Skocz do zawartości
Mr. X

fabrycznie podłączenie podgrzewanych dysz spryskiwaczy B5FL

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie jak wyżej, przeszukałem wszystkie wątki dotyczące podgrzewanych spryskiwaczy lecz nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie

jako, że nieuchronnie zbliża się zima a kupiłem podgrzewane dysze więc chciałbym je zamontować i podłączyć jak fabryka przykazała i z tego co widze na rysunku z etki to przy silniku wycieraczek przednich powinna znajdować się wtyczka do podłączenia wiązki podgrzewania dysz lub jeśli nie to należy pociągnąć 2 kable z wtyczki oznaczonej na rysunku nr4 znajdującej się w kabinie auta (o ile do tej 10-cio pinowej wtyczki puszczone są już kable)

 

podgrzewane_dysze.JPG

 

może ktoś potwierdzić moje przypuszczenia bądź mnie poprawić?

z góry dziękuję ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po wiele takie dysze? ;-)

Nowe kupowałeś czy używki?

Z tego co wiem, to dysze są podgrzewane "non-stop" - włączasz zapłon i grzeją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A po wiele takie dysze?

Nowe kupowałeś czy używki?

 

kupowałem nówki dokładnie od tego allegrowicza

 

kosztują na tyle mało, że nie opłaca się kupować ledwo grzejących ze starości używek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, tanie.

Kupiłbym sobie, ale nie jestem przekonany, że takie podgrzewanie coś pomoże.

Jak masz dobry płyn to raczej nie powinny zamarzać końcówki.

Samego płynu to one też nie podgrzeją tak, aby pomóc rozmroźić szybę...

 

Passata mam od niedawna, nie używałem jeszcze zimą, więc mogę się mylić ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fakt, tanie.

Kupiłbym sobie, ale nie jestem przekonany, że takie podgrzewanie coś pomoże.

Jak masz dobry płyn to raczej nie powinny zamarzać końcówki.

Samego płynu to one też nie podgrzeją tak, aby pomóc rozmroźić szybę...

 

Passata mam od niedawna, nie używałem jeszcze zimą, więc mogę się mylić ;-)

 

fakt płynu takie grzanie nie rozmrozi ale jest bardzo przydatne przy temperaturach około 0C

kiedyś mając golfa2 jechałem jesienią do 3miasta (wyjeżdżając ze Szczecina było około 7-10C) i w okolicach Karlina temperatura spadła do około 0C i przestał lecieć płyn kiedy chciałem spryskać szybę (miałem wlane około 3l płynu letniego)

zakupiłem na stacji paliw 1l płynu zimowego i po zmieszaniu go z letnim oraz kapnięciu na każdą dyszę ze spryskiwaczy płyn zaczął normalnie lecieć

sądzę, że gdybym miał grzane spryskiwacze dysze nie zamarzły nawet z letnim płynem prz temeraturze 0C (w komorze silnika płyn by nie zamarzł)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartosz oto schemat instalacji podgrzewanych dysz sprysków.;)

 

 

b5dyszepodgrzbz0.th.pngb5dyszepodgrz1eb7.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bartosz oto schemat instalacji podgrzewanych dysz sprysków.;)

 

na Ciebie Jureczku można zawsze liczyć ;)

jak tylko odnajdę te fioletowe 10-cio pinowe złącze będę wiedział czy mam choćby do niej instalację ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam pytanko bo nie moge sam do tego dojść.

Kiedy działa ogrzewanie dyszy?

Czy tak jak pisze w instrukcji - gdy temperatura spada poniżej 0, czy po włączeniu grzania przedniej szyby?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie do tematu . Tylko ja w odwrotny sposób kombinuje , a wiec miałem maske z podgrzewanymi dyszami spryskiwaczy a kupiłem inna maske (dzwon) bez podgrzewanych i tutaj moje pytanie jak zrobic aby nie pojawiał sie komunikat ze jest problem ze spryskami (na poczatku wydawało sie okej ale przy dłuzszej jezdize staje sie to pikanie uciazliwe ) . Dodam ze kabel który idzie z maski został odłaczony. Czytałem gdzieś ze to jest podłaczone pod zapłon moze wiecie ktory kabel trzeba rozłaczyc lub co innego zrobic . Prosze o pomoc . Wiem że jestem tutaj swiezakiem na tym forum ale rowniez jak i na drodze z paskiem kupiłem lekko rozbitego i chce go zrobic na igłe :) Jak bedzie zrobiony to wrzuce jakies fotki . Pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypadało by na końcu kabla wpiąć odpowiedni rezystor odpowiadający oporności grzania spryskiwaczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie można cos takiego dostac ? Tak osobiscie to wolałbym to jakos całkiem odłaczyc , ale w koncu to ja chce sie was wszystkich poradzic aby było jak najlepiej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wypadało by na końcu kabla wpiąć odpowiedni rezystor odpowiadający oporności grzania spryskiwaczy

 

... który to momentalnie po podaniu napięcia pójdzie z dymem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłbym sobie te podgrzewane dysze, tylko że w sumie nie wiem jakie teraz mam. Czy podgrzewane czy też nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zobacz , maska do gory i widac czy ida przewody 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są te przewody?! Ale teraz już chyba na 100% będę musiał wymienić dyszę bo po użyciu spryskiwaczy w trasie i podniesieniu maski w garażu z jednej dyszy ulał się płyn, z drugiej zaś podczas pryskania płyn nie rozpryskuje się w zakresie 110 stopni

P1030289.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak się zapytam czy ktoś instalował zaworek zwrotny w odcinku widocznym na zdjęciu?   Wiadomo płyn zostanie do zaworka, ale pod zaworkiem znowu zleci głębiej ale można bufor powietrzny pozwoli na błyskawiczny wystrzał tego co jest przed zaworkiem ?

Przydało by się extra w zimę, żeby skrócić czas w którym wycieraczki jadą bez poślizgu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja montowałem zaworek zwrotny i polecam. Jest dużo lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, karol6376 napisał:

Ja montowałem zaworek zwrotny i polecam. Jest dużo lepiej.

Czyli trzeba coś zamówić i zamontować.

Jakieś uwagi przed rozpruciem przewodów ? Coś warto wiedzieć przed robótką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HEJA , PATRZE NA CENY NOWYCH DYSZ TO SIE ZA GLOWE LAPIE - PONAD 100 , chyba ze ktos znajdzie taniej, od skody 2 beda pasowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności