Jump to content
przemkost

Problemy z blokadą kierownicy i odpalaniem

Recommended Posts

Dnia 3.08.2017 o 15:08, warpme napisał:

Witaj,

Natrafiłem na ten wątek bowiem mam problem dość podobny: czerwona kontrolka wspomagania, po odpaleniu silnika 3 sygnały dzwiękowe i brak wspomagania.

 

Aby problem wystąpił muszą być jednocześnie poniższe warunki:

1.wielo-gozinna jazda (conajmniej kilka h)

2.na zewnątrz musi być gorąco (ponad 27-30C)

 

efekt: wyłącznie i ponowne odpalenie silnika powoduje:

 

-po wciśnięciu kluczyka do połowy mam:

1.żółtą kontrolkę wspomagania

2.wyraźne buczenie "trrrr" z okolic kolumny kier.

3.jednostajne wibracje na kole kierownicy.

 

-pełne wciśnięcie kluczyka uruchamia silnik OK ale dostaję wtedy:

 

1.kontrolkę wspomagania na czerwono

2.trzy dźwiękowe sygnały

3.brak wspomagania kierownicy

 

ELM327 + OBD monitor na Androidzie nie zgłasza żadnych błędów...

 

odczekanie 15min-1h rozwiązuje problem (tj. odpala OK, wspomaganie znów działa, etc. mogę spokojnie znów jechać bez problemów)

 

mam pytanie:

- czy ktoś zna rozwiązanie problemu?

- jeśli tak - to jakie jest to rozwiązanie?

 

zdrówki

Mam ten sam problem w B7 2011 2.0TDI 170KM...

byłem w ASO -  brak konkretnych błędów - proponują wymienić kolumnę kierownicy za 5000zł...  ale czy to rozwiąże problem?

Panowie pomocy... robi się ciepło i nie bardzo widzę możliwość ciągłego czekania po każdym postoju od 30min do 2h aż ostygnie i da się dalej jechać...

Czy ktoś może rozwiązał takowy problem? Mogę podjechać w dowolne miejsce w Polsce, aby to zdiagnozować i naprawić...

pozdrawiam

Piotr

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejka,

Moim zdaniem problem jest sprzętowy i jest w sterowniku wspomagania. Słyszałem iż ludzie podejmowali próby naprawy poprzez wymontowanie sterownika, podmiankę elektrolitów na nowe. Pomagało ale pojawiał się problem z trwałością rozwiązania (rozhermetyzowana obudowa sterownika powodowała iż po pewnym czasie dość ekstremalne warunki pracy jakie są w okolicy sterownika powodowały ostatecznie pad sterownika. Uważam iż problem jest do rozwiązania - ale jest dość mozolny. Spokojnie mogę zrobić elektronikę - ale z wymontowaniem sterownika sobie nie poradzę (jestem elektronikiem niestety nie mechanikiem). 

Osobiście uznałem iż mam do wyboru 2 warianty:

a\żyję z problemem na zasadzie: nie wyłączam silnika podczas postojów w wielogodzinnej jeździe (no chyba że wiem iż postój będzie nie typu 5min ale raczej 30min+)

b\wykładam 5kzł (ew. 1.5..2kzl na używkę) i mogę wyłączać silnik podczas krótkich postojów.

Zatem mogę powiedzieć że: za 5kzł (ew. 1.5..2kzł) kupuję możliwość wyłączania silnika podczas krótkich postojów....dla mnie za drogo więc wybrałem a\  :-p

zdrówki

 

         

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam;

Jestem po wymianie dwóch przekaźników i 2 mikroswitchy. Tylko jak zwolnić blokadę, bo blokada już zapadła (przeciwkradzieżowa). Jeśli zamontuje w takim stanie kolumnę, wówczas będę miał ten sam błąd co przed naprawą, jeśli blokady nie zwolnię. Nie chce robić nic na siłę, aby czegoś nie zepsuć. 

 

Dnia 7.01.2018 o 00:02, Kranek napisał:

Witam. mam pytanie odnośnie tej cholernej blokady. Zrobiłem to co większość radziła czyli wymieniłem na płytce blokady 2x przełącznik i 2x przekaźnik po złożeniu i po podłączeniu Aku. Wyświetlił się komunikat Sterling wheel lock. Zapłon nie reaguje.pomaeanczowa kontrolka mruga kierownica zablokowana. Dodam że wymiana i demontaż był na odlaczonym Aku i odblokowana kierownicą. Pytanie co teraz?? Jak odblokować ?? Kasowanie błędów pomoże czy znów demontaż kolumny?? I jak teraz osłony zdjąć skoro kierowca stoi w miejscu??? 

Mam ten sam problem. Jakoś kolega sobie z tym poradził, jak zwolnić blokadę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Pacjent: VW Passat B6 3C 2010 rok 2.0 TDI CR

Niestety spotkał mnie niedawno (bo wczoraj) podobny problem jak koledzy opisują, tj. wszystko było w porządku i nigdy nie miałem większych problemów z układem kierowniczym - choć w ciągu 4 lat użytkowania miałem może z 3-4 sytuacje w których pojawiła się czerwona kierownica i auto zgasło po 2 sekundach - następne odpalenie było już "normalne", ostatnio może z rok temu. Niemniej wczoraj normalnie jak zawsze podjechałem pod dom zaparkowałem auto a już dzisiaj rano nie mogłem odpalić auta, zero reakcji na kontrolkach, brak "zapłonu", poniżej dokładnie co się dzieje:

1. Wkładam kluczyk na 2/3

2. Słychać jak blokada kierownicy "stuka" próbując się odblokować

3. Mechanizm wydaje dźwięki i po kilku sekundach na wyświetlaczu pojawia się napis "Move steering wheel" - próbuje poruszyć ale blokada trzyma

4. Po chwili bezskutecznej walki pojawia się napis "steering wheel still locked" i tu seria 3-ch dzwiękowych sygnałów i nic dalej

5. Nadal brak zapłonu, oprócz komunikatów na wyświetlaczu i pomarańczowej kontrolki kierownicy auto nie reaguje

6. Kierownica dalej pozostaje zablokowana

 

To co robiłem:

1. Opuściłem kolumnę w pozycji "do dołu" - przez co uzyskałem efekt że kierownica podczas "stukania" na chwile się odblokowuje i idzie przekręcić kierownicę, ale zaraz po komunikatach jak wyżej - blokuje sie i tak w kółko

2. Odpinałem aku, wyciągałem bezpieczniki, kręciłem na pozycji kolumny do dołu max w lewo i w prawo choć opornie szło

 

Dodatkowy problem to że mam zaciągnięty ten cholerny hamulec postojowy i bez "zapłonu" nie ma jak go spuścić, ktoś nadał mi temat że to może jest tego wina - szczerze wątpię.

 

I tu najważniejsze pytanie, zna ktoś jakiegoś polecanego elektro-mechanika z Bydgoszczy, który nie zrujnuje mi portfela a usunie usterkę? Problemem jest także zaciągnięty ten hamulec postojowy przez co pewnie bez lawety się nie obejdzie, czy taką naprawę można wykonać na miejscu pod domem (auto stoi pod domkiem jednorodzinnym).

 

Pozdrawiam

Oskar

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 15.03.2009 o 21:39, slawekFSI napisał:

Wszystko trwało ok. 1,5 godziny i kosztowało 400 PLN. Od piątku problemy z "...lock defective" jak ręką odjął, auto za kazdym razem pali od razu , poprzednie komunikaty więcej się nie pojawiły , co będzie dalej - zobaczymy

 

Dziękuję Chrisowi19 za polecenie warsztatu

Witam, czy można prosić o namiar tego warsztatu? Ne tel. 737 904 819

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. Sytuacja jest tak że byłem zmuszony do naprawy blokady kierowniczej ( zestawem naprawczym) . Po naprawie nic się nie działo wiec myślałem że to wina stacyjki . Rozebrałem stacyjkę i wygląda dobrze na zdrową ale wymieniłem na inną używkę i dalej nic . Dodam że po pierwszym próbie uruchomienia auta po naprawie blokady nie odpalało się ale wyskoczył komunika Immobilaser Avtice! . Po odłączeniu akumalatora nic już sie nie dzieje nie ma żadnych kontrolek ani żadnej reakcji . Niestety mam tak mało miejsca na podwórku że nie mogę nawet lawetą zabrać autka bo trzyma ręczny . Jakieś porady ? Naprawę blokady kierowniczej zleciłem porządnej firmie w moim mieście (płytki) wiece raczej jest to dobrze zrobione 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniczek od ręcznego możesz wykręcić i odblokować koła. Na YT był  nawet film jak to zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich, wczoraj po parkowaniu równoległym wystąpił taki komunikat: kierownica nie jest zablokowana. Auto chodziło bez zarzutu, delikatnie coś skrzypiało przy kręceniu w miejscu, stawiałem na górne mocowanie amortyzatora. Możliwe, że to maglownica? elektryczny rygiel? Dziś rano , dalej tak samo. Nie działają elektryczne szyby, radio, nie włącza się zapłon, tylko żółta kontrolka kierownicy, najpierw komunikat poruszaj kierownicą , później to co na zdjęciu, dodatkowo sygnał dźwiękowy. Miał ktoś taki przypadek ? poproszę o jakieś rady

61796159_452234295591175_7039642013087563776_n.jpg

Edited by michub5fl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej, jakby kogoś interesowało, padła u mnie blokada kierownicy, złamał się trzpień blokujący(poprzez postawienie auta kołem dopartym do krawęznika-tak przypuszczam), koszt naprawy 950zł, czas 2 dni robocze. Mogę podać namiar na ekipę z Grudziądza, w Warszawie rozkładali ręcę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne, że nikt w W-wie nie podjął się wymiany blokady. Moduł blokady jest taki sam jak w B6. Po wymianie trzeba zakodować immobilzer. Ja swoją akurat naprawiłem (uszk. switche). Na forum są instrukcje a na YT filmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.08.2019 o 10:44, michub5fl napisał:

Warszawie rozkładali ręcę.

Szkoda, że nie wiedziałem wcześniej. Mam kolegę w Jabłonnej co prawda ale zna się na tych usterkach w vw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zawiozłem do Grudziądza bo z stamtąd pochodzę i mam zaufanie do nich. Tutaj mnie gość przytrzymał 3 tyg, zwodził itp, ogólnie żenada. Reszta albo nie miała czasu albo z łaską że mam szukać innego a jak nie znajdę to zadzwonić. Widać że mają dużo roboty i ludzi w dupie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, 

Mam problem z blokada kierownicy w passacie b6. Zaczęło się od tego że Passat któregoś dnia nie odpalił. Pojawiła się kontrolka czerwonej kierownicy i piękny komunikat steering column lock defective.  Kolumnę zdemontowalem przekaźniki i  mikroswitche przelutowalem. Auto pojezdzilo 2 dni i to samo... Znów rozbiórka i chciałem poprawić luty, a uszkodziłem płytkę.  Kupiłem uzywke z angola. W serwisie przelutowali że starej płytki 2 chipy plus przekaźniki plus sterownik sop. Pasztet niestety dalej nie jezdzi.. Jakieś pomysły? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szumny__ przerabiałem to u siebie ostatnio. Passerati bez możliwości wyjechania z garażu. Przyjechał gość przygotowany na naprawę blokady a okazało się, że winnym jest moduł komfortu, objawy dokładnie jak u Ciebie. Odpalił furczana ale nie chciałem czekać na kolejny raz i moduł komfortu został wymieniony.

Co do blokady kolumny, gość stwierdzi że pracuje idealnie i tu nic nie było grzebane.

Edited by BeMe

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam mam pytanie czy przy przekładaniu modułu blokady kierownicy tej czarnej puszki na kolumnie kierowniczej muszą się zgadzać oznaczenia nowej ze starą i czy trzeba tą drugą zaadoptować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Mam ten sam problem z odpalaniem Passata B6 2.0 TDI (2010) co Wy.

Czy możecie polecić jakiś warsztat w okolicach Siedlec/Warszawy/Lublina?

Załączam filmik z moim problemem

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, czy blokade kierownicy do passata b6 mozna wielokrotnie kodować? W sensie kupić używaną, która była zakodowana i zmienić kodowanie na swój samochód?

 

Pozdrawiam

Edited by VWPassatb6blokadakierowni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam koledzy może ktoś się orientuję co moze być nie tak u mnie założyłem nowy rygiel blokady kierownicy i chce to zakodowac Ale imobilaizer niechce puścić komputera czekałem 255 min żeby szedł na zero i dalej nie pusci do zakodowania blokady co mam zrobić jestem zagranicą proszę was o pomoc i dziękuję bardzo z góry 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy