Jump to content
kris22bln

ksenony bi-xenony Passat 3bg orginalne

Recommended Posts

Sorry za lekki odkop :roll

 

Dzisiaj robiłem u siebie przedni zawias i okazało się, że łącznik czujnika poziomowania jest zapieczony i wgl nie pracuje... Przeczytałem wątek i mam jeszcze kilka pytań odnośnie bi-xenonu w 3bg... :help

 

1. Jeśli chodzi o łącznik, odczytałem z niego numery 8d0 941 299b. Niestety na allegro krucho z dostępnością po numerze OE... Orientuje się ktoś czy to jest jeszcze dostępne w ASO lub jakichś zamiennikach ? Jeśli tak to jaka cena ?

 

2. Druga sprawa to czy czujnik mógł się uszkodzić jeśli ten łącznik był zamontowany w sposób jak na zdjęciu ? Załączam zdjęcie poglądowe, na czerwono zaznaczyłem jak był u mnie podpięty...

przedni sensor.jpg

 

EDIT :

Bartek tu masz fotki sensorów

 

3. Jak auto było u góry nie rzucił mi się w oczy czujnik na tylnej osi, przyznam, że nie szukałem tylko teraz po przeczytaniu wątku zacząłem się zastanawiać. W poście #74 kris22bln umieścił zdjęcie, ale chciałbym się zapytać gdzie dokładniej to jest bo nie widać dokładnie ... Prawa/Lewa strona ? Przed belką/ za belką ? Za tydzień będę auto podnosił to postaram się dokładniej poszukać.. Przedni i tylny jest taki sam ?

 

Zakończony jest wtyczką 4D0 972 643 (odpowiednik 4D0 972 623) i ma długość 1,0 m (1,7 m długości ma przewód do czujnika z przodu)

Post #144 ^

4. Wydaje mi się, że xenon jest dokładany, bo mam w kabinie potencjometr natężenia oświetlenia wraz z potencjometrem od regulacji wysokości świecenia świateł. (Regulacja nie działa) Co w przypadku, gdy nie znajdę z tyłu czujnika poziomu ? Dużo jest roboty z dołożeniem ?

 

Do 3 i 4 znalazłem odp w innym wątku ;)

http://forum.vw-passat.pl/threads/75337-samopoziomowanie-poziomowanie-xenonow-passat-3bg

 

 

Jakie palniki miałeś zamontowane i jakie teraz kupiłeś :?: Jakieś oryginały firmowe (Osram, Philips), czy tanie chińczyki :?: Może palniki są walnięte, a może przetwornice się zepsuły po podłączeniu tanich palników.

Podłączałeś przetwornice z palnikami na krótko pod aku :?: Może masz uszkodzony włącznik świateł-przyczyn może być kilka.

 

5. Kolejna sprawa to żarniki. Po zakupie auta były włożone OSRAM Xenarc, tylko były wypalone bo w nocy nic nie było widać... We mgle strach 50km/h przekraczać ;]

 

W związku z troszeczkę nadpalonymi odbłyśnikami i dostępem do tanich palników po niecałe 30zł postanowiłem włożyć jedną na próbę i sprawdzić czy to rzeczywiście reflektory aż tak zużyte czy palniki ... Okazało się, że reflektor bardzo ładnie świeci więc włożyłem 2 tanie zamienniki, a w lato jak będzie możliwość, że auto nie będzie używane będę wysyłał odbłyśniki na regenerację.

 

Tylko jest mały problem z tymi palnikami bo po przekręceniu włącznika świateł mrugną i gasną. I trzeba kilka razy włączyć, żeby zaskoczyły i się paliły. Zauważyłem, że lewa praktycznie cały czas się za pierwszym razem zapala. Prawa musi właśnie parę razy(4-7) dostać prąd, żeby zaskoczyła. Zauważyłem też, że to chyba od temperatury zależy, bo jak dzisiaj wyjechałem z ogrzewanego warsztatu, obydwie od razu zaskoczyły... I jak jadę na jednej włączonej, tzn tylko raz przekręcę włącznik to po jakimś czasie jak drugi raz włączę to od razu prawa zaskakuje... Tak jakby cały czas dostawała prąd, nagrzała się i wtedy normalnie działa.

 

Czy taki stan może sygnalizować kończące się przetwornice czy raczej to specyfika tanich palników ? (Na tych starych Osram'ach tego nie było) Czy takie włączanie i wyłączanie może mieć negatywny wpływ na przetwornice lub jakieś inne podzespoły ?

 

No i ostatnie pytanie jeśli chodzi o ori bi-xenon...

 

6. Czy da się programowo Vagiem wyłączyć spryskiwacze reflektorów ? Cały osprzęt jest zamontowany, pompka po podaniu prądu z akumulatora pompuje, a spryski się wysuwają. Przekaźnik mam 192 czyli pod sensor deszczu i spryskiwacze więc to powinno działać. Jeśli da się to w komputerze wyłączyć to gdzie ? Jeśli nie, to gdzie szukać jeszcze przyczyny nie działających sprysków ?

 

Sorry za taką dużą lekturę :sorry

 

Z góry dzięki za pomoc ;)

przedni sensor.jpg

Edited by bartekj001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Namotałeś. Łącznik w aso ok. 160 pln. M być jak na foto, nie jak u Ciebie. Sprysków wyłączyć się programowo nie da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad 5. - obstawiam winę palników. I wymień je raczej szybciej, niż wolniej, bo będziesz niebawem do kompletu wymieniał przetwornice.

Ad 6. - nie da się komputerowo tego ustawić. Oczywiście testujesz na włączonych światłach te spryskiwacze? I na uruchomianym silniku? Wyjmij zasilanie od pompki, włącz światła, uruchom silnik i poproś kogoś by spsikał reflektory. Ty podłącz jakąś żarówkę w piny wtyczki pompki. Jak żarówka zaświeci - mimo wszystko wina pompki. Jak nie zaświeci - szukaj w instalacji i przekaźniku winnego.

Edited by Charakterek

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam , mam błąd czujnika poziomowania ksenonów lewy tył i ksenony świecą w dół. próbowałem się dostać do tego czujnika ale żeby to zrobić trzeba zdjąć plastikową osłonę pod spodem. problem w tym że nie da rady odkręcić nakrętek bo są tak skorodowane że zrobiły się okrągłe a nie chcę urywać osłony. moje pytanie czy da radę dojść do tego czujnika ściągając tylne koło i nadkole? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy