Skocz do zawartości
matviey

wyswietlacz na liczniku wlacza sie i wylacza - w kolko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Aktualny problem z Passatem to wylaczajacy sie ten maly czerwony wyswietlacz pomiedzy licznikami. Tam gdzie pokazuje aktualne spalanie, czas trasy itd.

Wlacza sie on wraz z autem i po chwili wylacza, znów wlacza i za minute znów wylacza. I tak w kolko.

 

Istotna zecza jaka zauwazylem to ze on sie resetuje. Poczatkowo myslalem ze jakis kabelek nie laczy.

Ale wyswietlacz ten po kazdym wlaczeniu i wylaczeniu zawsze jest zresetowany, czyli pokazuje od zera.

 

To dziwne bo on kasuje sie dopiero po kilku godzinach postoju.

Resetuje sie ten licznik z symbolem 1, czyli ten dzienny.

Bo ten z symbolem 2 który mierzy caly dystans i czas nie resetuje sie.

 

Powiedzcie mi prosze grze jest to urzadzenie w samochodzie.

Moze bym poczyscil jakies przewody lub docisna jakies zlacze. Moze tam cos nie laczy.

 

Passat B5 '00 1.9TDI ATJ 85Kw

Pozdrawiam Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer sterujący wyświetlaczem jest umiejscowiony pod przednim fotelem.Być może masz wodę pod fotelem i komputer zaczyna pływać. Poszukaj na forum było o wodzie w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i jest sucho, wszędzie, nigdy nie miałem wody, auto nie jest nawet zawilgocone. Również popatrzyłem do komputera tam przy silniku, tez czyściutko i sucho.

Bezpieczniki ok, poodciskałem kostki i dalej się wyłącza. Zaobserwowałem ze częściej wyłącza się na dziurach w drodze a mniej na prostej nawierzchni. Tak jak by gdzieś nie łączyło.

 

HELP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie najprawdopodobniej problem tkwi w zegarach. Zrób sobie test wskaźników, gdzieś na forum było to opisane.

Ewidentnie jest coś nie tak z wyświetlaczem, spalanie i dane na "1" zerują się po 2-ch godzinach od wyłączenia silnika, dane na "2" zerują się dopiero po przekroczeniu 9999km lub czasie 99h 99min albo możesz je sam zresetować przez przytrzymanie przycisku "reset". Jak widać wszystko działa jak należy, tylko wyświetlacz głupieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Komputer sterujący wyświetlaczem jest umiejscowiony pod przednim fotelem.Być może masz wodę pod fotelem i komputer zaczyna pływać. Poszukaj na forum było o wodzie w aucie.
Jacek mylisz się , w zagłębieniu podłogi przed fotelem kierowcy jest umiejscowiony moduł komfortu.Licznik , a raczej jego elektronika steruje wyświetlaniem informacji z otrzymanych sygnałów z czujników w "terenie". Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Test licznikow zrobilem vagiem, liczniki sie kreca, kontrolki sie swieca, dzwieki działają itp.

Problem występuje czasami, np dziś (200km) nie wyłączył się anirazu. A wczoraj czhyba ze 100razy.

Liczniki same w sobie działają dobrze. Tylko ten jeden czerwony po środku warjuje.

Mam przeczucie że coś gdzieś nie łączy bo wyłącza się częściej na wyboistej nawierzchni i niskiej temperaturze zewnętrznej. Dziś było słonecznie i sucho, a wczoraj co tak wariował to lało i było zimno.

 

Rozmawiałem telefonicznie ze specem z serwisu vw. Tak z rozmowy to gość zasugerował:

- za licznikami jest jakas kostka ktora mogła sie poluzować lub

- przepalają się jakieś mikro przewody w liczniku i licznik do wymiany

 

ale totylko diagnoza telefoniczna. Może wam coś nasunie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

matviey ;

Jakość połączeń wtyczek w liczniku możesz sprawdzić bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radzę zacząś czukać nowego licznika na allegro, jeżeli masz 3Bx 919 xxx to radzę go szykać ZARAZ ;> Jeżeli 3Bx 920 xxx ;) To nie ma problemów większych ze znalezieniem.. co sie pierd... a to felerna płytka która jest napylona i nigdzie nie można znaleźć schematu tego qrest... czasem pomaga przylutowanie pinów, ale u mnie pomogło to na parę dni bo przerwa się zrobiła gdzie na tej płytce.. a ze rezystory są tam napylane ;) W celu zmniejszenia ich pojemności itp to jest lipa z naprawą ;) nie mowiąc o tym, że ściezynki lecą jak durne :D .. w 3Bx 919 xxx z dużym wyświetlaczem jak to pada to pada także regulacja podświetlenia itp ;) Więc uważaj :)

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyświetlacz zaczął dobrze działać po uzupełnieniu wody w akumulatorze. Wiem że brzmi to dziwacznie, ale tylko to zrobiłem i od razu działał dobrze. Będę obserwował go dalej. Może to tylko szczęśliwy dzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzeje kotleta, i jak z tym licznikiem, pomogło coś bo ja mam identyczny problem wczesniej miałem 1/2 fis i tez wariował w zime zmieniłem na FULL FIS było ok teraz jak temp zaczęła być na plusie licznik wariuje tak samo włącza się i wyłącza nie wiem co zrobić głupieje a nie chcę kupować licznika za kolejne 400-500zł ;// 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, lukaszkrt napisał:

odgrzeje kotleta, i jak z tym licznikiem, pomogło coś bo ja mam identyczny problem wczesniej miałem 1/2 fis i tez wariował w zime zmieniłem na FULL FIS było ok teraz jak temp zaczęła być na plusie licznik wariuje tak samo włącza się i wyłącza nie wiem co zrobić głupieje a nie chcę kupować licznika za kolejne 400-500zł ;// 

To działa licznik czy nie? Bo jeśli problem jest z samym wyświetlaczem i powstaje przez temperatury to być może wystarczy przelutować nowy ekran i będzie dobrze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam podobny problem otóż co chwilę podczas jazdy  resetują mi się ustawienie komputera w pozycjach 1,2 a w pewnym momencie zawiesza się nawet wyświetlacz tzn nie można przełączyć nic manetką i po chwili można ale wszystkie ustawienia są na zero.

Wymienione zostało:

- jakiś czas temu wyświetlacz

- komplet manetek czyli lewa i prawa manetka

 

Pytanie czy to wina licznika ... mam zamiar podmienić na inny o takim samym numerze ale czy to na pewno licznik odpowiada za wyświetlanie wartości na FISie czy moduł komfortu ?

Coś nie łączy czy zwiera ?

Dzwoniłem do rożnych serwisów i nie spotkali się z takim objawem :-(

Moduł komfortu nie był zalany i wygląda OK na VCDS brak błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności