Jump to content
Mr. X

fabrycznie podłączenie podgrzewanych dysz spryskiwaczy B5FL

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    pytanie jak wyżej, przeszukałem wszystkie wątki dotyczące podgrzewanych spryskiwaczy lecz nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie

    jako, że nieuchronnie zbliża się zima a kupiłem podgrzewane dysze więc chciałbym je zamontować i podłączyć jak fabryka przykazała i z tego co widze na rysunku z etki to przy silniku wycieraczek przednich powinna znajdować się wtyczka do podłączenia wiązki podgrzewania dysz lub jeśli nie to należy pociągnąć 2 kable z wtyczki oznaczonej na rysunku nr4 znajdującej się w kabinie auta (o ile do tej 10-cio pinowej wtyczki puszczone są już kable)

     

    podgrzewane_dysze.JPG

     

    może ktoś potwierdzić moje przypuszczenia bądź mnie poprawić?

    z góry dziękuję ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4
    Rok prod: ---

    A po wiele takie dysze? ;-)

    Nowe kupowałeś czy używki?

    Z tego co wiem, to dysze są podgrzewane "non-stop" - włączasz zapłon i grzeją.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001
    A po wiele takie dysze?

    Nowe kupowałeś czy używki?

     

    kupowałem nówki dokładnie od tego allegrowicza

     

    kosztują na tyle mało, że nie opłaca się kupować ledwo grzejących ze starości używek

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4
    Rok prod: ---

    Fakt, tanie.

    Kupiłbym sobie, ale nie jestem przekonany, że takie podgrzewanie coś pomoże.

    Jak masz dobry płyn to raczej nie powinny zamarzać końcówki.

    Samego płynu to one też nie podgrzeją tak, aby pomóc rozmroźić szybę...

     

    Passata mam od niedawna, nie używałem jeszcze zimą, więc mogę się mylić ;-)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001
    Fakt, tanie.

    Kupiłbym sobie, ale nie jestem przekonany, że takie podgrzewanie coś pomoże.

    Jak masz dobry płyn to raczej nie powinny zamarzać końcówki.

    Samego płynu to one też nie podgrzeją tak, aby pomóc rozmroźić szybę...

     

    Passata mam od niedawna, nie używałem jeszcze zimą, więc mogę się mylić ;-)

     

    fakt płynu takie grzanie nie rozmrozi ale jest bardzo przydatne przy temperaturach około 0C

    kiedyś mając golfa2 jechałem jesienią do 3miasta (wyjeżdżając ze Szczecina było około 7-10C) i w okolicach Karlina temperatura spadła do około 0C i przestał lecieć płyn kiedy chciałem spryskać szybę (miałem wlane około 3l płynu letniego)

    zakupiłem na stacji paliw 1l płynu zimowego i po zmieszaniu go z letnim oraz kapnięciu na każdą dyszę ze spryskiwaczy płyn zaczął normalnie lecieć

    sądzę, że gdybym miał grzane spryskiwacze dysze nie zamarzły nawet z letnim płynem prz temeraturze 0C (w komorze silnika płyn by nie zamarzł)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Bartosz oto schemat instalacji podgrzewanych dysz sprysków.;)

     

     

    b5dyszepodgrzbz0.th.pngb5dyszepodgrz1eb7.th.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001
    Bartosz oto schemat instalacji podgrzewanych dysz sprysków.;)

     

    na Ciebie Jureczku można zawsze liczyć ;)

    jak tylko odnajdę te fioletowe 10-cio pinowe złącze będę wiedział czy mam choćby do niej instalację ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.5TDI 180KM 4x4
    Rok prod: 2005

    Witam,

     

    mam pytanko bo nie moge sam do tego dojść.

    Kiedy działa ogrzewanie dyszy?

    Czy tak jak pisze w instrukcji - gdy temperatura spada poniżej 0, czy po włączeniu grzania przedniej szyby?

     

    Pozdrawiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (ASZ)
    Rok prod: 2004

    Podepne sie do tematu . Tylko ja w odwrotny sposób kombinuje , a wiec miałem maske z podgrzewanymi dyszami spryskiwaczy a kupiłem inna maske (dzwon) bez podgrzewanych i tutaj moje pytanie jak zrobic aby nie pojawiał sie komunikat ze jest problem ze spryskami (na poczatku wydawało sie okej ale przy dłuzszej jezdize staje sie to pikanie uciazliwe ) . Dodam ze kabel który idzie z maski został odłaczony. Czytałem gdzieś ze to jest podłaczone pod zapłon moze wiecie ktory kabel trzeba rozłaczyc lub co innego zrobic . Prosze o pomoc . Wiem że jestem tutaj swiezakiem na tym forum ale rowniez jak i na drodze z paskiem kupiłem lekko rozbitego i chce go zrobic na igłe :) Jak bedzie zrobiony to wrzuce jakies fotki . Pozdrawiam !

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2002

    Wypadało by na końcu kabla wpiąć odpowiedni rezystor odpowiadający oporności grzania spryskiwaczy

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (ASZ)
    Rok prod: 2004

    A gdzie można cos takiego dostac ? Tak osobiscie to wolałbym to jakos całkiem odłaczyc , ale w koncu to ja chce sie was wszystkich poradzic aby było jak najlepiej :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.5 TDI V6 180KM 4x4
    Rok prod: 2004
    Wypadało by na końcu kabla wpiąć odpowiedni rezystor odpowiadający oporności grzania spryskiwaczy

     

    ... który to momentalnie po podaniu napięcia pójdzie z dymem...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2004

    Kupiłbym sobie te podgrzewane dysze, tylko że w sumie nie wiem jakie teraz mam. Czy podgrzewane czy też nie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004

    to zobacz , maska do gory i widac czy ida przewody 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2004

    To są te przewody?! Ale teraz już chyba na 100% będę musiał wymienić dyszę bo po użyciu spryskiwaczy w trasie i podniesieniu maski w garażu z jednej dyszy ulał się płyn, z drugiej zaś podczas pryskania płyn nie rozpryskuje się w zakresie 110 stopni

    P1030289.JPG

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2000

    A tak się zapytam czy ktoś instalował zaworek zwrotny w odcinku widocznym na zdjęciu?   Wiadomo płyn zostanie do zaworka, ale pod zaworkiem znowu zleci głębiej ale można bufor powietrzny pozwoli na błyskawiczny wystrzał tego co jest przed zaworkiem ?

    Przydało by się extra w zimę, żeby skrócić czas w którym wycieraczki jadą bez poślizgu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004

    Ja montowałem zaworek zwrotny i polecam. Jest dużo lepiej.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2000
    5 godzin temu, karol6376 napisał:

    Ja montowałem zaworek zwrotny i polecam. Jest dużo lepiej.

    Czyli trzeba coś zamówić i zamontować.

    Jakieś uwagi przed rozpruciem przewodów ? Coś warto wiedzieć przed robótką?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004

    HEJA , PATRZE NA CENY NOWYCH DYSZ TO SIE ZA GLOWE LAPIE - PONAD 100 , chyba ze ktos znajdzie taniej, od skody 2 beda pasowac?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy