Skocz do zawartości
Nuttie

montaż elektrycznych szyb od A do Z

Rekomendowane odpowiedzi

może tak będzie jaśniej

new-2.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oddaje pokłony :509:

 

Teraz tylko mam szukać tej centralki od centralnego zamka, czy ona przypadkiem nie jest w drzwiach kierowcy? Chociaż centrala mogę też otworzyć z drzwi pasażera... No chyba że mogę się wpiąć w ten kabel gdziekolwiek bo mam listwy z progów ciągle nie założone więć mógłbym się gdzieś tam wpiąć. Ew. w bagażniku jeżeli taki kabelek idzie do pompki. Dobrze rozumuję?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że ten sterownik jest przy pompce, tam szukaj tego kabla. Jeśli nie znajdziesz to możesz podłączyć się bezpośrednio pod stycznik w zamku kierowcy lub pasażera, ale do tego musiałbyś rozkładać drzwi i ogólnie robić demolkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że o tym nie pomyślałem jak zakładałem szybki, wtedy to była demolka samochodu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinieneś w razie czego dorwać tą wiązkę pod lewą tylną listwą progową. Ale najłatwiej chyba przy samej pompce. Powodzenia

 

edit

sterownik jest przy samej pompce na 100%, własnie sprawdziłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie widziałem wiązkę idącą do pompki ale dość dobrze oplecioną tą materiałową izolacją. Nie zdejmowałem teraz tego styropianu a w komorze gdzie znajduje się pompka nie ma nic innego. Zatem sterownik znajduje się razem z pompką w tym szarym styropianie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompka i sterownik siedzą w jednej obudowie ( w tym styropianie w bagażniku). Znajduje się tam pompka oraz płytka z 3 przekaźnikami i wyłącznikiem krańcowym sterowanym z pompki.

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie miałem wcześniej czasu się tym zająć, a dziś czekałem na parkingu 30 minut to sobie rozgrzebałem pompkę i tylną kanapę. Już się miałem zabierać do odnalezienia kabelków kiedy to przy złączce w centralce centralnego zamka (koło pompki) znalazłem 2 kable czerwono żółte. Jeden powiedziałbym jest czerwono żółty a drugi jest żółto czerwony, ale daltonista by różnicy nie zauważył :D No i stanąłem w kropce. Podniosłem tylną kanapę i chociaż gmerałem tam już milion razy to tym razem obok rurki z centrala, tej zielonej, na wysokości umocowania modułu komfortu ukazało mi się coś takiego:

 

zdjcia0166fq4.th.jpg zdjcia0167qo9.th.jpg

 

Nigdy wcześniej tego nie zauważyłem, bo pewnie nie szukałem. To złącze wychodzi z kabli idących z centralki centralnego, więc podejrzewam że jakiś zmyślny konstruktor przewidział takich młodych majsterkowiczów i dorobił oryginalne złącze do podłączenia. Dobrze myślę że to jest to o czym myślę? ;) złącze jest fabrycznie zamocowane na trytytkę ;)

 

Problem tylko pojawił się jak to podłączyć bowiem to jest całe złącze, a przecież go nie wepchnę do czarnej wtyczki od modułu komfortu. Pozostaje mi wyjąć ze złącza środek (kabel) i wcisnąć w złącze o pinie 26 w module komfortu. Ale... ale... nauczony złym doświadczeniem niesprawdzania tego co się dzieje przed montażem postanowiłem na krótko spiąć kablem pin 26 (wtyczka podłączona) i właśnie to złącze (odizolowany kabel na końcówkach wsunąłem do gniazd) No i... no i nic :P Jedyne co to zauważyłem że jak zamknę auto to jak je otworze to nie mogę domykać szyb. Odłącza się zasilanie od modułu komfortu. Normalnie jest tak że jakieś 30 min po jeździe jeszcze mogę bez kluczyka w stacyjce bawić się szybami. Tutaj z chwilą zamknięcia auta i przytrzymania kluczyka w poz. zamkniętej - już nie ma tej możliwości (może to i lepiej bo po co mają być aktywne szyby jak już auto zamknąłem) No ale problem pozostał, co źle zrobiłem i w ogóle że nie mam tego domykania na kluczyk? :D

 

Pozdrawiam zza wierszy długiego jak jamnik elaboratu :P

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie ta wtyczka wygląda dokładnie tak samo, jest przypięta bzitką do wiązki

więc tak. Opuść trochę szyby, podnieś kanapę i popatrz na moduł. w najgrubszy czerwony kabel (zasilanie) wbij szpilkę. Połącz szpilkę na kilka sekund z tą wtyczką, oczywiście od strony modułu. Szyby muszą wtedy jechać do góry.

 

zaraz zaraz.. teraz dopiero załadowało mi się foto. Ta wtyczka jest w ogóle do czegoś podłączona?? w każdym razie zrób test o którym mówiłem wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka jest luzem - spięta trytytką fabrycznie. Pewnie jest gotowa do podpięcia pod moduł alarmu albo moduł komfortu. Najgrubszy czerwony kabel to będzie stały plus, tam też podepnę się z tym kabelkiem na próbę ale to jak chwilę znajdę. Szyby muszą jechać w górę po przekręceniu kluczyka w drzwiach? Tylko się zastanawiam przecież na czerwonym plusie jest ciągle 12V, czarny plus jest puszczony po stacyjce i nie ma napięcia po odłączeniu zapłonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to nie dziw się nie działa jeśli jest luzem.. własnie to musisz podpiąć pod centralny zamek :D patrz posty wyżej. Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już nic nie rozumiem. W centralnym zamku jest każdy pin zajęty i są dwa kable czerwono żółte. Jeden z nich wychodzi właśnie pod siedzeniem i jest zakończony wtyczką. Nie wiem czy idzie gdzieś dalej czy tylko jest tak zakończony, ale podejrzewam że idzie gdzieś dalej a tutaj jest po prostu przez fabrykę wyprowadzone dodatkowe zakończenie (kabel ma 3 końce :D ) tak by go właśnie podpiąć pod moduł komfortu albo alarmu. Bo inne koncepcji to już w ogóle nie rozumiem :/

 

Obecnie walczę z regeneracją podnośnika lewego tyłu bo się mocowanie linki do tej płytki co się przykręca do listwy od szyby urwało i sobie linka lata góra - dół nie zabierając szyby ze sobą. Już wymontowałem ten mechanizm z podnośnika mechanicznego teraz tylko kombinuję jak tam wcisnąć ten zgrzew na stalowych linkach co tym wszystkim porusza. Dodatkowo z tego zgrzewu wystają po każdej ze stron 5mm stalowej linki rozwarstwionej i po prostu całość się nie mieści. Masz może pomysł czym uciąć te 5mm rozwarstwionej (potarganej) linki? Kombinerkami nie podejdę, a chyba nie mam takiego prostego przecinaka. Brzeszczot nada się?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawelelek22

Witam,

Pisze tutaj ponieważ mój temat został wyrzucony i skierowano mnie tutaj.

Zakupiłem ostatnio zestaw elektrycznych szyb tylnych do mojego passata b4 rocznik 95. Z przodu miałem fabrycznie zamontowaną elektrykę i to by pewnie wystarczyło tylko wiadomo zacząłem kombinować. Podnośniki sprawne 100% moduły podobno też (ale 100% nie jestem pewien). Mam jednak problem z podłączeniem elektryki (kabli). Czy ktoś mógłby mi napisać jakie dokładnie kable mają być podłączone, aby można było sterować przełącznikiem i szyba otwierała się i zamykała. Mam schemat, podłączam według niego, ale niestety szybka ani drgnie. Chodzi mi głównie o to, żeby ktoś podał mi nr pinów (i kolory jeżeli oczywiście się da) w tej wtyczce którą podłączamy do modułu i odpowiadające im kable które mają być tam podłączone. Interesują mnie kable które odpowiadają za załączanie silnika szyby podświetlenie to już dam sobie radę. Może wie jakie napięcia maja być w poszczególnych pinach na tej wtyczce wchodzącej do modułu. Rozebrałem cały próg z lewej strony oraz zacząłem montaż w tylnych drzwiach od strony kierowcy. Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje troche kotleta. Zamontowałem właśnie elektryczne szyby x 4 w moim Pasku B3 i mam taki problem, że nie mogę sterować tylnymi szybami z tylnych drzwi ale już przednimi przełącznikami pod radiem można sterować tylnymi szybami. O co kaman bo ja nie mam bladego pojęcia co jest nie halo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten przełącznik pod radiem ma taki sprytny guziczek po środku ;) On odcina sterowanie w tylnych drzwiach. Wciśnij/wyciśnij i zobacz co jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podziękował. Należy sie duuuuuże piwo dla ciebie. Nawet nie pomyślałem o tym a wiedziałem, że takie coś istnieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym zamontować 4*elektryczne szyby w moim Passacie B4. Czy cała wiązka elektryczna jest do wymiany, czy tylko wiązki w drzwiach(w tej chwili ma elektryczne podgrzewane lusterka i centralny zamek). Czy da się wymienic główną wiązkę bez ściagania deski roździelczej? Ogólnie wszystko sprowadza się do podłaczenia kilku wtyczek do skrzynki bezpieczników czy jest z tym więcej roboty? Z góry dziękuje za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiazki w drzwiach, wiazka elektryki jest osobna, wyciagasz cala z innego auta wraz z gniazdami drzwi i wkladasz do siebie, podlaczasz do skrzynki bezp. napiecie stale, po stacyjce, podswietlenie, mase, pozniej przy slupku B przewod od krancowki i jeszcze przewody od impulsu otworz/zamknij centralnego. Zabawa na jedno popoludnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat bardzo dobry :)

Dzięki Nuttie za pomoc na PW :ok:

Ale i tak muszę zapytać tutaj :D

Takie łopatologiczne wytłumaczenie będzie najlepsze i myślę, że innym tez się przyda.

Dwa kable przy sterowniku zakończone końcówką oczkową wiem jak zamontować. Pozostaje tylko problem podłączenia zasilania.

Mam takie oto 3 kable.

jdv1269682291m.jpg

cqs1269682487n.jpg

Proszę o wytłumaczenie, co, jak, gdzie :?::)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności