Skocz do zawartości
Gość Ronin

Napięcie na sondzie który przewód?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Ronin

Witam otórz poczytałem troche forum poprzeglądałem tematy o sondach lambda i o tym jak je sprawdzac.Ostatio silnik mi na benzynie szwaknuje dlatego postanowiłęm sprawdzić Sonde Labda w moim pasku. Okazało się ze był urway jeden przewód po przylutoeaniu i podłaczeniu silnik dalej chodzi jak chodził(wariują obroty na benzynie i po zapaleniu odrazu gasnie jakby brakowało mu paliwa). W moim pasku sonda jest 4-ro przewodowa. Wyczytałem ze dwa buałe to od grzałki czarny zasilanie a szary masa. I tu tkwi problem przy pomiarze na czarnym przewodzie sonda nie daje zadnego napiecia. Sprawdziłem na kostce na którym przewodzie jest napiece dostarczane do sony okazało się ze na przewód czarny nie wchodzi zadfen prąd tylko amm 12v na grzałkę. I stąd mój problem bo nie wiem czy przewody nie są źle podłączone w kostce.

 

1. Na który przewód ma wchodzić do sondy napięcie i ile ma ono wynośic?

2.Czy na grzałki ma iść napięcie?

 

Czekam na porady i pomoc.

 

zpomniałem dodać Mój pasek to 1991 2.0 16v na gazie Lovato

Pozdrawiam ronin :644:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Mierzyles na odpalonym silniku???Czarny przewod jest przewodem sygnalowym,czyli napiecie pojawia sie po odpaleniu silnika!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,o ile dobrze pamietam to naoięcie na sondzi powinno sie wachac w granicach 0,5V i albo poniżej albo powyzej max do 800 mV,silnik otrzymuje informacje o mieszance paliwa,grzałka powinna miec opór w granicach 3...20 omów,i przez ok 1min po uruchomieniu sonda nie przekazuje informacji do silnika,a rezystancja sondy lamda 6...10 omów,ale najważniejsze to sprawdz napiecie na sondzie powinno ono byc 0,5V jeżeli jest większe od 500mV to mieszanka jest za zbyt bogata,jezeli mniejsze od 500mV mieszanka za biedna .Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Okazało się ze był urway jeden przewód po przylutoeaniu i podłaczeniu silnik dalej chodzi jak chodził(wariują obroty na benzynie i po zapaleniu odrazu gasnie jakby brakowało mu paliwa)

Może napisz, który przewód. Miałem podobną sytuację (przerwa we wcince dla sygnału do emulatora LPG) i "naprawiacz" zamienił wejście z wyjściem sygnału. Niby obwód (kabelki) połączony, a efektu brak (nadal nierówne obroty biegu jałowego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ronin

Dzieki za pomoc.Widze ze napisaliscie jakie ma byc napiecie dawane przez sonde.

Ja chcialem sie zapytac czy NA sonde wchodzi jakies napiecie(tak jak na grzałkiidzie 12v) Jezeli wchodzi i ktoś sie orientuje o jakiej wartości to bardzo prosze o podanie jej :)

 

 

Z tym kablem co był urwany sam dobrze nie pamiętam to był chyba jeden od tych do grzałki(ale po przylutowaniu gio w opdowiednie miejsce silnik nie ma zadnej reakcji.

A własnie apropo pracy silnika.SIlnik pracuje tak samo na podłaczonej sondzie jak i na odłączonej NAWET nie reaguje na odpięce kostki sondy. I dltego chce sie poradzic z tym zasilaniem sondy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności