Qdlik Zgłoś #41 Napisano 10 Marca 2011 Czołem! pomyliłeś działy... normalnie plaga z tym ostatnio... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #42 Napisano 10 Marca 2011 czy mój TDI 130 koni, silnik AVF też można "naprawić" poprzez wypięcie kabla o którym mówiliście? A co to za naprawa przez wypięcie przewodu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ajku Zgłoś #43 Napisano 10 Marca 2011 (edytowane) A co to za naprawa przez wypięcie przewodu? Dlatego napisałem "naprawa" a nie naprawa... Nie wiem czy czytałeś wątek, ale widze że kilka osób tak właśnie sobie autka "naprawiło" i się nie skarżą pomyliłeś działy... normalnie plaga z tym ostatnio... Po czym wnioskujesz że że pomyliłem działy? Po tym że inny pasek? Wiem ale przeszukując forum ten temat najbardziej pasował do mojego problemu. Nie znam się na tym, gdybym wiedział to bym pytania nie zadawał. Jak znasz odpowiedź to bardziej byś pomógł odpowiadając "nie" niż spamując swoim postem... Edytowane 10 Marca 2011 przez Ajku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #44 Napisano 10 Marca 2011 Nie wiem czy czytałeś wątek, ale widze że kilka osób tak właśnie sobie autka "naprawiło" i się nie skarżą Niektórzy obcinają fleksem sprężyny żeby auto stało niżej i też się nie skarżą... Ale czy jest to warte naśladowania? Co do Twojego silnika to naprawdę - zadaj pytanie w podobnym wątku w dziale B5, to jest diesel na pompowtryskach a nie prosty benzynowy monowtrysk. Być może trzeba będzie wkleić logi - ale to naprawdę nie ten dział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ajku Zgłoś #45 Napisano 10 Marca 2011 Ok, dzięki... Po prostu jestem trochę wkurzony bo w pt wymieniłem visco, rolke od alternatora z siłownikiem i przegub zewnętrzny za co zapłaciłem ponad 1000zł i się coś sypie znowu. ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #46 Napisano 10 Marca 2011 Po czym wnioskujesz że że pomyliłem działy? Po tym że inny pasek? Wiem ale przeszukując forum ten temat najbardziej pasował do mojego problemu. Nie znam się na tym, gdybym wiedział to bym pytania nie zadawał. Jak znasz odpowiedź to bardziej byś pomógł odpowiadając "nie" niż spamując swoim postem... tyle na forum a nie wie że jak się jak się ma b5 to się pisze w dziale b5. <wstyd> zapytaj mnie o silnik taki jak w temacie to Ci odpowiem, na Twoim się nie znam. a co do spamowania to raczej Ty to robisz ja tylko nawracam zabłąkaną owieczkę i pilnuję porządku w dziale z którego najwięcej korzystam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Niegrzeczek Zgłoś #47 Napisano 20 Marca 2013 Mój Passat 1,8 ADZ/1995 o przebiegu 495 000 km także przyspiesza. Kiedyś palil 11 l/100 km w mieście, a nawet podczas mrozów 12 l. Cały osprzęt silnika jest w porządku, a jednak sam dodaje gazu, jak tu opisano wcześniej. Teraz spala ok 8,6 latem i 9,5 zimą (PB95) w mieście i ok. 7.0 l. na trasie z prędkością 120 km/h, a nogę mam dosyć ciężką przy ruszaniu zwłaszcza. Spalanie spadło po następujących zabiegach: remont głowicy, dolanie ceramizera do oleju, montażu magnetyzera. Poza tym dolewam TYLKO Castrol Magnatec 10W/40 kupiony w Niemczech, Po jego stosowaniu, na zimnym silnik przestał drżeć. Stosuję świece Beru czteroelektrodowe, wymieniam kable co 30 000 km i kopułkę rozdzielacza z palcem co roku (za grosze-Topran). Tym autem wożę się od początku. Od 1995 r. jako służbowym i do dzisiaj jako prywatnym, jakieś 25 000 km rocznie. Na gwarancji zgłaszałem problem do ASO VW w Łodzi: nie wiedzieli co się dzieje!!! Okresili jako "niezidentyfikowana wadę egzemplarza" Być może ten bubel z Hallem ma jakieś znaczenie przy spalaniu, nie wiem, ale jest ono stresujące! Poprawię zatem i wypowiem się za jakiś czas... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #48 Napisano 21 Marca 2013 Nie jest do końca jasne a może to przeoczyłem. Rozumiem, że samoistne zwiększanie obrotów silnika ma miejsce tylko w autach z instalacją LPG i tylko podczas jazdy na LPG. W moim przypadku problem ów zaistniał w kilka miesięcy po założeniu instalacji LPG. Do tego czasu takich objawów nie było. Instalacja to Bingo-M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Niegrzeczek Zgłoś #49 Napisano 21 Marca 2013 (edytowane) Nie jest do końca jasne a może to przeoczyłem. Rozumiem, że samoistne zwiększanie obrotów silnika ma miejsce tylko w autach z instalacją LPG i tylko podczas jazdy na LPG. W moim przypadku problem ów zaistniał w kilka miesięcy po założeniu instalacji LPG. Do tego czasu takich objawów nie było. Instalacja to Bingo-M Jak widać, problem dotyczy silnika w ogóle, a nie paliwa...PB95 czy LPG, więc kiepsko doczytałeś Kolego. Dodawanie gazu na biegu jałowym to zmora ADZ. Jeśli dzieje się to podczas normalnej jazdy - silnik krokowy biegu jałowego do wymiany! Polecam BOSCH. Podróbki kiepsko znoszą temperaturę jaka idzie od kolektora spalin i silnika. A propos: Odpiąłem PIN-2. Jeździ że hejjj... Edytowane 21 Marca 2013 przez Niegrzeczek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Niegrzeczek Zgłoś #50 Napisano 8 Kwietnia 2013 Po przejechaniu 1000 km: spalanie spadło o 0,9 litra! Delikatniej manipuluje pedałami i wszystko gra i buczy. ---------- Dodano o 21:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:28 ---------- Nie jest do końca jasne a może to przeoczyłem. Rozumiem, że samoistne zwiększanie obrotów silnika ma miejsce tylko w autach z instalacją LPG i tylko podczas jazdy na LPG. W moim przypadku problem ów zaistniał w kilka miesięcy po założeniu instalacji LPG. Do tego czasu takich objawów nie było. Instalacja to Bingo-M PROBLEMY DOTYCZĄ SILNIKA ADZ, nie paliwa! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Niegrzeczek Zgłoś #51 Napisano 23 Lipca 2013 Niestety Koledzy, przejechałem 10 000 km na wyłaczonym PIN nr2 i wróciłem do starego - czyli oryginalu Boscha. Auto mam zawsze obciążone i szarpało nim, brak płynnosci jazdy. Uciążliwe dośc... Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom_s Zgłoś #52 Napisano 20 Stycznia 2015 (edytowane) Cześć, trochę czasu minęło od ostatniego posta więc zapytam - czy ktoś z kolegów poradził sobie już z rosnącymi obrotami? W normalny sposób czyli przez znalezienie usterki - bez cięcia przewodów na stałe W moim ADZ z instalacją LPG (Bingo M) też co jakiś czas potrafią rosnąć obroty (do 3,5 tys i spadają) i wciąga pedał w podłogę. Dzieje się to przeważnie przy puszczaniu gazu. Auto na benzynie i na lpg chodzi poprawnie, nic nie szarpie, obroty nie pływają. Nie wiem czy na benzynie obroty też by rosły bo jeżdżę tylko na lpg. Dzieje się to sporadycznie. Silnik sprawdzany i na vag'u brak błędów. Edytowane 20 Stycznia 2015 przez tom_s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michos3 Zgłoś #53 Napisano 3 Listopada 2016 Czy ma ktoś może schematy elektryczne do instalacji z 6 pinowym silniczkiem krokowym? VAG-COM wykrywa mi system Monotronic 1.2.3, ale w internecie również nie znalazłem dokumentacji do tego systemu, może kojarzy ktoś z was do którego mu najbliżej? Mono Motronic M1.3 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kapitan Brzuch Zgłoś #54 Napisano 6 Listopada 2016 Aby raz na zawsze rozwiązać zagadkę samoczynnego dodawania gazu w ADZ na LPG z wersją sterowania motronica 1.2.3. Bosch celem spełnienia ówczesnych norm spalin dodał pewną funkcję w stosunku do oprogramowania 1.2.2. Jeśli puścicie gaz podczas jazdy powyżej 2000RPM sterownik odcina paliwo na wtrysku oraz PO KRÓTKIEJ CHWILI OTWIERA PRZEPUSTNICĘ za pomocą silnika krokowego. Ma to zapewnić odpowiedni przepływ powietrza przez katalizator. Jak jedziecie na LPG to wtedy "dodaje sobie gazu" ponieważ LPG nie jest odcięte i ta funkcja nie może działać poprawnie. Realizacja tego programu jest możliwa dzięki czujnikowi obrotów w silniczku krokowym (halla) dzięki któremu sterownik wie o ile przepustnica zostanie uchylona. Również w sterowaniu 1.2.3 wprowadzono funkcję regulacji szybkości spadku obrotów przy wolnej jeździe oraz przy zmianie biegu. Najważniejsze jest to, żeby na lpg przeciąć przewód do czujnika halla w krokowcu, wtedy sterownik realizuje program jak z wersji 1.2.2 jedyny minus to tracimy funkcję "płynnej jazdy" wg dokumentacji Boscha oraz będziemy mieć błąd tego czujnika w sterowniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach