lebow Zgłoś #1 Napisano 10 Września 2008 Czy ktoś mógłby w łatwy sposób wytłumaczyć o co dokładnie chodzi z tym stałym wymiarem (395 mm ) lewego drążka? Czy jeśli jest on inny ma to wpływ na trzymanie prostego toru jazdy ? I skoro jest on dokładnie ustawiony to czy może różnić się ilość obrotów kierownicą w lewo i w prawo do skrajnych położeń? W moim przypadku jest to aż 90 stopni i auto ma tendencje do uciekania w prawo choć stały wymiar lewego drążka jest zachowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #2 Napisano 10 Września 2008 Nie patrz na stały wymiar itp. Jedz na goemetrię i niech robią. Być może trzeba będzie przestawiać kiere (ja tak miałem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #3 Napisano 10 Września 2008 Podany wymiar ma wpływ na ilość obrotów kierownicą prawo-lewo. Uciekanie auta może mieć związek z: - zła zbieżność (ucieka zawsze) - wybite tulejki met-gum na wahaczu (ucieka przy hamowaniu lub przyspieszaniu) - wybite łożyska amortyzatorów (trudno utrzymać prosty tor jazdy, auto "myszkuje") ponadto nierównomierne ciśnienie w oponach, zgięty wahacz, pęknięte sanki i jeszcze parę innych dałoby się przyczyn znaleźć..... Możesz opisać dokładniej kiedy ściąga albo może kiedy nie ściąga? Będzie łatwiej komuś trafić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 10 Września 2008 To uciekanie jest naprawdę niewielkie , auto nie ma luzów, zbieżność okey pochylenie kół przednich różnica między lewym a prawym 3-4 mm mierzone na wysokości felgi dół i góra,na lewym kole przy łożysku zwrotnicy nieznacznie pęknięta guma ( zaczyna odchodzić od tulei ale samo łożysko działa prawidłowo ) po prostu ciekawi mnie bo ktoś kiedyś napisał że jeśli maglownica jest żle ustawiona to pompa wspomagania może spychać wtedy auto=> ile w tym prawdy. Wcześniej były ustawione drążki tak że skręcało się w lewo i prawo z tą samą ilością obrotów kierownicą a auto ściągało też w prawo tyle tylko że troszkę mocniej ówne obroty kierownicą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #5 Napisano 10 Września 2008 bo ktoś kiedyś napisał że jeśli maglownica jest żle ustawiona to pompa wspomagania może spychać wtedy auto=> ile w tym prawdy. Zero prawdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 10 Września 2008 (edytowane) Czy ktoś mógłby w łatwy sposób wytłumaczyć o co dokładnie chodzi z tym stałym wymiarem (395 mm ) lewego drążka? Czy jeśli jest on inny ma to wpływ na trzymanie prostego toru jazdy ? I skoro jest on dokładnie ustawiony to czy może różnić się ilość obrotów kierownicą w lewo i w prawo do skrajnych położeń?W moim przypadku jest to aż 90 stopni i auto ma tendencje do uciekania w prawo choć stały wymiar lewego drążka jest zachowany. Pierwsza rzecz jaką trzeba wyjaśnić , to wymiar ten jest taki sam jak w fabrycznym drążku (lewy drążek; który to nie miał regulacji tylko końcówka była na stałe zaprasowana z drążkiem)- kto tego nie miał w swoim Passku , ten powinien wcześniej zdobyć trochę wiedzy na ten temat.Ale do rzeczy. Przed zamontowaniem lewego drążka należy sprawdzić odległość między powierzchnią oporową na zębatce i osią jego przegubu kulowego.Odległość ta (395 mm) nie powinna być zmieniana, a zmiana zbieżności powinna być dokonywana tylko na drążku prawym. Przekładnia kierownicza powinna być ustawiona w pozycji środkowej; odległość między odsadzeniem obudowy przekładni i końcem zębatki powinna być taka sama z lewej i prawej strony ( wymiar A1=A2 na rys.) Powodzenia. Edytowane 10 Września 2008 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marrek Zgłoś #7 Napisano 24 Stycznia 2015 Witam, czy maglownice ze wspomaganiem (Passat B4) można smarować smarem do przegubów. Chodzi mi dokładnie o sztangę zębatą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 25 Stycznia 2015 można smarować smarem do przegubów Tak, ja używałem zwykłego ŁT i jakoś nic z magla nie wypluwało Jak Ci poszła manszeta to warto wyczyścić listwę i dopiero nowy smar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach