Skocz do zawartości

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B3 1.8 GT 112KM (PB)
    Rok prod: 1996

    Witam mianowicie mam taki problem:) mam passata b3 i zamontowane sprzodu halogeny soczewkowe:) problem w tym ze dopiero je podlaczylem bezpiecznik 15A wszystko ok ale po wlaczeniu (nie fabryczny montaż) zaczyna sie grzec kostka zaraz za przełącznikiem tzn na styku kabli od przełącznika a kabli od zasilania i halogenów. Niewiem czy potrzebny jest jakiś stabilizator napięcia czy co?? prosze o pomoc:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    Najlepiej przekaźnik.

    Jaki przekrój przewodów zastosowałeś?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.8 GT 112KM (PB)
    Rok prod: 1996

    Przewody są gróbe na początku 3.5 pozniej 2.5 i 1 przy przycisku do włanczania .

    A co do przekaźnika to sam przekaźnik mi nic nie da ponieważ nie mam gdzie go wpaić jak kupiłem passata to halogeny miały tylko kable wyprowadzone...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2000

    Grzeje się bo płynie prąd. Zgodnie z prawami fizyki ilość ciepła jest proporcjonalna do kwadratu prądu i oporności. Myślę, że powinieneś się skupić na oporności czyli:

    - wykluczyć wszelkiego rodzaju zabrudzenia na złączach,

    - wyeliminować wszelkie cienkie przewody (na jedną żarówkę przypada coś koło 5 amper, na 2 żarówki -10A. Minimalny przekrój przewodu to 2,5mm2,

    - a najlepiej to zastosować gruby przewód + przekaźnik. Wyłącznik powinien sterować wyłącznie cewką przekaźnika.

    Tyle uwag.

    Niektóre posty zwalają mnie z nóg. Rozumiem, że forum służy do wymiany opinii, zebrania porad itp, ale nie zapominajmy, że potrzebna jest minimalna wiedza w temacie (w tym przypadku z elektrotechniki) bo inaczej można sobie zaszkodzić. Co zrobisz kolego jak Ci się zaczną palić kable? Masz gaśnicę?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.8 GT 112KM (PB)
    Rok prod: 1996

    Oczywiście dlatego też nie używam tych haogenów. Dziekuje za porade nie byłem tylko pewny czy potrzebuje stabilizator nappiecia czy wlasnie przekaźnik:) dziekuje za pomoc pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Jajek

    witam,

    zalozylem dzis oryginalne uzywki Helli podajze.

    efekt mnie porazil - mianowicie nie wiadac ich zupelnie, celowo pojechalem wieczorem sie przejechac, ale zero roznicy z nimi czy bez. przypominaja bardziej postojowe niz halogeny!

    nie ma spadku napiecia na kablach, bo podlaczylem je "na krotko" do aku (mialy uciete wtyczki, bo ze szrotu), to samo - ledwo swiecily.

     

    czy ktos z Was robil juz montaz innych odblysnikow? ma ktos z Was pojecie jak to zrobic / przerobic? ja nawet nie wiem jak sie do odblysnikow dobrac - sukces moj ogranicza sie do zmiany zarowki ;)

    myslalem nad wsadzeniem zarowki 100w zamiast 55w (oryginalnie byl osram H3 55w), ale boje sie popekania.

    jakies sugestie? wiem, ze one glownie maja "podswietlac pobocze", ale tutaj nie daja zadnych rezultatow. ktos kiedys probowal z "domowej" zarowki (np typu GU10) wsadzac "lustro"?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    Te halogeny są niestety "gówniane".

    Z dwóch kompletów złożyłem jeden, dobrałem niezużyte elementy, zastosowałem duży przekrój przewodów, zapodałem przekaźniki i bez efektów-świecą jakby chciały i nie mogły.

     

    BTW: w temacie o moim pasku masz zdjęcia jak to świeci u mnie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=34302&highlight=halogeny&page=2

     

    tu masz mój post rozwiewający twoje złudzenia, a gdybyś włożył żarówki 100W to po minucie byś tylko ujrzał unoszący się dymek spod maski z wypalającego się plastiku...

     

    Z rozebraniem nie ma większych problemów, chyba, że chcesz go rozłożyć na czynniki pierwsze, wtedy musisz "wydłubać" tą białą zalaną uszczelkę.

    Edytowane przez two_pac

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
    Rok prod: 2000

    Mam u siebie Helle i też miałem problem ze słabym światłem. Kupiłem na allegro uszkodzoną używkę i wymieniłem lustro. Robota łatwa i przyjemna. Widoczność się poprawiła, ale w porównaniu z oświetleniem instalowanym w nowych autach to porażka. Muszę jeszcze posprawdzać spadki napięcia, bo jak czytam na forum to tu mogą być jeszcze problemy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Jajek

     

    przeczytalem tego posta Twojego - powiedz mi, czy walczyles cos z tymi chinskimi xenonami z allegro?

     

    ja sie jeszcze zastanaiam czy by jakis porzadnych zarowek - np: osram nightbreaker H3 tam nie zaladowac - tylko troche sie boje, ze to nic nie pomoze, a 50 zl wydam...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    Nie, nie walczyłem, ponieważ zostawiam sobie to na moją "wymarzoną" B3-czkę. A taką jest ciężkooo znaleźć. Jak znajde takie cudo wtedy postaram się kupić do niej nowe Helle halogenki + przymierzyć chiński palnik.. Do zwykłego Paska B3, który nie jest naszym oczkiem w głowie gra nie warta świeczki. Do tego helle soczewkowe reflektory główne "dymione" i do nich też w soczewki chińskie xenonki. Taki mam plan.

    Jak chcesz sprawdzić stan odblasków w twoich halogenach to wystaczy wyjąć z zatrzsków przednią część halogenu ze szkłem. Pamiętając, że w trakcie tej operacji trzeba jednocześnie po trochu odkręcać śrubę od regulacji wysokości. Mam jeden halogen rozebrany, właśnie z wypalonym odblaskiem, jak dorwę aparacik to wrzucę zdjęcia.

     

    ja sie jeszcze zastanaiam czy by jakis porzadnych zarowek - np: osram nightbreaker H3 tam nie zaladowac - tylko troche sie boje, ze to nic nie pomoze, a 50 zl wydam...

     

    Dokładnie, nie dosyć że niewiele pomoże, to bardzo wysoka temperatura wewnątrz halogenu skróci jeszcze żywot twoich żarówek i tyle będziesz widział swoje 50 zł

    Edytowane przez two_pac

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Jajek

    witam,

    odswiezam troche temat, bo mi dzis jeszcze jedno przyszlo do glowy:

    czy odblysniki sa plastikowe czy metalowe/metalizowane?

    bo moze danie ich do galwanizarni, aby je pochromowali, troche by widocznosc i jakosc ich swiecenia polepszylo?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    Odbłyśnik to jakiś plastik, nie wiem jaką metodą nanoszona jest powłoka.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2000

    galwanizację da się zrobić tylko na metalowych powierzchniach

    poszukaj w google "metalizacja próżniowa", to jest to czego szukasz

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2007
    galwanizację da się zrobić tylko na metalowych powierzchniach

    poszukaj w google "metalizacja próżniowa", to jest to czego szukasz

     

    Dokłądnie tak, do tworzyw sztucznych wykorzystuje się metalizację próżniową.

     

    Gdybys się jajek odezwał z tym miesiąc temu to bym Ci ładnie naniósł nową powłokę :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 2.0 136KM (9A)
    Rok prod: 1989

    mam oryginalne halogeny Helli i odbłyśnik mam metalowy, z tym ze już zszedł z nich chrom. Wiec jak masz oryginalne, kupione z paskiem to na pewno są metalowe.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004
    mam oryginalne halogeny Helli i odbłyśnik mam metalowy, z tym ze już zszedł z nich chrom. Wiec jak masz oryginalne, kupione z paskiem to na pewno są metalowe.

     

    Mylisz się, miałem oryginalne halogeny Helli, a także kupiłem następnie dwa kolejne oryginalne bo mi ukradli i we wszystkich były plastikowe odbłyśniki.. Może w początkowym okresie stosowali metalowe ( w co jednak wątpię, musiałeś coś pomylić ), nie wiem, ale jeśli nawet to było to bardzo krótko i wielka rzadkość - z takimi się jeszcze nie spotkałem. Łącznie miałem w rękach 5 lub 6 oryginałów helli, wszystkie plastikowe i we wszystkich wypalone odblaski..

     

    EDIT: a nie pomyliło się koledze i nie piszesz o lampach soczewkowych do Paska B3 ? Tam afktycznie jest soczewka metalowa, my tu mówimy o przeciwmgielnych.

    Edytowane przez two_pac

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 2.0 136KM (9A)
    Rok prod: 1989

    Faktycznie, w zderzaku mam halogeny soczewkowe :D. ale tak czy siak świecą bardzo kulawo :mad:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności