Skocz do zawartości
przemkost

Problemy z blokadą kierownicy i odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

A czy zna ktoś fachowca w województwie lubuskim, najlepiej koło Słubic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis dalem wymienic czujnik blokady kierownicy w opolu u lellka, 699zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moduł z serwisu 350 zł. plus diagnostyka w granicach 250 zł. Demontaż modułu i montaż we własnym zakresie. Problem rozwiązany. Kto mówi Wam o wymianie kolumny kierowniczej wciska kit. Bez problemu zadzwoniłem do Idczaka w Zgierzu i konkretnie pomogli bez naciągania.Dodam jeszcze że jestem już po wymianie koła dwu masowego przebieg 190 tys.km.Koszt ok.2800zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ana1

Jeśli macie problemy z blokada kierownicy w Passacie b6 to polecam Michała z Rybnika. Usterkę usuwa od ręki trwało to może 40 minut i autko odpala za każdym razem. Koszt naprawy to 600 zł. Jestem po 3-dniowej naprawie i jak na razie nic się nie dzieje.

telefon kontaktowy do Michała 501830664

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie, autko naprawione "za grosze" wg wczesniejszej instrukcji, kupiłem cześci sam, mam do sprzedania jeszcze 2, bo kupiłem wiecej na zapsa, koszt w wysyłka za 2 szt to 50 zł, ten przekaźnik jak wspominacie wyzej, nie jest oryginalny, w Polsce brak orygibalnych, autko chodzi ponad miesiąc nic sie nie dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mijają dwa tygodnie od kiedy z kolegą naprawiliśmy blokadę ukł. kierowniczego i wszystko działa. Oczywiście gdyby nie instrukcja, którą zrobił Szyszko nic by z tego nie wyszło.

W moim przypadku podklejenie pod przełącznikiem kawałka plastiku grubości około 2 mm nic nie dało. Deska był martwa – żadna kontrolka nie chciała się włączyć. Kolejnym etapem naprawy było poprawienie lutów czyli tzw. zimne luty. I to też nie pomogło. Trzecie podejście okazało się trafione. Zamieniliśmy miejscami przełączniki – micro switche. Blaszkę, która w jednym z nich siedzi spokojne można wyjąć i włożyć w drugi element. Zamiana okazała się strzałem w dziesiątkę, chociaż po wyjęciu przełączników z płytki kolega sprawdzał je miernikiem i według niego oba były sprawne. Grunt, że wszystko chodzi :)

Teraz słów kilka o blokadzie przed nieautoryzowanym otwarciem obudowy. Postępowałem zgodnie z instrukcją czyli włożyłem kluczyk do stacyjki, odblokowała się kierownica, zdjąłem klemę z akumulatora. Po wyjęciu całej kolumny i demontażu obudowy mech. bl. kier. okazało się, że wszystko jest na swoim miejscu tj. sprężynka i bolec blokujący. Problem powstał gdy pierwszy raz montowałem i zdejmowałem kolumnę kierownicy po podklejeniu płytki. Chyba przez nerwy i nieuwagę nie odblokowałem kierownicy przed odłączeniem akumulatora. Po zdjęciu obudowy oczywiście sprężynka wepchnęła bolec i musiałem przez jakiś czas walczyć z jej wyjęciem. Podczas ostatecznego montażu obudowy, aby mieć pewność, że bolec blokujący nie przesunie się w inne położenie, podkleiłem go do obudowy wlewając klej Kropelka w otwór w obudowie (żółty kwadrat na zdjęciu - [ame]http://rapidshare.com/files/413634421/blokada_uk._kier..JPG.html[/ame] ). Zamkniętą czarną obudowę, pomimo, że weszła w boczne zatrzaski i była prawidłowo zamknięta, przykleiłem dodatkowo do kolumny klejem na gorąco a także założyłem na nią opaskę zaciskową :)

Koszt naprawy praktycznie 0 zł nie licząc „straconego” czasu.

Serwis w Szczecinie przy ul. Struga za nową blokadę chce 340 zł, podłączenie do komputera ok. 200 zł, robocizna ok. 600-700 zł.

Edytowane przez Tytus_2004

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Choć jeszcze u mnie nie wystąpiła ta usterka, śledzę ten wątek od początku. Sytuacja zmienia się z miesiąca na miesiąc na korzyść użytkowników b6. Jeśli dobrze rozumiem to na chwilę obecną są trzy opcje nie licząc naprawy w serwisie. 1-naprawa z podklejeniem i lutowaniem, koszt praktycznie zerowy. 2-zakup w serwisie modułu blokady za 340zł i wymiana samemu. 3-wizyta w którymś z warsztatów podanych na forum, cena od 450zł do 600. Do mnie przemawia najbardziej opcja 2, tylko czy oprócz wymiany gotowego modułu zakupionego w aso trzeba jeszcze coś podklejać i lutować? Pamiętam jeszcze jak pół roku temu trzeba było wymieniać całą kolumnę za 3500zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy moduł jest gotowy do montażu bez potrzeby jego rozbierania, trzeba go tylko zaprogramować. W ASO ok. 200 zł, można chyba samemu programując Vagiem (tutaj nie jestem pewny). Musisz jeszcze dokupić dwie śruby zrywalne (w serwisie koszt ok.4 zł za szt.), które mocują całość do kolumny kierowniczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest nr fabryczny tego modułu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u gajosa 340zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Nie wiem ale nie widze twojego posta pawaroti , jedynie widze tresc w emailu od listonosza z forum.

"Witaj szary,

 

pawaroti odpowiedział właśnie na Twój post w wątku:

Problemy z blokadą kierownicy i odpalaniem

w dziale Passat B6 (3C) na Passat forum.

 

Link do wątku:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=32934&goto=newpost

 

A tutaj znajduje się wiadomość, która właśnie została zamieszczona:

 

***************

właśnie na podanej przez Ciebie stronie z rabatem koszt tej części to 230,60 brutto. Wystarczy przy zakładaniu konta podać kod "forum" który upoważnia do zniżek :dobrze"

***************

 

Wpisalem na tej stronie tam gdzie kod slowo forum jak Mapet napisal .

Mi ten modul wychodzi ze 230.60 to netto a 281.32 brutto , ty tak tez masz ?

 

Sprawdz dokladnie , bo ja na poczatku tez patrzylem na netto a nie na brutto. Moze taksamo patrzysz jak ja wczesniej . Wlasciciel strony odpisal placimy brutto.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, źle popatrzyłem i dlatego wykasowałem posta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
tak, źle popatrzyłem i dlatego wykasowałem posta

 

Czyli po rabacie (wpisanie slowa forum w miejsce kodu na stronie) ten modul wychodzi ci tez ,ze 230.60 to netto a 281.32 brutto ,czy tak tez masz ?

Potwierdz , bo ja napisalem juz do Mapeta prosbe o sprawdzenie mojego konta czy jest rabatowe .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, tak właśnie miałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja od miesiąca walczę z problemem mechanizmu blokady kierownicy.W międzyczasie znalazłem ogłoszenie w allegro elektryka z Legnicy który naprawia takie rzeczy zaprowadziłem mu autko na 3 dni po odbiorze działało jeden dzień i problem powrócił.Nie wspomnę że kolumny kierownicy zapomniał przykręcić a tylko przyłapał włosy zjeżyły mi się na głowie jak dziś wyciągałem ją sam.Nie mam częsci zamiennych a wiec tylko podklejeprzełączniki i zamienię je miejscami.Robię sam bo u tego elektryka zostawiłem 1400 zł a auto jak było zepsute tak jest nadal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to odbierz pieniądze,przecież nie wywiązał się z umowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

To pewnie nie bedzie proste ,odebrac kase . Ale twardo gadac z dziadem i moze odda ,jak nie wymysli ze to cos innego poszlo , a on tego nie dotykal. No i trzeba mu powiedziec ze narazil cie na niebezpieczenstwo wypadku ,nie dokrecajac kolumny jak byla .

Wlasnie fachmanow pelno , niby spece a eksperymenty robia na czyims samochodzie dla pieniedzy. A jakby cos tam tfu tfu sie stalo podczas jazdy to napisali by ze wada fabryczna czy co.

Skoro rozbierales to sam to zadam ci pytanie .

Czy w kolumnie tej na samym dole pionu jest jakis smar lub olej . Tam gdzie sa dwie spore sruby ,chyba do regulacji luzu jedna na koncu prenta pionowo a kolejna poziomo do niego.

 

Dokladnie w tych rejonach:

przekladnia[1].jpg

 

STA65654.jpg

 

STA65655.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności