Gość rutkow Zgłoś #1 Napisano 30 Sierpnia 2008 Mam problem z silnikiem TDI - wersja AJM 115 konna. Przybywa mi oleju i jest w nim napewno paliwo (czuc jak wyjmuje bagnet - nie jest to woda, bo nie ma zadnych jasnych plamek w oleju). U mechanika stwierdzili, ze mam wyrobione gniazda pompowtryskow. Jednak po wymianie glowicy (na nowa) oraz kompletu uszczelniaczy do pompowtryskow problem pozostaje nadal. Po przejechaniu 5 km od mechanika do domu przybyło mi ponad 0,5 litra oleju (mierze zawsze rano przy zimnym silniku). Mechanik twierdzi, ze to taka wada TDI, ze pompowtryski są przytrzymywane tylko z jednej strony i z drugiej uderzaja w gniazda wyrabiajac je. Teraz chca mi wymienic jeszcze pompowtryski na jakies uzywki, ale mam powazne watpliwosci czy to cos pomoze (silnik nie dymi specjalnie, moc jest ok. silnik chodzi rowno). Czy ktos mial kiedys podobny problem z TDI z pompowtryskami ? Czy rzeczywiscie te silniki maja taka wade konstrukcyjna ? Przeciez jest ich b. duzo i nigdy nie slyszalem o takiej wadzie ? Czy moze jest to jakis problem z pompa wysokiego cisnienia (podobno jest napedzana walkiem z silnika i jest tam jakas uszczelka). Podobno tez problemem moga byc duze zrzuty z pompowtryskow. Nie wiem dokladnie jak one zrzucaja paliwo - wydaje mi sie ze w glowicy jest tylko jeden otwor doprowadzajacy paliwo, wiec zrzucac musza chyba innym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikes_ek Zgłoś #2 Napisano 30 Sierpnia 2008 Kiedyś miałem podobny problem w audi.Powodem była pompa która pompowała paliwo do miski olejowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rutkow Zgłoś #3 Napisano 3 Września 2008 Kiedyś miałem podobny problem w audi.Powodem była pompa która pompowała paliwo do miski olejowej. Co znaczy pompowala ? Przeciez nie ma bezposredniego dojscia do obiegu oleju ? Czy to byly pompowtryskiwacze ? Tam podobno paliwo dostarczane jest pompa elektryczna z baku do glowicy a pozniej kanalikami do pompowtryskiwacza. Nie bardzo wiem jak to by sie moglo w takim ukladzie dziac ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #4 Napisano 3 Września 2008 Co znaczy pompowala ? Przeciez nie ma bezposredniego dojscia do obiegu oleju ? Czy to byly pompowtryskiwacze ? Tam podobno paliwo dostarczane jest pompa elektryczna z baku do glowicy a pozniej kanalikami do pompowtryskiwacza. Nie bardzo wiem jak to by sie moglo w takim ukladzie dziac ? Jedyne wytłumaczenie to nieszczelne pierścienie w tłokach (pęknięte). Paliwo nie jest w całości spalane i dostaje się do miski olejowej. Chyba że konstrukcja silnika wskazuje na inne możliwości. Takie objawy kiedyś miałem jak pracowałem na warsztacie samochodów ciężarowych, nazywało się to 2 stany oleju. A ciśnienie nie ucieka przez bagnet? bo takie powinny być objawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rutkow Zgłoś #5 Napisano 3 Września 2008 Jedyne wytłumaczenie to nieszczelne pierścienie w tłokach (pęknięte). Paliwo nie jest w całości spalane i dostaje się do miski olejowej. Chyba że konstrukcja silnika wskazuje na inne możliwości. Takie objawy kiedyś miałem jak pracowałem na warsztacie samochodów ciężarowych, nazywało się to 2 stany oleju. A ciśnienie nie ucieka przez bagnet? bo takie powinny być objawy. To tez bralem pod uwage, ale mi ty wybijaja z glowy, bo silnik nie kopci specjalnie duzo i moc ma przyzwoita, pracuje rowno, nie ma problemu z zapalaniem. Zreszta tempo w jakim zaczelo przybywac obecnie swiadczy o tym ze przyczyna jest raczej inna. Te pompowtryskiwacze maja dziwna konstrukcje, sa tam uszczelniacze, ktore chronia przed wydostaniem sie ON do oleju, ktory smaruje popychacze samych pompowtryskow. Jezeli Cie to interesuje to zamieszczam link do strony opisujacej konstrukcje : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=93&postdays=0&postorder=asc&start=0 Dzieki jednak za sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dario84 Zgłoś #6 Napisano 3 Września 2008 Uszczelniacze pod pompowtryskami masz do wymiany najprawdopodobniej, dlatego jest paliwo w oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
batsap Zgłoś #7 Napisano 3 Września 2008 (edytowane) Przychylam się do opini Dario84, ja na twoim miejscu jeszcze raz obadał bym uszczelniacze pompowtryskiwaczy, jak dla mnie to właśnie tu leży przyczyna. Przerabiałem ten właśnie przypadek na własnej skurze, przez nieszczelność na jednej z pompek miałem niepokojąco podwyższony stan oleju-po wymianie kompletu uszczelek ( koszt na jeden pompowtrysk ok. 80zł ) problem znikł. Edytowane 3 Września 2008 przez batsap Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikes_ek Zgłoś #8 Napisano 3 Września 2008 Mechanikiem nie jestem ale po wymianie pompy paliwowej wszystko ustało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #9 Napisano 3 Września 2008 Mechanikiem nie jestem ale po wymianie pompy paliwowej wszystko ustało Tak kolego tylko rutkow ma inny rodzaj silnika. Nie ma pompy paliwowej tylko pompowtryski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szarand Zgłoś #10 Napisano 3 Września 2008 Witam.Miałem ten sam problem z przybywaniem oleju.U mnie o 100% pomogła wymiana uszczelniaczy (o-ringów) na pompowtryskach.Po wymontowaniu pompowtrysków zwątpiłem czy będą to oringi bo były w bardzo dobrym stanie,ale jednak to o-ringi (przejechałem juz ok.4500km) i oleju nie przybyło a nieznacznie ubyło (ok 0,5 cm.na bagnecie).Jednocześnie przed włożeniem pompowtrysków z nowymi o-ringami lekko zebrałem ranty papierem ściernym w gniazdach pompowtrysków (niewiem czy tak powinno sie robić),ale nie chciałem pokaleczyć nowych o-ringów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rutkow Zgłoś #11 Napisano 4 Września 2008 Witam.Miałem ten sam problem z przybywaniem oleju.U mnie o 100% pomogła wymiana uszczelniaczy (o-ringów) na pompowtryskach.Po wymontowaniu pompowtrysków zwątpiłem czy będą to oringi bo były w bardzo dobrym stanie,ale jednak to o-ringi (przejechałem juz ok.4500km) i oleju nie przybyło a nieznacznie ubyło (ok 0,5 cm.na bagnecie).Jednocześnie przed włożeniem pompowtrysków z nowymi o-ringami lekko zebrałem ranty papierem ściernym w gniazdach pompowtrysków (niewiem czy tak powinno sie robić),ale nie chciałem pokaleczyć nowych o-ringów. U mnie niestety te oringi wymienili (chyba, ze cos zle je zalozyli). Jedyne co mi jeszcze przychodzi to wspomniana pompa vacuum, tyle ze nie bardzo widze jej wplyw na przedostawanie sie ropy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eko1974 Zgłoś #12 Napisano 7 Grudnia 2008 Witam Cie serdecznie i jak zakończyła sie ta historia bo ja mam ten sam problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWDUBLIN Zgłoś #13 Napisano 25 Października 2009 witam jak zakonczyla sie historia mam ten sam problem, nowe o ringi i dalej przybywa oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej 77 Zgłoś #14 Napisano 25 Października 2009 Sprawdzcie oringi na tym "ustrojstwie" które przykręcone jest do głowicy którym dostareczane jest ON do głowicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWDUBLIN Zgłoś #15 Napisano 31 Października 2009 tak nalezy sprawdzic pompe paliwa z tyłu głowicy tzw. wakum pompe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #16 Napisano 31 Października 2009 W serwisie komplet uszczelniaczy (zestaw naprawczy ) do tego modelu 400 zł powinno pomóż na 100% a jak nie to podmien vakum pompe i zazłóż nowy oring pod Vakum też oryginał i zobaczysz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komandos Zgłoś #17 Napisano 18 Lutego 2010 Mam ten sam problem.Przybywa mi oleju.Czy wymiana oringów wystarczy???Jaki koszt tego??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość disel Zgłoś #18 Napisano 19 Lutego 2010 mój szwagier miał podobny problem -przyczyną była metalowa uszczelka między głowicą a wakum pompą, koszt 40 zł... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KruK Zgłoś #19 Napisano 19 Lutego 2010 u mnie paliwo w oleju też było, a to dzięki pękniętej głowicy ale, że to była wina kogoś z zewnątrz to za darmo dostaliśmy nówke głowicę i koniec problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #20 Napisano 19 Lutego 2010 Powyżej w zasadzie są wszystkie możliwe przyczyny. Najczęściej oczywiście uszczelniacze pod pompkami. Dodam jeszcze, że przed montażem trzeba sprawdzić stan gniazd, widziałem przypadki, że trzeba było czape wymieniać bo nowe uszczelniacze nie dawały rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach