Skocz do zawartości
Gość DarioLee

Stuki w kierownicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z kierownica ale troche inny nic powyzej. Mianowicie mam luz ok 3mm w lewo albo w prawo jak chce skrecac. Zawsze jak jade szybciej to delikatnie skret i dopiero opór czyli kierownica zaczyna dzialac. Co moze to byc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość konradex

Witam serdecznie

 

Podepnę się pod ten temat, aby nie zakładać nowego, gdyż mam podobny problem (stuki na kierownicy) z układem kierowniczym. Po kupnie autka dało się zauważyć, że wspomaganie jakieś takie niemrawe. Jako, iż płyn od wspomagania był praktycznie czarny, to postanowiłem go wymienić. Po wymianie też się nieco zaciemnił, ale to nie było największym problemem. Wtedy po raz pierwszy usłyszałem dość głośne odgłosy pompy wspomagania podczas skręcania (ciężko jest mi stwierdzić czy były one wcześniej, gdyż od momentu kupna do momentu wymiany płynu mineło niewiele czasu :) ).

Pomyślałem sobie - trudno, hałasuje to hałasuje, w jeździe nie przeszkadza, a kręcić lekko też niekoniecznie się musi, aby tylko dało się bezpiecznie jechać.

To był błąd.

Parę miesięcy tak jeździłem (jakieś 2000km bez żadnych dodatkowych problemów), aż tu nagle, kilkaset kilometrów temu, zdało się usłyszeć i poczuć na kierownicy jakieś stukanie, a podczas mocniejszego skręcania (na przykład na parkingu) wręcz jakieś ocieranie. Pomyślałem sobie - no nic, ociera to ociera, może przejdzie ;-) . No, ale nie przechodziło, a mnie coraz bardziej zaczynało to niepokoić. Jako, iż i tak trzeba było zbadać zawieszenie, to wybrałem się na szarpak. Amortyzatory podobno sprawne, końcówki drążków kierowniczych podobno też (jeden jakby trochę miał lekki luz, ale te stukanie występuje podczas skręcania w każdą ze stron), ale nic poza tym (jeśli chodzi o przednią oś ;) ). Zapomniałem się tylko zapytać konkretnie o tą usterkę, no ale z tego wniosek, że chyba to nie ma nic wspólnego z zawieszeniem.

Dodam może jeszcze, że teraz nawet podczas lekkiego skręcania kierownicą daje się czuć leciuteńkie drgania na niej, które jednak czasami się nasilają, nawet przy większych prędkościach (takie terkot jakby). Uprzedzając pytanie samochód, po skręceniu kierownicą, jedzie raczej oczekiwanym torem jazdy i nie muszę mocniej skręcać kierownicą podczas skrętu.

Zdaję sobie sprawę z tego, że pompa wspomagania będzie do wymiany, ale co jeszcze? Z tego, co udało mi się wyczytać w innych postach, może być też do wymiany maglownica. No, ale mam nadzieję, że się mylę. Pomóżcie proszę zlokalizować mi przyczynę i napiszcie od razu czy będzie się dało to naprawić mając do dyspozycji jedynie kanał.

 

Z góry dziękuję za każdą pomoc :-)

 

Ps. Czyżby konta, na które się nikt nie logował od dłuższego czasu zostały usunięte? :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie stukanie jak opisujesz, skoro na szarpaku nic nie wyszło, wg mnie wygląda na maglownicę.

 

Ps. Czyżby konta, na które się nikt nie logował od dłuższego czasu zostały usunięte? :-)

Taka jest praktyka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam problem z kierownica ale troche inny nic powyzej. Mianowicie mam luz ok 3mm w lewo albo w prawo jak chce skrecac. Zawsze jak jade szybciej to delikatnie skret i dopiero opór czyli kierownica zaczyna dzialac. Co moze to byc??

ja obstawiam koncowki drazkow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja obstawiam koncowki drazkow

a ile ewentualnie taka wymiana i czy trudna??

I z mi dostępnych informacji obstawiałbym łożysko w miejscu gdzie jest stacyjka (nie wiem jak sie to profesjonalnie nazywa) bo poprzedni wlasciciel wymienial kostke stacyjki i poźniej na siłe nakładał łożysko bo widac slady młotka... czy moze to byc powodem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana nie jest droga koncowka drazka to koszt okolo 35zl mozna to zrobic samemu lecz trzeba pozniej geometrie ustawic w jakims zakladzie raczej nie powinni duzo wziac a masz jakies stuki jak krecisz kierownica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto bylo na badaniach technicznych i nic nie wychwyciło. A stuków jak skrecam to nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość garden92

A masz tam spomaganie?? jak tak to może być ze spomaganiem coś lub coś z kolumną kierowniczą :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja coś dodam od siebie bo też miałem tem przeskok na kierownicy przy obrocie kierownicą a właściwie przy jej powrocie do normalnej pozycji. Otóż miałem to od jakichś 3 lat. W tym czasie zmieniałem (standardowo bo się wybijały) końcówki drążków. Przeskok był cały czas. Miesiąc temu wymieniałem parami drążki i końcówki drążów. Po wymianie było super, zero luzów itp. Na drugi dzień pojechałem na coroczne badanie techniczne i koleś mi pokazuje, że mam luzy na kierownicy jak cholera (aż się zdziwiłem bo wczoraj było ok), szkoda drążków i końcówek więc zalecił abym wrócił do mechanika i zrobił to dla własnego dobra (a raczej dla własnej kieszeni bo się wytłuką ponownie). Na jego oko to albo krzyżak albo coś na przekłądni kierowniczej. No to zajechałem do mechanika i wystarczyło dokręcić jakąś śrubę w okolicach pedałów, od strony kabiny. Tak więc krzyżak. Pomogło, żadnych luzów, przeskoków. Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że od pewnego czasu przy skręcaniu kierownicą w lewo np.przy ruszaniu z parkingu lub na postoju słychać takie jakby przeskakiwanie czegoś w kierownicy ,przy kręceniu kierownicą w prawo cisza.Dodam również że jak kręcę kierownicą w lewo i trzymam lekko wciśnięte sprzęgło podczas ruszania to takie puknięcia słychać również pod nogą na pedale sprzęgła.Przeczytałem wszystkie posty odnośnie tego tematu i nie wiem krzyżak,przeguby ,końcówki drążków mogą być do wymiany sam nie wiem co myśleć ale zastanawia mnie to pukanie na pedale sprzęgła. Rok temu wymieniałem kostkę stacyjki ,wyczytałem że gdzieś tam obok jest jakieś łożysko,może ono.Ma ktoś może jakieś pomysły?Jutro podjadę na stację może coś mi podpowiedzą.

Edytowane przez yoda2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczytałem wszystkie posty odnośnie tego tematu

Połóż rękę na amorze, raz jednym raz drugim a druga osoba niech kręci kierownicą , jak poczujesz szarpnięcia to poszło łożysko oporowe pod odbojem amora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
łożysko oporowe pod odbojem amora.
Łożyska dobre ,zresztą wymieniane 1,5 roku temu razem z amorkami.Zauważyłem dziś ,że ten przeskok na kierownicy słychać gdzieś na wysokości stacyjki i tylko przy ostrym skręcie w lewo podczas praktycznie toczenia się .Zauważyłem jeszcze ,że jak objeżdżam rondo to z prawej strony ,z przodu słychać lekkie pukanie.Podczas jazdy na wprost cisza.Czyżby któryś z przegłubów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przy stacyjce to prawdopodibnie łożysko na kolumnie.

Na łukach może też pukać wbity drążek w przekładni.

Można to wyczuć to na kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem w sobotę na stacji diagnostycznej i wyszło ,że luz na lewym sworzniu wahacza.Poza tym żadnych luzów.Podjechałem na warsztat który jest połączony z diagnostyką i stwierdzili ,że prawdopodobnie krzyżak na kolumnie kierowniczej ale bez rozebrania to nic więcej nie mogą powiedzieć.Umówiłem się na czwartek ,zobaczymy co tam stwierdzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wróciłem z warsztatu,wymieniony lewy sworzeń wahacza ,a jeśli chodzi o przeskakiwanie w kierownicy to nie wiedzą co to może być,jeździć aż się samo rozwali,typowe dla niektórych osób.Dziś po pracy spróbowałem kręcic kierownicą właśnie w lewo a kumpel trzymał ręką w miejscu gdzie przekładnia wchodzi w maglownicę (osłonięte gumą) i w momencie przeskoku na kierownicy odczuł również wtedy puknięcie pod tą osłoną .Nie wiem czy to krzyżaki czy może maglownica .Może ktoś ma jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności