Skocz do zawartości
darek_tz

Umiejscowienie zegarów EGT i BOOST

Rekomendowane odpowiedzi

też bym się chciał spytać

 

I nagle Wilk zniknął:)

 

A teraz na poważnie - jak sądzicie - czy lepiej montować te daszki czy może bez daszków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) skoro byly bez sensu to poszly do smieci :D

 

daszek poprawia widzocznosc. Jesli nie pasa na nie swiatlo sloneczne to mozesz wywalic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i ostatecznie będzie bez daszków:

eb89715b30d3462bm.jpg

Jest daszek od deski rozdzielczej i to wystarczy. Z daszkami było trochę topornie.

W wolnej chwili zamieszczę jakiś manualik.

Edytowane przez darek_tz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamieść film jak to chodzi, bo ciekaw jestem czy się zegary kolorem nie gryzą... ok, już widzę, że kupiłeś zielone :)

 

czy Twoje zegarki też się da na czerwono przełączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy Twoje zegarki też się da na czerwono przełączyć?

Nie. Możliwe kolory to biały lub zielony. W tej samej serii jest jeszcze kombinacja niebieski/biały. Trochę to jest ciekawe ze nie da sie na czerwono bo przy procedurze startowej jest czerwony, ale najwyraźniej jest zarezerwowany na warning

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź 3x ;) ja mam przecież te same zegary i opcja jest taka, żeby były albo białe (tak jak u Ciebie zielone), albo całe czerwone (takie jak warning). Warning to przede wszystkim wściekły dźwięk...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotrze (the wolf), co tym razem powiesz?

Ty się nie przejmuj Wolfem, bo on przecież wyrocznią nie jest :D

Po za tym, kto jak kto, ale Wolfik nie powinien się wypowiadać w kwestii montażu zegarów :D a w szczególności po tym jak widziałem montaż jego boosta w niebieski parchu :D:D:D:D:D:D

 

Generalnie Pomysł Fajny :) coś jak w Afdii :P Każdy pcha tam gdzie mu dobrze jest :D:D:D

Edytowane przez jarucki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po za tym, kto jak kto, ale Wolfik nie powinien się wypowiadać w kwestii montażu zegarów :D a w szczególności po tym jak widziałem montaż jego boosta w niebieski parchu :D:D:D:D:D:D

:hehe:hehe:hehe

 

oj tam, oj tam :D to byla wersja jednodniowa beta. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak obiecałem tak czynię, zwłaszcza że docierają do mnie sygnały że jest zainteresowanie takim sposobem montażu wskaźników. Montowane wskaźniki to Auto Gauge, seria Stepper Motor z Peak.

 

Zależało mi na tym, aby zrobić mocowanie, które pozwoli umieścić wskaźniki bez robienia dziur w tapicerce lub niszczenia jej w jakikolwiek inny sposób.

Poniżej zamieszczam fotki wykonanych przeze mnie stelaży.

 

bfi1287438829y.jpg bfi1287438829q.jpg viu1287438828h.jpg

viu1287438828l.jpg bfi1287438828s.jpg

 

 

Jak widać, stelaże składają się z dwóch blaszek zagiętych pod kątem około 90 stopni. Blaszka pozioma jest przykręcona śrubkami, którymi skręcony jest wskaźnik a blaszka pionowa trzyma się dzięki temu, że jest dociskana do obudowy przez blaszkę poziomą

Blaszki zagięte w ten sposób można wcisnąć między obudowę oryginalnych zegarów a tapicerkę. Blaszkę poziomą wciskamy z boku a pionową pod spód w miejsca zaznaczone na poniższej fotce:

 

bfi1287439250e.jpg

 

Obudowa oryginalnych zegarów jest mocno dociśnięta do tapicerki, przez co blaszki wchodzą bardzo ciasno i zapewniają stabilne trzymanie naszych wskaźników.

 

Przed przystąpieniem do montażu należy pamiętać o zdjęciu na długości około 15 cm czarnych koszulek z kabli, tak jak to widać na fotce poniżej. Ułatwi nam to wciskanie kabli pod obudowę zegarów.

 

bfi1287439250k.jpg

 

Mając już odpowiednio przygotowane kabelki i stelaż przystępujemy do montażu.

Na początku prowadzimy kabelki tak jak to widać na fotkach poniżej:

 

viu1287439250v.jpg jdv1287439250z.jpg bfi1287439250y.jpg

 

Dla ułatwienia robimy niewielką szczelinę pomiędzy zegarami a tapicerką wkładając np. złożone w skobel grubsze druciki (na fotkach żółty i niebieski). Kolejnym takim skoblem wciskamy po kolei i jak najgłębiej każdy kabelek od zegarów. Nie robimy tego płaskim śrubokrętem bo zniszczymy izolację kabelków. Kabelki muszą być włożone na tyle głęboko żeby nie przecięła ich włożona na koniec blaszka stelaża.

 

Jeśli już mamy kabelki pod konsolą to dalej sprawa jest prosta i nie trzeba mieć na to jakiś oryginalnych pomysłów, więc dalej nie opisuję, a tak wyglądają zamontowane wskaźniki.

 

arx1287439489q.jpg bwy1287439488c.jpg

 

Więcej fotek wrzucę innym razem.

 

Wg mnie wygląda to całkiem całkiem. Jednemu osobnikowi na spocie (nie powiem któremu) tak się spodobało że chciał zawinąć auto ale narobił tylko zamieszania po tym jak zadziałał alarm i zawyła syrena:):

Edytowane przez darek_tz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dnemu osobnikowi na spocie (nie powiem któremu) tak się spodobało że chciał zawinąć auto ale narobił tylko zamieszania po tym jak zadziałał alarm i zawyła syrena

znam goscia, bardzo symapatyczny i fajny facet :cwaniak: do tego niezly przystojaniak :P

a zegary wygldaja naprawde fanie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę chyba przesłania zegary?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jest spox :)

jak ogarnę jeszcze licznik to zrobię foto :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie jest spox

jak ogarnę jeszcze licznik to zrobię foto

czekamy czekamy:D, bo ja se odpuściłem zegary za kierownicą i będą w końcu w słupku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo ja se odpuściłem zegary za kierownicą i będą w końcu w słupku

teraz dla mnie słupek jest do Bani :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko

20101228680.th.jpg

20101228678.th.jpg

 

Kolorem nie ma się co sugerować, w chwili obecnej jest czarny mat.

umiejscowienie jednego ze wskaźników chwilowe, więc to coś będzie za jakiś czas na sprzedaz :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten wylot powietrza to juz tak na stałe jest zasłonięty czy to tylko taki koncept? :)

 

Ja osobiście nigdy nie zdecydowałbym sie na zasłoniecie tego wylotu. Te środkowe wyloty to jeszcze ale na pewno nie boczne które mają duzy wplyw na odparowywanie szyb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko taki koncept?

dokładnie :P

początkowo miałem zrobić dwa otwory które były by skierowane na szybę, ale nie chciało mi się cackać z modelowaniem :P no i mini diax odszedł do krainy złomu :P

 

Te środkowe wyloty

następnym razem jak mnie zacznie nosić pracoholizm to zrobie środkowe :P ale na pewno nie do mojego auta :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bracia i Siostry, potrzebuję pomocy i podpowiedzi. Zapodałem sobie do głowy mały projekt, teraz spać nie mogę, odnośnie wzbogacenia swojego Passata o bardzo przydatne przedmioty. Do rzeczy: chcę zamontować zegary doładowania, temp. oleju i ciśnienia oleju. Generalnie są dwie opcje, w których stałymi są zegary:

- doładowania

- temperatury oleju

- ciśnienia oleju

Zegary wybrałem te a nie inne, bo z opinii wyczytywanych na tym forum jak i na innych uważane są za dobre. Łączny koszt tych zegarów razem z podstawką pod czujniki oleju wyniesie ok 500 zł.

 

I teraz możliwe opcje:

Opcja A: Zainstalować to w typowym adapterze na słupek. Minus widzę taki, że będzie trochę przysłaniał widoczność a drugi, że jesli ma to ładnie wyglądac to trzeba byłoby oddać taki słupek z adapterem do flokowania.

Koszt adaptera ok 50 zł, z flokowaniem 250zł.

 

Opcja B: Umiejscowienie tych zegarów w takim oto adapterze. Wiadome, że takie rozwiązanie niesie ze sobą zmianę ramki na 2 din oraz przełożenie climatronica na najniższa półkę, a na środku pozostanie radio. Mniej więcej wyglądałoby to tak samo jak na zdjęciach zamieszczonych na stronie tego adaptera. Koszt adaptera ok 50zł + koszt ramki 2 din od 100 zł w górę. Minusem jest niby gorsza widoczność tych zegarów, ale tak naprawdę i tak nie patrzyłbym się cały czas na te zegary to mogą być i w tym miejscu.

 

Łączny koszt obydwu opcji to okolice 650-750 zł na cacy.

 

Ewentualnie pokusiłbym się na zmianę zegarów podanych na początku postu na zegary Auto Gauge VDO look, które akurat na zamieszczonych obrazkach adaptera z opcji B prezentują się wyśmienicie (tutaj musiałbym zrezygnować z zegara doładowania na silniczku krokowym, bo takiego nie ma z tej serii, ale koszt zegarów wyniósłby ok 260 zł).

 

Widziałem kilka sposobów umieszczenia tych zegarów, ale chcąc zamontować 3 zegary widzę tylko takie rozsądne opcje.

 

I teraz prośbą do Was drodzy Bracia i Siostry. Którą opcję wybrać? Może coś pominąłem w swoim rozumowaniu i planowaniu? Każda opinia będzie pomocna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słupek ma tą przewagę, że nie rozprasza w trakcie jazdy, a i spojrzenie na niego "katem oka" nie angażuje głowy... natomiast zegary w desce to już tak, jakbyś na radio patrzył - nie będziesz tego widział w trakcie jazdy, bo patrzysz prosto i raczej nie lukasz na dół - jeszcze się zagapisz i dopiero może być problem...

 

Zmniejszone pole widzenia na słupku przeszkadza tylko wtedy, jak skręcasz w lewo i masz przejście dla pieszych. Mając na uwadze szerszy słupek przyzwyczajasz się i odpowiednio wcześniej obserwujesz teren przed wykonaniem manewru - nigdy nie miałem z tym problemu (koledzy, którzy mają w słupku też chyba potwierdzą, że to nie przeszkadza w niczym).

 

BTW. mając na uwadze LPG, poleciłbym Ci jednak czujnik EGT zamiast temperatury oleju... Olej temperatury raczej nie zmieni powyżej tego, co masz nominalnie dopuszczone. Natomiast okres od odpalenia silnika do czasu pełnego rozgrzania zaobserwujesz po zmieniającym się ciśnieniu oleju bardzo łatwo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności