Kharel Zgłoś #281 Napisano 7 Lipca 2016 (edytowane) Koledzy, mojego AZX trapi ostatnio dziwna przypadłość. Otóż gdy rano jadę do pracy słyszę dziwne bulgotanie, które wzmaga się wraz ze wzrostem obrotów. Dzieje się tak na zimnym silniku, nie sprawdzałem jeszcze jak jest po rozgrzaniu. Auto nie dymi, płynu chłodniczego nie ubywa ani nie przybywa i jest czysty. Czy ktoś miał podobny przypadek? Co może być przyczyną? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Po porannych obserwacjach mam kilka kolejnych informacji. Na pewno bulgocze płyn chłodniczy, po uruchomieniu silnika z rana do zbiorniczka poszło kilka bulek powietrza. Na wolnych obrotach jest cisza, gdy dodam gazu to od 1500 obrotów już wyraźnie słychać bulgotanie. Gdy silnik się rozgrzeje problem nie występuje. Płynu nie ubywa. Edytowane 8 Lipca 2016 przez Kharel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vistahp Zgłoś #282 Napisano 21 Lipca 2016 Kolego nie chce Cie martwic ale poczytaj moje posty od 8 strony tego tematu, u mnie zakonczylo sie wymiana rozrzadu, niestety te łancuchy lubia sie wyciagac A jak chcesz opis bledu to 17748 / P1340 / 004928 Zawartość* *[hide]*1*17748 / P1340 / 004928 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) / Czujnik prędkości silnika (G28): Incor.*Korelacja1.1*Możliwe przyczyny1.2*Możliwe rozwiązania1.3*Uwagi specjalne 17748 / P1340 / 004928 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) / Czujnik prędkości silnika (G28): Incor.*Korelacja Możliwe przyczyny Timing Belt / Chain nieprawidłowo zainstalowanePrawdopodobnie wydłużeniu łańcucha rozrząduCzujnik położenia wałka rozrządu (G40) wadliweCzujnik prędkości silnika (G28) wadliwe Możliwe rozwiązania Sprawdzić pasek rozrządu Instalacja / ChainUżyj wycenie wartości bloków (MVB) w celu sprawdzenia łańcucha rozrząduSprawdzić / wymienić czujnik położenia wałka rozrządu (G40)Sprawdzić / wymienić czujnik prędkości silnika (G28) Sprawdz najpierw czujniki walkow rozrzadu i czujnik polozenia walu korbowego jesli beda sprawne znaczy ze najprawdopodobniej rozciagniety łańcuch Moze tez sprobowac wymienic sam napinacz hydrauliczny jesli to wszystko nie pomoze to silnik do wyjecia i zabawa z łancuchem. Jakby co poszukaj mechanika ktory juz to robil bo to nielatwy temat do ogarniecia Witam dziś rozebrałem pokrywę zaworów żeby zobaczyć czy faktycznie jest przestawiony rozrząd lub też luźny ,okazało się że łańcuch jest napięty prawidłowo oraz wszystkie cechy pasują więc zacząłem sprawdzać te nieszczęsne wariatory i sprawa wygląda tak że koło na wałku ssącym ma niewielki luz przód-tył(chodzi z oporem) a koło na wydechu ma luz jak 150 (luźno lata +- 2zęby) tak więc chyba znalazłem winowajce pojawiającego się błędu pytanie tylko czy da się wymienić te koło na aucie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kharel Zgłoś #283 Napisano 22 Lipca 2016 Z tego co się orientuję to chyba trzeba wyjmować silnik. U mnie jest identyczny błąd. Do tego auto jest słabsze, ale jak błąd skasuje to na kilkadziesiąt kilometrów jest ok, po czym błąd wraca. W inter Cars powiedzieli mi 2 tys za jeden wariator więc chyba sobie odpuszczę. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vistahp Zgłoś #284 Napisano 23 Lipca 2016 Z tego co się orientuję to chyba trzeba wyjmować silnik. U mnie jest identyczny błąd. Do tego auto jest słabsze, ale jak błąd skasuje to na kilkadziesiąt kilometrów jest ok, po czym błąd wraca. W inter Cars powiedzieli mi 2 tys za jeden wariator więc chyba sobie odpuszczę. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka u mnie z tym błędem jest dokładnie tak samo jak u ciebie i też mi się wydaje że autko jest ciut za słabe ;( Koło już kupione(używka) w poniedziałek z rana zaczynam operacje, jak mi się uda sciągnąć górną płytę bez wyciągania motora to jestem już w domu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kharel Zgłoś #285 Napisano 23 Lipca 2016 Daj znać jak to wyszło i jakie były koszty, oraz czy wymiana samego koła pomogła. Może nie jest tak źle jak myślę. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vistahp Zgłoś #286 Napisano 27 Lipca 2016 (edytowane) Daj znać jak to wyszło i jakie były koszty, oraz czy wymiana samego koła pomogła. Może nie jest tak źle jak myślę. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka No i naprawa Passacika zakończona niestety skończyło się na tym że musiałem wyciągać silnik ,co prawda górną płytę dałem radę ściągnąć na aucie ale poskładanie tego graniczyło by z cudem. Po rozebraniu rozrządu okazało się że łańcuchy są lekko luźnawe więc postanowiłem je wymienić wraz z górnym napinaczem , Ślizgi były jak nowe wiec zostawiłem ,natomiast napinacz dolny musiałem zostawić ponieważ sam napinacz był nie osiągalny. Koła zmienej fazy zostawiłem swoje ponieważ po odkręceniu oba zachowywały się tak samo jak to co kupiłem.Dodatkowo musiałem wymienić uszczelniacz wału.Auto po zapaleniu odzyskało wigor jest bardziej dynamiczne (szczególnie na 4i5 biegu)i co najważniejsze nie wywala już żadnego błędu .Cała impreza trwała 2dni od rada do wieczora ale opłacało się pomęczyć . Koszt Napinacz-150 Łańcuchy -300 Uszczelniacz wału 60 silikon-30 Płyn chłodniczy -30 Edytowane 27 Lipca 2016 przez vistahp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol180 Zgłoś #287 Napisano 7 Sierpnia 2016 Witam, mam pytanie z innej beczki. Nie mogę skasować błędu położenia wałka rozrządu od strony wydechowej. Ma może ktoś możliwość podania mi jaka oporność powinna być na tym czujniku? Szukam po necie z zamiennikami boscha itp i nie widzę informacji ile Ohm powinien mieć. Nie wiem czy błąd tkwi w czujniku czy muszę szukać gdzie indziej. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kharel Zgłoś #288 Napisano 1 Września 2016 Naprawa Passata zakończona. Koszty były niemałe, ale problemy zostały rozwiązane. Winne było koło zębate na wałku pośrednim, rozciągnięty łańcuch doprowadził do wytarcia jego ząbków. Koszty były następujące: 650 zł - kompletny rozrząd + termostat + uszczelki pokrywy zaworów 135 zł - koło zębate wałka pośredniego 90 zł - płyn chłodniczy 800 zł - mechanik za wykonanie całej operacji 1675 zł - koszt całkowity Silnik lepiej pracuje, ma większą moc i lepiej reaguje. Bulgotanie też ucichło więc widocznie układ był zapowietrzony. Szczęście, że łańcuch nie przeskoczył na zębatce bo trzeba by było robić kompletny remont lub szukać drugiego silnika. W każdym razie auto już sprawne więc można pier... wszystko i jechać z Bieszczady. Pozdrawiam wszystkich Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ququbus Zgłoś #289 Napisano 28 Września 2016 Witam. Mam mały problem, a mianowicie padł mi regulator napięcia w moim passacie v5 170km. Przy okazji od razu padła cewka na ostatnim cylindrze, wszystko wymieniłem i pokazał się chek, po podpięciu pokazuje czujnik położenia wałka rozrządu obwód A, z tego co się orientuję spięcie mogło pójść także na ten czujnik, szukałem patrzyłem i zielonego pojęcia nie mam gdzie on się znajduje, mógłby ktoś pomóc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kharel Zgłoś #290 Napisano 28 Września 2016 (edytowane) Z tego co wiem to czujniki są dwa. Widać je na drugim zdjęciu kolegi vistahp dwa posty wyżej. Znajdują się one z tyłu silnika na górze, te dwie czarne kostki takie jakby. I kolejny problem mnie dopadł. Mianowicie zaczął mi piszczeć pasek. Ktoś się orientuje jaki jest koszt wymiany tego paska i czy oprócz paska jest jeszcze jakiś napinacz? Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Edytowane 24 Października 2016 przez Kharel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kertagg22 Zgłoś #291 Napisano 22 Listopada 2016 tak czytam ostatnią stronę i dosyć dużo widzę macie problemów z tym silnikiem, polecacie go czy jak to u was było ? zaczął od razu się sypać czy jak? planuje kupić bore z 2.3 5v 150km na gazie 5 letnim więc fajnie byłoby znać waszą opinie.. przebieg niby 204tysiące HELP :chory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dioda83 Zgłoś #292 Napisano 22 Listopada 2016 tak czytam ostatnią stronę i dosyć dużo widzę macie problemów z tym silnikiem, polecacie go czy jak to u was było ? zaczął od razu się sypać czy jak? planuje kupić bore z 2.3 5v 150km na gazie 5 letnim więc fajnie byłoby znać waszą opinie.. przebieg niby 204tysiące HELP A czy przypadkiem to nie są dwa różne silniki? W Pasku jest 170 KM i chyba troszkę inna konstrukcja... Jeśli mylę się niechaj poprawi mnie ktuś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kharel Zgłoś #293 Napisano 23 Listopada 2016 (edytowane) Oba silniki różnią się liczbą zaworów. W wersji 170 KM jest ich 20, natomiast w wersji 150 jest ich 10. Poza tym mocniejsza wersja posiada zmienne fazy rozrządu, a słabsza nie. W moim przypadku przez dwa lata silnik sprawował się bez problemu. Aktualnie przebieg zbliża się do 260 tys no i tak jak w każdym następuje zużycie pewnych elementów. Ogólnie jestem z niego zadowolony, ma sporą moc i fajny dźwięk. Mimo pewnych kosztów to z czystym sumieniem mogę go polecić. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Edytowane 23 Listopada 2016 przez Kharel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kertagg22 Zgłoś #294 Napisano 23 Listopada 2016 dzieki za info, tak dokladnie w borze jest silnik z 10 zaworami mniej 150 koni nie 170 z 20 zaworami Generalnie mam nadzieje, ze jak uda mi sie swojego passata sprzedac a kupie ta bore z tym 2.3 z lpg to nie bede zalował.. aktualnie od roku z passatem 0 problemów poważnych jedynie co to części wyeksploatowane. http://allegro.pl/show_item.php?item=6620988299 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dioda83 Zgłoś #295 Napisano 24 Listopada 2016 dzieki za info, tak dokladnie w borze jest silnik z 10 zaworami mniej 150 koni nie 170 z 20 zaworami Generalnie mam nadzieje, ze jak uda mi sie swojego passata sprzedac a kupie ta bore z tym 2.3 z lpg to nie bede zalował.. aktualnie od roku z passatem 0 problemów poważnych jedynie co to części wyeksploatowane. http://allegro.pl/show_item.php?item=6620988299 Nie przerażają Cię koszty OC? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kharel Zgłoś #296 Napisano 24 Listopada 2016 Za ten rok zapłaciłem 450 zł ubezpieczenia OC. Według rankomatu za przyszły zapłacę jakieś 540 więc jest drożej ale nie ma tragedii. Dla porównania za Clio 1.2 również zapłaciłem 450 zł za rok, a to o prawie 200 zł więcej niż wcześniej. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #297 Napisano 24 Listopada 2016 (edytowane) Za ten rok zapłaciłem 450 zł ubezpieczenia OC. Według rankomatu za przyszły zapłacę jakieś 540 więc jest drożej ale nie ma tragedii. Dla porównania za Clio 1.2 również zapłaciłem 450 zł za rok, a to o prawie 200 zł więcej niż wcześniej. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka Zamość jeśli chodzi o OC znajduje się w grupie najniższych składek spróbuj zrobić rekalkulacje w rankomacie czy innym portalu gdzie można przeliczyć OC i podaj kod pocztowy np. dla Lublina lub jeszcze lepiej Warszawy, Wrocławia, Poznania, bądź Krakowa, gwarantuje Ci że się bardzo zdziwisz jakie są różnice w zależności od miejsca zamieszkania. Sam kiedyś mieszkałem w Zamościu i pamiętam że jak się przemeldowałem do Świdnika, który znajduje się w tej samej grupie co Lublin, to zrobiono mi rekalkulację i musiałem dopłacić jakieś 25% wartości OC ze wdlędu na zmianę miejsca zamieszkania. Niestety OC idzie strasznie w górę i niedługo będziemy płacić tyle co Niemcy, Francuzi, lub Włosi... dla przykładu w Sierpniu 2015r za Espace 2005r. silnik 2.0T zapłaciłem 298zł w Styczniu 2016 czyli pół roku później za Passata 2002r, 1.8T 520zł składki przy 60% zniżki Edytowane 24 Listopada 2016 przez michal1981g Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kertagg22 Zgłoś #298 Napisano 24 Listopada 2016 Nie przerażają Cię koszty OC? dziś byłem, pytałem wychodzi do zapłaty na rok 1500zł w hestii. OC ma do lipca ja jedynie będę musiał prawdopodobnie zapłacić dopłate za to, że mam jedynie rok prawo jazdy. Mówiąc szczerze to tak ale z drugiej strony jest okazja kupić coś fajnego. także jak coś Panowie to sprzedam http://allegro.pl/show_item.php?item=6620988299#thumb/5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endriu11111111 Zgłoś #299 Napisano 24 Listopada 2016 dziś byłem, pytałem wychodzi do zapłaty na rok 1500zł w hestii. OC ma do lipca ja jedynie będę musiał prawdopodobnie zapłacić dopłate za to, że mam jedynie rok prawo jazdy. Mówiąc szczerze to tak ale z drugiej strony jest okazja kupić coś fajnego. także jak coś Panowie to sprzedam http://allegro.pl/show_item.php?item=6620988299#thumb/5 Nie to żebym się czepiał, albo był na kupnie, ale średnia cena dla takiego dieselka z 99 roku to 7k PLN. Żeby go sprzedać pewnie trzeba będzie z 500 PLN opuścić . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #300 Napisano 27 Listopada 2016 Witam , chce zrobic czyszczenie przepustnicy i moje pytanie czy obejdzie sie bez adaptacji jesli wyjme i potem spowrotem zamontuje przy zdjetych klemach aku ?? by nie robic adaptacjii ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach