Skocz do zawartości
Sylvek1986

duże spalanie, pomiary i dane z vaga

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Jericho, dzięki za potwierdzenie, że zmiana z dwumasy na zwykłe jest "bezpiecznym zabiegiem". Jak zmienię, to opiszę jak chodzi. Wiem, że dwumasa może tak się zużyć, że nie będzie przenosiła napędu z silnika na skrzynię. A osobiście widziałem dwumasę, która po wyjęciu z silnika rozpadła się na dwie części... Co do wtrysków, możesz trochę jaśniej? Czy chodzi o podkładki między wtryskiem a głowicą? I jakie powinny być...gumowe, miedziane czy aluminiowe?

Tu wtrysków się nie wkręca w głowicę. Są one dociskane taką stopką przez śrubę...

 

Do kolegi Banshee... Świece sprawdzam dotykając kablem z plusa akumulatora każdą osobno. I wszystkie jak sprawdzam rano robią się ciepłe. A kabelek z żarówką podstawiłem po to by sprawdzić czy rano fizycznie załączają mi się świece. Ale warto posłuchać waszych rad i wyjmę wszystkie świece i sprawdzę czy po podaniu napięcia robią się czerwone...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do wtrysków, możesz trochę jaśniej? Czy chodzi o podkładki między wtryskiem a głowicą? I jakie powinny być...gumowe, miedziane czy aluminiowe?

Tu wtrysków się nie wkręca w głowicę. Są one dociskane taką stopką przez śrubę...

Nie znam sie, tylko powiedzialem jak u kumpla bylo. Kupywal caly zestaw nowych podkladek, oringow itd. pod pompowtryski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podkładki w silnikach z pompami VP są miedziane - są one płaskie, po 2zł w serwisie Boscha. Czasem cieżko wyjąć wtryskiwacz, dlatego dobrze mieć pod ręką klucz płaski 15. Można nim poobracać wtryskiwać i następnie wyjąć do góry.

Ale co tu ma wtryskiwacz do palenia na 1, 2 a potem 3 i 4 cylinder z osobna? Tu chodzi o to, że powietrze nie jestwstępnie podgrzane dlatego kuleje na początku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko panowie, zwróćcie uwagę, że ja nie mam pompowrysków. Ja mam 110 koni na zwykłych mechanicznych wtryskiwaczach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko panowie, zwróćcie uwagę, że ja nie mam pompowrysków. Ja mam 110 koni na zwykłych mechanicznych wtryskiwaczach...
Wiemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co napisaliśmy tyczy się twoich dwusprężynkowych wtryskiwaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm kurcze, wyjmę jeden wtrysk i zobaczę czy są gdzieś podkładki. Tylko jak wymieniałem wtryski to całe, a nie końcówki. Dam znać....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, kto by pomyślał że nie zwróciłeś na to uwagi...:-)

Jak nie masz podkładek to masz pewnie przedmuchy i stąd całe objawy...

Zawsze po wyjęciu wtrysku zakłada się nową podkładkę, gniazdo czyści się żeby nie było śladu brudu, wówczas masz zrobioną robotą, jak się należy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdziłem świece. Wszystkie wyjąłem i każdą podłączałem na krótko do akumulatora i wszystkie są sprawne. Robią się czerwone bardzo szybko i w takim samym czasie, więc świece odpadają jako przyczyna...

A co do podkładek, to nie sądzę żeby ich nie było pod wtryskami... jeśli ich faktycznie by nie było to wówczas podczas pracy silnik by "pufał" spod wtrysków kompresją, a takiego zjawiska nie ma... Ja stawiam na dwumasę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W octavii w silnikach TDi na pompie czesto problemy z odpalaniem (szczegolnie gdy cieply motor) powodowala zuzyta czesc w pompie wtrysk. Zmienialo sie program ECU albo regenerowalo sie pompe. Aha slaby aku tez robi problemy z odpalaniem, mimo ze wydaje sie iz jest dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Założyłem teraz trzecią pompę wtryskową, która na poprzednim silniku chodziła bez problemu więc nie chce mi się wierzyć, że to jakaś zużyta część w pompie. Akumulator założyłem nowy dwa tyg temu i dalej nic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Założyłem teraz trzecią pompę wtryskową, która na poprzednim silniku chodziła bez problemu więc nie chce mi się wierzyć, że to jakaś zużyta część w pompie. Akumulator założyłem nowy dwa tyg temu i dalej nic...

Zadzwon: 606312624. Byly pracownik ASO VW/Audi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po świętach... Niestety nie założyłem jeszcze zwykłego sprzęgła bo mróz w warsztacie nie dał za wygraną... a i okres świąteczny trochę pokrzyżował plany.

Chcę trochę znowu polamentować na temat spalania, ponieważ uważam że za dużo jednak pali, a nie mam już bladego pojęcia co może być przyczyną. Miałem do zrobienia trasę 260 km. Wlałem niecałe 13 litrów, a dokładnie 12,8. Jadąc w jedną stronę z uwagi na śliską drogę jechałem z prędkością "padaki", ok 50-70 km/h. Z powrotem jechałem lepszą drogą o takiej samej długości z prędkością ok 90-100 km/h. No i niestety przy zrobionych 210 km skończyło się zatankowane 12,8 litrów. Wynik: 6l/100km. Chyba trochę za dużo? a wynik ze średniego spalania z trasy na komputerze to: 4,9l/100km.:dodupy

Edytowane przez kroolpaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój teraz w zimę pali ok 2l więcej, a w trasie ok litra. Zastanawiam się, czy to przez te temperatury, czy inna przyczyna - choć turbina, przepływka, kąt ssynchronizacji i korekcje ustawione wzorowo. Myślę, że ujemne temperatury mają duży wpływ na spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ja osobiście przestawiłem sobie kółko na rozrządzie. Wcześniej na VAG-u synchronizacja pokazywała od 1,7 do 3,3, a chwilowe spalanie z VAG-a wychodziło 0,4ltr/h. Teraz mam synchronizację na: 0,0 do 0,6 i chwilowe spalanie 0,6 ltr/h. Czy tak jest lepiej jak po poprawkach czyli spalanie 0,6ltr/h czy wrócić do spalania 0,4 ltr/h ???

Aha, te chwilowe spalania, to są bez odbiorników prądu.

Tutaj zdjęcie

061sl.jpg

52552679.jpg

Edytowane przez bary75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy tak jest lepiej jak po poprawkach czyli spalanie 0,6ltr/h czy wrócić do spalania 0,4 ltr/h ???
A wystarczylo przeczytac temat od poczatku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musiałem wrócić do pierwotnych ustawień, czyli synchronizacja w granicach: 1,7 do 3; a spalanie chwilowe wg VAg-a 0,4 ltr/h. Na poprzednim spalanie było minimalnie wyższe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Musiałem wrócić do pierwotnych ustawień, czyli synchronizacja w granicach: 1,7 do 3; a spalanie chwilowe wg VAg-a 0,4 ltr/h. Na poprzednim spalanie było minimalnie wyższe.

 

Poza spalaniem zaobserwowałeś jakieś inne negatywne skutki?

Jak auto się rozpędzało, reagowało na gaz, pracowało na wolnych obrotach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy możne mi ten czujnik zawyżać spalanie?

tak może- temperatura to ważna informacja dla ECU . Od temp. zależy jaką dawka ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza spalaniem zaobserwowałeś jakieś inne negatywne skutki?

Jak auto się rozpędzało, reagowało na gaz, pracowało na wolnych obrotach?

Miałem wrażenie, że lepiej wchodziło na obroty, ale może to tylko siła sugestii. w każdym razie, tak jak pisałem, wróciłem do pierwotnych ustawień (tych przed kręceniem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności