Skocz do zawartości
sznikers23

Ciężko wchodzące biegi...

Rekomendowane odpowiedzi

te skrzynie się nie psują tak łatwo a opiłki to są w każdej to normalne materiał w czasie pracy się zużywa jak wymieniałem sprzęgło to od razu wymieniłem olej i też były opiłki a to było prawie dwa lata temu i skrzynia nadał chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj posiedziałem na necie i tak naprawdę nie wiem co mam jutro kupić w sklepie bo komentarze są naprawdę różne np.:Silnik pracuje na luzie, sprzęgło jest załączone, czyli pracuje wałek główny w skrzyni razem z silnikiem, słychać dziwne odgłosy z okolicy skrzyni sprzęgła, w tym samym czasie łożysko wyciskowe/oporowe powinno znajdować się w stanie spoczynku czyli nie pracuje i nie ma powodu do wydawania żadnych dźwięków. Ta sytuacja sugeruje (moim skromnym zdaniem) kończącą się powoli skrzynię biegów.

Teraz wciskamy pedał sprzęgła, co za tym idzie zaczyna pracować łożysko oporowe/wyciskowe, natomiast sprzęgło zostaje rozłączone, silnik pracuje dalej, wałek główny w skrzyni przestaje pracować, jeśli odgłosy ucichną mamy na 100% walniętą skrzynię, jeśli nadal wydobywa się rzężenie albo coś w tym stylu możemy do listy dopisać też łożysko oporowe.

PS

Wnioski wyciągnąłem na podstawie własnych doświadczeń.

 

 

tak już nie wiem jakie mam wymienić łożysko

Edytowane przez klusek1712

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Delikatny klekot skrzyni który niknie po wcisnięciu sprzęgła to norma.....

Łożysko oporowe "chroboce" cały czas- czasem mocniej na załączonym sprzęgle

(zależy od luzu między łożyskiem a tzw, słoneczkiem sprzęgła lub też ustawienia luzu sprzęgła jak go brak to łożysko kręci sie cały czas lub też jego zatarciu na tulei po której sie przesuwa choc zasadniczo na załączonym sprzęgle nie powinno się obracać)

czasem bardziej na wciśniętym pedale sprzęgła......

Ja już rozbierałem skrzynie w fordzie (totalne okropieństwo) cały mechanizm cięgien-wodzików jest w środku...piaty bieg to osobna cześć skrzyni...a powód -rozsypane łożysko na układzie różnicowym do takiego stopnia że ścierał sie na łyso ślimak prędkościomierza a główne koło na różnicowym tarło o obudowę-magnes który jest w skrzyni powiększył swój rozmiar od opiłków dwukrotnie....łożyska wstawiłem nowe wymyłem skrzynie środku rozkładając ja na czynniki pierwsze ...poskładałem nawet na starych uszczelkach i pięć lat jeszcze jeżdziłem póki staruszka na złom nie oddałem.....

Są dwie zasady przy rozbieraniu skrzyni....

-koło zębate które włącza biegi przed rozebraniem trzeba oznaczyć cechami względem wałka......jak źle złożone będzie zgrzytać przy zmianach biegów,

-niektóre skrzyni wymagaja ustawienia odpowiedniego biegu przed ich rozpołowieniem.

cała operacja to koszt łożysk, dwie sztuki 100 zł, ślimak ze szrotu 10 zł-niektórzy chcieli nawet stówę (ori wysyłkowo przyszedł później i kosztował 38 zł) , wymieniłem też wtedy całe sprzęgło na LUKa czyli 350 zł...w weekend się wyrobiem

Dobry schemat i wszystko wiadomo.....

 

---------- Post added at 01:11 ---------- Previous post was at 00:59 ----------

 

słychać dziwne odgłosy z okolicy skrzyni sprzęgła,

Czy aby na pewno wodziki zewnętrzne sa dobrze ustawione...skok lewarka w przód w tył powinien być jednakowy...inaczej wodziki napierają na synchronizatory i pojawiają sie dziwne odgłosy...lewarkiem delikatnie daj przód-tył i słuchaj czy coś się zmienia..

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro mam zamiar wyciągać skrzynie ale wcześniej chce pojechać do sklepu po części możecie mi powiedzieć czy jak miałem wyciek oleju od strony koła zamachowego to wystarczy że kupie tylko pierścień uszczelniający czy łożysko też mam do wymiany , jaki olej polecacie do skrzyni

dzięki

Edytowane przez klusek1712

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aki olej polecacie do skrzyni

Każdy w klasie API-GL4...ważne aby miał konsystencję wody a nie smoły.

 

---------- Post added at 00:37 ---------- Previous post was at 00:35 ----------

 

wystarczy że kupie tylko pierścień uszczelniający czy łożysko też mam do wymiany

Ja najpierw wyjąłem skrzynie i dopiero wiedziałem co kupić ,rozmiary uszczelniaczy i łożysk...wcześniej bez dobrych katalogów to loteria.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy aby na pewno wodziki zewnętrzne sa dobrze ustawione...skok lewarka w przód w tył powinien być jednakowy...inaczej wodziki napierają na synchronizatory i pojawiają sie dziwne odgłosy...lewarkiem delikatnie daj przód-tył i słuchaj czy coś się zmienia..

Witam!

wymieniłem kpl. sprzęgło+docisk+łożysko wszystko LUK. I właśnie słychać dziwne odgłosy z okolicy skrzyni, tzn gdy silnik chodzi słychać hałas, wcisnę sprzęgło cisza, jak biorę lewarkiem w przód albo w tył to cichnie, ale nie zawsze. Czy regulacja linkami coś da? Czy skrzynia do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdy silnik chodzi słychać hałas, wcisnę sprzęgło cisza

Delikatny "klekot" to norma, jeśli klekot jak zawory lub dżwięki typu gwiżdżaca turbina pojawia sie przy jeżdzie podczas przyspieszania to albo brak oleju w skrzyni albo poszły łozyska na układzie różnicowym, na postoju ma prawo coś tak klekotać-oczywiście jeśli dziek jest naprawdę dokuczliwy to jednak bez rozbebeszenia skrzyni się nie obejdzie.

A podczas jazdy nie zgrzytają czasem biegi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A podczas jazdy nie zgrzytają czasem biegi?
Biegi raczej nie zgrzytają, w sumie skrzynię ściągałem wczoraj, właśnie nie jechałem w jakąś dłuższą drogę od założenia sprzęgła. Ten hałas to raczej jakby jakieś "szuranie"czy jak to tam nazwać, może spróbuję zmienić olej i ucichnie trochę. a jak nie to będę jeździł ile da radę, potem ewentualnie poszukam innej skrzyni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem. Ciężko wchodzi mi "trójka", czasami trzeba parę razy próbować żeby weszła, nieraz wejdzie za pierwszym razem ale ze zgrzytem. Odczucie jest takie jakby drążek nie był na swoim miejscu, nie można pchnąć go dalej. Zewnętrzne sterowanie czy sama skrzynia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam taki problem. Ciężko wchodzi mi "trójka", czasami trzeba parę razy próbować żeby weszła, nieraz wejdzie za pierwszym razem ale ze zgrzytem. Odczucie jest takie jakby drążek nie był na swoim miejscu, nie można pchnąć go dalej. Zewnętrzne sterowanie czy sama skrzynia?
a po podwójnym wysprzęgleniu też nie wchodzi jeśli nie wchodzi to raczej synchronizator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zewnętrzne sterowanie czy sama skrzynia?

Ja na początek szukałbym przyczyny pod lewarkiem potem zdemontował cała górę na skrzyni czyli mechanizm-wybierak a dopiero na końcu zwalałbym skrzynie i ja rozbierał.

Daniel pogmeraj po necie to wymarasz PDFa z budową wybieraka, chyba jest też gdzieś na forum jak go wytargać ze skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam taki problem. Ciężko wchodzi mi "trójka", czasami trzeba parę razy próbować żeby weszła, nieraz wejdzie za pierwszym razem ale ze zgrzytem. Odczucie jest takie jakby drążek nie był na swoim miejscu, nie można pchnąć go dalej. Zewnętrzne sterowanie czy sama skrzynia?

Niedawno miałem tak jak Ty. Smarowałem linki, regulowałem, czyściłem wybierak, później go przełożyłem z innej ,starej skrzyni... i nic to nie dało, za jakiś czas ruszając w sopocie na światłach zerwałem przegub i spowodowało to szarpniecie i uderzenie w skrzyni, od tego czasu trójka mi zniknęła zupełnie, lewarka nie idzie wrzucić w miejsce trójki i jeżdze juz bez niej ok 2 miesiace. Nie mam pojęcia co sie stało, napewno coś w skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wyskoczyła i spier... mi ta sprężyna z lewarka z zabezpieczeniem, to może być coś związane? Mechanizm to sobie zdemontuję w razie czego ale można go jakoś zweryfikować na aucie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech ktoś Ci przytrzyma sprzęgło, a Ty wrzuć 3 spod maski - jeśli wskakuje bez problemu to już wiadomo że skrzynia OK :)

1 i 5 wchodzą idealnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idealnie może nie ale bezproblemowo. Dzisiaj trochę jeździłem i są momenty kiedy wchodzi w miarę gładko trójka, kiedy indziej nie można jej wbić-wrażenie jest takie jakby drążek nie chciał iść dalej i staje w pół drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem to samo synchronizatory 3 biegu. jednym slowem bedzie coraz gorzej az sie po prostu jej nie da wrzucic:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przesmarowałem zewnętrzny mechanizm zmiany biegów, było lepiej ale "trójka" nadal słabo wchodziła. Zajrzałem do środka pod mieszkiem i okazało się że nie było zawleczki na trzpieniu po którym chodzi tulejka-wychylała sie ona aż do oparcia się o tunel, widać to na zdjęciu; dorobiłem takie zabezpieczenie póki co.

bwy1306259304q.jpg

Efekt: teraz wszystkie biegi wchodzą z lekkim oporem, najgorzej jedynka (teraz bardzo cięzko ją wrzucić) ale trójka wchodzi praktycznie za każdym razem. Jutro to przesmaruję jeszcze, dzisiaj już nie miałem czym.

Ogólnie na tych mechanizmach, i tu i pod maską są już duże luzy, i tak się zastanawiam które elementy można by wymienić w zewnętrznych mechanizmach zmiany biegów żeby to jeszcze poprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dzisiaj skrzynię, oznaczenie AGC. Według tego co można wyczytać na tym forum to ładowali zarówno do 90 jak i do 136 KM; mam nadzieję że zgra się to u mnie i nie będę miał za krótkiej skrzyni. Dziwi mnie tylko taka rozbieżność i pomiędzy tymi mocami nie znalazło się 115 koni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności