Jump to content
Guest YatzeK

Swap na 2,3 20V 7A, czy tuning 2,3 HY ?

Recommended Posts

Guest YatzeK

Witam wszystkich.

 

Chodzi mi po głowie chytry plan SWAPu silnika w Pasku B2 na 2,3 20V z Audi 90 B3 (7A).

W zwiazku z tym pytanie czy ktoś zna ten silnik na tyle, żeby ocenić stopień komplikacji takiego SWAPu?

Bo przecież fabrycznie były montowane 5-cylindrowe silniki 1,9 i 2,3. Tylko pytanie na ile taka przekładka będzie bardziej skomplikowana niż np. tuning seryjnego silnika serii HY?

 

I na ile silnik 7A różni się od HY montowanego w paskach seryjnie?

 

A może ktoś wie jaki potencjał tuningowy ma silnik HY i jak zniesie podniesienie mocy do poziomu 170-200KM?

 

Z góry dzięki za rady

 

pozdrawiam

 

YatzeK

Share this post


Link to post
Share on other sites

HY jesli kojaze na wtrysku mechanicznym to zabardzo nie jest rozwojowy ze wzgledu wlasnie na klopotliwy uklad zasilania. Mysle ze 7A to bardzo dobry pomysl poniewaz ma juz elektroniczny wtrysk i tam mozna duzo wiecej zdzialac. Komplikacje?? Musisz miec instalacje z audi do tego silnika, troche rzezby i da rade:) napewno mniej klopotu niz tuning HY. Mysle ze Skopek wiecej napisze bo jego kumpel wrzuca taki motor do audi B2 czyli wlasciwie blizniaczy model do naszych Paskow :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest YatzeK

No właśnie chytrość planu zakłada zakup kompletnego Audi na "dawcę organów".

W związku z tym kolejne pytanie:

 

Czy próbować wsadzać do Paska zawias od Audi 90 B3 Quattro, czy walczyć z modami seryjnego? Bo mając komplet gratów, to z silnikiem chyba sobie poradzę. A zawiasu się aż tak mocno nigdy nie czepiałem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy wsadzaniu 20V jest troche rzeźby :D

 

wrzucenie silnika to nie problem. gorzej jest ze skrzynią. bo przecież nie wsadzimy skrzyni od 10V, a można ale to bez sensu (mala tarcza itp, przelozenia), kolejna sprawa ze skrzynią to ciasnota, kumpel wtyknął i musiał troche porezac obudowe i tunel w budzie.

kolejna sprawa to połosie są jak wiadomo wieksze wiec caly uklad zawieszenia najlepiej od b3 przełożyć już na zwrotnicach.. kolejna sprawa to np. licznik. nie jest na linke więc najlepiej wcisnąc w naszą obudowe zegarów bebechy od b3. następna sprawa to pedały. w b3 zamocowane są razem wszystkie .

wysprzeglik u nas jest w grodzi a w b3 w pedałach. nie miesci sie i trzeba zrobic otwor w grodzi żeby lekko wystawał.

ogolnie ciasno z układem wydechowym. 7A ma barana a póloś ma osłone przegubu wewnętrznego. wiec wydech tez trzeba wziąść od b3.

 

img1175ef4.th.jpg

 

Miejsce w ktorym jest ciasno patrz strzałka czerwona.

audijj7.th.jpg

 

49557959ba1.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak bys chcial to bede miec kompletny z instalacja 7A z mojej audi coupe. Wszystko wiazki komputer, zegary podcisnienia no caly komplet jedynie bez kola zamachowego i ukladu chlodzacego

Jak cos to priv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłącze sie pod temat a raczej pochwale........ja mam u siebie włożony silnik 3B z Audi 200 20V Turbo ,mechanicznie niemiałem wiekszych problemów (zawiecha ta sama ,półosie też) ,elektrycznie to tylko aku powedrowało do bagaznika.......no i nowy wydech z jednym końcowym tłumikiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

skrzynie miałem włożona AAH,powinna byc AAU ale helmut musiał zdemontoac,obecnie mam skrzynie AAJ (dłuższa 5-ka).....generalnie skrzynie serii AA-maja te same wałki sprzęgłowe,różnica między skrzynia AAU a AAJ/AAH jet taka ze te drugie maja flansze pod przeguby wewnętrzne na srednice 108 mm ale bez problemu mozna te flansze przekladać

Share this post


Link to post
Share on other sites

A powiedz mi czy duzo rzezby miales z instalacja? Ja za jakis czas tez bede chcial sie zabrac za turbo i narazie zbieram info :) IC zostal seryjny czy tez przerabiales?? W A200 jest troche wiecej miejsca zeby pomiescic osprzet ;) No i wydech od kolektora czy rzezba byla czy weszlo w serii

Share this post


Link to post
Share on other sites
A powiedz mi czy duzo rzezby miales z instalacja? Ja za jakis czas tez bede chcial sie zabrac za turbo i narazie zbieram info :) IC zostal seryjny czy tez przerabiales?? W A200 jest troche wiecej miejsca zeby pomiescic osprzet ;) No i wydech od kolektora czy rzezba byla czy weszlo w serii

 

 

rzezby troche było.....przróbka wspornika pompy wspomagania,aku do bagarznika (skrzynka org. wycieta),przedni pas wyciety i zastąpiony belką z rury,przewody paliwowe w innym miejscu,wydech 2,5"..........i mase różnych drobiazgów,o kosztach nie wspomne......a IC orginalny nie podejdzie ,za gruby,ja mam z Iveco daily

 

ogólnie powiem tak;jeśli niemasz doświedczenia w mechanice ,elektryce i grubego portfela na różne niespodzianki to sobie odpuść.......na dzień dzisiejszy ta imprez kosztowała mnie jakies 3 passaty B2 w przyzwoitym stanie,a to nie koniec :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koszty nie małe napewno ale za to jaka frajda z jazdy :)

 

frajda konkretna .....pomiar G-techem na przyspieszenie do 100 km/h, bez blokowania napedów i wprawy z szybką zmiana biegów ,pokazał 6.72 sek. ,jak sie troche wjeżdze to może uda sie zejśc do 6 sekund

Share this post


Link to post
Share on other sites

ogólnie powiem tak;jeśli niemasz doświedczenia w mechanice ,elektryce i grubego portfela na różne niespodzianki to sobie odpuść.......na dzień dzisiejszy ta imprez kosztowała mnie jakies 3 passaty B2 w przyzwoitym stanie,a to nie koniec :)

 

Spoko spoko pochlonal juz kilkakrotnosc tego co za niego dalem pare ladnych lat temu wiec robie go dlatego tylko bo lubie :) Pieciocylinrowke udali sie wrzucic to nastepny etap bedzie 2.2T :) Z tym IC wlasnie slyszalem ze jest problem bo oryginalnie w A200 jest na przednim pasie za atrapa. Czemu wycinales pas przedni ( w ktorym miejscu) ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

powody były 2 nawet 3......

po pierwsze : łatwiejszy demontaż starego silnika i montaż nowego

po drugie : brak miejsca na puszczenie rury od turbiny do IC

po trzecie : symbolicznie mniejsza masa,2.2 20 VT jest o wiele cięższy od wolno ssącego 10V

 

 

 

poglądowa fota jak to wyglada:

przdziczv4.th.jpg

Edited by syncro 2.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

teraz IC rzeczywiscie ma duzo miejsca chociaz ciecie pasa chyba az tak bardzo nie jest konieczne zwlaszcza jakby IC byl schowany w zderzaku

Share this post


Link to post
Share on other sites

obecnie jest soft na 286 PS..w planach wymiana turbiny na K26 i skrzyni (2 -ka zgrzyta przy ostrej zmianie biegów) ....a co dalej,zobaczymy...ostatni pomiar od 0 do 100 km/h wyszedł na poziomie 5,7 sek,jak się uporam ze skrzynią to realne jest zejście do 100km/h na poziomie 5,5 sekund albo i niżej :)

 

"Nie ma to jak wyciągnąć trupa :cwaniak:"

 

 

jaki trup ?...pasat jest i będzie modyfikowany a to że się nie chwale to nie znaczy że temat umarł

Edited by syncro 2.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

:zeco:zeco:zeco:zeco

podaj jakiś link z opisem Twojego autka, bo brzmi bardzo ciekawie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy