Jump to content
JurekW

Oznaczenia silników 3C

Recommended Posts

Jeszcze jedno pytanie. Jaka jest różnica między silnikami 1.9 tdi, kod literowy silnika BKC, BLS, BXE ? Tylko taka że w BLS jest DPF a w pozostałych dwóch go nie ma ? I czy jest różnica w wtrysku paliwa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeszcze jedno pytanie. Jaka jest różnica między silnikami 1.9 tdi, kod literowy silnika BKC, BLS, BXE ? Tylko taka że w BLS jest DPF a w pozostałych dwóch go nie ma ? I czy jest różnica w wtrysku paliwa ?

 

podłączę się pod pytanie kolegi oraz dodam swoje, czy wałki w głowicach z tymi oznaczeniami też się różnią i czym?

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

BKC = BXE => bez DPF

BLS => z DPF

Silniki z DPF i bez DPF mają różne wałki rozrządu.

A czym mogą się różnić wałki rozrządu? Krzywkami zaworów i krzywkami sterującym pompowtryskami - kształtem i obróceniem względem koła rozrządu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BKC = BXE => bez DPF

BLS => z DPF

Silniki z DPF i bez DPF mają różne wałki rozrządu.

A czym mogą się różnić wałki rozrządu? Krzywkami zaworów i krzywkami sterującym pompowtryskami - kształtem i obróceniem względem koła rozrządu.

 

Dzięki.

To znaczy, że jeżeli mam BLS nie mogę stosować głowicy od BXE? Czym to grozi? Zapchaniem DPF-a?

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co sądzicie o silniku BMR ? Proszę o jakieś opinie wrarzenia bo mam na oku paska z tym silnikiem i się zastanawiam czy warto go kupować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalezy jak trafisz , mój pasek ma przejechane 271tys km, oleju nie bierze i mało pali , bo po mieście około 7 l/100km a w trasie 6l/100km . Większych usterek nie miałem, dwa pompowtryski padły i tyle z awari do tego silnika. W połączeniu z DSG pięknie się zbiera.

Trzeba też zająć się napedem pompy olejowej silnika tzw: zabierakiem. Poza tym uważam że to udany silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co możesz napisać o głowicy nie miałeś z nią problemu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głowica OK , nigdy nie miałem z nią problemów.

Edited by sylwek1972

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam dylemat skąd mam wiedzieć i gdzie to wyczytać jakie mam oznaczenie silnika, bo z tabeli mi wynika że wszystkie mi pasują do mojego, a na pewno tak nie jest. Moje auto to passat b6 1,9 TDI 77Kw 2006r. i pierwsza jego rejestracja miała miejsce 17.10.2006r.

Bardzo prosze o pomoc, bo jest to dla mnie bardzo ważne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie mam dylemat skąd mam wiedzieć i gdzie to wyczytać jakie mam oznaczenie silnika, bo z tabeli mi wynika że wszystkie mi pasują do mojego, a na pewno tak nie jest. Moje auto to passat b6 1,9 TDI 77Kw 2006r. i pierwsza jego rejestracja miała miejsce 17.10.2006r.

Bardzo prosze o pomoc, bo jest to dla mnie bardzo ważne.

 

Problem rozwiązany. Zapomniałem o naklejce w bagażniku, że tam tak rzecz jest napisana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestem tu nowy i świeżym posiadaczem passata b6 1.9 tdi 105km 77kw ale nie mam pojęcia jakie oznakowanie mam silnika gdzie to mogę znaleść?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otwórz drzwi kierowcy. Znajdziesz czarną naklejkę na dole słupka. Szukaj BKC, BXE, albo BLS.

Możesz też szukać we wnęce koła zapasowego w bagażniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok znalazłem mam passata b6 2006 1.9di 105km 77kw (bck) a jaka jest różnica i co to jest (bck)dsg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Od kiedy w B6 stosowane są silniki 2.0 Common Rail ?? i jak to poznać ??
Od 2008r na pewno. I mają oznaczenie takie jak kolega wyzej napisal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego GURAL w tabelce w poście #20 wg. mnie jest błąd dot. mocy i momentu obrotowego. Dokładnie silnik CBAB i CBAA mają podany moment obrotowy max dopiero przy 4200obr/min a moc 103KW w zakresie 1750-2500 co wg. mnie jest błędem i powinno być odwrotnie. Nawet w katalogach VW które można dostać w salonie jest podawane na odwrót tj: moc max 103KW. 4200obr/min a max moment obrotowy (CBAB 140KM) 320Nm/1750obr/min.

 

Możesz sprawdzić to co zauważyłem i wyżej napisałem ? Czy jest to prawdą czy się mylę ?

 

Pozdrawiam Michał :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Koledzy potrzebuje informacji odnośnie silnika 2.0 TDI BMM i czym się różni od BMP.Chodzi o to czy moge go bez problemu wsadzić do passata b6 2005 i wszystko będzie pasować,czy będe musiał jeszcze co zmieniać i kombinować ze sterownikiem..

Chyba że ktoś ma wiedzę jaki można włożyć bez przeróbki zamiast BMP.dziękuje i pozdrawiam.Madein77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

Czy moze ktos sie wypowiedziec jakie najczestsze usterki były przy silnikach BMP w Passatach B6 z filtrem DPF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie odnotowałem żadnych. Wtryski ok. Tylko trzeba o niego zadbać i wszystko bedzie dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy