chemik16 Zgłoś #61 Napisano 17 Lutego 2011 te skrzynie się nie psują tak łatwo a opiłki to są w każdej to normalne materiał w czasie pracy się zużywa jak wymieniałem sprzęgło to od razu wymieniłem olej i też były opiłki a to było prawie dwa lata temu i skrzynia nadał chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klusek1712 Zgłoś #62 Napisano 17 Lutego 2011 (edytowane) dzisiaj posiedziałem na necie i tak naprawdę nie wiem co mam jutro kupić w sklepie bo komentarze są naprawdę różne np.:Silnik pracuje na luzie, sprzęgło jest załączone, czyli pracuje wałek główny w skrzyni razem z silnikiem, słychać dziwne odgłosy z okolicy skrzyni sprzęgła, w tym samym czasie łożysko wyciskowe/oporowe powinno znajdować się w stanie spoczynku czyli nie pracuje i nie ma powodu do wydawania żadnych dźwięków. Ta sytuacja sugeruje (moim skromnym zdaniem) kończącą się powoli skrzynię biegów. Teraz wciskamy pedał sprzęgła, co za tym idzie zaczyna pracować łożysko oporowe/wyciskowe, natomiast sprzęgło zostaje rozłączone, silnik pracuje dalej, wałek główny w skrzyni przestaje pracować, jeśli odgłosy ucichną mamy na 100% walniętą skrzynię, jeśli nadal wydobywa się rzężenie albo coś w tym stylu możemy do listy dopisać też łożysko oporowe. PS Wnioski wyciągnąłem na podstawie własnych doświadczeń. tak już nie wiem jakie mam wymienić łożysko Edytowane 17 Lutego 2011 przez klusek1712 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #63 Napisano 18 Lutego 2011 (edytowane) Delikatny klekot skrzyni który niknie po wcisnięciu sprzęgła to norma..... Łożysko oporowe "chroboce" cały czas- czasem mocniej na załączonym sprzęgle (zależy od luzu między łożyskiem a tzw, słoneczkiem sprzęgła lub też ustawienia luzu sprzęgła jak go brak to łożysko kręci sie cały czas lub też jego zatarciu na tulei po której sie przesuwa choc zasadniczo na załączonym sprzęgle nie powinno się obracać) czasem bardziej na wciśniętym pedale sprzęgła...... Ja już rozbierałem skrzynie w fordzie (totalne okropieństwo) cały mechanizm cięgien-wodzików jest w środku...piaty bieg to osobna cześć skrzyni...a powód -rozsypane łożysko na układzie różnicowym do takiego stopnia że ścierał sie na łyso ślimak prędkościomierza a główne koło na różnicowym tarło o obudowę-magnes który jest w skrzyni powiększył swój rozmiar od opiłków dwukrotnie....łożyska wstawiłem nowe wymyłem skrzynie środku rozkładając ja na czynniki pierwsze ...poskładałem nawet na starych uszczelkach i pięć lat jeszcze jeżdziłem póki staruszka na złom nie oddałem..... Są dwie zasady przy rozbieraniu skrzyni.... -koło zębate które włącza biegi przed rozebraniem trzeba oznaczyć cechami względem wałka......jak źle złożone będzie zgrzytać przy zmianach biegów, -niektóre skrzyni wymagaja ustawienia odpowiedniego biegu przed ich rozpołowieniem. cała operacja to koszt łożysk, dwie sztuki 100 zł, ślimak ze szrotu 10 zł-niektórzy chcieli nawet stówę (ori wysyłkowo przyszedł później i kosztował 38 zł) , wymieniłem też wtedy całe sprzęgło na LUKa czyli 350 zł...w weekend się wyrobiem Dobry schemat i wszystko wiadomo..... ---------- Post added at 01:11 ---------- Previous post was at 00:59 ---------- słychać dziwne odgłosy z okolicy skrzyni sprzęgła, Czy aby na pewno wodziki zewnętrzne sa dobrze ustawione...skok lewarka w przód w tył powinien być jednakowy...inaczej wodziki napierają na synchronizatory i pojawiają sie dziwne odgłosy...lewarkiem delikatnie daj przód-tył i słuchaj czy coś się zmienia.. Edytowane 18 Lutego 2011 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klusek1712 Zgłoś #64 Napisano 18 Lutego 2011 (edytowane) jutro mam zamiar wyciągać skrzynie ale wcześniej chce pojechać do sklepu po części możecie mi powiedzieć czy jak miałem wyciek oleju od strony koła zamachowego to wystarczy że kupie tylko pierścień uszczelniający czy łożysko też mam do wymiany , jaki olej polecacie do skrzyni dzięki Edytowane 18 Lutego 2011 przez klusek1712 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #65 Napisano 18 Lutego 2011 aki olej polecacie do skrzyni Każdy w klasie API-GL4...ważne aby miał konsystencję wody a nie smoły. ---------- Post added at 00:37 ---------- Previous post was at 00:35 ---------- wystarczy że kupie tylko pierścień uszczelniający czy łożysko też mam do wymiany Ja najpierw wyjąłem skrzynie i dopiero wiedziałem co kupić ,rozmiary uszczelniaczy i łożysk...wcześniej bez dobrych katalogów to loteria. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klusek1712 Zgłoś #66 Napisano 19 Lutego 2011 ok dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #67 Napisano 6 Kwietnia 2011 Czy aby na pewno wodziki zewnętrzne sa dobrze ustawione...skok lewarka w przód w tył powinien być jednakowy...inaczej wodziki napierają na synchronizatory i pojawiają sie dziwne odgłosy...lewarkiem delikatnie daj przód-tył i słuchaj czy coś się zmienia.. Witam! wymieniłem kpl. sprzęgło+docisk+łożysko wszystko LUK. I właśnie słychać dziwne odgłosy z okolicy skrzyni, tzn gdy silnik chodzi słychać hałas, wcisnę sprzęgło cisza, jak biorę lewarkiem w przód albo w tył to cichnie, ale nie zawsze. Czy regulacja linkami coś da? Czy skrzynia do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #68 Napisano 7 Kwietnia 2011 gdy silnik chodzi słychać hałas, wcisnę sprzęgło cisza Delikatny "klekot" to norma, jeśli klekot jak zawory lub dżwięki typu gwiżdżaca turbina pojawia sie przy jeżdzie podczas przyspieszania to albo brak oleju w skrzyni albo poszły łozyska na układzie różnicowym, na postoju ma prawo coś tak klekotać-oczywiście jeśli dziek jest naprawdę dokuczliwy to jednak bez rozbebeszenia skrzyni się nie obejdzie. A podczas jazdy nie zgrzytają czasem biegi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #69 Napisano 7 Kwietnia 2011 A podczas jazdy nie zgrzytają czasem biegi?Biegi raczej nie zgrzytają, w sumie skrzynię ściągałem wczoraj, właśnie nie jechałem w jakąś dłuższą drogę od założenia sprzęgła. Ten hałas to raczej jakby jakieś "szuranie"czy jak to tam nazwać, może spróbuję zmienić olej i ucichnie trochę. a jak nie to będę jeździł ile da radę, potem ewentualnie poszukam innej skrzyni... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #70 Napisano 22 Maja 2011 Mam taki problem. Ciężko wchodzi mi "trójka", czasami trzeba parę razy próbować żeby weszła, nieraz wejdzie za pierwszym razem ale ze zgrzytem. Odczucie jest takie jakby drążek nie był na swoim miejscu, nie można pchnąć go dalej. Zewnętrzne sterowanie czy sama skrzynia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #71 Napisano 22 Maja 2011 Mam taki problem. Ciężko wchodzi mi "trójka", czasami trzeba parę razy próbować żeby weszła, nieraz wejdzie za pierwszym razem ale ze zgrzytem. Odczucie jest takie jakby drążek nie był na swoim miejscu, nie można pchnąć go dalej. Zewnętrzne sterowanie czy sama skrzynia? a po podwójnym wysprzęgleniu też nie wchodzi jeśli nie wchodzi to raczej synchronizator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #72 Napisano 22 Maja 2011 Też ma problem po wysprzęgleniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #73 Napisano 22 Maja 2011 Zewnętrzne sterowanie czy sama skrzynia? Ja na początek szukałbym przyczyny pod lewarkiem potem zdemontował cała górę na skrzyni czyli mechanizm-wybierak a dopiero na końcu zwalałbym skrzynie i ja rozbierał. Daniel pogmeraj po necie to wymarasz PDFa z budową wybieraka, chyba jest też gdzieś na forum jak go wytargać ze skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojt-b3 Zgłoś #74 Napisano 22 Maja 2011 Mam taki problem. Ciężko wchodzi mi "trójka", czasami trzeba parę razy próbować żeby weszła, nieraz wejdzie za pierwszym razem ale ze zgrzytem. Odczucie jest takie jakby drążek nie był na swoim miejscu, nie można pchnąć go dalej. Zewnętrzne sterowanie czy sama skrzynia? Niedawno miałem tak jak Ty. Smarowałem linki, regulowałem, czyściłem wybierak, później go przełożyłem z innej ,starej skrzyni... i nic to nie dało, za jakiś czas ruszając w sopocie na światłach zerwałem przegub i spowodowało to szarpniecie i uderzenie w skrzyni, od tego czasu trójka mi zniknęła zupełnie, lewarka nie idzie wrzucić w miejsce trójki i jeżdze juz bez niej ok 2 miesiace. Nie mam pojęcia co sie stało, napewno coś w skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #75 Napisano 22 Maja 2011 Ostatnio wyskoczyła i spier... mi ta sprężyna z lewarka z zabezpieczeniem, to może być coś związane? Mechanizm to sobie zdemontuję w razie czego ale można go jakoś zweryfikować na aucie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #76 Napisano 23 Maja 2011 Niech ktoś Ci przytrzyma sprzęgło, a Ty wrzuć 3 spod maski - jeśli wskakuje bez problemu to już wiadomo że skrzynia OK 1 i 5 wchodzą idealnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #77 Napisano 23 Maja 2011 Idealnie może nie ale bezproblemowo. Dzisiaj trochę jeździłem i są momenty kiedy wchodzi w miarę gładko trójka, kiedy indziej nie można jej wbić-wrażenie jest takie jakby drążek nie chciał iść dalej i staje w pół drogi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #78 Napisano 23 Maja 2011 mialem to samo synchronizatory 3 biegu. jednym slowem bedzie coraz gorzej az sie po prostu jej nie da wrzucic:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #79 Napisano 24 Maja 2011 Przesmarowałem zewnętrzny mechanizm zmiany biegów, było lepiej ale "trójka" nadal słabo wchodziła. Zajrzałem do środka pod mieszkiem i okazało się że nie było zawleczki na trzpieniu po którym chodzi tulejka-wychylała sie ona aż do oparcia się o tunel, widać to na zdjęciu; dorobiłem takie zabezpieczenie póki co. Efekt: teraz wszystkie biegi wchodzą z lekkim oporem, najgorzej jedynka (teraz bardzo cięzko ją wrzucić) ale trójka wchodzi praktycznie za każdym razem. Jutro to przesmaruję jeszcze, dzisiaj już nie miałem czym. Ogólnie na tych mechanizmach, i tu i pod maską są już duże luzy, i tak się zastanawiam które elementy można by wymienić w zewnętrznych mechanizmach zmiany biegów żeby to jeszcze poprawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #80 Napisano 11 Czerwca 2011 Kupiłem dzisiaj skrzynię, oznaczenie AGC. Według tego co można wyczytać na tym forum to ładowali zarówno do 90 jak i do 136 KM; mam nadzieję że zgra się to u mnie i nie będę miał za krótkiej skrzyni. Dziwi mnie tylko taka rozbieżność i pomiędzy tymi mocami nie znalazło się 115 koni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach