mac30 Zgłoś #1 Napisano 26 Sierpnia 2008 (edytowane) Witam, planuję w niedługim czasie przesiadkę z Passata B4 na B5 lub B5FL. Nie zdecydowałem się jeszcze do końca na silnik, waham się pomiędzy 1.8 T a 1.9TDI (115, 130 KM). O wyższości disla bądź benzyny było już na forum sporo postów więc nad tym nie chcę się rozwodzić. Interesuje mnie różnica pomiędzy skrzynią biegów 5biegową i 6 biegową montowaną w diselkach. Jak się mają ich przełożenia w porównaniu do siebie? Czy 6 rzeczywiście daje mniejsze obroty silnika przy wyższych prędkościach czy jest po prostu jest "gęściej" zestopniowana i w efekcie obroty silnika wychodzą takie same jak w 5 a biegami trzeba machać częsciej? Zależy mi na ciszy w aucie no i oczywiście na ekonomii. Starałem się przeszukać forum w tym temacie ale jest bardzo mało konkretnych informacji. I jeszcze sprawa silnika 1.8T, jak tutaj wygląda komfort podróżowania na trasie? Czy skrzynia 5 nie jest zbyt "krótka".W moim obecnym B4 2.0 benz. jest np przy 120km/h jakieś 3200 obr/min co w dłuższej trasie jest trochę męczące dla ucha:-)) Proszę o Wasze spostrzeżenia i subiektywne odczucia. Dzięki za wszyskie informacje. Pozdrawiam. Edytowane 31 Sierpnia 2008 przez Du?y Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #2 Napisano 26 Sierpnia 2008 planuję w niedługim czasie przesiadkę z Passata B4 na B5 lub B5FL. Nie zdecydowałem się jeszcze do końca na silnik, waham się pomiędzy 1.8 T a 1.9TDI (115, 130 KM). Skoro B5FL to silniki 101(AVB) lub 131KM(AWX,AVF), 115 to było w B5 przed liftem i tam były skrzynki 5(silnik AJM) lub 6(silnik ATJ).W B5FL skrzynka 6 dostępna tylko w 130 w przypadku diesla. Ma troche krótsze przełożenia ale 6 bieg jest "długi" i bardzo wygodny w trasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekguma Zgłoś #3 Napisano 26 Sierpnia 2008 Witam.Mam skrzynię 6 i w miescie trzeba się trochę namachać lewarkiem:)ale w trasie to super sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glasz Zgłoś #4 Napisano 26 Sierpnia 2008 a czy da się założyć (bez większej tragedii) skrzynię 6 do silnika AFN? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #5 Napisano 26 Sierpnia 2008 a czy da się założyć (bez większej tragedii) skrzynię 6 do silnika AFN? Moj kumpel 2 tygodnie temu to przerabial i bez zadnych problemow mu wszystko dziala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glasz Zgłoś #6 Napisano 26 Sierpnia 2008 Moj kumpel 2 tygodnie temu to przerabial i bez zadnych problemow mu wszystko dziala. OOOoooo super A mógłbyś podać namiary na niego albo podać model skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadowpicture Zgłoś #7 Napisano 26 Sierpnia 2008 Witam, posiadam 1.8 turbo + tiptronic. Na 5 biegu jeśli jadę sam 3000obr/min mam przy predkosci 150km/h przy 120km/h obrotomierz pokazuje nie wiecej jak 2400obr/min Według mnie na trase super skrzynia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #8 Napisano 26 Sierpnia 2008 OOOoooo super A mógłbyś podać namiary na niego albo podać model skrzyni? Musialbym sie z nim skontaktowac, co chwilowo jest niemozliwe bo wyjechal w podroz poslubna, ale wiem, ze ta 5cio biegowa skrzynia mu sie sypnela i wlozyl 6cio biegowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mac30 Zgłoś #9 Napisano 26 Sierpnia 2008 Czyli na trasy chyba jednak lepsza jest "szóstka". Wiecie może gdzie mogę znaleźć jakieś dane techniczne odnośnie wartości przełożeń skrzyń montowanych w 3B i 3BG? Witam, posiadam 1.8 turbo + tiptronic. Na 5 biegu jeśli jadę sam 3000obr/min mam przy predkosci 150km/h przy 120km/h obrotomierz pokazuje nie wiecej jak 2400obr/min Według mnie na trase super skrzynia. Orientujesz się jak to wygląda przy skrzyni manualnej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #10 Napisano 26 Sierpnia 2008 ja mam 5 i nie narzekam a glownie jezdze trasy(np 1650 km w 16 h). kiedys tez chcialem zalozyc 6,ale to mija sie z celem. tak jak ktos wyzej napisal. tylko 6 bieg jest dluzszy- reszta jest krotsza i trzeba troche namieszac zeby bylo ciekawie. moim zdaniem nie warto pozdro. bylem sie przejechac i przy okazji sprawdzilem jak to jest . przy 3000 obr jedziesz 143(licznikowo). nie sadze zeby byla duza roznica przy skrzyni 6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #11 Napisano 27 Sierpnia 2008 Skoro B5FL to silniki 101(AVB) lub 131KM(AWX,AVF), 115 to było w B5 przed liftem i tam były skrzynki 5(silnik AJM) lub 6(silnik ATJ).W B5FL skrzynka 6 dostępna tylko w 130 w przypadku diesla. Ma troche krótsze przełożenia ale 6 bieg jest "długi" i bardzo wygodny w trasie. A w moim B5 FL AWX 130 KM jest skrzynia 5 stopniowa. Ale powiem tylko tyle w mieście skrzynka 5 sprawdza się idealnie (rzadko wrzucam 5) . Poza miastem brakuje 6 biegu (lepiej jak by był) nie męczyłby się motorek. Chociaż daje radę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #12 Napisano 27 Sierpnia 2008 W 130 wystepowaly skrzynie 5 i 6 biegowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paula Zgłoś #13 Napisano 27 Sierpnia 2008 zależy gdzie jeździsz...jak większość czasu spędzasz na POM-ie(POM-Powolny Objazd Miasta:D) to 5-tka wystarczy ale jeżeli jeździsz w dalekie trasy to tylko 6-tka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #14 Napisano 28 Sierpnia 2008 I jak to ujal Patryk z CompSport, diesle nie lubi jak sie trzyma pedal gazu w podlodze caly czas.. czyli lepiej miec nizsze obroty zeby silnik mugl sie jeszcze wkrecic co za tym idzie wiecej przelozen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jarod84 Zgłoś #15 Napisano 28 Sierpnia 2008 Niech ktoś z 6 biegowym manualem napisze jakie ma obroty na 6 np przy 120km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mac30 Zgłoś #16 Napisano 28 Sierpnia 2008 Niech ktoś z 6 biegowym manualem napisze jakie ma obroty na 6 np przy 120km/h ... i dla porównania jakie są obroty w 5-cio biegówce na 5 biegu przy 120 km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #17 Napisano 28 Sierpnia 2008 I jak to ujal Patryk z CompSport, diesle nie lubi jak sie trzyma pedal gazu w podlodze caly czas.. czyli lepiej miec nizsze obroty zeby silnik mugl sie jeszcze wkrecic co za tym idzie wiecej przelozen. po 1. zaden silnik nie 'lubi' byc krecony na maksa caly czas, a nie tylko diesel. choc glownie chodzi tutaj o olej, ktory przy dluzszej jezdzie z duza predkoscia=wysokimi obrotami silnika zaczyna sie przegrzewac i zaczyna plynac. po 2 mozna miec 8 przelozen(biegow) a i tak liczy sie przelozenie(redukcja obrotow silnika). ostatni bieg zazwyczaj jest tzw nadbieg. pozdro. 3000 obr=143 skrzynia 5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej70GK Zgłoś #18 Napisano 28 Sierpnia 2008 Niech ktoś z 6 biegowym manualem napisze jakie ma obroty na 6 np przy 120km/h Tu mogą być różne wyniki,w zależności od konfiguracji terenu,więc takie porównywanie nie ma sensu.Najlepiej umówić dwa autka z różnymi skrzynkami,jechać obok siebie np.autostradą i wtedy porównywać,to może być bardziej miarodajne.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #19 Napisano 28 Sierpnia 2008 Tu mogą być różne wyniki,w zależności od konfiguracji terenu,więc takie porównywanie nie ma sensu. to niech to bedzie w miare rowny teren- plaski. nie rozbierajmy pomidorowej na atomy. to nie o to chodzi. tylko o zasade. 120 km- tyle obrotow, koniec kropka. jak zaczniemy sie bawic w aptekarzy to nic z tego nie wyjdzie. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #20 Napisano 28 Sierpnia 2008 Cytat:Napisał Jarod84 Niech ktoś z 6 biegowym manualem napisze jakie ma obroty na 6 np przy 120km/h Tu mogą być różne wyniki,w zależności od konfiguracji terenu,więc takie porównywanie nie ma sensu. Możesz mi wyjaśnić jakim cudem ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach