Skocz do zawartości
mac30

Skrzynia biegów TDI 5 czy 6? Różnice w przełożeniach.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

planuję w niedługim czasie przesiadkę z Passata B4 na B5 lub B5FL. Nie zdecydowałem się jeszcze do końca na silnik, waham się pomiędzy 1.8 T a 1.9TDI (115, 130 KM).

O wyższości disla bądź benzyny było już na forum sporo postów więc nad tym nie chcę się rozwodzić.

Interesuje mnie różnica pomiędzy skrzynią biegów 5biegową i 6 biegową montowaną w diselkach. Jak się mają ich przełożenia w porównaniu do siebie? Czy 6 rzeczywiście daje mniejsze obroty silnika przy wyższych prędkościach czy jest po prostu jest "gęściej" zestopniowana i w efekcie obroty silnika wychodzą takie same jak w 5 a biegami trzeba machać częsciej? Zależy mi na ciszy w aucie no i oczywiście na ekonomii. Starałem się przeszukać forum w tym temacie ale jest bardzo mało konkretnych informacji.

 

I jeszcze sprawa silnika 1.8T, jak tutaj wygląda komfort podróżowania na trasie? Czy skrzynia 5 nie jest zbyt "krótka".W moim obecnym B4 2.0 benz. jest np przy 120km/h jakieś 3200 obr/min co w dłuższej trasie jest trochę męczące dla ucha:-))

 

Proszę o Wasze spostrzeżenia i subiektywne odczucia.

Dzięki za wszyskie informacje. Pozdrawiam.

Edytowane przez Du?y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
planuję w niedługim czasie przesiadkę z Passata B4 na B5 lub B5FL. Nie zdecydowałem się jeszcze do końca na silnik, waham się pomiędzy 1.8 T a 1.9TDI (115, 130 KM).

 

Skoro B5FL to silniki 101(AVB) lub 131KM(AWX,AVF), 115 to było w B5 przed liftem i tam były skrzynki 5(silnik AJM) lub 6(silnik ATJ).W B5FL skrzynka 6 dostępna tylko w 130 w przypadku diesla. Ma troche krótsze przełożenia ale 6 bieg jest "długi" i bardzo wygodny w trasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam skrzynię 6 i w miescie trzeba się trochę namachać lewarkiem:)ale w trasie to super sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy da się założyć (bez większej tragedii) skrzynię 6 do silnika AFN?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy da się założyć (bez większej tragedii) skrzynię 6 do silnika AFN?

Moj kumpel 2 tygodnie temu to przerabial i bez zadnych problemow mu wszystko dziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moj kumpel 2 tygodnie temu to przerabial i bez zadnych problemow mu wszystko dziala.

 

OOOoooo super :D A mógłbyś podać namiary na niego albo podać model skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

posiadam 1.8 turbo + tiptronic.

Na 5 biegu jeśli jadę sam 3000obr/min mam przy predkosci 150km/h

przy 120km/h obrotomierz pokazuje nie wiecej jak 2400obr/min

Według mnie na trase super skrzynia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OOOoooo super A mógłbyś podać namiary na niego albo podać model skrzyni?

Musialbym sie z nim skontaktowac, co chwilowo jest niemozliwe bo wyjechal w podroz poslubna, ale wiem, ze ta 5cio biegowa skrzynia mu sie sypnela i wlozyl 6cio biegowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli na trasy chyba jednak lepsza jest "szóstka".

Wiecie może gdzie mogę znaleźć jakieś dane techniczne odnośnie wartości przełożeń skrzyń montowanych w 3B i 3BG?

 

 

Witam,

posiadam 1.8 turbo + tiptronic.

Na 5 biegu jeśli jadę sam 3000obr/min mam przy predkosci 150km/h

przy 120km/h obrotomierz pokazuje nie wiecej jak 2400obr/min

Według mnie na trase super skrzynia.

 

Orientujesz się jak to wygląda przy skrzyni manualnej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 5 i nie narzekam a glownie jezdze trasy(np 1650 km w 16 h). kiedys tez chcialem zalozyc 6,ale to mija sie z celem. tak jak ktos wyzej napisal. tylko 6 bieg jest dluzszy- reszta jest krotsza i trzeba troche namieszac zeby bylo ciekawie. moim zdaniem nie warto

pozdro.

bylem sie przejechac i przy okazji sprawdzilem jak to jest . przy 3000 obr jedziesz 143(licznikowo). nie sadze zeby byla duza roznica przy skrzyni 6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro B5FL to silniki 101(AVB) lub 131KM(AWX,AVF), 115 to było w B5 przed liftem i tam były skrzynki 5(silnik AJM) lub 6(silnik ATJ).W B5FL skrzynka 6 dostępna tylko w 130 w przypadku diesla. Ma troche krótsze przełożenia ale 6 bieg jest "długi" i bardzo wygodny w trasie.

A w moim B5 FL AWX 130 KM jest skrzynia 5 stopniowa. :eek: Ale powiem tylko tyle w mieście skrzynka 5 sprawdza się idealnie (rzadko wrzucam 5) :P. Poza miastem brakuje 6 biegu (lepiej jak by był) nie męczyłby się motorek. Chociaż daje radę. :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 130 wystepowaly skrzynie 5 i 6 biegowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależy gdzie jeździsz...jak większość czasu spędzasz na POM-ie(POM-Powolny Objazd Miasta:D) to 5-tka wystarczy ale jeżeli jeździsz w dalekie trasy to tylko 6-tka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak to ujal Patryk z CompSport, diesle nie lubi jak sie trzyma pedal gazu w podlodze caly czas.. czyli lepiej miec nizsze obroty zeby silnik mugl sie jeszcze wkrecic co za tym idzie wiecej przelozen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jarod84

Niech ktoś z 6 biegowym manualem napisze jakie ma obroty na 6 np przy 120km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niech ktoś z 6 biegowym manualem napisze jakie ma obroty na 6 np przy 120km/h

 

 

... i dla porównania jakie są obroty w 5-cio biegówce na 5 biegu przy 120 km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jak to ujal Patryk z CompSport, diesle nie lubi jak sie trzyma pedal gazu w podlodze caly czas.. czyli lepiej miec nizsze obroty zeby silnik mugl sie jeszcze wkrecic co za tym idzie wiecej przelozen.

po 1. zaden silnik nie 'lubi' byc krecony na maksa caly czas, a nie tylko diesel. choc glownie chodzi tutaj o olej, ktory przy dluzszej jezdzie z duza predkoscia=wysokimi obrotami silnika zaczyna sie przegrzewac i zaczyna plynac.

po 2 mozna miec 8 przelozen(biegow) a i tak liczy sie przelozenie(redukcja obrotow silnika). ostatni bieg zazwyczaj jest tzw nadbieg.

pozdro.

3000 obr=143 skrzynia 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niech ktoś z 6 biegowym manualem napisze jakie ma obroty na 6 np przy 120km/h

Tu mogą być różne wyniki,w zależności od konfiguracji terenu,więc takie porównywanie nie ma sensu.Najlepiej umówić dwa autka z różnymi skrzynkami,jechać obok siebie np.autostradą i wtedy porównywać,to może być bardziej miarodajne.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tu mogą być różne wyniki,w zależności od konfiguracji terenu,więc takie porównywanie nie ma sensu.

 

to niech to bedzie w miare rowny teren- plaski. nie rozbierajmy pomidorowej na atomy. to nie o to chodzi. tylko o zasade. 120 km- tyle obrotow, koniec kropka.

jak zaczniemy sie bawic w aptekarzy to nic z tego nie wyjdzie.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:Napisał Jarod84

Niech ktoś z 6 biegowym manualem napisze jakie ma obroty na 6 np przy 120km/h

 

Tu mogą być różne wyniki,w zależności od konfiguracji terenu,więc takie porównywanie nie ma sensu.

 

Możesz mi wyjaśnić jakim cudem ?? :eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności