Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, nie chcę już być marudny, ale... skoro założyłem stary czujnik i nadal ten wiatrak włącza się przy 98*, to: czy jest możliwe że mam wiatrak "dwubiegowy" oraz, jeśli tak, to czy jest możliwe, że pierwszy bieg wysiadł, tym bardziej że wentylator wydawał niesamowite dźwięki, tzn kwalifikował się do wymiany? Jam zielony, a tak to bym wymienił wiatrak i spokój ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak stoisz przed samochodem to po prawej stronie na dole chłodnicy masz włącznik wentylatora. Zdejmij wtyczkę i w celach testowych zewrzyj piny na wtyczce. Z tego co pamiętam to pin na który przychodzi czerwony przewód zwierasz po kolei z pozostałymi i obserwuj czy wiatrak się załącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle tylko, że na dole chlodnicy nie ma zadnej wtyczki. A jestes w stanie ocenić czy mam dwubiegowy w b4 1.8 z grudnia 93? bo roznie czytalem i roznie mówią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tyle tylko, że na dole chlodnicy nie ma zadnej wtyczki.

To zerknij ogólnie na chłodnice gdzieś musi być czujnik z wpiętą wtyczką , oczywiście pomijać wentylator chłodnicy ;) , jak znajdziesz to zobacz ile pinów ma wtyczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh, z prawej był tylko nei wiedziałem czy to to. są trzy piny.. Co mi to daje? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzy piny dają 2 biegi wentylatora. Wróć teraz do mojego posta wyżej i działaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no... to nie byłem w stanie tej wtyczki wyjąć :/ a nie odkręcałem nic, bo nie chcialem sobie rąk poparzyc... także, chyba poczekam na majstra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób to na zimnym silniku. Nie odkręcaj nic bo Ci płyn wyleci. Wtyczka jest na wcisk, trzeba się troszkę namęczyć żeby ją ściągnąć. A przykryta jest gumowym kondonikiem, żeby syf się nie dostawał. Ściągnij gumę i potem wtyczkę wyciągnij.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem co prawda z Golfem a nie Passatem . Auto Golf III 1993r 2.0 8v (2e) + lpg brc . Auto kupiłem kilka dni temu z uszkodzoną nagrzewnicą (para leciała przez nawiewy do środka), mimo tego wróciłem do domu autem ok. 40km. Temperaturę płynu chłodniczego przez całą drogę trzymał w normie, ok. 90*C i mfa pokazywało podobnie. Po wymianie nagrzewnicy zalałem nowe borygo różowe, układ się odpowietrzył (odkręciłem korek, odpaliłem auto i czekałem aż złapie temperaturę i z nawiewów zacznie lecieć ciepłe powietrze), wiadomo kilkakrotnie dolałem płynu. Jednak teraz auto dosyć szybko się nagrzewa i temperatura dochodzi do 100*C a nieraz nawet ponad 100 , przy wskazaniu według mfa przy ok. 96-98*C włącza się wentylator, chodzi chwilę i wyłącza się znów jak temperatura zaczyna wzrastać. Wcześniej auto temperaturę trzymało normalnie, po wymianie nagrzewnicy dziwnie się zachowuję. Co może być tego przyczyną? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem co prawda z Golfem a nie Passatem . Auto Golf III 1993r 2.0 8v (2e) + lpg brc . Auto kupiłem kilka dni temu z uszkodzoną nagrzewnicą (para leciała przez nawiewy do środka), mimo tego wróciłem do domu autem ok. 40km. Temperaturę płynu chłodniczego przez całą drogę trzymał w normie, ok. 90*C i mfa pokazywało podobnie. Po wymianie nagrzewnicy zalałem nowe borygo różowe, układ się odpowietrzył (odkręciłem korek, odpaliłem auto i czekałem aż złapie temperaturę i z nawiewów zacznie lecieć ciepłe powietrze), wiadomo kilkakrotnie dolałem płynu. Jednak teraz auto dosyć szybko się nagrzewa i temperatura dochodzi do 100*C a nieraz nawet ponad 100 , przy wskazaniu według mfa przy ok. 96-98*C włącza się wentylator, chodzi chwilę i wyłącza się znów jak temperatura zaczyna wzrastać. Wcześniej auto temperaturę trzymało normalnie, po wymianie nagrzewnicy dziwnie się zachowuję. Co może być tego przyczyną? Pozdrawiam

 

Mfa wskazuje temperaturę oleju a nie płynu chłodzącego. Co pokazuje wskazówkowy wskaźnik temperatury? Sprawdź czy dolny wąż chłodnicy na rozgrzanym silniku jest podobnej temperatury co górny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mfa wskazuje temperaturę oleju a nie płynu chłodzącego. Co pokazuje wskazówkowy wskaźnik temperatury? Sprawdź czy dolny wąż chłodnicy na rozgrzanym silniku jest podobnej temperatury co górny.

 

Wskaźnik temperatury podnosi się do ok 110*C. Węże chłodnicy oba mają podobną temperaturę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wskaźnik temperatury podnosi się do ok 110*C. Węże chłodnicy oba mają podobną temperaturę

 

Przy takim wskazaniu wentylator powinien dmuchać na maksymalnych obrotach i zbijać temperaturę do około 90 przy wyłączaniu się. Czujnik który jest na króćcu przy głowicy (do niego dochodzi górny wąż chłodnicy) masz jeden z czterema przewodami czy dwa po dwa przewody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy takim wskazaniu wentylator powinien dmuchać na maksymalnych obrotach i zbijać temperaturę do około 90 przy wyłączaniu się. Czujnik który jest na króćcu przy głowicy (do niego dochodzi górny wąż chłodnicy) masz jeden z czterema przewodami czy dwa po dwa przewody?

 

Wtyczka w kształcie kwadratu 4 kabelki , dwa po dwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wtyczka w kształcie kwadratu 4 kabelki , dwa po dwa

 

Untitled 1.jpg

 

Między stykami zaznaczonymi na rysunku na czerwono sprawdzić rezystancję przy wskazaniu wskazówki 90stopni. Powinna być w zakresie 200 - 285 ohm. Obserwuj też: odpal od zimnego i patrz na wentylator przy jakiej temperaturze wskaźnika załączy się pierwszy bieg (wolniejsza praca) i przy jakiej wentylator przyspieszy. Czy np dymi na biało, stracił moc lub ubywa płynu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lekko dymi, ogólnie też dlawi się i nieraz gaśnie, przeplywka wymieniona, filtry paliwa i powierza też zmienione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lekko dymi, ogólnie też dlawi się i nieraz gaśnie, przeplywka wymieniona, filtry paliwa i powierza też zmienione

 

silnik 2E jest banalnie prosty, ale też wystarczy drobna niedokładność w układzie i pracuje jak chce. Sprawdziłeś przy jakiej temp załącza się wiatrak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik 2E jest banalnie prosty, ale też wystarczy drobna niedokładność w układzie i pracuje jak chce. Sprawdziłeś przy jakiej temp załącza się wiatrak?

 

No dobra auto stało tydzień nie odpalane, dziś trochę pojezdzilem temp około 100 stopni włącza się wentylator, pochodzi chwilę i przestaje i zaraz znów się włącza i po któtkim czasie znowu się włącza i tak w koło.

Górny wąż chłodnicy jest goracy a dolny lekko ciepły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam B4 z silnikiem 1.9tdi 90km na dłuższym postoju osiąga 90 stopni w środku leci letnie powietrze , ale jak jadę temperatura maksymalna to 75 stopni.

 

W środku ciągle leci letnie powietrze górny i dolny wąż chłodnicy ciepły , 2 węże nagrzewnicy ciepłe , chłodnica ciepła.

 

Termostat wymieniony.

 

Miał ktoś coś takiego i co to może być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam B4 z silnikiem 1.9tdi 90km na dłuższym postoju osiąga 90 stopni w środku leci letnie powietrze , ale jak jadę temperatura maksymalna to 75 stopni.

Tak jak Daniel pisze dalej coś nie tak z termostatem

 

W środku ciągle leci letnie powietrze górny i dolny wąż chłodnicy ciepły , 2 węże nagrzewnicy ciepłe , chłodnica ciepła.

 

Termostat wymieniony.

 

Miał ktoś coś takiego i co to może być ?

 

Poczytaj na forum o słabym ogrzewaniu może klapę masz przyblokowaną ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności