Skocz do zawartości
Gość ekoman

Szarpiące DSG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pisałem kiedyś o moim pasku że szarpie jak zwłaszcza jak jest zimny tzn. jeśli jadę spokojnie nie ma żadnych szarpnięć szereg wypowiedzi jest takich że, skrzynia pada a dokładnie MECHATRONIC dzis postanowiłem cos przetestować mianowicie przerzuciłem na tryb manualny wcisnąłem 3 i but i i co się okazuje również szarpie to samo 4 bieg dochodzę do wniosku że, to nie MECHATRONIK bo miałem ręczny tryb więc nie mógł być rozłączany bieg. Chyba że, się mylę co o tym myślicie? Na forum spotkałem się z wypowiedzią że, może to być pompka w zbiorniku u mnie ją słyszę ja przekręcę kluczyk że, pracuje ale może tak być że jest jednak uszkodzona.Przeskanowałem nie ma błędów żadnych.Szykuję się do wymiany oleju w skrzyni ale najpierw chcę wykluczyć to szarpanie i jeszcze powiem że nie zawsze ono występuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Kupiłem Passata B6 z 2007r 2.0 PD TDI 140 KM z DSG, samochód prawym przednim kołem mocno uderzył w krawężnik - efekt uszkodzona felga, pęknięty wózek i pęknięta skrzynia przy obudowie mechanizmu różnicowego. Kupiłem drugą skrzynię z gwarancją, niby sprawną ale wiadomo jak to z używką. Skrzynia zamontowana, olej wymieniony i próba adaptacji - przy pierwszym etapie nastawy podstawowe grupy 061 jest mocne szarpnięcie i auto gaśnie, próbowałem kilka razy i adaptacja nie przechodzi, a bez niej przy próbie wbicia D mocne szarpnięcie i gaśnie. Po którejś próbie udaje się wbić D i skrzynia w czasie jazdy pracuje idealnie.

 

Ze sprzedającym (w porządku gość) ustaliliśmy na piśmie, że wymienię mechatronikę i w ostateczności sprzęgło bez utraty gwarancji i obniży cenę jeśli będzie ok. Wymiana mechatroniki nic nie pomogła, objawy identyczne, skrzynia w dół i wyciągam sprzęgło - na tarczach ślady przetarcia więc wymieniam na drugie ze starej skrzyni.

 

Po zamontowaniu adaptacja przeszła bez problemu, na zimno wszystko ok, jednak jak się nagrzeje przy wbiciu D dalej występuje szarpnięcie, auto nie gaśnie. W czasie jazdy działa idealnie. Dwumas nowy nie jest ale sprawdzałem i jest ok, brak błędów w DSG brak błędów w ECU.

 

Mam drugiego takiego passata z 2009 2.0 TDI CR 140 i skrzynia chodzi perfekcyjnie, ma ktoś jakieś sugestie? Oczywiście skrzynie mogę zwrócić i tak zrobię jeśli nie będzie innej opcji, chce jednak uniknąć podobnej sytuacji z następną skrzynią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Kupiłem Passata B6 z 2007r 2.0 PD TDI 140 KM z DSG, samochód prawym przednim kołem mocno uderzył w krawężnik - efekt uszkodzona felga, pęknięty wózek i pęknięta skrzynia przy obudowie mechanizmu różnicowego. Kupiłem drugą skrzynię z gwarancją, niby sprawną ale wiadomo jak to z używką. Skrzynia zamontowana, olej wymieniony i próba adaptacji - przy pierwszym etapie nastawy podstawowe grupy 061 jest mocne szarpnięcie i auto gaśnie, próbowałem kilka razy i adaptacja nie przechodzi, a bez niej przy próbie wbicia D mocne szarpnięcie i gaśnie. Po którejś próbie udaje się wbić D i skrzynia w czasie jazdy pracuje idealnie.

 

Ze sprzedającym (w porządku gość) ustaliliśmy na piśmie, że wymienię mechatronikę i w ostateczności sprzęgło bez utraty gwarancji i obniży cenę jeśli będzie ok. Wymiana mechatroniki nic nie pomogła, objawy identyczne, skrzynia w dół i wyciągam sprzęgło - na tarczach ślady przetarcia więc wymieniam na drugie ze starej skrzyni.

 

Po zamontowaniu adaptacja przeszła bez problemu, na zimno wszystko ok, jednak jak się nagrzeje przy wbiciu D dalej występuje szarpnięcie, auto nie gaśnie. W czasie jazdy działa idealnie. Dwumas nowy nie jest ale sprawdzałem i jest ok, brak błędów w DSG brak błędów w ECU.

 

Mam drugiego takiego passata z 2009 2.0 TDI CR 140 i skrzynia chodzi perfekcyjnie, ma ktoś jakieś sugestie? Oczywiście skrzynie mogę zwrócić i tak zrobię jeśli nie będzie innej opcji, chce jednak uniknąć podobnej sytuacji z następną skrzynią.

 

i jak usunąłeś tą usterkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odkryłem sposób na szarpania na zimnym silniku przy małej prędkości po nocnym postoju które występuje zawsze tylko raz na jakiś czas. Wiadomo że pomaga wymiana mechatroniki za 5 tys zł. U mnie w wilgotne dni szczególnie występuje ten problem. Pomaga kilkurazowe wbicie na luz i wbicie biegów. Polecam.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Panowie odkryłem sposób na szarpania na zimnym silniku przy małej prędkości po nocnym postoju które występuje zawsze tylko raz na jakiś czas. Wiadomo że pomaga wymiana mechatroniki za 5 tys zł. U mnie w wilgotne dni szczególnie występuje ten problem. Pomaga kilkurazowe wbicie na luz i wbicie biegów. Polecam.

 

Z innej beczki:

Czy da się samemu napisać soft na skrzynie? Miałbym swoje pomysły np taki by mi nie robił redukcji jak lekko już czasami daje gazu tylko by wykorzystywał moment obrotowy na niskim pułapie 2 tys obr. I oczywiście tylko na D bo na S to wiadomo że chciałbym zachować parametry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jaki koszt tych przegubow ? Jakie najlepiej kupic ? Oryginały ?

 

w mojej dlugiej karierze z passatem wymieniłem dopiero jeden przegub (wewnętrzny) objawem były drgawki pojazdy podczas przyspieszania. Oryginał w czestochowie u Marszałka kosztował jakoś dużo, nie pamiętam ale był to rząd wielkości 1200 - 1500. Byli przekonani ze nie pasuje od 140km. Kupiłem w interC od 140 z moimi zniżkami wyszło za najdroższy zamiennik z grupy FAGa 310 zł :D oczywiście pasował idealnie i niczym nie różnił sie od tego z silnikiem 170KM. Specjalnie pomierzyłem środek aby się przekonać czy jeden z nich nie jest jakiś wzmocniony :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale odgrzales kotleta :)

Juz nie pamietam czemu pytalem o przeguby, pewnie przez odglosy ze skrzyni....

ostatecznie nie wymieniłem ich. Wciaz idealnie sie sprawują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien na 1000% ale na 99 to z tymi przegubami a własciwie z ich numerami to jedna wielka sciema jest i nabijanie kieszeni serwisom z ludzkiej niewiedzy, a dochodze do takich wniosków ponieważ passat produkowany jest od 05roku i od 05 szła półos przykładowo teraz prawa (z lewą tak samo jest) 3C0407272AK. i która produkowana i zakladana jest do b6 b7 od 05 do 16r gdzie w lipcu chyba 16r zmieniły jej siie nr na 3AA407272A .nr tej półosi to jest jej całość półoś plus oba przeguby zew i wew. szukając przegubu wew np do swojego auta mam miec podobno 3C0498103N, nie do dostania w zadnym sklepie tylko serwis za jedyne 1360zł i ten przegub jest do tej ww połosi , gdzie w starszych modelach do tej samej półosi ma iść 1K0498103E i tego na allegro i w sklepach jest pełno za grosze

podpieram sie informacjami z etki , sprawdzalem różne roczniki passatów , wszedzie do dsg idzie ta sama półoś ,czyli całośc ma pasować i nie ma zadnych problemów a same przeguby jako czesc wymienna wzgledem rocznika jest przerózna

ostatnio sam mialem problem z przegubem zew, okazało sie ze mam półos a było ich 3 rodzaje, majac pecha miałem nr pólosi gdzie wg etki po nr półosi okazało sie ze przegub w niej jest niewymmienny i trzeba zastosowac całą półoś. aby miec alternatywe na przyszłość że przegub może paśc i trzeba go bedzie wymienić kupilem półoś o innym nr tzn jedną z tych trzech co podaje etka ale w których przegub jest wymienny, kupilem całą używke zb7 z 14 roku w cenie 300zł czyli samego przegubu w zamienniku i wszystko pieknie pasowało i zgadzalo sie

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja też mam problem podczas przyspieszania moim paskiem...

Jak jest zimny to strasznie wibruje i troszkę szarpie przy zmianie biegów. Jak przejade z 5km i trochę się silnik rozgrzeje to już wszystko chodzi normalnie. Olej w skrzyni wymieniłem przy 62tys a teraz mam 65tys. Rok temu w zimę też się tak działo ale rzadziej niż w tym roku. W lato nie było żadnych problemów. Silnik 2.0TDI 170km i skrzynia DSG. Miał ktoś coś podobnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

On chyba napisal ze ma 65 tys ? Cos nie tak.... w garazu stał samochod 5 lat ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli krajowy i jeden właściciel co robi 10tys rocznie bo nie ma gdzie i za czym jeździć to jest to możliwe, natomiast jeśli zagraniczny to przekroczenie Odry działa jak botox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On chyba napisal ze ma 65 tys ? Cos nie tak.... w garazu stał samochod 5 lat ?

 

Krajowy i pierwszy właściciel... kupiony w salonie krotoskicichy przy przebiegu 52tys jak miał 3 lata i ja przez rok zrobiłem 13tys. I samochód ma 4 lata to ciężko miałby stać 5 w garażu ☺

Edytowane przez Ryczus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 lata i 52 tyś TDI w DSG.... jeśli to prawdziwy przebieg powinien jezdzic jak nóweczka.

Szarpanie też obstawiam że coś z układem paliwowym.... ale nie przy takim przebiegu,

 

jedz do Aso w którym kupiłes na diagnoze... bo co innego.

 

Odpal rano i słuchaj silnika czy przypadkiem po kilku minutach odgłos się nie zmieni na takie bardziej klepanie - klekot lub może od razu tak klepie.

 

Może był bity mocniej... też warto żebyś sprawdził u dobrego lakiernika. Aso pamiętaj bez problemu mogło Ci sprzedać auto po dzwonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpanie podczas przyspieszania oznaczało koniec turbiny (zapieczona geometria) jednak temperatura silnika nie miala znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to żałosne czy śmieszne ale u mnie szarpanie na zimnym było obecne przy 170 tys km i tylko w zimne dni. jeździłem tak po prostu z uwagą i delikatnie do momentu rozgrzania silnika i przejechałem tak 70 tys km. Przy 230 tys km stukanie ustąpiło, szarpanie ustąpiło, auto normalnie jeździ i nie wiem jak to wytłumaczyć bo nic nie robiłem przy nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od miesiąca zacząłem tankować na nowej stacji na literę S (by nie posądzono mnie o reklamę) i cykanie oraz szarpanie na zimno ustało. Czy to możliwe że paliwo jest winne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie;) ja już rozkładamy ręce:( pomóżcie doradzcie mi odnosnoe mojej usterki :(

Skrzynia dsg passat 2009 2.0 170 km CR cbbb otóż objawy były takie gdyż zanim auto trafiło do mechanika zaczęło szarpać podczas zmiany biegów z 3 na 4 ale zanim dojechałem do mechanika to i już do tego doszło szarpanie z 1 na 2 z 2 na 3 i tak dalej aż do 6 biegu wrzucając wsteczny też występowało potężne szarpniecie w momencie ruszania :/ więc została zregenerowana mechatronika ale dziś się dowiedziałem że nie jest powrotem włożoną moja mechatronika A po jeździe próbnej wszystko pięknie chodzi tylko jeden minus taki że nie umie przełączyć z 1 na 2 ale po puszczeniu pedalu gazu przerzuca i tak jest teraz za każdym razem :/ tylko głównie chodzi mi o to że mechanik nie może połączyć się że skrzynią biegów aby zrobić adaptację dlatego że jest błąd klap kolektora ssacego czyli tzw klap wirowych i powiedział mi że musi to być zrobione żeby zrobić adaptację więc moje pytanie czy silnik musi być bez błędów do tego zabiegu ? Proszę o pilną odpowiedź dlatego że jutro jestem umówiony na wywalenie tych klap z kolektora w programie . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie na Śląsku jest magik potrafiący zdiagnozować DSG, bez podłączania komputera? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

Jaki element mechatroniki odpowiada za błąd płynnego startu? Zastanawiam się teraz nad ew wymianą skrzyni, gdyż naprawa mechatroniki pochłonie jak mniemam niemało (widziałem na alledrogo firmę, która sprzedaje mechatroniki 2500zł). Chyba, że winne za błąd płynnego startu są poszczególne elektrozawory. To moja pierwsza dsg i chciałbym zapytać ogarniętych w temacie jak ugryźć problem. Wczoraj robiłem adaptację sprzęgieł swojej HXS, słychać i czuć było wręcz stuki podczas adaptacji. VCDS nie widzi problemów z działaniem skrzyni. Dodam jedynie, że problem powstał po... wymianie oleju w skrzyni. Olej oraz filtr VW.

Edytowane przez xSenseix
Opis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wymiana na pewno była zrobiona prawidłowo? Nie masz za mało oleju w skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności