ormowiec Zgłoś #21 Napisano 18 Grudnia 2008 Robisz tak: Zakładasz bęben, dokręcasz śrubę piasty do oporu. Teraz przykręcasz koło i wykonujesz parę obrotów, uderzając parę razy w oponę żeby się wszystko ułożyło. I teraz cofasz nakrętkę o tyle ,żeby szarpiąc rękami za oponę (do i od siebie po ukosie) było czuć luz. Musisz tak kręcić nakrętką żeby ten luz był możliwie najmniejszy ale był, czyli jakby na granicy. Trochę dziwnie to brzmi ale jak będziesz przy aucie to na pewno zrozumiesz Jak już złapiesz ten punkt to wkładasz koronkę, przetykasz zawleczkę, nakładasz smar pod kapsel, wciskasz kapsel, opuszczasz podnośnik i dokręcasz dobrze koło. Jeśli dobrze wcisnąłeś bieżnie łożyska to nie trzeba będzie nic dociągać, a sprawdzić łatwo - wystarczy postawić stopę na oponie i bujnąć autem na boki, czuć czy luz jest czy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarek1100 Zgłoś #22 Napisano 18 Grudnia 2008 Panowie mam też mały problem tylko nie nzma tego przyczyny. Coś mi stuka z przodu ,a le to nie jest takie typowe stukanie tylko bardziej tak jak by to opona była gdzieś walnieta , ale opony to nie śa ponieważ zamieniłem z tyłu na przód i odwrotnie. I to wygląda tak , że gdy jade szybciej to te odgłosy są szybsze , a gdy wolniej to spowalniają nawet też wtedy gdy jade na cuzie. Zawieszenie odpada ponieważ ostatnio wymieniałem wachacze, swożnie , wszystkie końcówki i tarcze. Co to może być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #23 Napisano 18 Grudnia 2008 A przeguby sprawdzales?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #24 Napisano 18 Grudnia 2008 Czy zasadne jest przeprowadzanie regulacji wymienianego łożyska przez jego mocniejsze dokręcenie po np. 1000 km? Z doświadczenia polecam. Wymieniłem kiedyś na tyle , po 5tysiącach obydwa do wymiany. Wymieniłem na nowe , po 500-700 km sprawdzanko i korekt luzu i do dziś śmigają jak ta lala ( ułożyły się ). Podnieść auto na lewarku to chwila !!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawcio1987 Zgłoś #25 Napisano 18 Grudnia 2008 no wlasnie jaka zbieznosc????? Dobrze kolego piszesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #26 Napisano 18 Grudnia 2008 Serdeczne dzięki ormowiec, rainman. Dam znać jak poszło;) no wlasnie jaka zbieznosc????? Dobrze kolego piszesz Ale o co Ci chodzi, bo nie wiem do czego to przykleić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #27 Napisano 3 Czerwca 2009 ja mam do kolegów takie pytanie, nie mam wymienianych łożysk tylnych kół ale nie słychac rzadnego buczenia itd tylko kiedys postawiłem noge na tylnym kole i poruszałem i pod butem czuje dosc spory luz, i z tad chciałem sie zapytac czy da sie go jakoś dociągnoć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #28 Napisano 3 Czerwca 2009 Tak, ale luz ma być (nieduży ale ma) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #29 Napisano 3 Czerwca 2009 kiedys postawiłem noge na tylnym kole i poruszałem i pod butem czuje dosc spory luz Tak tez objawia sie luz na tulejach belki, które sa do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #30 Napisano 3 Czerwca 2009 luz na tulejach belki? ale jak załac koło za góre i bok np poruszając mocno to czuć tak jak by koło było niedokręcone. to nie luz na łożysku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #31 Napisano 3 Czerwca 2009 Na łożysku. Luzu na belce nie czuć tak "metalicznie". Jak jest za duży, to dociągnij delikatnie nakrętkę pod kapslem na bębnie/tarczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #32 Napisano 3 Czerwca 2009 ale jak załac koło za góre i bok np poruszając mocno to czuć tak jak by koło było niedokręcone. Nie napisałeś czy na podnośniku czy nie. Na podnośniku luz w poziomie to łożyska. Na kołach jak stoi opierając nogę i popychając luz może choć nie musi oznaczać wybicie tulei. Możesz to sprawdzić na kanale jak wyglądają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #33 Napisano 3 Czerwca 2009 ok zerkne na kanale i na podnosniku:) jak tuleje wybite to bedzie dupe nosić? mam racje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #34 Napisano 3 Czerwca 2009 bedzie dupe nosić? mam racje? Tak, bedzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #35 Napisano 4 Czerwca 2009 Miałem takie same objawy jak u Ciebie. Wystarczyło wymienić łożyska, ale początkowo mechanik tez brał pod uwagę tuleje belki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach