Skocz do zawartości
Skipper

Podwyzszenie zawieszenia

Rekomendowane odpowiedzi

Otworzylem ten watek, poniewaz na Forum nie znalazlem rozwiazania problemu. Jest sporo o OBNIZANIU zawieszenia, a o skutecznym podwyzszaniu nic. Mysle, ze moze to zainteresowac szczegolnie posiadaczy Passata z napedem na 4 kola, czyli 4MOTION.

 

Chcialbym podwyzszyc zawieszenie, czyli zwiekszyc przeswit w Passacie B5 Variant 4Motion. Standardowy przeswit 14,7 cm wydaje mi sie za maly, zwlaszcza w zimie na sniegu lub na drodze z dziurami. Czy ktos ma jakies doswiadczenie, ew. moze wskazac warsztat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mogę wskazać producenta sprężyn,to EIBACH,w firmie Prince w Poznaniu podpytaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Pawel6. W miedzyczasie znalazlem interesujaca oferte niem. firmy Auto Seikel http://www.seikel.de/de/index.php?id=10&cid=600&param=40&lang=1

Wymieniaja sprezyny i amory na Eibach(Federn) und Bilstein(Dämpfer), przez co uzyskuja podwyzszenie o 30-40 mm. Dodatkowo zmieniaja opony na 205/70 R15, co daje dod. 20 mm. Technicznie interesujace, mniej finansowo - cena ok. 2000 Euro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o ten zestaw Eibach mi chodziło.P:ozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam odświeżę trochę ten wątek... ja już nie chcę obniżonego auta:( od zakupu miałem jakieś niższe niebieskie sprężyny, super to jest na asfalt, ale czasem istnieje potrzeba wskoczenia w teren a wtedy to tragedia. Może jest tańszy sposób na podwyższenie zawieszenia? Myślę że wystarczyło by 4 cm lub seria. może ktoś się orientuje czy w pasku można coś tam podkręcić, a może ktoś chciałby obniżyć swoje auto a nie ma sprężyn? chętnie zamienię "łeb za łeb" mam kanał ale nie jestem pewien jak się do tego zabrać. Preferowany człowiek z wielkopolski z jakąś tam wiedzą na ten temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na allegro koleś sprzedaje komplet sprężyn standardowych (kod kolorowy: 1 x biały, 2 x brąz - przód, 1 x brąz, 1 x zielony - tył - czyli w zasadzie pasujące do Twojego modelu (nie wiem tylko czy masz hak czy nie) razem z przednimi amortyzatorami za 350 PLN. Kup, zmień, "sportowe" sprzedaj na allegro. Możliwe, że wyjdziesz na zero, może minimalnie dopłacisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, ja myslalem o projekcie allroad od audi, przeszczp zawiasu pneumatycznego od allroad do b5 nie powinno byc problemem, powinno pasowac bez zadnych przerobek, zas problem w mojej fantazji zaczol sie gdy zastanawialem sie jak zamontowac sprezarke powie3a do 1.9tdi czy 1.8t i jak znalezc pasek do tego???????

przyznacie ze pomysl dosc ciekawy, a zaistnienie w lewym dolnym rogu klapy napisu allroad i terenowych atrapek w zderzakach passata mogloby bys ciekawe;)

(moj pomysl zniknol gdy kolega w londynie pokazal mi paska z gwintem ktory obniza auto ale tez o 5cm podnosi w zaleznosci jakie kola wstawiamy, powiedzial ze opis coiloverow podaje max rozmiar 22" co wymaga podniesienia auta- to jego slowa nie moje wiec prosze bez krytyki) i mysle ze jeszcze nikt nie probowal tego tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka.Ja mam paska w kombi który stoi obecnie na H&R-ah czyli na lato,ale na zimę mam przygotowane zawieszenie podwyższone. Podwyższa ono standardowe zawieszenie o 40mm.Byłem zmuszony coś takiego zrobić bo tu gdzie mieszkam (Norwegia) zima jest konkretna.Wraz ze zmianą opon na zimę zmieniam zawias.Myślę że ktoś mnie tu za to z krytykuje że tak nie wolno że to niebezpiecznie że to kowalstwo ale jak najbardziej skuteczne w 100% ekstremalnie przetestowane prze zemnie.Mój pomysł polega na tym że do standardowego zawieszenia (amoy,sprężyny) na przód podłożyłem pod kielichy na których opiera się sprężyna (u dołu) rurki o wysokości 40mm i grubości 3mm a z tyłu mam podłożone pod i nad sprężyna krążki teflonowe każdy o grubości 20mm,musiałem też dorobić podstawę tak aby sprężyna się nie wysunęła. Jeśli ktoś będzie chciał to opiszę wszystko dokładniej.Ale tak jak mówiłem to tylko taki mój pomysł.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, ja myslalem o projekcie allroad od audi, przeszczp zawiasu pneumatycznego od allroad do b5 nie powinno byc problemem, powinno pasowac bez zadnych przerobek, zas problem w mojej fantazji zaczol sie gdy zastanawialem sie jak zamontowac sprezarke powie3a do 1.9tdi czy 1.8t i jak znalezc pasek do tego???????

przyznacie ze pomysl dosc ciekawy, a zaistnienie w lewym dolnym rogu klapy napisu allroad i terenowych atrapek w zderzakach passata mogloby bys ciekawe;)

(moj pomysl zniknol gdy kolega w londynie pokazal mi paska z gwintem ktory obniza auto ale tez o 5cm podnosi w zaleznosci jakie kola wstawiamy, powiedzial ze opis coiloverow podaje max rozmiar 22" co wymaga podniesienia auta- to jego slowa nie moje wiec prosze bez krytyki) i mysle ze jeszcze nikt nie probowal tego tematu

sprężarkę to chyba byś mógł podłączyć np za miast sprężarki klimy jeśli nie posiadasz a jeśli masz klimę to móglbyś tylko jakoś podłączyć pod elektrykę paska jakąś sprężarkę bo pod silnik nie da rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprostszym wyjściem jest zestaw air-ride i jeżeli nie potrzebujecie żeby auto zmieniało wysokość w 2 sekundy :) to zamatują wam to za rozsądną cenę.Popytajcie ich "algrundo.pl"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety najprostsze wyjścia zwykle są nielegalne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 085

Sam stoję przed problemem podniesienia przodu o mniejsze kilka centymetrów. Tył (kombi) już stoi wysoko, na wzmacnianych sprężynach. Czas na przód - czy sprężyny tylne będą pasować do przodu ? Czy uzyskam efekt podniesienia przedniego zawieszenia o - powiedzmy - 30 mm ?

 

Bo tył stoi już dość wysoko (mimo, że z przyczepą):

dsc05643a.jpgdsc05643a.jpgdsc05643a.jpgDSC05643a_hraerew.JPGDSC05643a_hraerew.JPG

 

Chciałbym, żeby i przód się tak wzniósł. Da się w opisany przeze mnie sposób ?

 

Nie chcę robić z passata terenówki :) O podniesionym środku ciężkości również wiem. Niestety sporo muszę jeździć po zapadłych wioskach... i zapadać się w dziury :>

 

To mój pierwszy post na forum, tak więc witam serdecznie.

Edytowane przez 085

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem mam założony gwint w swoim passacie B6 variant, przód mam wyregulowany natomiast jeżeli chodzi o tył to siedzi za nisko jak mogę go podnieść? Gwint tylni jest rozkręcony do połowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tył to siedzi za nisko jak mogę go podnieść? Gwint tylni jest rozkręcony do połowy.
rozkręć go bardziej do dołu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozkręć go bardziej do dołu

 

Jak do dołu?

Jak rozkręce go mocniej to nakretka bedzie sie trzymała na dosłownie paru zwojach, nie bedzie to za bezpieczne.

Edytowane przez hsv!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nakrętki masz kręcic w lewo czyli patrząc od góry wykręcac, co spowoduje podwyższenie zawieszenia z tyłu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nakrętki masz kręcic w lewo czyli patrząc od góry wykręcac, co spowoduje podwyższenie zawieszenia z tyłu ;)

 

A do jakiego momentu jest granica ?

Z tego co wiem to nie powinno się podkręcać do samego końca, tylko max do połowy aby gwint trzymał nakrętkę. Taka strefa bezpieczeństwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisał TurboTdi Zobacz post

Nakrętki masz kręcic w lewo czyli patrząc od góry wykręcac, co spowoduje podwyższenie zawieszenia z tyłu

A do jakiego momentu jest granica ?

Z tego co wiem to nie powinno się podkręcać do samego końca, tylko max do połowy aby gwint trzymał nakrętkę. Taka strefa bezpieczeństwa.

Chyba po to jest na jakiejs dlugosci gwint aby mozna bylo krecic od Min do Max :) czy to TA-TECHNIX czy KW / i inne lepsze firmy maja gwinty na duzej powierzchni :) skrec tylny gwint tzn nakretki wkrec wyzej do gory , a pozniej doreguluj przod :)

ps. ja w Jettcie mialem skrecony do min normalnie nakretki byly przy koncu dolnych zwojów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba po to jest na jakiejs dlugosci gwint aby mozna bylo krecic od Min do Max :) czy to TA-TECHNIX czy KW / i inne lepsze firmy maja gwinty na duzej powierzchni :) skrec tylny gwint tzn nakretki wkrec wyzej do gory , a pozniej doreguluj przod :)

ps. ja w Jettcie mialem skrecony do min normalnie nakretki byly przy koncu dolnych zwojów ;)

I jak się jeździło ?

Znajomy co montował mi zawias powiedział że nie powinno się odkręcać do samego końca, że max to powiedzmy połowa, zresztą MAPET też mi tak powiedział.

Edytowane przez hsv!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności