Skocz do zawartości
Gość thermistor

Biało-niebieski dym z rury (2.0TDI DPF)

Rekomendowane odpowiedzi

Tego nie wiem, u mnie jak się skończył to nie pamiętam takiego dymu. Wbił tryb awaryjny, pojechałem do aso i powiedzieli że nic sie nie da zrobić, tylko wymiana za nie pamiętam dokładnie ale coś kolo 9000 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na serwisie nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości, podjechałem firmy zajmującej się modyfikacjami układów wydechowych, oraz regeneracjami/wymianami DPF, sprawdzili przepustowość wydechu, diagnoza tylko jedna: DPF do wymiany/regeneracji.

Zdecydowałem się (nie wiem czy lepiej nie było by go usunąć) przyszłym tygodniu w środę odstawiam auto na wymianę wkładu DPF, koszt: 2600zł z robocizną, rok gwarancji.

Dam znać w przyszłym tygodniu czy pomogło, dodam że dziennie robie ok 100km, DPF wypala się codziennie czasami nawet po dwa, trzy razy.

Wychodzi na to że poprzedni właściciel przerywał procedure wypalania i zabił go na krótkich dystansach.

 

Najgorsze jest to że po zakupie auto miałem w ASO na przeglądzie i stwierdzili że wszystko jest ok, zalecili tylko go przeganiać na trasach aby go wypalić. Szczerze mówiąc jestem zawiedziony poziomem obsługi ASO...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie od przerywania procedury wypalania, u mnie skończył sie coś kolo 160tkm a to był czas okres kiedy ten samochód potrafił robić 12 kkm w miesiąc, oraz prędkość podróżna była zbliżona do jego maksymalnej ;), DPF w tym czasie to pewnie był czerwony ;) a i tak się zapchał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Mr.cin.

Udało się rozwiązać problem? Mam podobną sytuację (oczyszczanie DPF co ok 300km, długie czyszczenie - pomaga tylko stała jazda pow 2000rpm, same podwyższone obroty 900rpm i spalanie 0,8l nic nie dają, dużo białego dymu z rury tylko w trakcie czyszczenia) więc czekam na opinie po wymianie DPF.

Golf 6 2.0 103kW CFHC 2010

171000km

Po sofcie (w Niemczech) w związku z Diesel Gate.

Pozdrawiam

Edytowane przez bi-pi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów.

Przepraszam za zwłokę czasową, problem rozwiązany. Winny okazał się filtr DPF, uszkodzona ceramika wewnątrz, najprawdopodobniej poprzez poprzedniego właściciela, lub też ze starości jak trafnie poprzedni przedmówca pisał.

Filtr założony nowy VW, z roczną gwarancją, adaptacja przeprowadzona poprawnie, wszystko śmiga jak marzenie.

Wcześniej auto miało czarne końcówki wydechu od sadzy, teraz czyściutko, tak samo zapach spalin jest podobny do jakiegoś gazu :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności