Skocz do zawartości
Gość dan_1987

tryb awaryjny-turbo przeładowuje??

Rekomendowane odpowiedzi

Stan pompek możesz sobie sam sprawdzić vagiem.

Druga rzecz to przy demontażu pompowtrysków nie ma dostępu do gniazd zaworowych tylko do gniazd pompowtryskiwaczy.

Po 3 szlifowanie gniazda?

Jeśli gniazda są mocno wyrobione to nawet zmiana uszczelnień może nic nie da bo paliwo będzie i tak spływać do cylindra.

Jeśli sama turbina nie stawia oporu to nie wpływa ona na odpalanie. Ale na dymienie z wydechu już tak.

Jak dym niebieski to znaczy że spala olej silnikowy czyli odmą dmucha, pierścienie zgarniające albo uszczelniaczami ucieka. A skoro podczas jazdy i na postoju widzisz duża chmurę to znaczy że oleju bierze dużo. Zdejmij waż idący do intercoolera od spodu samochodu i zobacz czy i ile jest w nim oleju.

 

Zrób logi, pompek, turbo, bipy. Inaczej można wróżyć z fusów

Btw dużo ten mechanik wział za robotę: 50zł za sprawdzenie pompki + 25zł za zestaw oringów bosha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, dymienie na mocno rozgrzanym silniku nadal występuje. Po odłączeniu turbiny również. Z rozmowy i oględzin auta przez innego mechanika do którego mam duże zaufanie wynika, że nie zdiagnozujemy usterki bez ingerencji w motor... twierdzi, że to sa pierścienie na cylindrach, zapieczone lub po prostu puszczają olej. czy ktoś ma jeszcze inne pomysły i doświadczenia związane z takim problemem pozwalające usunąć usterkę bez rozbierania całego silnika i ściągania miski olejowej i głowicy ? proszę o pomoc... Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy, bo mnie już mechanik rozwala...

Turbina wyczyszczona, węże sprawdzone, EGR wyczyszczony, VAG nie pokazuje żadnych błędów, a na 4 powyżej 3000 - tryb awaryjny!

Wiem, że padła mi dwumasa - czy to ma wpływ na pracę turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie pomocy, bo mnie już mechanik rozwala...

Turbina wyczyszczona, węże sprawdzone, EGR wyczyszczony, VAG nie pokazuje żadnych błędów, a na 4 powyżej 3000 - tryb awaryjny!

Wiem, że padła mi dwumasa - czy to ma wpływ na pracę turbo?

 

Nie.

Sprawdzałeś N75? Podciśnienie jakie daje pompa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie pomocy, bo mnie już mechanik rozwala...

Turbina wyczyszczona, węże sprawdzone, EGR wyczyszczony, VAG nie pokazuje żadnych błędów, a na 4 powyżej 3000 - tryb awaryjny!

Wiem, że padła mi dwumasa - czy to ma wpływ na pracę turbo?

 

Logi zrób i będzie coś można pomóc bo z fusów wróżyć nie ma co ;)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

U mnie n75 wymieniony, było ok aż do dzisiaj. wracałem trasą i gdzieś tak przy 2300 odłączyło turbo. Duży spadek mocy ale gdy dusiłem na gaz to było słychać turbo tak gdyby miało się zaraz rozpędzić i cisza, lekki gwizd i koniec. Odpuszczam pedał gazu i ponownie wciskam, ta sama sytuacja. Zgasiłem, zapaliłem i znów działa. Turbo do regeneracji ? Węże już wymienione.

 

Również jak kolega wyżej zrób logi, dopiero będzie można pomóc jakoś ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko czy podczas logów musi zdarzyć się "odcięcie" ? Po wymianie n75 dzieje się to bardzo rzadko i ciężko to teraz uchwycić.

Nie musi, jeżeli kuleje zmienna geometria w turbo to i tak wyjdzie w logach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciężko takie logi wykonać samemu mając kabel?

 

Laptop na siedzenie i pedał w podłogę.Robiłem kilkukrotnie gdy potrzebowałem pomocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciężko takie logi wykonać samemu mając kabel?

 

Nie, nie jest to problem, jeśli pytasz czy samemu, w sensie nie u mechanika ;) Ale do pomocy proponuje wziąć kolegę. Siądzie z boku, weźmie laptop na kolana i zacznie robić logi w odpowiednim momencie. Możesz oczywiście sam to zrobić, ale bezpieczniej z kimś od pomocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie przeładowanie tubro po przekroczeniu około 120 km/h to problem połowy forum , również przez to przechodziłem.

Po przeczytaniu kilku artykułów oraz większości wątków z forum doszedłem do wniosku że winę za w/w awarię ponosi

-nieszczelność w układzie dolotowym ( gumowe wężyki) najlepiej od tego zacząć cena około 20 zł za 2 m wężyków

- niesprawność, zużycie zaworu N75 sterującego gruszką turba ( najlepiej podmienić z tym od sterowania EGR ( z czarną główką) można również przeczyścić alkoholem :) albo kupić z ogłoszenia

- zapieczone łopatki turbiny ( awaria występuje przy mułowatym trybie jazdy , od czasu do czasu trzeba przegonić na 3 biegu autko )

- no i to co ponosiło winę u mnie zawór zwrotny ciśnienia ( czarnobiały na wężyku gumowym idącym od N75 do N18 )

- pęknięty przewód gumowy od IC ( górny najczęściej z racji obcierania o filtr paliwa)

- awaria przepływomierza ale to oczywiście na kompie wyjdzie...

Wymienione wyżej awarie są najczęstsze około 90% ..... I od tego bym zaczął ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie przeładowanie tubro po przekroczeniu około 120 km/h to problem połowy forum , również przez to przechodziłem.

Po przeczytaniu kilku artykułów oraz większości wątków z forum doszedłem do wniosku że winę za w/w awarię ponosi

-nieszczelność w układzie dolotowym ( gumowe wężyki) najlepiej od tego zacząć cena około 20 zł za 2 m wężyków

- niesprawność, zużycie zaworu N75 sterującego gruszką turba ( najlepiej podmienić z tym od sterowania EGR ( z czarną główką) można również przeczyścić alkoholem :) albo kupić z ogłoszenia

- zapieczone łopatki turbiny ( awaria występuje przy mułowatym trybie jazdy , od czasu do czasu trzeba przegonić na 3 biegu autko )

- no i to co ponosiło winę u mnie zawór zwrotny ciśnienia ( czarnobiały na wężyku gumowym idącym od N75 do N18 )

- pęknięty przewód gumowy od IC ( górny najczęściej z racji obcierania o filtr paliwa)

- awaria przepływomierza ale to oczywiście na kompie wyjdzie...

Wymienione wyżej awarie są najczęstsze około 90% ..... I od tego bym zaczął ....

 

Coraz częściej przyczyną jest zapiekanie się turbiny, a może nie tyle przyczyną co następstwem. (zakładając, że układ jest szczelny) jeżeli zawór n75 "się" kończy" sztanka nie do końca odbija i łopatki turbo nie chodzą w pełnym zakresie. Nie zawsze przyczyną jest PSJ, ja nie należę do osób które spokojnie jeżdżą, a i tak turbo się często zapieka, i jedyne co pomaga to trasa, czyli przejechanie kilkudziesięciu km, ale to jest półśrodek. Niektórzy mówią, że to wina wtrysków, niektórzy że silnik się kończy itd, ale nie znam nikogo kto się uporał z problemem raz na zawsze. Nie oszukujmy się jazda z gazem w podłodze nie rozwiązuje problemu a tylko go maskuje. Ja obecnie mam podłączony sterownik (własnej roboty), który co prawda dopiero zamontowałem jakieś 2 dni temu, ale jak na razie zdaje egzamin, dam znać jak się sprawa potoczy. Zadaniem sterownika jest takie aby w trakcie postoju na odpalonym silniku (czyli przy staniu w korku) sztanga pracuje góra, dół, góra dół i tak non stop do momentu kiedy auto rusza. W czasie jazdy turbo zachowuje się normalnie. Pojeżdżę tak koło miesiąca i zobaczę czy uda mi się ten problem rozwiązać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałem odgrzać temat ponieważ dotknął mnie problem z przeładowaniem turbinki. Turbina była już zregenerowana, sterowniki n75 wymieniony, a i tak dalej ją wywala, przeważnie gdy na zegarze jest 120km/h albo gdy jadę pod górkę i chce dodać gazu. Biegi od 1 do 3 jest wszystko ok, chyba że na trójce przeciągne do 100km/h to wywali. Pytanie moje, co jeszcze może być przyczyną przeładowania?

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność dolotu (węże) i sprawdź jak pracuje sztanga gruchy turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, na dniach to sprawdzę. A jeśli chodzi o gruche da się ją jakoś samemu wyregulować czy trzeba podjechać do jakiegoś mechanika żeby to ustawił?

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą gruchą to, Ja pojechałbym do gościa, który regeneruje turbo ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, ok dzięki za info ☺️ prawdopodobnie gruche wymienię bo jeszcze oryginalna a auto już ma 12 lat, więc zasługuje na nową a drogie to nie jest ☺️ Ok to na razie dzięki za pomoc, posprawdzam i zobaczę ja się będzie sprawować. Pozdrawiam ☺️

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aha, ok dzięki za info ☺️ prawdopodobnie gruche wymienię bo jeszcze oryginalna a auto już ma 12 lat, więc zasługuje na nową a drogie to nie jest ☺️ Ok to na razie dzięki za pomoc, posprawdzam i zobaczę ja się będzie sprawować. Pozdrawiam ☺️

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Po co wymieniać coś co może jest dobre? No chyba, że lubisz wywalać pieniądze bez sensu, to nie ma problemu. Czy grucha jest tania? Na Allegro są i za 50 zł, ale czy to jest dobrej jakości. Przede wszystkim ustal dlaczego Ci odcina turbo, jaki błąd wywala. Bez tej wiedzy to i pół osprzętu wymienisz.

Pracę sztangi sprawdzisz poprzez zrobienie logów BS grupa 011, a gruche sprawdź sam, nie jest to wielka filozofia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpiołem do gruchy wężyk i zaciągnąłem strzykawką powietrze i jakoś tak dziwnie, nie umie tego sam zdiagnozować. Wydaje mi się ze grucha nie dźwiga sztangi do samego końca, w przyszłym tygodniu jadę do mechanika to zobaczy to szpec :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko zaślepiłem EGRa  jedną blaszką na dole i owszem auto ma więcej mocy  do 120 km/h a potem łapie tryb awaryjny (ale nie za każdym razem zona mówi ze jechała 170 a ja nie mogę przekroczyć 120 ) pytanie czy to możne być przez zaślepienie EGRa albo o nie nie zaślepienia wężyka co do niego idzie.

proszę o paradę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, hudek napisał:

zona mówi ze jechała 170 a ja nie mogę przekroczyć 120 

Wrzuć 5 bieg xDxD xD

 

Napewno zacznij od zaślepienia wężyka jeżeli wisi otwarty.  Nie ma prawda być żadnej nieszczelności bo wtedy klęka sterowanie turbiną i łapiesz błędy, plus nie możesz się rozpędzić.  

Ten wystający fiutek z EGR gdzie nachodził wężyk też zaślep. 

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tam gdzie wchodzi wężyk do EGRa tez trzeba jakoś zaślepić czy wystarczy sam wężyk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności