Jump to content
Sign in to follow this  
jozko

swap na 1.9tdi

Recommended Posts

A wiec jak w temacie zastanawia mnei fakt czy to byloby oplacalne - mam b3 1.8(6) :P i mysle o takim czyms jak swam na 1.9tdi. Czy jest to mozliwe pod wzgledem konstrukcyjnym pojazdu. Czy zawieszenie, skrzynia itp beda pasowaly od mojej benyny do tego 1.9tdi Co musialbym wymienic i czy wogole to sie kalkuluje. Mysle o tym poniewaz choruje na B4 GT w Tdi ale ta przyjemnosc troszki kosztuje a ze mam b3 GT to moze TDi jeszcze dołoże :D:P Jak wyglada to prawnie co musialbym zrobic zeby wbic ten silnik w dowod?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest biedrona

jozko silnika nie wbijasz w dowód - jest on traktowany jako część zamienna (tzn. nie podajesz nr silnika). skrzynia biegów na 100% jest inna - ma inne przełożenia, mocowanie silnika też pewnie będzie inne. Dużo kasy i dużo roboty - taniej chyba byłoby kupić auto z takim motorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak wyglada to prawnie co musialbym zrobic zeby wbic ten silnik w dowod?

Teraz już nie trzeba

czy to byloby oplacalne

Silnik,skrzynia, cały osprzęt...nieopłacalne. Lepiej kupić drugiego passata

Czy zawieszenie, skrzynia itp beda pasowaly od mojej benyny do tego 1.9tdi

TDI były tylko w B-4, w B-3 był 1.9 TD. W 110 PS są już tarcze na 5 śrub a więc dochodzi jeszcze układ hamulcowy

 

i czy wogole to sie kalkuluje

Moim skromnym zdaniem - njet :611:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Darek77
Co musialbym wymienic i czy wogole to sie kalkuluje.

 

Silnik ze skrzynią+osprzęt(LMM,IC,ECU.inst.pod/ciśnieniowa sterowania turbo,ins.el.).

Dodatkowo część wydechu,filtr paliwa,kilka dodatkowych czujników,licznik.....

Czy to sie kalkuluje zależy głównie od tego ile kosztował by cię tzw.dawca,ale biorąc pod uwagę fakt że na swój silnik możesz znaleźc nabywcę ,to kto wie?.

Przy zmianie parametrów zasilania z PB na ON,konieczna jest zmiana wpisów w dow.rej. i karcie pojazdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snoo

Moim zdaniem nie warto to za drogi interes, taki swap jest jak najbardziej mozliwy i jednego paska B3 z silniczkiem TDI 110KM juz widzialem ale wlasciciel z tego co wiem handluje czesciami wiec...... wyszlo go troche taniej.

Jak liczylem ile by mnie to wynioslo (nie jestes pierwszy i pewnie nie ostatni :) ) to nie chcialo wyjsc mniej jak 4500 (same czesci) wiec odpuscilem, uznalem ze chyba lepiej sprzedac to co mam dolozyc 5000 i kupic B4 TDI .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest szerszeniak

kup tego z ogłoszenia

swap sie nie opłaca niewiele mniej cie wyjdzie jak ten cały z ogłoszenia a kasy nigdy nie wyciągniesz zdecydowanie odradzam

Share this post


Link to post
Share on other sites

jozko,

a ja ci powiem tak...

wszystko zalezy jak dlugo masz zamiar smigac tym paskiem, ile w niego wsadziles$$ jesli wiesz co masz i auto jest super i polatasz nim troche jeszce to ja bym robil. ja zmienilem u siebie z 1Z na ASZ i auto zupelnie inne. niesamowita frajda i najwieksze zdziwienie wielu kierowcow :619:

moj swap wyszedl troche wiecej niz za 110 bo zalozylem 130 PD

za 110 ps komplet silnik + skrzynia wiazki cooler z montarzem... auto pod kluczyk ok 5000 tys wyjdzie cie wiecej dlatego ze z benzyny (normalnie z diesla ok 4000-4500)

jak bedziesz zainteresowany to dam ci namiar na mistrza co to robi, faktura gwarancja itd tyle ze on niedaleko poznania

on zrobi takze przeglad potrzebny przy zmainie silnika i z tymi papierami udajesz sie do wydz kom zeby zmienili u siebie w dokumentach

Share this post


Link to post
Share on other sites

radzio77 chcialbym zalozyc silnik TDi ale nie 130ps tylko 110ps w ostatecznosci 90ps. Mowisz 5000zl - to cena za wszystko - przyjezdzam daje kase wracam tam za tydzien i odjezdzam gotowym autkiem? Piszesz tylko o skrzyni silniku wiazkach itd ale nie piszesz nic o zawieszeniu, wydechu itd - to tez wchodzi w koszta czy musze to juz we wlasnym zakresie robic? wiec tak zalozmy ze moj b3 awrty jest 6000zl plus 5000zl wychodzi 11000 no powiedzmy 12000zl. A za 14-15 mozna kupic ladne b4 GT TDi Kombi mlodsze niz moj z oryginalnym silnikiem i lepiej wyposazone... wiec chyba raczej mi sie nie kalkuluje :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 76yelo

A CO GDYBY KUPIć Z ANGLI TAKIEGO PASACIKA I PRZEłOżYć SILNIK SKRZYNIE I CAłY OSPRZęT CZY TO SIę KALKULUJE :624:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm mysle ze to by sie kalkulowalo choc to zalezy tylko od tego za ile takiego paska sie przyciagnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 76yelo

no i ciekawe jak to prawnie wygląda czy nie trzeba akcyzy opłacić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jozko,

ja nie powiedialem ze to sie oplaca bo zadna rzecz ktora trza wsadzic w auto sie nie oplaca :643: zawiecha i ukl wydechowy to jest kwestia dogadania z gosciem, ja nie zmienialem z benzyny na diesla wiec ci tego nei powiem dokladnie ale ostatnio zmienialem caly ukl wyd i kosztowal mnie 350 zl nowy wiec tragedi nie ma tymbardziej ze 1,8 pewnie ma taka sama srednice, co do zawiechy to wsadzilby ci od diesla jesli od twojego by byla za slaba(uzywke oczywiscie), i dlatego tez napisaem ci wiecej niz normalnie bys zaplacil a dokladnie to tylko on ci moze powiedziec.

no a druga sprawa to za paska w tdi 14 -15 to ladne jest tylko na fotkach, dojda oplaty powymieniac co trzeba z silnikiem tez roznie (u niego masz gwarancje 3miechy) i co wazniejsze silnik mam 2002 z przebiegiem 75tys tzn juz 85 a nie jak kupisz pasiora 94 czy nawet 96 z 350tys cofniety na 130tys, totez dlatego ci pisze ze wszystko zalezy czy dlugo chcesz nim jezdzic ale wtedy wiesz co masz a kupisz tanio B4 i bedizesz ladowal... takie moje zdanie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest biedrona

radzio za 5tyś silnik 130PS za całym osprzętem, skrzynią biegów itd? W której dziupli to robiłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzwonilem do "tej dziupli' :P gdzie radzio robil i koszt przerobki mego paska na TDi (silnik od golfa 4 110km ze skrzynia osprzetem itd - jednym slowem pod kluczyk) 6000zl. Wiec chyba kupie sobie miesieczny - paska do garazu i wyjme sobie rower.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest biedrona

radzio77 o co ci chodzi? ciężko mi uwierzyć, że za taką kasę kupisz legalnie silnik tdi, szkrzynię biegów i kompletny osprzęt a do tego koleś złoży wszystko. Nie rób sobie jaj. U "znajomych" którzy nie wszystkim handlują legalnie za kompletne 1,8T bez szkrzyni muszę dać ponad 5tyś. Rusz głową. W bajeczkę, że wszystko pochodzi z bitych samochodów też nie uwierzę. Zastanów się czasami co piszesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snoo
Bo wogole zrobilem blad ze polatlaem troche Audi B4 1.9tdi a dzis Sharanem 1.9tdi 110KM nie chcialo mi sie wysiadac - chodzi to pieknie ;)

 

Audi B4 TDI jezdzi się całkiem przyjemnie pod warunkiem ze pod maska 110KM bo 90-ka jest troche za slaba chociaz subiektywne odczucia jak w każdym dieslu są pozytywne, wszystkie jeżdzą super do czasu aż ktoś obok nie wciśnie a wtedy .... czar pryska :) .

 

Pasek z linka który podałeś wygląda ciekawie niestety kilka zdjęć i lakoniczny opis to za mało aby go polecać trzeba by organoleptycznie sprawdzić co i jak.

Tak na marginesie to w passacie o mocy wyjściowej 110KM bębny z tyłu mi nie pasują ;)

 

radzio77 chcialbym zalozyc silnik TDi ale nie 130ps tylko 110ps w ostatecznosci 90ps. Mowisz 5000zl - to cena za wszystko - przyjezdzam daje kase wracam tam za tydzien i odjezdzam gotowym autkiem? Piszesz tylko o skrzyni silniku wiazkach itd ale nie piszesz nic o zawieszeniu, wydechu itd - to tez wchodzi w koszta czy musze to juz we wlasnym zakresie robic? wiec tak zalozmy ze moj b3 awrty jest 6000zl plus 5000zl wychodzi 11000 no powiedzmy 12000zl. A za 14-15 mozna kupic ladne b4 GT TDi Kombi mlodsze niz moj z oryginalnym silnikiem i lepiej wyposazone... wiec chyba raczej mi sie nie kalkuluje

 

Teoretycznie $$ włożonej w auto nigdy nie odzyskasz przy sprzedaży ale......

policz sobie ile robisz km miesięcznie u mnie wyglądało tak :

aktualnie --- robię 900km srednio 10.5L (głównie miasto) czyli 94.5L x 4.40zł (leje tylko Pb98) =416zł

diesel 900km srednio 7,5L czyli 67,5L x 3zł (nie pytajcie jaka stacja ;) ) = 203zł

 

jak widać powinno mi zostać 200zł z paliwa co miesiąc czyli teoretycznie po 2 latach swap sie zwraca ale musisz mieć tanią i pewną ropę a z tym bywa różnie więc policz sam :) ja mimo niezłego wyniku odpuściłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat schodzi na psy. Wycieczki osobiste nie beda tolerowane, byla juz o tym mowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest biedrona

czegos nie rozumiem

radzio najeżdża na mnie w dosyć nieprzyjemny sposób i jest wszystko ok, w chwili gdy odpowiadam mu w jego stylu zaraz dostaje ostrzeżenie. Macie rewelacyjne podejście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

biedrona - nikt nie ma nic do Ciebie. zaczęliśmy sprzątać temat - wstrzeliłeś się po prostu w momencie, gdy jeszcze nie skończyliśmy.

 

temat zszedł na przerzucanie się epitetami i argumentami, które wcześniej były użyte.

zamykam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy