Skocz do zawartości
JurekW

Uszkodzone panewki wału co dalej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Czy z numeru VIN, lub z naklejek w aucie, jest możliwe odczytanie, której generacji silnik 1.8 TSI jest zamontowany w Passacie ?

Interesuje mnie Passat Variant 1.8 TSI CDAA / L4, data produkcji 17.06.2011, obecnie 110 000km.

W 2011 roku VW wprowadził 1.8 TSI 3 generacji, w których niby poprawiono wady poprzednika i nie trzeba się już go tak wystrzegać, pytanie tylko jak sprawdzić, czy w danym aucie mamy już 3 generację, czy może jeszcze drugą owego TSI ? 

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz to odczytać po obudowie rozrządu. Mała zaokrąglona 2gen. Większa w kształcie prostokąta 3gen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypomni mi ktos kod security access do BXE? Mialem kiedys screena i gdzies przesialem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie potrzebuję szybko konkretnej odpowiedzi na temat tego silnika czy jest z nim dużo problemów jakie ma słabe elementy i czy jest awaryjny VW Passata b6 sportline 2007rok silniki 2.0 tdi 170km (bmr) z góry dzięki

Edytowane przez pawelvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2019 o 20:01, pawelvw napisał:

Witam panowie potrzebuję szybko konkretnej odpowiedzi na temat tego silnika czy jest z nim dużo problemów jakie ma słabe elementy i czy jest awaryjny VW Passata b6 sportline 2007rok silniki 2.0 tdi 170km (bmr) z góry dzięki

Mam taki,na pewno trzeba zobaczyć do modułu pompy oleju i przy zmianie rozrządu zmienić szpilkę napinacza na 1.9 tdi bo potrafi się zerwać. Jeżdżę 2 lata i nie mogę narzekać jakoś na sam silnik. Zobacz jeszcze zapełnienie DPF, no chyba że ma wycięty.

Edytowane przez robert_s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć
Mam pytanie,
W moim CC z 2011r. 2.0 200km
Oznaczenie silnika CBF

Przeskoczył rozrząd

Pytanie co do silników, w większości aukcji i ogłoszeń jest podawane np. " Silnik 2.0 Tfsi ccz cbf cct caw"
Czym różnią się od siebie? Czy bez obawy mogę kupić silnik ccz jeśli mam cbf? Czy musiał bym robić jakieś przeróbki kupując ccz? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - czy faktycznie jest Ci potrzebny nowy blok? Po numerach patrząc blok dla silnika CBF jest inny niż dla CCZ i CCT ale ogólnie trzeba by porównać w ETKA każdy silnik z osobna ;)

https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php

I powodzenia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok 

W aucie okazo się że puścił napinacz rozrządu co spowodowało uszkodzenie wszystkich zaworów ssących. 

Teraz pytanie co sądzicie o walku zmiennych faz, mechanik twierdzi "że lepiej oddać go do regeneracji bo nie wiadomo czy po złożeniu nie okaże się że jest uszkodzony" 

Czy mógł się uszkodzić? 

I czy opłaca się ładować 1400 zł w regenerację, auto ma przebieg ok 210.000 km. 

IMG_20190826_155020.jpg

IMG_20190826_155027.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja czego? Wałka zmiennych faz - a co to takiego? :)

W przypadku 1.8/2.0 TSI masz do wyboru, wałek (dwuczęściowy, rurkowy, składany na wcisk) i koło zmiennych faz jako jeden element. W przypadku spotkania zaworów z tłokiem zdarzyć się może, że krzywki zostaną zerwane z wałka (częsta przypadłość w wałkach rurkowych - np.: w 2.0 TDI-CR). Pytanie co dokładnie ktoś chce regenerować i w jaki sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie chodzi o ten element 

Jest jakaś możliwość żeby to zdjagnozowac przed jaka  kolwiek regeneracja. 

IMG_20190827_212708.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko na aucie lub po rozebraniu ale nie jestem w stanie Ci powiedzieć co ktoś może stwierdzić patrząc na to :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok

Dzięki to teraz takie pytanie czy opłaca się np. Kupić nowy wałek jakiś zaminnyk dobrej firmy. Za regenerację wołają ok 1400 zł a nowy zamiennik zaczynają się w cenie od ok 900 zł

Np. 

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F143160510645

Lub 

https://allegro.pl/oferta/walek-ssacy-1-8-2-0tfsi-06h109021k-06h109021j-8078215102?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze juz 3 temat zalozyles... FB.. Forum ?

Numery dostales ode mnie na gruoie FB to kupuj chlopie nowe... Nie kombinuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe szukam pomocy gdzie się da ?

A co sądzisz o zamiennika opłaca się w nie pchać? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwon do serwisu zajmujacego sie VAGami i zapytaj... Rzadko zwykly uzytkownik auta ma z walkami do czynienia heh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są zamienniki i "zamienniki" - jeśli weźmiesz z dobrej firmy (np.: Kolben-Schmidt lub jakieś inne Mahle, INA) to są szanse, że będą miały tylko wyfrezowane znaki VW. Możesz też kupić z chin i będzie to zupełnie inna para kaloszy z ryżowej stali ;)

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Potrzebuje waszej opinii. Mianowicie chodzi o skończyły sie panewki na wale korbowym, wał ma mocne wrzery, chodzi o Passata b6 2006r 140km  typ silnika BMP przebieg 405 tys. 

Rozwijając temat wypowiedzcie sie w tym temacie co z tym zrobić. Troche poczytałem na internetach ale niewiem co będzie lepsze czyli:

1.uzywany silnik jest średnio po 2 tysi bez osprzętu. 

2. Regenerowany silnik jest za 2.5 tys. Czyli wał,korbowody i pompa oleju od 1.9 , nowa uszczelka głowicy i cała głowica po regeneracji. 

3. Wszystko samemu zregenerować ale niewiem co, jak i gdzie. 

4. Może wasze propozycje....

Niewiem co zrobić, bo silnik inny kupiony za 2 tysie niewiem jak długo pochodzi. A silnik za 2.5 tysiąca ma gwarancje pisemną pół roczną ale nie jestem tego pewien czy też się nie rozwali i czy to tak naprawde idzie że wał i korbowody od 1.9 . Też myśle nad tym żeby samemu to zrobić czyli jest u nas mechanik co głowice zregeneruje za 350 zl. Niewiem jak dalej cenowo będzie u niego wyglądało. Dlatego myśle o tym bo może by to wyszło  tamniej. Ponadto dodam że 2 tys. Temu wymieniłem cały rozrząd,  olej i filtry ale to wielki hu.. bo zregenerowałem turbinę i wtryski. Więc kur.. osprzęt mam dobry. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz wał razem z panewkami i wymieniasz...(jest tego bardzo wiele)..cena około 300-500zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W moim b7 140 km  CFFB zerwał się pasek rozrządu. Znalazłem słupek CBAB z Passata CC i czy podejdzie zamiennie do mojego auta? 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomocy, w moim Passacie Var. B6 (103KW TDI BMP, rocznik 2007) obróciły się panewki w silniku (kobita jechała do Zakopanego, samochód stanął przed Krakowem + konieczna była laweta) - czy możecie polecić dobry oraz godny uwagi warsztat/mechanika celem naprawy (zakupu oraz wymiany silnika)?

Z góry dzięki za wszelką pomoc oraz instrukcje.

Maciej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności