zakrzes Zgłoś #1 Napisano 19 Sierpnia 2008 Witam, Przeszukalem juz forum ale wszystkie podobne objawy dotyczyly paska wielorowkowego, jego napinacza albo sprzegielka alternatora. U mnie niestety nic z tego Sytuacja wyglada nastepujaco: - Passata B5 1,9 TDI (AFN), 260 tys km przebiegu, 1999 r. - Rozrzad, pasek wielorowk. + oryginalny napinacz + pasek klimy - wymieniony ok. 18 tys km temu. - spalanie: miasto - 7,5l, trasa ok. 6l Problem to dzwieki wydobywajace sie z silnika i przypominajace jakby cwierkanie lub regularne popiskiwanie (pi pi pi ...). Dzwiek slyszalny jest juz po uruchomieniu silnika, ale nasila sie w czasie jazdy. Z pewnoscia nie jest to pasek wielorowkowy, alternator ani jego sprzegielko ani tez napinacz paska i kompresor klimatyzacji. Po zdjeciu wszystkich paskow (poza rozrzadem ) dzwiek jest taki jaki byl. Nie okreslilbym tego dzwieku jako dzwiek lozyska ani paska, chociaz .... Zdarza sie ze idac chodnikiem slysze to u przejezdzajacych obok Passatow, wiec podejrzewam, ze nie jest to jakas szczegolna usterka, ale cos czestego byc moze wlasnie w silnikach AFN. Dzwiek ten slysze juz od ok. 15tys km i mam wrazenie ze moze troszke sie nasilil. Kiedy szukalem rozwiazania tego problemu na forum ubieglej wiosny to wydaje mi sie ktos napisal, ze silnik AFN maja jakis dodatkowy zaworek, ktory powoduje takie dzwieki, ale teraz nic na ten temat nie moge znalezc. Dodam tylko, ze zaczyna mi tez szwankowac EGR - przy wciskaniu pedalu przyspieszenia (tzw. "gazu") slychac w EGRze klikniecie, niemniej jednak to raczej nie sam zawor EGR wydaje to popiskiwanie bo jest na wierzchu i latwo byloby to zidentyfikowac. Poza tym kilka dni temu zaslepilem sobie EGR ale wiekszych zmian nie zuwazylem, tym bardziej w dzwiekach wydobywajacych sie z silnika. Generalnie sluchajac silnika bardzo ciezko jest dojsc z ktorej strony to "cwierka", ale ostatnio zdjalem gorna oslone silnika, wzialem metalowa rurke (fi 1cm) o dlugosci ok 70cm i przykladalem ja w roznych miejscach trzymajac drugi koniec przy uchu. Mam wrazenie, ze najbardziej slychac "cos niepokojacego" w okolicy 3 wtryskiwacza i tu pewien trop... ... wczoraj przeczytalem w ksiazce "VW Passat B5. Sam naprawiam samochod" (wyd. WKiŁ), że uszkodzony/niesprawny wtryskiwacz bedzie wydawal dzwieki sugerujace uszodzone lozysko. To by sie zgadzalo! Poza tym w czasei jazdy jak puszcze pedal "gazu" to cwierkanie straje sie nieslyszalne, ale jak tylko nawet baaaardzo delikatnie wcisne pedal to dzwiek znowu sie pojawia. Sugerowaloby to jakas niesprawnosc w ukladzie wtryskowym (pompa, wtryskiwacz, cos jeszcze???) Rozni mechanicy rozkladaja rece i kazdy mowi ze to alternator i sprzegielko, ale jesli przeciez zdejme pasek to tak jakbym wyjal alternator i postawil obok, a dzwiek jak byl tak jest! Aktulanie moj trop prowadzi do wtryskiwaczy. Wspomniana ksiazka mowi zeby na odpalonym silniku odkrecac przewody wyoskiego cisnienia od wtryskow i jesli w ktoryms momencie dzwiek zniknie to bedzie to ten wtryskiwacz. Boje sie jednak sam w tym grzebac a bardzo ciezko wygospodarowac mi juz czas na kolejne jalow wizyty u "specjalistow". Jesli macie jakiekolwiek sugestie to bede wdzieczny za wszelkie wskazowki, poniewaz ten dzwiek irytuje mnie juz do granic wytrzymalosci psychinczej. Pozdrawiam i prosze o pomoc, Adam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lewan Zgłoś #2 Napisano 19 Sierpnia 2008 Mam co prawda diametralnie inny silnik od twojego, aczkolwiek zaraz po zakupie także posiadałem "kanarka" pod maską U mnie problem był dosyc prosty do rozwiazania, otóż dokręciłem dekiel zaworowy i "kanarek" zniknął Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
somsiad3 Zgłoś #3 Napisano 19 Sierpnia 2008 u mnie ćwierka przy odpaleniu jak włącze klime od razu, w sumie to jej nawet nie wyłączam ale po jakimś czasie przestaje i jak wyłącze klime to też przestaje popatrz może czy sie jakis plastik gdzies nie ociera od osłony silnika od spodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zakrzes Zgłoś #4 Napisano 20 Sierpnia 2008 A wiec z pewnoscia nie jest to dzwiek ocierajacego plastiku ani paska. Klima tez odpada, bo po zdjeciu paskow elimunuje klime calkowicie. Fakt, ze podczas tej operacji odkrylem ze napinacz paska klimy jest do wyrzucenia (nowy juz czeka na zalozenie) ale niestety to nie ten trop. Nie udalo mi sie dostac do rozrzadu bo nie moglem zdjac napinacza paska wielorowkowego zeby nastepnie zdjac obudowe rozrzadu, ale podejrzewam i ludze sie ze to moze napinacz rozrzadu. Jesli nie to pozostanie jeszcze sprawdzenie wtryskow i pompy. Wiecej pomyslow nie mam. Zastanawiam sie tez nad profilaktyczna wymiana sprzegielka alternatora - mozae podczas jazdy i pod obciazeniem one wydaje dodadtkowo jakies dzwieki i tylko wzmaga sie "glowny" irytujacy dzwiek. W kazdym razie jestem otwarty na wszelkie dalsze sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #5 Napisano 20 Sierpnia 2008 Witam! Co prawda nie ten silnik, ale ja stawiałbym na pompę wody, miałem tak w golfie IV, ćwierkała, coraz częściej i głośniej, aż pewnego dnia zaczął wyciekać płyn chłodzący i wtedy było już jasne. Nie wiem czy u Ciebie też jest pompa napędzana paskiem rozrządu, sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #6 Napisano 20 Sierpnia 2008 w AFN pompa wody nie jest na pasku rozrządu, a kolega wszystkie pozostałe paski zdejmował i nadal piszczało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pablonzo Zgłoś #7 Napisano 20 Sierpnia 2008 a czy ktoś miał taki przypadek w 2.8 ? mój z kolei gwiżdże. Cały czas, słychać to zwłaszcza przy zwalnianiu gdy spadają obroty silnika. Co to może być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zakrzes Zgłoś #8 Napisano 20 Sierpnia 2008 Na poczatku tez podejrzewalem pompe wody i wspomagania, ale one sa razem na pasku z alternatorem wiec to odpada. Bez tego paska dalej piszczy (popiskuje - pi,pi,pi... lub "ćwierka" - jak kto woli) Czy to moga byc wtryskiwacze albo pompa wtryskowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
email78 Zgłoś #9 Napisano 24 Sierpnia 2008 W afn czy tez w innych spróbujcie z wyłączoną klimą. Ja miałem podobne objawy i stawiałem na spręzarke od klimy a okazało sie łożysko na wentylatorze klimy raz piszczy a raz nie. Wystarczy je przesmarowac , a jesli nie to nowe. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zakrzes Zgłoś #10 Napisano 25 Sierpnia 2008 Niestety to nie klima - po zdjeciu paskow eliminuje klime, napinacze paskow klimy i "glownego" paska, pompe wodna i alternator. No i dalej piszczy. Ostatnio slyszalem to w kilku Octaviach TDI no i w Passatach B5. Zwroccie uwage na przejezdzajace TDI - slychac to jak sie stoi obok a one za nie jada za szybko. Oczywiscie nie wszystkie tylko te "cwierkajace" Z uporem maniaka licze na to, ze ktos to juz kiedys zdiagnozowal. Pozdrawiam, Adam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #11 Napisano 25 Sierpnia 2008 Chociaż nie ten silnik ale też mam kanarka pod maską, przeważnie rano przy pierwszym uruchomieniu i gdy jest wilgotno dopuki się nie nagrzeje silnik. Dzwięk kanarka wydobywa się z paska wielorowkowego napędu alternatora. Rano maska w górę, psiknięcie olejem w sprayu do pasków i po cwierkaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bziup Zgłoś #12 Napisano 25 Sierpnia 2008 Mam podobny problem, po wymianie rozrzadu po odebraniu auta cos piszczalo i szumialo, mechanik powiedzial ze jest wadliwa pompa wody. jezdzilem z taka tydzien i zostala ona wymieniona (tak mechanik powiedzial) minely 2 miesiace i znowu to samo. Ma ktos z Was jakies pomysl co to moze byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk_tor Zgłoś #13 Napisano 25 Sierpnia 2008 u mnie w aucie też był odgłos kanarka (takie popiskiwanie szczególnie na luzie). okazało się że oberwała się blacha nad tłumikiem środkowym (aluminiowa osłona) i ktoś ją zgiął tak żeby nie latała - zrobił klin miedzy autem a tłumikiem (oberwał się przód tył dalej był przymocowany) i ona powodowała ten odgłos. po usunięciu tej blachy odgłos zniknął. trochę to dziwne ale oprócz wyrwania tej blachy nic nie robiłem i problem nie powrócił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość interflu Zgłoś #14 Napisano 4 Października 2008 Czy udało się komuś zdiagnozować co to może być to piszczenie, bo u mnie jest to samo tak jak u kolegów, na zimny silnik zaraz po uruchomieniu, jak dojdzie do swoich temperatur piszczenie mija. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #15 Napisano 4 Października 2008 Czy udało się komuś zdiagnozować co to może być to piszczenie, bo u mnie jest to samo tak jak u kolegów, na zimny silnik zaraz po uruchomieniu, jak dojdzie do swoich temperatur piszczenie mija. Miałem to samo na zimnym świszczenie terkotanie na ciepłym cichło diagnoza - koło pasowe alternatora. Ta mała rolka co jest koło alternatora. Po wymianie cisza jak makiem zasiał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemek26 Zgłoś #16 Napisano 4 Października 2008 do pablonzo ja mialem taki przypadek jak ty opisojesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #17 Napisano 4 Października 2008 do pablonzo ja mialem taki przypadek jak ty opisojesz Jezu no tak jak miałeś to napisz co było przyczyną ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość interflu Zgłoś #18 Napisano 6 Października 2008 Miałem to samo na zimnym świszczenie terkotanie na ciepłym cichło diagnoza - koło pasowe alternatora. Ta mała rolka co jest koło alternatora. Po wymianie cisza jak makiem zasiał. a jakie koszty tego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #19 Napisano 6 Października 2008 a jakie koszty tego? Firma INA jak dobrze pamiętam cena 170 zł. Kupiłem na allegro od tego kolegi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jazgar Zgłoś #20 Napisano 30 Listopada 2008 Szukam i szukam i nic nie moge znalesc na forum.Problem wyglada tak ze podczas spokojnego dodawania gazu slychac wlasnie cwierkania/jakis dziwny dzwiek.Na luzie cisza,wystarczy leciutko dodawac gazu i dzwiek sie pojawia potem go juz silnik zaglusza.Kolo pasowe alternatora nowe,pompa wody wymieniona przy rozrzadzie(rok temu),slychac to tylko jak w aucie jest absolutna cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach