Skocz do zawartości
Sylvek1986

duże spalanie, pomiary i dane z vaga

Rekomendowane odpowiedzi

Nic z tych rzeczy.... Oponki letnie jak i zimowe mam standardowe 15'' i żadne koło nie blokuje. Sprawdzałem jak mówisz na podnośniku no ale dzięki za radę. Jak poprawię wszystko to wstawię jeszcze raz logi. Pisałeś wyżej, że 4 wtrysk jest trochę nie za bardzo. Czy to świadczy, że wtrysk wewnątrz jest już zużyty czy tylko sama końcówka? A może spróbować wymienić na inny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz inny o takich samych ciśnieniach otwarcia to możesz podmienić.

Siadają końcówki - paliwo jest gorzej rozpylane poprzez wybicie iglicy, czyli zmianę geometrii jej kątów do gniazda końcówki oraz zanieczyszczenie otworków rozpylacza.

Dodatkowo wybijają się podkładki regulacyjne owe ciśnienia otwarć: wstępnego i zasadniczego.

Gdybyś jednak chciał wymieniać końcówki to tylko komplet wraz z regulacją ciśnień.

Uważam, że zabieg zbyt kosztowny i u siebie kiedyś kupiłem używki zakładając je u sprzedawcy i diagnozując vagiem.

 

---------- Post added at 17:46 ---------- Previous post was at 17:43 ----------

 

Pewnie wiesz, że korekcje na minus świadczą o zdejmowaniu dawki z cylindra, więc wszystkie twoje wtryski leją, co może mieć wpływ na spalanie i osiągi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już raz wymieniłem komplet wtryskiwaczy na inny używany bo pewnego dnia w trasie urwał mi się zawór przy zabezpieczeniach, na trzecim cylindrze i zmasakrowało tłok, skrzywiło korbowód, zniszczyło głowicę i wtrysk z kabelkiem. Zakładając głowicę ze szrotu wziąłem ją kompletną (nierozkompletowaną z wałkiem rozrządu, wtryskami). Całość oprócz tłoka z korbowodem wziąłem z silnika 90-konnego. Głowica i wałek jest taka sama jak w 110 koni. Wtryski wszystkie cztery wyjąłem w celu sprawdzenia co jest na nich napisane i porównałem z moimi oryginalnymi i było dokładnie kropka w kropkę napisane na wtryskach to samo mimo, że z silnika 90 konnego. Dodam, że części brałem naprawdę z ładnego suchutkiego silnika, a kłopoty z dużym spalaniem powstały już wcześniej zanim miałem tą awarię silnika.

Edytowane przez kroolpaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już raz wymieniłem komplet wtryskiwaczy na inny używany bo pewnego dnia w trasie urwał mi się zawór przy zabezpieczeniach, na trzecim cylindrze i zmasakrowało tłok, skrzywiło korbowód, zniszczyło głowicę i wtrysk z kabelkiem. Zakładając głowicę ze szrotu wziąłem ją kompletną (nierozkompletowaną z wałkiem rozrządu, wtryskami). Całość oprócz tłoka z korbowodem wziąłem z silnika 90-konnego. Głowica i wałek jest taka sama jak w 110 koni. Wtryski wszystkie cztery wyjąłem w celu sprawdzenia co jest na nich napisane i porównałem z moimi oryginalnymi i było dokładnie kropka w kropkę napisane na wtryskach to samo mimo, że z silnika 90 konnego. Dodam, że części brałem naprawdę z ładnego suchutkiego silnika, a kłopoty z dużym spalaniem powstały już wcześniej zanim miałem tą awarię silnika.
Z tego co pamietam z forum Octavii to wtryski do 110 byly zawsze wieksze/wydajniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do spalania jeszcze na postoju to pali 1 L jak dam na D bo to automat to spalanie rosnie do 1.7 L srednie na trasie 140-130 km/h wychodzi ok 8.3 L zas po okolicy i do pracy ok 20 km mam spala ok10 L srednio kola 17 225/45 sedan ?co sadzicie o tym spalaniu.mysle ze jesli chodzi o tase to za duzo pali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
srednie na trasie 140-130 km/h wychodzi ok 8.3 L
kola 17 225/45 sedan
Mi przy takiej predkosci wychodzi ok 6,4-6.6 - kombi, 101PS, 15', manual, wiec mysle ze twoj wynik jest ok.

 

No i jeszcze wazne jak dynamicznie pokonujesz ta trase, bo ja raczej tak na spokojnie, tzn nie wyprzedzam gdzie sie da, ale tez nie lubie za kims sie wlec ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wtryski wszystkie cztery wyjąłem w celu sprawdzenia co jest na nich napisane i porównałem z moimi oryginalnymi i było dokładnie kropka w kropkę napisane na wtryskach to samo mimo, że z silnika 90 konnego
Korpusy są identyczne, tak naprawdę różnią się tylko końcówki

 

W logach pominąłeś najistotniejszą w tym przypadku grupę 004. Wrzuć log dynamiczny 004 i statyczny basic settings na gorącym silniku i na zimnym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ormowiec, oto brakujący log 004. Sprawdziłem jeszcze blok 007 (silnik zimny po nocy i nie uruchomiony) i wyszło, że:

Temp paliwa 8,1 st C

Temp powietrza w kolektorze dolotowym 6,9

Temperatura płynu chłodz. 0.0

I tu trochę dziwne bo na zewnątrz było 3 st C w/g wskazań termometru na zewnątrz. Czujnik temp płynu chłodz. (niebieski) założyłem nowy z serwisu.

Ale jak się rozgrzeje silnik to na VAG-u jest 90 st. C

LOG-01-004-Dynamiczny.xls

LOG-01-004-Na gor?cym BS.xls

LOG-01-004-Na zimnym BS.xls

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co pamietam z forum Octavii to wtryski do 110 byly zawsze wieksze/wydajniejsze.

Mi się też wydaje, że na chłopski rozum powinny być wydajniejsze. Ale w pracy silnika nic się nie zmieniło jeśli chodzi o te wtryski, auto pracuje identycznie jak na wtryskach ze 110 koni. Problem mam ze spalaniem, zrobiło się większe i nigdzie nie mogę uzyskać odpowiedzi co jest przyczyną. Teoretycznie wszystko mam książkowo w/g logów z VAG-a. Jedno co zostało mi wymienić to pompa wtryskowa z silnika, który mało palił i porównać...

Edytowane przez kroolpaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtryski od 110 mają otworki 0,205, czyli większe i mają inne numery/litery na końcu.

W innym wypadku na przykład nikt by nie wiedział jak rozpoznać poszukiwany wtrysk 0,216 ;-)))

Kolego dragoks - u mnie spalanie na postoju w włączonymi światłami wynosi 0,7 a spalanie przy prędkości jak opisałeś nie powinno przekraczać 6,5. Miasto w mega korkach to wynik ponad 9 litrów z włączoną klimą i rzadko kiedy włączając 3 bieg.

 

Co do stylu jazdy to ma duże znaczenie. Kolega pisze, że jedzie spokojnie. BŁĄD!

Przy powolnym rozpędzaniu auta spalanie znacznie wzrasta niż przy dynamicznym rozpędzaniu auta i trzymaniu lekko gazu dla utrzymania prędkości.

Chwila jaką auto dostaje dużo większą dawkę jest bardziej ekonomiczne a niżeli przy długotrwalłym mozolnym dodawaniu gazu.

Nikt nikogo nie chce uczyć, ale warto samemu sprawdzić. :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi się też wydaje, że na chłopski rozum powinny być wydajniejsze. Ale w pracy silnika nic się nie zmieniło jeśli chodzi o te wtryski, auto pracuje identycznie jak na wtryskach ze 110 koni. Problem mam ze spalaniem, zrobiło się większe i nigdzie nie mogę uzyskać odpowiedzi co jest przyczyną. Teoretycznie wszystko mam książkowo w/g logów z VAG-a. Jedno co zostało mi wymienić to pompa wtryskowa z silnika, który mało palił i porównać...
A jaka masz pewnosc, ze te co ci padly nie byly wczesniej wsadzone od wersji 90PS?

 

Kolego dragoks - u mnie spalanie na postoju w włączonymi światłami wynosi 0,7 a spalanie przy prędkości jak opisałeś nie powinno przekraczać 6,5. Miasto w mega korkach to wynik ponad 9 litrów z włączoną klimą i rzadko kiedy włączając 3 bieg.

Tylko ze dragoks ma automata ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie kątem wyprzedzenia zapłonu idealne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jaka masz pewnosc, ze te co ci padly nie byly wczesniej wsadzone od wersji 90PS?

 

 

Gdy auto kupowałem na giełdzie samochodowej to przy mnie zjeżdżało z lawety na niemieckich jeszcze numerach. Śmigało super i paliło w granicach 4,7l w trasie. Nikt nie grzebał przy silniku, tylko ja wymieniłem na początku po zakupie dla świętego spokoju cały rozrząd. Dopiero jak mi urwany zawór narobił bałaganu w głowicy i wtryskach, zmieniłem je na z silnika 90-cio konnego. Więc moim zdaniem w Niemczech jeździło i z Niemiec do Polski trafiło z oryginalnymi wtryskami 110-cio konnymi. Niemiaszki chyba nie bawią się w takie zamiany... A jeśli już to wsadziliby oryginalne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, bo kolega banshee tez twierdzi ze nr powinny byc inne, a u ciebie sa te same. Proponuje polapac prawidlowe nr wtryskow wg ETKI albo podjechac do ASO i sie spytac, bo dalsze dywagacje sa bez sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopałem stare tematy na forum Audi i tyle co znalazłem:

Wtryski do silnika AFN (190):

 

1szt.038 130 202

3szt.038 130 201G

 

Wtryski do silnika AFN (ale 220):

1szt.038 130 201S

3szt.038 130 202P

 

w etce sa jako całe wtryski od AFN

3 szt 028 130 201 T lub 028 103 201 TX

1 szt 028 130 201 SX lub 028 130 201 SV

 

Jeżeli masz któreś z nich to są od 110KM

P.S.Nie wiem, czy istnieją jeszcze jakieś oznaczenia dla tej mocy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Wam wszystkim za zainteresowanie się moim problemem. Oczywiście sprawdzę wtryski zaraz po odebraniu samochodu od lakiernika i dam znać co i jak.

Małe jeszcze pytanko... co znaczą cyfry (190) a co (220) przy numerach wtrysków?

I swoją drogą, kto wie czy głowica z wtryskami założona przeze mnie nie była jednak z silnika 110PS. Na szrocie stoi mnóstwo tych silników, a pracownik ściągając głowicę powiedział, że to silnik 90PS. Mógł się przecież pomylić....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mógł, ale nie musiał się pomylić. Z tego co mi wiadomo i tak było u mnie symbol silnika jest na jego bloku, a turbina w 110km jest na dole - 90 mają turbo u góry.

190bar/220bar - jest to ciśnienie przy jakim otwiera się wtryskiwacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No witam po długiej nieobecności... Samochód odebrany od lakiernika, więc mogę wrócić do rozwiązywania problemu.

Otóż sprawdziłem wtryski i faktycznie mam takie numery:

Elektryczny z kabelkiem-038 130 202

Trzy pozostałe-038 130 201G

Więc jednak głowica z wtryskami, którą zdjął mi koleś z silnika na szrocie była od 110 koni.

Ale pojawił się kolejny problem. Auto masakrycznie zapala rano. Jak podgrzeję świece, i zaczynam kręcić to łapie na jeden potem po chwili na dwa, potem na trzy i w końcu złapie na wszystkie, żeby złapał na wszystkie to muszę kręcić nawet do ok 30 sekund. A z rury trochę czarnego dymu z sadzą wylatuje. Jak się rozgrzeje to jest lepiej ale nie pali jak sprawny diesel, potrafi zapalić jak lekko przypowietrzony. Świece wszystkie grzeją(sprawdzone bo podpiąłem mała żaróweczkę do jednej fajki od świecy i rano po przekręceniu zapłonu świeci się żaróweczka i po uruchomieniu jeszcze świeci się chyba z 1 minutę i potem gaśnie).

Na VAG-u nie ma błędów. Czujnik temp. wody sprawny. kąt wtrysku ustawiony w granicach 049-051 w BS na gorącym. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny. Mój koleś w robocie ma takiego samego Paska z silnikiem AFN. Jak odpalamy teraz w te mrozy to u niego praktycznie od dotknięcia zapala, a ja kręcę jak w zapowietrzonym ciągniku. Czasami jak zapalam rano i czasem na gorącym to słychać jak koło dwumasowe uderza z powodu swojego wyrobionego luzu. To taki głuchy stuk podczas kręcenia rozrusznikiem. Mechanik już raz zmieniał w takim z dwumasowego koła na zwykłe bo wcale nie chciał zapalić, właśnie takie same miał objawy zapalał jak zapowietrzony ale już nie dawał rady zapalić i po wymianie jak ręką odjął. Zapala o pierwszego strzału....

I wydaje mi się, że zmienię sprzęgło z dwumasowego na zwykłe Dodam, że założyłem już trzecią pompę wtryskową i na każdej objawy zapalania te same...

I jeszcze jedna informacja dla "banshee". Nie zawsze silniki 90 konne mają turbinę u góry. Ja już drugi raz spotkałem Passata z turbiną na dole a z oznaczeń silnika wychodzi że 90 koni takim przykładem jest silnik AHH. Zawór turbiny jak w 110 koni z biała główką. Dziwne ale prawdziwe. Może fabrycznie jest skrecony mapą silnika do 90koni a wygląda jak 110?

Edytowane przez kroolpaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega wlasnie w Octavii I wsadzal zamiast dwumasy zwykle kolo i roznicy nie czuje, oprocz wiekszej oszczednosci w portfelu. No i to nowe raczej sie juz nie popsuje, bo za bardzo nie ma co. Wg krazacej opinii zwykle kolo moze wplynac na przyspieszone zuzycie skrzyni biegow.

 

A moze wtryski masz zle podokrecane/tzn. podkladki wyrobione i lapie ci powietrze. Podobnie mial kolega w AJM 115PS, gdzie sam wykrecal i wkrecal wtrycki do planowania glowicy. Przy wkrecaniu nie wymienil zadnych czescie uszczelniajacych przy wtryskach i na zimnym mial duze problemy z odpalaniem. NAwet mu gasl i chdzil jak traktor. Po wymianie uszczelek problem znikl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, co z tego że podłączyłeś żarówkę? To świadczy tylko o tym że prąd dochodzi do świec,a świece pewnie masz 3szt. do wyrzucenia. Wykręć je z auta i sprawdź na akumulatorze, czy robią się czerwone fizycznie, a nie żadnymi żarówkami.

Stawiam na świece żarowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności