moja podpowiedź pomoże w jakimś stopniu a tu widzę że jestem sprawdzany z wiedzy i znajomości tematu.

 

Pomogła. Ty to wiesz, ja to wiem ale sa tacy co nie wiedzą. Pójdzie jeden z drugim do sklepu i bedzie chciał gazowe amory i na nic tłumacznie sprzedawcy bo przecież na forum mówili.....

 

 

Ciesz sie ze przynajmniej cie nikt nie oczernia i nie znieslawia

 

Masz jakiś problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak Kuczlaw, mozna by tak to nazwac. Wciagnelem sie w niepotrzebna dyskusje na temat wydaje mi sie znany mi dobrze i wyszla z tego jakas chora gadka w ktorej 2 atakujacych zaczelo mnie znieslawiac, rzadac cos ode mnie i oczerniac skladajac moje wypowiedzi z wyrywkowych cytatow bedacych czescia kontekstu.

 

Czy jest jakas opcja blokowania postow zebym nie widzial co dana osoba pisze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam z przodu sprężyny z paskiem zielonym i brązowym, teraz przód stoi mi wyżej około 3,5 cm.Jakie mam założyć sprężyny do tylu żeby to przynajmniej wyrównać?

Edytowane przez polan23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego 1BE zawieszenie z audi A6 S-line 1BV jest to zawias z audi "S 6" nie wiem jak w VW ale pewnie podobnie jest bo zawias jest taki sam i w A6 Q i passacie syncro przynajmniej jeżeli chodzi o amorki i sprężyny.

Edytowane przez Harnaś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności