wania Zgłoś #1 Napisano 24 Sierpnia 2008 Witam. Mam problem z wyciekami oleju spod pokrywy zaworów w VW B5 1.9 TDI 101 KM AVB 2001 r. :636: Może ma ktos sprawdzony sposób na doszczelnienie pokrywy. Zakładałem już 2 razy nowe uszczelki gumowe, za ostatnim razem nawet doszczelniałem jakimś klejem smarujac uszczelkę. Nic to nie pomaga . W serwisie uszczelka jest do kupienia wraz z pokrywą i ceni sie powyżej 400 zł. czy czeka mnie wizyta w serwisie ????. Wyciek mam widoczny przy obudowie rozrządu, boję sie trochę o rozrząd !! może nie zaleje paska olejem ????. POMOCY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aceJacek Zgłoś #2 Napisano 24 Sierpnia 2008 To na pewno uszczelka? Proponuję 3 hinty: Uszczelnij silikonem śruby, którymi przykręcasz pokrywę. Pod śrubami są uszczelki, ale mają tendencję do zamieniania się w kawał twardego plastiku. Poklikaj w necie i poszukaj jakim momentem należy przykręcać pokrywę zaworów. (obstawiam coś ok. 15 Nm). Może ją dokręcasz za słabo, a może ją przeciągasz? Sprawdź, czy to aby nie uszczelniacz na wałku rozrządu. Przepływ powietrza ma tendencje do rozchlapywania oleju po silniku, w efekcie czego wyciek z uszczelniacza oblewa pokrywę symulując nieszczelność uszczelki pod pokrywą. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #3 Napisano 24 Sierpnia 2008 To na pewno uszczelka? Proponuję 3 hinty: Uszczelnij silikonem śruby, którymi przykręcasz pokrywę. Pod śrubami są uszczelki, ale mają tendencję do zamieniania się w kawał twardego plastiku. Poklikaj w necie i poszukaj jakim momentem należy przykręcać pokrywę zaworów. (obstawiam coś ok. 15 Nm). Może ją dokręcasz za słabo, a może ją przeciągasz? Sprawdź, czy to aby nie uszczelniacz na wałku rozrządu. Przepływ powietrza ma tendencje do rozchlapywania oleju po silniku, w efekcie czego wyciek z uszczelniacza oblewa pokrywę symulując nieszczelność uszczelki pod pokrywą. Powodzenia. Pokrywę dokręcamy momentem 10 Nm . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleksander Zgłoś #4 Napisano 24 Sierpnia 2008 Mam ten sam problem,wymieniłem uszczelke na nową pod klawiatura która została dokręcona kluczem dynamometrycznym zgodnie z zaleceniami servisu VW i cieknie! w okolicach rozrządu.Podczas pracy silnik zarzuca olej na obudowę rozrządu i wyglada to jakby ciekł simering i to tość poważnie .Ponowne dokręcanie pokrywy nic nie dało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wania Zgłoś #5 Napisano 24 Sierpnia 2008 myślę że to uszczelka. po wymianie na nową przez jakieś 2 tyś km jest wszystko ładnie, sucho, żadnego pocenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #6 Napisano 24 Sierpnia 2008 a ja słyszałem z tym, że nie wiem ile w tym prawdy, że każda nowa uszczelka wymieniona sama będzie przepuszczać a jak się kupi oryginalną pokrywę zaworów wraz z uszczelką będzie spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wania Zgłoś #7 Napisano 22 Października 2008 potwierdzam. zkup orginalnej nowej uszczelki kpl z obudową w salonie VW rozwiązał mój problem. brak jakichkolwiek wycieków czy pocenia. szkoda tylko że kosztowało mnie to 450 zł. Nowa obudowa jest kompletna wraz z uszczelką, śruby też są uszcelnione i umocowane w pokrywie na stałe. Rozwiązanie jest troche inne i jak widac na dziń dziesiejszy pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość truteń102 Zgłoś #8 Napisano 9 Listopada 2010 a nie pomoże zakup samej uszczelki aso ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #9 Napisano 9 Listopada 2010 a nie pomoże zakup samej uszczelki aso ? Przynajmniej do silnikow na PD nie sa sprzedawane uszczelki w aso. U mnie po wymianie 2 razy samej uszczelki zdecydowalem sie na cala pokrywe - dopiero teraz jest sucho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #10 Napisano 9 Listopada 2010 W moim pasku waliło przez pokrywe zaworów i nic nie dawały nowe uszczelki, dopiero wymiana uszczelniaczy zaworowych pomogła. Przy okazji spalanie oleju przez silnik spadło do znikomego, bo wcześniej było trzeba mu od czasu do czasu troche wlać oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #11 Napisano 9 Listopada 2010 Tak, tyle ze zalozyciel tematu ma PD a tu tylko nowa pokrywa z uszczelka zalatwia sprawe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek 81 Zgłoś #12 Napisano 10 Listopada 2010 w ciągu 2 tydodni robiłem u siebie 3 razy uszczelkę, za ostatnim razem operacja się powiodła, dałem nową uszczelkę na takiej paście koloru białego, nie dawaj na silikon wysokotemperaturowy ten czerwony bo to nic nie da. przed daniem tej pasty pokrywę przeszlifowałem papierem 80 żeby takie drobne ryski powstały. U mnie lało się cały czas w tym samym miejscu koło takiego mostka w tylnej części pokrywy. za pierwszym razem dałem tylko nową uszczelkę i była tragedia lało się bardziej niż przed Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #13 Napisano 10 Listopada 2010 przed wczoraj wymieniałem uszczelke od pokrywy zaworow, nic mi nie cieknie a zeby wszystko dobrze bylo to dobrze trzeba glowice jak i pokrywe odtluscic zeby nie bylo zadnego oleju czy cokolwiek z nim zwiazane na obudowie pokrywy gdzie przychodzi uszczelka, jak wam cieknie od strony rozrzadu tammacie takie rowki gdzie przychdzi uszczelka czy dobrze to odtlusciliscie?? najlepiej wziasc sobie paleczke do uszu namoczyc ja bezyna ektrakcyjna i wyczyscic to miejscie tak samo od strony lancuszka faz rozrzadu, ja ja dokrecalem normlanie zwyklym kluczem zaczynajac pierw od srodkowych srub i dokrecalem tak zeby bylo ok ale z czuciem i zobaczymy co bedzie sie dzialo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasil1 Zgłoś #14 Napisano 10 Listopada 2010 Mam podobny problem. Walczyłem z nim i przegrałem. Uszczelniałem specjalną pastą Wurtha, wymieniałem uszczelki. Na kilka miesięcy starczało. Sprawdziłem też u majstra powierzchnię głowicy i pokrywy zaworów - wszystko ok. Nie będę wymieniał pokrywy, wolę od czasu do czasu umyć (wytrzeć) zacieki i dolać odrobinę oleju, i tak zostaje trochę po wymianie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #15 Napisano 10 Listopada 2010 ja mam taka metode ze jak zalozysz uszczelke i zakrecisz poikrywe to nie zalaczaj silnika przez 1 dzien niech uszczelka sie dobrze popasuje a nie odrazu grzeje co ja rozplaszcza, pozniej na zlacze pokrywy z blokiem blowicy dajesz slikon na wysokie temperatury i nie ma zadnego wycieku pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin-stg Zgłoś #16 Napisano 30 Stycznia 2012 Witam,w zwiazku z tym ze rowniez mam problem z wyciekiem oleju podpinam sie pod ten temat. Posiadam passata b5 fl 101km avb i od dłuższego czasu zaobserwowalem wyciek oleju z lewej strony silnika poprostu caly silnik od gory do dolu jest w oleju.Wyciek nie jest aż tak duży bo przez 15000km musze dolac max 0,5l oleju ale to juz trwa ponad 2 lata.Probowalem zlokalizowac ta nieszczelnosc ale nic z tego... Caly ten problem chyba wiaże sie z usterka ktora mialem okolo 3 lata temu bo ten wyciek pojawil sie chyba zaraz po tym.Otoz do oleju silnikowego dostawala mi sie ropa usterke ta natychmiast usunelem ale przez 3000km (bo wtedy ostatnio sprawdzalem olej) jezdzilem z podniesionym stanem poziomu oleju na miarce bylo okolo10-12mm powyzej max.Caly ten wyciek kojarze z tym zajsciem ktory mialem wczesniej chyba ze to z innej przyczyny ale watpie.Chcialem zapytac moze ktos mial juz cos podobnego?Co i gdzie moglo sie rozszczelnic?Poza tym wyciekiem samochod chodzi idealnie nie mam zadnych klopotow/Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #17 Napisano 30 Stycznia 2012 ja mam taka metode ze jak zalozysz uszczelke i zakrecisz poikrywe to nie zalaczaj silnika przez 1 dzien niech uszczelka sie dobrze popasuje a nie odrazu grzeje co ja rozplaszcza, pozniej na zlacze pokrywy z blokiem blowicy dajesz slikon na wysokie temperatury i nie ma zadnego wycieku pozdrawiam Podzielam zdanie kolegi napstera , sam tak zrobiłem i jest oki wszystko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #18 Napisano 13 Kwietnia 2012 Witam, mam pytanko, bo akurat czeka mnie wymiana uszczelki pokrywy głowicy. Czy aby wymienić tą uszczelkę muszę wyjąć cewki zapłonowe i wszystkie świece? Czy np dało by radę obyć się bez takich operacji i po prostu odkręcić pokrywę głowicy razem z tym wszystkim co na niej jest, wyczyścić odpowiednio i wymienić uszczelki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BORYS22 Zgłoś #19 Napisano 13 Kwietnia 2012 Koledzy mi tez lało z pod dekla zaworowego i uszczelniłem w nastepujacu sposób:) odkreciłem dekiel oderwałem delikatnie uszczelke umyłem rozpuszczalnikiem dekiel uszczelke i ranty głowicy zeby bylo waszystko odtłuszczone i czyste wziałem hermetyk bo nie mialem sylikonu posmarowalem dekiel na glowicy i delikatnie uszczelke i po 5 minutach poskrecalem wszystko z czuciem zeby nie za moco bylo i powiem wam ze na starej uszczelce juz rok wytrzymało ale widze ze chyba juz trzeba kupic cos nowego bo leje znowu hehe powodzenia:) ---------- Dodano o 22:48 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:44 ---------- Witam, mam pytanko, bo akurat czeka mnie wymiana uszczelki pokrywy głowicy. Czy aby wymienić tą uszczelkę muszę wyjąć cewki zapłonowe i wszystkie świece? Czy np dało by radę obyć się bez takich operacji i po prostu odkręcić pokrywę głowicy razem z tym wszystkim co na niej jest, wyczyścić odpowiednio i wymienić uszczelki? nie wiem jak jest w twoim silniku ale ja bym próbował w całosci wyciagnac moze sie uda a jak nie to wyciagaj wszystko pokolei i sobie ukladaj zebys czegos sobie nie pomylil... powoli a zrobisz tylko pamietaj zeby ci nic nie wpadło do silnika:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #20 Napisano 14 Kwietnia 2012 , mialem to samo ,kupowałe nowe uszczelki i zawsze cieklo dalej po pewnym czasie, prubowalem silikonów ,hermetyków itd nic to nie pomagalo po miesiacu lub dwóch znowu cieklo , wkoncu sie wykosztowałem kupilem nowa pokrywe wraz z uszczelka i po klopocie juz rok i sucho, nie wiem tyklko do tej pory dla czego wlasnie trzeba kupic calą pokrywe wraz z uszczelka żeby nie cieklo , czy cos sie odkształca w pokrywie czy co ze nowe uszczelki nie uszczelnia? ale narazie mam spokój i oby jak najdłuzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach