Jump to content
berlo

Do czego te przyciski: po prawej stronie skrzyni biegów (SET) i pod parktronikiem?

Recommended Posts

niestety nie współpracują , sprawdziłem z 7 róznymi pilotami od bram i nie mozna zniczym to zestroić ... oprócz tego monaż daszka jest problematyczy ..trzeba ciąć przewody ...

Rozumiem, że postepowałeś zgodnie z instrukcją załączoną do tego daszka. Zawsze możesz poprosić dealera o zapytanie do KT dlaczego nie chce to współdziałać. Może to kwestia sposobu zabezpieczenia przesyłania sygnału przez oryginalnego pilota (kody kroczące etc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu jest link do producenta tych systemów. Można tam znaleść sposób programowania oraz wykaz urządzeń kompatybilnych.

 

http://www.johnsoncontrols.co.uk/publish/gb/en/products/automotive_experience/Electronics/homelink_/homelink_microsites/Aktuelle_Fahrzeuge.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petermajster

A może ktoś już programował tego pilota w osłonie przeciwsłonecznej. Pobrałem instrukcję po angielsku ale nie wychodzi mi to. Albo robię coś źle albo nie obsługuje tan pilot moich pilotów. Będę wdzięczny za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączę się do tematu z pytankiem jak działa SET?

Od kilku dni mam autko i jest przycisk SET przy dzwigni zmiany biegów lecz nie wiem czy są czujniki w kołach.

Czy po przyciśnięciu guzika (jeśli są czujniki) powinno pojawić się coś na wyświetlaczu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy napompujesz sobie koła do właściwego ciśnienia wtedy przytrzymujesz na chwilę SET i takie ustawienie on zapamiętuje.

Czujników nie musi być w kołach.

Może mierzyć obroty koła czujnikami od abs.

Jak spadnie ciśnienie to koło wykona więcej obrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiedy napompujesz sobie koła do właściwego ciśnienia wtedy przytrzymujesz na chwilę SET i takie ustawienie on zapamiętuje.

Czujników nie musi być w kołach.

Może mierzyć obroty koła czujnikami od abs.

Jak spadnie ciśnienie to koło wykona więcej obrotów.

wybacz ale jakim cudem koło ma wykonać więcej obrotów jak spadnie ciśnienie bo nie kumam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy spadnie ciśnienie w kole wtedy zmniejsza się rzeczywisty jej profil.

Wówczas koło ma mniejszą średnicę i aby nadążyć za resztą musi wykonać więcej obrotów.

W skrajnym przypadku, na totalnym flaku, jedziesz już na samej feldze.

Myślisz, że koło nie wykonuje wtedy większej ilości obrotów...?!?

 

Przykładowo:

Prawidłowo napompowana opona 205/55/16 ma średnicę 631,9 mm.

Kiedy ubędzie jej trochę powietrza może stać się odpowiednikiem np 205/50/16.

Czyli o średnicy 611,4 mm. Wówczas różnica w prędkości to 3.35%.

 

Dla mnie to proste jak konstrukcja cepa...

Edited by pikopiko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiedy spadnie ciśnienie w kole wtedy zmniejsza się rzeczywisty jej profil.

Wówczas koło ma mniejszą średnicę i aby nadążyć za resztą musi wykonać więcej obrotów.

W skrajnym przypadku, na totalnym flaku, jedziesz już na samej feldze.

Myślisz, że koło nie wykonuje wtedy większej ilości obrotów...?!?

myślę że jak złapałbym flaka przy 90km/h to niema mnie na drodze (auto nie do opanowania) bo to koło raczej hamuje niż przyspiesza mi się wydaje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio złapałem gumę i po chwili zapaliła mi się kontrolka SET więc działa to jak najbardziej prawidłowo. Bardzo przydatna funkcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O flaku napisałem dla lepszego zobrazowania działanie tego systemu...

Pomyśl czy np w traktorze koła przednie i tylne wykonują tę samą ilość obrotów?

Share this post


Link to post
Share on other sites
O flaku napisałem dla lepszego zobrazowania działanie tego systemu...

Pomyśl czy np w traktorze koła przednie i tylne wykonują tę samą ilość obrotów?

w traktorze nie, ale tam masz inne średnice tarcz i opony inne a w aucie są przeważnie takie same średnice tarcz (jeśli różne to ABS wariuje) a co w instrukcji obsługi pisze na ten temat ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ważna jest nie tyle średnica felgi (czy jak piszesz tarczy) tylko całego koła.

Jak dobierzesz idealnie tę samą średnicę koła to możesz wbić na auto po jednej sztuce 15, 16, 17 i 18 i też będzie OK.

A kiedy ubywa ciśnienia w kole to zmienia się jego średnica.

Felga jest wtedy bliżej podłoża.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli na wyświetlaczu nic się nie pojawia, myślałem że system będzie zbliżony do tego w Lagunach tam na wyświetlaczu pokazuje autko z czterema kołami i obok każdego koła pokazane jest aktualne ciśnienie.

 

Pikopiko jesteś pewny że to działa z abs`em czy może jednak w kołach potrzebne jest coś takiego

http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-w-oponach-volkswagen-audi-i1433104329.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli przycisk SET przy lewarku ma wykrzyknik to system jest na zasadzie ABS-u ,jeśli nie, to jest wersja z czujnikami w felgach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. 

Mam pytanie. Wymieniałem ostatnio mieszek z gałka zmiany biegów w passacie b6 1.9tdi rok 2005 i pod wygłuszeniem po prawej stronie jest niebieska wtyczka ale na panelu nie mam żadnego przycisku po prawej stronie. Od czego może być ta wtyczka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy