Skocz do zawartości
Gość STUFF

łożysko koła padło :(

Rekomendowane odpowiedzi

Robisz tak: Zakładasz bęben, dokręcasz śrubę piasty do oporu. Teraz przykręcasz koło i wykonujesz parę obrotów, uderzając parę razy w oponę żeby się wszystko ułożyło. I teraz cofasz nakrętkę o tyle ,żeby szarpiąc rękami za oponę (do i od siebie po ukosie) było czuć luz. Musisz tak kręcić nakrętką żeby ten luz był możliwie najmniejszy ale był, czyli jakby na granicy. Trochę dziwnie to brzmi ale jak będziesz przy aucie to na pewno zrozumiesz :D Jak już złapiesz ten punkt to wkładasz koronkę, przetykasz zawleczkę, nakładasz smar pod kapsel, wciskasz kapsel, opuszczasz podnośnik i dokręcasz dobrze koło. Jeśli dobrze wcisnąłeś bieżnie łożyska to nie trzeba będzie nic dociągać, a sprawdzić łatwo - wystarczy postawić stopę na oponie i bujnąć autem na boki, czuć czy luz jest czy nie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam też mały problem tylko nie nzma tego przyczyny.

Coś mi stuka z przodu ,a le to nie jest takie typowe stukanie tylko bardziej tak jak by to opona była gdzieś walnieta , ale opony to nie śa ponieważ zamieniłem z tyłu na przód i odwrotnie. I to wygląda tak , że gdy jade szybciej to te odgłosy są szybsze , a gdy wolniej to spowalniają nawet też wtedy gdy jade na cuzie. Zawieszenie odpada ponieważ ostatnio wymieniałem wachacze, swożnie , wszystkie końcówki i tarcze.

Co to może być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przeguby sprawdzales??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy zasadne jest przeprowadzanie regulacji wymienianego łożyska przez jego mocniejsze dokręcenie po np. 1000 km?

Z doświadczenia polecam. Wymieniłem kiedyś na tyle , po 5tysiącach obydwa do wymiany. Wymieniłem na nowe , po 500-700 km sprawdzanko i korekt luzu i do dziś śmigają jak ta lala ( ułożyły się ). Podnieść auto na lewarku to chwila !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie jaka zbieznosc????? Dobrze kolego piszesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki ormowiec, rainman. Dam znać jak poszło;)

no wlasnie jaka zbieznosc????? Dobrze kolego piszesz

Ale o co Ci chodzi, bo nie wiem do czego to przykleić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam do kolegów takie pytanie, nie mam wymienianych łożysk tylnych kół ale nie słychac rzadnego buczenia itd tylko kiedys postawiłem noge na tylnym kole i poruszałem i pod butem czuje dosc spory luz, i z tad chciałem sie zapytac czy da sie go jakoś dociągnoć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale luz ma być (nieduży ale ma)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kiedys postawiłem noge na tylnym kole i poruszałem i pod butem czuje dosc spory luz

 

Tak tez objawia sie luz na tulejach belki, które sa do wymiany :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luz na tulejach belki? ale jak załac koło za góre i bok np poruszając mocno to czuć tak jak by koło było niedokręcone. to nie luz na łożysku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na łożysku. Luzu na belce nie czuć tak "metalicznie". Jak jest za duży, to dociągnij delikatnie nakrętkę pod kapslem na bębnie/tarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jak załac koło za góre i bok np poruszając mocno to czuć tak jak by koło było niedokręcone.

 

Nie napisałeś czy na podnośniku czy nie. Na podnośniku luz w poziomie to łożyska. Na kołach jak stoi opierając nogę i popychając luz może choć nie musi oznaczać wybicie tulei. Możesz to sprawdzić na kanale jak wyglądają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok zerkne na kanale i na podnosniku:) jak tuleje wybite to bedzie dupe nosić? mam racje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bedzie dupe nosić? mam racje?

 

Tak, bedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie same objawy jak u Ciebie. Wystarczyło wymienić łożyska, ale początkowo mechanik tez brał pod uwagę tuleje belki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności