Skocz do zawartości
daffyx

Silnik 2.3 V5 170km

Rekomendowane odpowiedzi

Nie to żebym się czepiał, albo był na kupnie, ale średnia cena dla takiego dieselka z 99 roku to 7k PLN. Żeby go sprzedać pewnie trzeba będzie z 500 PLN opuścić :).

 

Cena która wystawiłem jest do negocjacji, ja wiem co mam są rzeczy do zrobienia akutalnie ale postaram się to zrobić, mianowicie tylna tuleja belki do wymiany i zamki w przednich drzwiach stawiają hopla, z lewej można otworzyć ale trzeba przekręcić w prawo zeby nie otworzyły się szyby a zamykanie nie działa a z prawej działa tak samo w bagażniku. Reszta rzeczy jest sprawna i nie wymagająca ingerencji ani inwestycji. Jakby ktoś był zainteresowany to zadzwoniłby i by porozmawiał przez telefon to by się dowiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do osob posiadajacych vr5 ktore robily rozrzad w swoich silnikach. Chodzi mi o napiecie lancucha miedzy kolami zebatymi walkow. Czy u was byl w tym miejscu napiety czy luzny? U mnie jest on lekko luznawy i zastanawiam sie czy tak powinno byc szczegolnie ze moj AGZ zaczal troche kaprysic. Luz nie jest duzy ale lancuch daje sie w tym miejscu ugiac w lekka lodke. Po obroceniu silnikiem lancuch sie napina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy, mam problem z moim 2.3 vr5 auto mi telepało na wolnych obrotach, mechanicy stwierdzili naciągnięty łańcuch rozrządu, zapadła decyzja wymiany kompletu, dzisiaj mi dzwoni i oznajmia że nie przyniosło to żadnego efektu!!:przestraszony czy mógł cos zrobic nie tak?? co może być przyczyną?? tak wyczytałem gdzieś że olej ma tez duży wpływ na prace tego silnika?! czy to prawda? Na co zwrócic jeszcze uwagę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam koledzy, mam problem z moim 2.3 vr5 auto mi telepało na wolnych obrotach, mechanicy stwierdzili naciągnięty łańcuch rozrządu, zapadła decyzja wymiany kompletu, dzisiaj mi dzwoni i oznajmia że nie przyniosło to żadnego efektu!!:przestraszony czy mógł cos zrobic nie tak?? co może być przyczyną?? tak wyczytałem gdzieś że olej ma tez duży wpływ na prace tego silnika?! czy to prawda? Na co zwrócic jeszcze uwagę??

 

pytanie czy poradzili sobie z ustawieniem tego wszystkiego, ten silnik ma zmienne fazy, zmienną długość dolotu jeśli dalej telepie to może któryś z czujników (wału korbowegu, lub wałka rozrządu jest uszkodzony)

Padająca któraś cewka może dawać objawy nierównej pracy, zużyte świece, nieszczelność w dolocie, itd.itd.

 

wymiana rozrządu w tym silniku nie jest taka prosta.

Kolego podpięcie pod kompa, odczyt błędów, i wtedy można diagnozować, tak to wróżenie z fusów.

 

Tak zapytam na jakiej podstawie mechanik wydał diagnozę że trzeba rozrząd wymieniać??? chyba nie z powodu telepania na wolnych obrotach??? sam wiesz że w tym silniku nie jest to tania sprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz udaj sie do pana mechanika i powiedz żeby wyciągnał nowe łańcuchy i niech pokaże Ci porównując ze starym czy faktycznie jest naciągnięty. Jeśli nie, to niech zabiera zabawki zakłada Twoje i nie płać za robote. Gdyby z rozrzadem coś było nie tak to byłoby słychać lańcuchy, u mnie przy zluzowanym łańcuchu silnik chodzil jak traktor a obroty tylko minimalnie falowaly. Stawiam na zlą diagnoze i pochopną kosztowna naprawe:D Swoja droga ile pan mechanik powiedzial Ci za czesci i naprawe? PS. Porównywałem nowe łańcuchy ze starymi i nie widać na żadnym nadmiernego zużycia czy też naciągniecia.

Edytowane przez HansikVR5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do michal1981g. Z ustawieniem najwidoczniej sobie nie poradzili bo auto dalej chodzi jak chodziło i mowił ze szukaja co moze jeszcze byc?!! co do błędów jest tylko jeden.. czujnik położenia wałka rozrządu (17748) i tyle.... czujniki nowe nie załatwiły sprawy, miał jeszcze sprawdzac czujnik wału, i tak czekam....a diagnoza padła na podstawie tego własnie błędu i ze czujniki nic nie pomogły, więc tylko rozrząd...:blink a czy padająca cewka może nie wyskoczyć na kompie jako błąd?? bo w sumie z błędów jest tylko jeden....?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

Teraz udaj sie do pana mechanika i powiedz żeby wyciągnał nowe łańcuchy i niech pokaże Ci porównując ze starym czy faktycznie jest naciągnięty. Jeśli nie, to niech zabiera zabawki zakłada Twoje i nie płać za robote. Gdyby z rozrzadem coś było nie tak to byłoby słychać lańcuchy, u mnie przy zluzowanym łańcuchu silnik chodzil jak traktor a obroty tylko minimalnie falowaly. Stawiam na zlą diagnoze i pochopną kosztowna napraweSwoja droga ile pan mechanik powiedzial Ci za czesci i naprawe? PS. Porównywałem nowe łańcuchy ze starymi i nie widać na żadnym nadmiernego zużycia czy też naciągniecia.

u mnie z odgłosów zupełnie nic.... czysta gładka praca silnika jak po masle..sam byłem zszokowany... stało sie to nagle, w trakcie jazdy szedł ładnie bez telepania i szarpania, zła praca była tylko na wolnych obrotach i miał trudności z odpaleniem, ogólnie bedę chciał zobaczyc właśnie stan starego rozrządu, to podstawa... W kwestii części krzykną mi 880 za komplet" Febi" a robocizna 900.

Edytowane przez Mulat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie telepotaniu silnika był winien przewód podcisnieniowy . Wystarczyło go tylko skrócić i samochód dalej śmiga :) A przewód ten który zakłada się na krociec kolektora dolotowego:)

 

Wystukane z Huawei P9lite

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do michal1981g. Z ustawieniem najwidoczniej sobie nie poradzili bo auto dalej chodzi jak chodziło i mowił ze szukaja co moze jeszcze byc?!! co do błędów jest tylko jeden.. czujnik położenia wałka rozrządu (17748) i tyle....

 

kolego błąd 17748 to jest "Korelacja" Czujnika położenia wałka rozrządu (G40), oraz Czujnika prędkości silnika (G28), czyli prościej mówiąc góra silnika nie współgra z dołem, taki błąd wyskakuje przy wyciągniętym łańcuchu, ale również jak pada napinacz hydrauliczny np. po zmianie oleju silnikowego na taki o innej klasie lepkości (generalnie do tego silnika tylko syntetyk)

Natomiast jeśli mechanik wymienił Ci komplet tj. obydwa łańcuchy, ślizgi i napinacze, to znaczy że źle poskładał rozrząd i nadal występuje Korelacja.

 

Jest jeszcze opcja że impulsator podaje błędny sygnał na czujnik wałka rozrządu, znajduję się on na kole zębatym pod pokrywą zaworów, ale to jedna szansa na 1000, chociaż czytałem właśnie o takim przypadku w jakimś seacie właśnie z VR5

 

kolego poczytaj w tym temacie w którym tu piszemy od strony 8-ej o moich przejściach miałem dokładnie to samo co TY

 

oprócz tego tu masz co nieco

http://forum.vw-passat.pl/threads/143014-2-3-v5-AZX-Schemat-łańcuchy-rozrządu

 

i tu

http://forum.vw-passat.pl/threads/52693-17748-P1340-Czujniki-pozycji-wału-rozrządczego-korbowego-(B2)-–-poza-sekwencją-A

 

ale jeśli był kpl. rozrząd wymieniany to na 99,9% mechanik źle poskładał i do rozebrania jeszcze raz

niech poprawia, albo szuka kogoś kto to zrobi bo ten silnik nie jest prosty do ustawienia, więcej niż połowa może nawet 80% mechaników w Polsce nigdy nie miała do czynienia z tym silnikiem

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

U mnie telepotaniu silnika był winien przewód podcisnieniowy . Wystarczyło go tylko skrócić i samochód dalej śmiga :) A przewód ten który zakłada się na krociec kolektora dolotowego:)

 

ale raczej nie wyrzucało Ci błędu 17748

Edytowane przez michal1981g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego błąd 17748 to jest "Korelacja" Czujnika położenia wałka rozrządu (G40), oraz Czujnika prędkości silnika (G28), czyli prościej mówiąc góra silnika nie współgra z dołem, taki błąd wyskakuje przy wyciągniętym łańcuchu, ale również jak pada napinacz hydrauliczny np. po zmianie oleju silnikowego na taki o innej klasie lepkości (generalnie do tego silnika tylko syntetyk)

Natomiast jeśli mechanik wymienił Ci komplet tj. obydwa łańcuchy, ślizgi i napinacze, to znaczy że źle poskładał rozrząd i nadal występuje Korelacja.

 

Jest jeszcze opcja że impulsator podaje błędny sygnał na czujnik wałka rozrządu, znajduję się on na kole zębatym pod pokrywą zaworów, ale to jedna szansa na 1000, chociaż czytałem właśnie o takim przypadku w jakimś seacie właśnie z VR5

 

kolego poczytaj w tym temacie w którym tu piszemy od strony 8-ej o moich przejściach miałem dokładnie to samo co TY

 

oprócz tego tu masz co nieco

http://forum.vw-passat.pl/threads/14...cuchy-rozrządu

 

i tu

http://forum.vw-passat.pl/threads/52...za-sekwencją-A

 

ale jeśli był kpl. rozrząd wymieniany to na 99,9% mechanik źle poskładał i do rozebrania jeszcze raz

niech poprawia, albo szuka kogoś kto to zrobi bo ten silnik nie jest prosty do ustawienia, więcej niż połowa może nawet 80% mechaników w Polsce nigdy nie miała do czynienia z tym silnikiem

 

Witam ponownie, przeczytałem lekturkę jest pare ciekawych tez które mi sie nasówaja na myśl, pierwsza to faktycznie ten impulsator na wałku( znając chęci i sposób podejścia do sprawy mechaników za pewne nawet nie sprawdzał części pośrednich), druga to olej...kupujac auto gość mi pokazywał że wymieniał olej na mobila 10w40, a czytałem że te silniki tolerują normę 5w40 i są na to bardzo czułe..może tutaj jest pies pogrzebany??? ewentualnie trzecia teza to wyrobione koło zębate na wałku pośrednim??!!:blink massakra ...jutro oświecę jeszcze mechanika teoriami podsunietymi od was..mam nadzieje że któraś będzie trafna.... Pozdrawiam

 

 

a tak jeszcze z ciekawości... jak sprawdzic na kompie ustawienie rozrządu? jego synchronizację?? może ktoś podrzucić??

Edytowane przez Mulat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

u mnie z odgłosów zupełnie nic.... czysta gładka praca silnika jak po masle..sam byłem zszokowany... stało sie to nagle, w trakcie jazdy szedł ładnie bez telepania i szarpania, zła praca była tylko na wolnych obrotach i miał trudności z odpaleniem, ogólnie bedę chciał zobaczyc właśnie stan starego rozrządu, to podstawa... W kwestii części krzykną mi 880 za komplet" Febi" a robocizna 900. to ladnie zdarli za czesci. Ja za kompletny febi dalem 500 z groszem.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Co do oleju tez nie do końca jest tak że tylko syntetyk. Bo te silniki jeżdza z dużymi przebiegami a jaka pewnosc ze ktos lal 5w. Znajomy AQNem przejezdzil 5lat na mobilu 10w i nie wiedzial co to rozrzad. U Mulata moze lezec tez ktores kolo zmiennej fazy rozrzadu i tez nie bedzie wspolgrac z dolem. Ile musial sie ten lancuch wyciagnac zeby sie dol z gora rozjechal? Na 1 zabek? To za malo do zlej pracy silnika. Jesli wiecej to byloby slychac lancuchy bo napinacz niekoniecznie bh sobie poradzil z ich napieciem i uciszeniem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do oleju tez nie do końca jest tak że tylko syntetyk. Bo te silniki jeżdza z dużymi przebiegami a jaka pewnosc ze ktos lal 5w. Znajomy AQNem przejezdzil 5lat na mobilu 10w i nie wiedzial co to rozrzad. U Mulata moze lezec tez ktores kolo zmiennej fazy rozrzadu i tez nie bedzie wspolgrac z dolem. Ile musial sie ten lancuch wyciagnac zeby sie dol z gora rozjechal? Na 1 zabek? To za malo do zlej pracy silnika. Jesli wiecej to byloby slychac lancuchy bo napinacz niekoniecznie bh sobie poradzil z ich napieciem i uciszeniem

 

kurczę, zaczynam właśnie wątpic w sens wymiany łańcuchów...:rozpacz zobacze co mi dzisiaj powiedzą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurczę, zaczynam właśnie wątpic w sens wymiany łańcuchów...:rozpacz zobacze co mi dzisiaj powiedzą?

 

Nie chcę Ciebie zbijać z tropu ale to samo napisalem kilka postów wyżej:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem od mechanika i dalej nic..mówił że jeszcze sprawdzi czujnik położenia wału, fajnie że dopiero teraz to robi...I mówi że ma nadzieję że będzie to bo już ma dosyć..:debiljutro ma być czujnik i będzie dzwonił...Widzę że gość strasznie błądzi....Do tego zero jakiegoś pomysłu i własnej inicjatywy... Mówiłem mu jeszcze o tym impulsatorze,...Jego reakcja to zdziwienie, chwila ciszy i odpowiedz że komputer by mu pokazał to...Z tego co wiem to komp tego nie pokaże, pokaże jedynie błędy właśnie na czujnikach wałków...Dobrze myślę? Poprawcie mnie.. i tak wracając sobie do domu myślałem...Człowiek płaci grubą kasę i jeszcze musi ku*wa podsuwac pomysły co może być nie tak.... Żenada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co z niego za mechanik skoro nie potrafi sobie z silnikiem poradzic. Jesli faktycznie okaze sie czujnik to nie plac za niepotrzebna wymiane rozrzadu, powiedz zeby zabral swoje czesci wsadzil Twoje a ta wymiane potraktowal jako czesc doszkalajaca z diagnostyki i naprawy silnika benzynowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mówiłem mu jeszcze o tym impulsatorze,...Jego reakcja to zdziwienie, chwila ciszy i odpowiedz że komputer by mu pokazał to...Z tego co wiem to komp tego nie pokaże, pokaże jedynie błędy właśnie na czujnikach wałków...Dobrze myślę?

 

dobrze myślisz

 

 

Wróciłem od mechanika i dalej nic..mówił że jeszcze sprawdzi czujnik położenia wału, fajnie że dopiero teraz to robi...I mówi że ma nadzieję że będzie to bo już ma dosyć..jutro ma być czujnik i będzie dzwonił...

 

to co on po wyrzuceniu takiego błędu nie sprawdził najpierw czujników???, przecież od tego powinien zacząć!!!

 

 

Widzę że gość strasznie błądzi....

 

obstawiam niestety źle złożony rozrząd

jakbyś kolego szukał mechanika który to ogarnie to mogę Ci podać namiary na tego który mi robił gość ogarnia te silniki tylko musiałbyś się "kopnąć" do Lublina niestety, ale jeśli tak się sprawa skończy to nie jedź do mechanika który nigdy nie robił tego silnika, bo ustawienie wariatorów w tym silniczku potrafią tylko nieliczni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dobrze myślisz

 

 

 

 

to co on po wyrzuceniu takiego błędu nie sprawdził najpierw czujników???, przecież od tego powinien zacząć!!!

 

 

 

 

obstawiam niestety źle złożony rozrząd

jakbyś kolego szukał mechanika który to ogarnie to mogę Ci podać namiary na tego który mi robił gość ogarnia te silniki tylko musiałbyś się "kopnąć" do Lublina niestety, ale jeśli tak się sprawa skończy to nie jedź do mechanika który nigdy nie robił tego silnika, bo ustawienie wariatorów w tym silniczku potrafią tylko nieliczni

 

Wariatory ustawiasz na znaki i rozrzad ma gadac ot cala filozofia magicznych wariatorow;) nie róbmy z tych silników jakich s tajnych motorow odrzutowych ktorych budowa owiana jest tajemnica nasa. Procz tego ze sam blok to pomieszanie kur..y z mulem bo niby Vka a jednak rzedowka, to nie widze w ich budowie nic nadzwyczajnego. Lancuch rozrzadu? Wow znany od lat 50 lub wczesniej. Zmienne fazy rozrzadu? Znane z wielu innych silnikow przed pojawieniem sie VRki. I zadnemu dobremu mechanikowi nie sprawia problemow ustawienie wariatorow. Inaczej sprawa sie ma w momencie trafienia na paparucha ktory zamiast szukac przyczyn w bardziej oczywistych rzeczach wzial sie za wymiane rozrzadu bo silnik telepal:brawo w momencie wywalenia bledu czujnika walu zmienia sie rozrzad hahaha sorry ale umiejetnosc diagnozy a nauka na silniku klienta to dwie rozne rzeczy

Edytowane przez HansikVR5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, nie sprawdził nawet podstaw... Normalnie szok!!! Jestem na takim ciśnieniu że szkoda gadać!!

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

obstawiam niestety źle złożony rozrząd

jakbyś kolego szukał mechanika który to ogarnie to mogę Ci podać namiary na tego który mi robił gość ogarnia te silniki tylko musiałbyś się "kopnąć" do Lublina niestety, ale jeśli tak się sprawa skończy to nie jedź do mechanika który nigdy nie robił tego silnika, bo ustawienie wariatorów w tym silniczku potrafią tylko nieliczni

 

Michal, podejrzewam że skorzystam z Twojego magika jak będzie trzeba....Ale jeszcze mam odrobinę nadzieji....Jutro jak tego nie ogarnie to odbieram auto...Za części będę musiał zapłacić....A ciekawy jestem co powie za robociznę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie plac za robocizne. Odbierasz auto w takim stanie jakim oddales wiec za co chcesz placic? Za niepotrzebna wedlug mnie wymiane sprawnego rozrzadu.

Zabierz swoj stary rozrzad, jesli bedziesz mial koniecznosc zmiany mechanika to daj mu stare lancuchy niech porowna z nowymi czy sa naciagniete

Edytowane przez HansikVR5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HansikVR5" Wariatory ustawiasz na znaki i rozrzad ma gadac ot cala filozofia magicznych wariatorow "

Tylko żeby się jeszcze mądry znalazł co by mi to ustawił....Pewnie trzeba będzie Lublin odwiedzić..

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

W sumie HansikVR5 masz rację, za co tu płacić!??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie zaplacil. Kazalbym zabrac mu swoje nowe czesci i powiesic na scianie jako pamiatke po papractwie. Bo nadal upieram sie przy swoim ze rozrzad wymieniony jest z du...py bo przyczyna lezy gdzie indziej. Wariatory maja na sobie znaki i maja sie pomiedzy soba pokrywac O--O w ten sposob. Mysle ze tutaj bledu nie zrobil i ustawil je dobrze. Albo faktycznie poszedl czujnik albo ktorys wariator nie dziala prawidlowo. Tak mysle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności