Skocz do zawartości
Kimo

Passat CC - opinie, komenatrze, spostrzeżenia.

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się, że samochód nie jest trefny - on po prostu TAK ma. Jeździłem kilkoma passatami - od kombi do cc i drgania/rezonans/wibracje od silnika występowały w każdym. Silnik też było słychać w kabinie. Między innymi dlatego też wybór padł na benzynowy silnik - niestety u mnie drgania też występują (odczuwalne na całej karoserii ale tylko i wyłącznie po szybkiej jeździe np autostradowej - kiedy studzę turbinę przed wyłączeniem - serwis stwierdza że to standard w TSI). Oczywiście odczucia zależą od stopnia wrażliwości ale raczej wątpię aby występował w tym przypadku system czysto zero-jedynkowy (TAK-NIE).

Tak jak napisałem - zapewnienia ze wszystkich stron, że jest super wyciszony (lepiej niż pasek i poprzednik) są raczej wyssane z palca - a przynajmniej mocno naciągane (trochę maty wygłuszającej nie spowoduje rewolucji). Nie chwaląc konkurencji (C5) w wersji Exclusive jesli mowa o wyciszeniach - jak powiedzieli tak zrobili (wyraźnie ciszej jest niż w standardowej).

 

TheSpecialOne - tak przyznam rację w zimie jest z tym problem. Trochę ratuje sprawę silikonowy spray do uszczelek a trochę odmrażacz - ale gimnastyka jest. U mnie z kolei po deszczu lub po myciu samochodu skrapla się para pomiędzy szybą a uszczelką - woda cieknie po drzwiach do progu.

 

Freeman - dopiero pół roku oby jeździł bezawaryjnie znacznie dłużej.

 

EDIT: jeszcze jedna rzecz którą słychać przy niskich prędkościach lub przy postoju. Włączenie świateł drogowych/długich/ w bixenonie skrętnym :) daję fajny słyszalny w kabinie dźwięk (stuk)

Edytowane przez salexy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

salexy, dzieki za opinie :)

Passat wydaje mi sie dobrze wyciszony na autostradzie. TDI wtedy na prawde nie slychac. Mialem wczesniej Mazde 6 w benzynie -- tam silnik wyraznie sobie buczal i wzrastalo to liniowo z predkoscia. W Passacie pod tym wzgledem jest wg. mnie bardzo dobrze. TDI daje po dupie dopiero u mnie na postoju. A na zewnatrz kabiny to juz w ogole kosmos :-)

 

Dochodzimy tu do kwestii jednak punktu odniesienia. Jesli C5 jest faktycznie cichym autem, to po przesiadce do paska mozna miec odmienne wnioski od powyzszych :-)

 

Jechalem dla porownania TSI w Octavii III -- bylo pozytywnie bardzo, zero drgan, chociaz wyciszenie kabiny takie sobie przy wiekszej predkosci. Kultura pracy silnika jak dla mnie bardzo wysoka.

 

No a na koniec: jezdzilem 2 lata Mondeo Mk3 TDCi 130 KM: tam silnik na wolnych obrotach to wrecz jak by sie dlawic juz mial. Auto nowe, z salonu bylo, a drgania takie, jak by mial z 300 000 km najechane. Wtedy mi mowili w ASO, ze ten typa tak ma. Pewnie gdybym wtedy sie przesiadl do Paska to bym go bardziej docenil :-)

Edytowane przez -Maverick-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy pojazd ma swoje plusy i minusy. Nie mówię, że Passat to ostatnie paści jeżdżące ale do ideału - niezawodności i jakości wykonania jest mu daleko. Przynajmniej do tego - do czego nas VW wcześniej długo przyzwyczajał. Ciężko dzisiaj szukać też auta idealnego - pozostaje kwestia wyboru mniejszego zła.

Jeśli ktoś szuka limuzyny coupe - to VW wychodzi naprzeciw - w zasadzie w tych pieniądzach konkurencja nie ma nic do zaoferowania. Może to jest klucz dlaczego gdzieniegdzie położyli "lagę" na jakość i design (żywcem wyrywając wnętrze z Paska).

Dzisiaj gdybym kupował limuzynę to z pewnością rozważyłbym:

1. Mondeo 2.0 Ecoboost (titanium lub wyżej)

2. Peugeot 508 GT

3. Mazda 6 2.0 AT (SkyPassion)

4. VW CC (tym razem 2.0 TSI z DSG6)

 

Hondę/Toyotę/KIA/Hyundai/Renault z różnych względów nie brałbym pod uwagę.

 

Maverick - kultura pracy TSI jest poprawna jeśli porównamy ją do uturbionych silników czterocylindrowych (wśród tej kategorii cenowej - bo BMW R4 i MB R4 brzmią ładniej i aksamitniej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z racji tego ze zaczynam rozgladac sie za passatem cc nurtuje mnie jedno pytanie jak to jest z szybami podczas otwierania drzwi, one sie automapycznie opuszczaja. Wszystko jest falnie latem a jak to jest zimą. Auto zasnieżone szyby pozamarzane, jak to wyglada w praktyce jakies awarie problemy ?

pozdrawiam Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z szybami o dziwo nie ma problemu, trzeba pamiętać by po myciu zimą wytrzeć szyby i uszczelki.

Trzeba też pamiętać żeby nie ciągnąć od razu za klamkę - szarpać tylko odpowiednio z opóźnieniem : chwycenie za klamkę powoduje obniżenie szyby następnie otwieramy drzwi ( nie szarpiemy a otwieramy "normalnie") działa to sprawnie i intuicyjnie, problemów nie miałem nigdy.

 

Jeśli chodzi o działanie i hałas 3.6 V6 hmm wszystko zależy od obrotów, ale ten dźwięk przy redukcji i wysokich obrotach to raczej atut niż wada dlatego w mojej ocenie wszystko w porządku. Zawieszenie potrafi wydać słyszalny dźwięk przy zmianie kierunku jazdy przód /tył. Szczególną uwagę należy przywiązywać do opon te bardziej hałaśliwe faktycznie słyszalne i odczuwalne.

 

Ogólna ocena b.dobra. Komfort z jazdy celująca. Spalanie mi wypada tak: średnio miasto 13 / trasa 9 i z takim się liczyłem kupując auto z takim silnikiem.

 

Mam pytanie do posiadaczy CC przed liftem o żarówki reflektorów przednich ( bi xenon wiadomo , postoje 5W5 małe , dzienne zwykłe) i jest H7 55W z taką osłoną teoretycznie to doświetlanie zakrętów , u mnie niestety tylko działa doświetlanie to z przeciwmgielnych ze zderzaka to z lampy nie. Ktoś może to wyjaśnić?

Edytowane przez doptos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kupiłeś nowe czy nie ? Może poprzedni właściciel zmienił to vcds em .Cc mają doświetlanie dodatkową żarówka a ja dodatkowo włączyłem sobie też doświetlanie w przeciwmgielnych i przedstawiłem C/L home tez na przeciwmgielne żeby xenony oszczędzić .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś z posiadaczy CC walczył już ze słynnymi uszczelkami tylnych drzwi które magazynują wodę przy progu? Miałem rozebrane dwie budy z 10r i obie miały już poważną korozję na rantach i parchy pomału wychodziły spod uszczelki. Trzeba było poprawić i zabezpieczyć wnęki u lakiernika i dzieje się to tylko w tylnych drzwiach. Przykład :

i link jeszcze tu :
Podobno to wina uszczelek, jak zrobi się cieplej to ściągnę je i jeszcze dodatkowo zakonserwuję, nie będę ich za głęboko nabijał to może coś pomoże. Co do szyb to mi zimą przymarzały, może nie tak do uszczelek jak do górnego rantu w który się chowają. Wazelina kosmetyczna pomogła. Czy nie denerwuje nikogo to że wszystkie szyby opadają jak tylko naciśniemy przycisk otwórz na pilocie? Zimą był problem, szyby przymarznięte ja na pilota i słyszę jak wszystkie drzwi próbują szyby opuścić a nie mogą ich z ramek wyrwać. Auto pokryte lodem. Przestawiłem sobie na tryb single doors czy jakoś tak, otwierają się teraz tylko drzwi kierowcy i tylko w nich szyba opada, po co mają wszystkie jak tylko ja jadę. Jak chcę otworzyć wszystkie drzwi to dwa razy pilot i wszystkie otwarte. To mi się podoba. Nie podoba mi się tylko to że jak dojadę do np. pracy, a otwierałem tylko moje drzwi i reszta drzwi jest zaryglowana centralnym i jak wyłączam zapłon i wyciągam kluczyk to wszystkie okna w dół.... no że kierowcy to rozumiem, bo jest kierowca i może zaraz będzie wychodził to szyba w dół.. ale reszta drzwi? Dlaczego skoro nie były nawet otwarte z pilota jak do niego wchodziłem i są zamknięte na centralny zamek.. przecież system widział że nikt nie wszedł bo otwierał tylko kierowcy drzwi. No to mnie doprowadza do szału... W kodowaniu nie znalazłem niczego co by odpowiadało za to opuszczanie szyb. I pytanie mam do Dawida piętro wyżej , jak zmieniłeś C/L home z xenonów na halogeny? Skakałem pomału po bajtach w 09 i nie znalazłem tej funkcji. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę Łukasz jak mam w tych bitach i Ci napisze bo teraz nie pamiętam. Jeśli chodzi o uszczelki to tez nie wiem i tez sprawdzę jutro bo akurat słyszę , że pada .Szyby tez mam tak ustawione , że tylko kierowcy na raz a wszystkie na dwa nacisniecia ale faktycznie chyba wszystkie się opuszczają jak wyjmuje kluczyk jak dojadę do pracy wiec to tez sprawdzę ale raczej też tak mam .Szyby mi czasem też przymarzaly ale ja najpierw spryskiwalem odmrazaczem i dopiero później otwieralem .Ja kupiłem auto firmowe i były jakieś bez firmowe opony z tyłu także są głośne. Zawieszenie tez głośne choć po wymianie tylnych gum przednich wahaczy jest zdecydowanie ciszej.

Edytowane przez fcbsoci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja walczylem z uszczelka. Wymiana na nowa i teraz jest ok. Ponoc to jej kwestia ulozenia. Poki co od roku nowa dobrze odprowadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to super, ale to na spokojnie, i tak dopiero w przyszłym tygodniu będę miał wolne. Z tymi szybami jak wyłączy się kluczyk to zapytam w serwisie jak będę pytał o kalibrację kamery za jakieś 3 tygodnie. A auto mam zawsze tak że stoi niecały metr od ściany bloku więc strona kierowcy była zawsze mniej zamarznięta lub wcale. A rano wiadomo... szybko szybko bo wstać się wcześniej nie chce heh. Po przestawieniu na single już mi starczy i jest ok tylko właśnie to wyciąganie kluczyka... Odnośnie zawieszenia to przód czasami strzeli przy skręcaniu kołami, jakby łożyska górne zatarte i słychać sprężynę, wymieniłem łożyska i gumy górne i nadal to samo. Spójrz sobie jeszcze na podszybie, pod kratkami ścieku wody jest odsłonięta śruba od amortyzatora i to właśnie łożysko jest zalewane przez wodę, założyłem sobie zaślepki od polo lub fabii i już tych nowych nie zalewa jest ok. W B7 CC już jest inne podszybie, zasłania kielichy na amorki. Pomyśleli dopiero w następnej wersji. A w Etce są te zaślepki jak do B6 CC sprawdzasz ale brak ich nr. i że nie są dostępne do tego modelu. Tylne zawieszenie miałem ściągane bo ogólnie auto robiłem sobie od podstaw, gołej blachy. Każdy wahacz, każda śruba zakonserwowana i skręcona, kulka od czujnika poziomowania też już była prawie zatarta. Wszystko poskręcane, brak luzów a jak przejeżdżam po dziurach to takie głuche dudnienia, w B5 na zwykłej belce było ciszej. Może one tak mają, musiał bym się jakimś innym przejechać. Mi się wydaje że mam cicho w samochodzie, tyle że jak miałem goły spód bez zbiornika, zawieszenia, tych płyt plastikowych, nadkola to całego konserwowałem grubymi warstwami SIKI, DINITROLEM, poszło lekko 1500zł na same konserwacje litrowe i do progów itp. wszystko jak powinno być bo auto fabrycznie jest gołe, to nie to co kiedyś, grube silikony na łączeniach itp.Może mi to wytłumiło dodatkowo w jakiś sposób. Opony jeszcze oryginalne te z powłoką od środka ze się uszczelnia itp. Przebieg ma już 56tyskm. No robię go pod siebie, teraz już nim jeżdżę ale jeszcze do lakiernika musi iść jak cieplej się zrobi. No to tak jakbyś miał czas rozebrał sobie auto do zera i robił to czego fabryka nie zrobiła lub olała. Odnośnie uszczelki tył to mam założone takie z 2012r. i nie leci mi woda jak na filmikach ale jest tam wilgotno jak ją unoszę. Latem jeszcze raz to przećwiczę. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 150 nalatane i zadnych gluchych stukow. Teraz wymienialem tuleje i sruby od geometrii plus tuleje przedniego wahacza te mniejsze. I auto jeszcze bardziej stalo sie stabilnie. Za tydzien wymieniam przedniego wahacza te wieksze i z tylu tuleje stabilizatora. Ale u mnie cisza z tylu i przodu jesli chodzi o zawieszenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bociek tu masz do video jak zrobiłem , jak ma ustawione CH/LH poprzez halogeny .Bawiłem się dziś trochę i nagrałem to dla ciebie .W jakości full HD ale słońce trochę zepsuło efekt.

Pozdro .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aaaaaaaaaaa Dawid no to chyba wszystko jasne, super filmik, ja też mam moduł 30 bajtowy, każdy bajt u siebie pomału czytałem ale u mnie nie było takich jak u Ciebie opisów. Nie mogłem też kiedyś znaleźć migania kierunków przy hamowaniu a u Ciebie jest, może mój 11.6 nie widzi niektórych funkcji? Gdyby były to bym je widział jak u Ciebie, przecież to wtedy proste jest.U Ciebie dużo pustych z przodu bajtów a u mnie mogło być więcej pełnych? Chociaż lampki pod nogi założyłem zakodowałem, listwy led na drzwi też, kamerę zakodowałem, dynaudio, obniżyłem napięcie na ledach postojowych z przodu, przeregulowałem spryski lamp i wiele innych, załączyłem sobie jeszcze dwa przeciwmgielne i jeszcze jak hamuję żeby też się zapalały. Teraz jak hamuję to mam dwie literki C C z tyłu na czerwono, w sumie ta jedna odwrócona ale fajnie wygląda. Dziś zrobiłem 270km i dwa razy mi coś stukło w lewym mc,personie lub gdzieś tam. Będę musiał się temu przyjrzeć z czasem. No ten tył to może tak ma dziwnie dudnić jak wpadnie się w dziurę. Znajdę jakieś inne CC , może przyjedzie na warsztat albo przegląd i się przejadę. A co do C/H to chyba muszę sprawdzić auto kablem 12.12 lub znaleźć kogoś kto by mi lub ze mną zamówił na alicośtam. Teraz dzięki filmikowi już wiem że mam inne opisy lub są w innych miejscach. Dzięki Dawid jeszcze raz :) No i dlaczego jak skończę pisać i kliknę zamieść odpowiedź to muszę się ponownie logować bo w trakcie pisania mnie wylogowuje.... wrrr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam Cię :) dla mnie w CC z modów to jedyne na plus to program żeby CR się lepiej zbierał, bo w porównaniu do mojego B5 po po wirusie to muł....I szkoda kasy wrzucac w jakieś duperele, żeby ładnie świeciło ale to moje zdanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też będę musiał coś myśleć na ten temat, dziś miałem 5 osób na pokładzie i 270km. Jak rejestrowałem to tylną kanapę zmieniłem na 3 ... kolejny mod heh , ogólnie samemu jakoś da się jeździć ale więcej osób i auto tylko jedzie. Poprzedniego B5 też miałem po hamowni i jechał ciekawiej. Ale na wszystko przyjdzie czas. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bociek nie wiem czy to starsza wersje vcds czy nie .Ja się dopiero uczę a kabel mam może od 3 tygodni .Z mocą swiatel nic nie robiłem bo w Uk nie trzeba na światłach jeździć a do DRL jak pewnie wiesz cc ma osobne żarówki i mi to pasuje a w razie w mogę to wyłączyć na FIS .

Inne rzeczy to zależy kto co lubi .Dziś wyjalem ledy z cofania bo miałem błąd a są z rezystorem I miało go nie być a tej opcji o diagnozie zimnych żarówek czy światel juz nie pamiętam nie mogłem znalesc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale mocą świateł postojowych. Założyłem postoje z canem na przód i wiem że skończyły by się za jakiś czas dlatego obniżyłem im napięcie. Ledy zastosowałem do tablicy rejestracyjnej, ale trzeba to zrobić z głową. Nie można tam wkładać tych ledów z radiatorem bo i tak się przegrzeją w małej i ciasnej obudowie bez wentylacji. Musiał bym o tym więcej napisać jak coś to pytać. Poczekaj chwilę to coś Ci znajdę... Od połowy tego postu tzn. od 7 http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?44762-Ciekawe-kodowania-za-pomoc%B1-VAG-VCDS A tu w tym wątku masz opis jak powinien wyglądać 30 bajtowy sterownik i jego opcje. Tylko dlaczego pierwsze bajty masz puste..? Może ktoś podpowie.. http://forum.vw-passat.pl/threads/125423-30-bitowy-bordnetz-3C8-Jakie-ma-mo%C5%BCliwo%C5%9Bci-Opcje

Edytowane przez BociekCC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie szukaj bo akurat na tablicę mi nie zależy a poza tym do tablicy jest ta opcja wyłączenia diagnozy zimnych lamp także z tym by problemu nie było. Czipa tez planuje tym bardziej , że mam zamiar auto trzymać z 3 , 4 lata a za rok w lutym rozrząd i po nim odrazu czip jeśli do tego czasu nie zrobię.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, czy ktoś z posiadaczy CC walczył już ze słynnymi uszczelkami tylnych drzwi które magazynują wodę przy progu? Miałem rozebrane dwie budy z 10r i obie miały już poważną korozję na rantach i parchy pomału wychodziły spod uszczelki. Trzeba było poprawić i zabezpieczyć wnęki u lakiernika i dzieje się to tylko w tylnych drzwiach. Przykład :
i link jeszcze tu :
Podobno to wina uszczelek, jak zrobi się cieplej to ściągnę je i jeszcze dodatkowo zakonserwuję, nie będę ich za głęboko nabijał to może coś pomoże.

 

Odgrzeje kotleta ;)

 

Ktos równiez walczył z uszczelkami i wygral? Napiszcie jak zaradzic. W sumie problem mam w jednych drzwiach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem problem z jednymi drzwiami. Wymieniłem uszczelkę w ASO. Może nie rozwiązało to problemu ale ciut zmniejszyło magazynowanie wody. Pytałem o przyczynę to niby że te uszczelki się źle układają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności