Skocz do zawartości
Gość rysiek78

czujnik przy pedale sprzęgła

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rysiek78

Witam wszystkich, mam pytanko do czego służy czujnik przy pedale sprzęgła i za co jest odpowiedzialny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz tempomat to napewno do jego wyłączania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rysiek78

nie mam tempomatu, a pytam do czego służy bo miałem na nim jakieś zwarcie i w tej chwili go odłączyłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też dziś odkryłem ze zdziwieniem czujnik na pedale sprzęgła. Jest podłączony przewodami, jednak nie mam tempomatu, ani komputera. W takim razie do czego służy? Czy jest założony nad wyrost?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można tak powiedzieć, do tempomatu brakuje Ci manetki i przeprogramowania ECU :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
można tak powiedzieć, do tempomatu brakuje Ci manetki i przeprogramowania ECU :)

 

Rozumiem, że tempomat obsługuje standardowy komputer silnika, a "manetka" to włącznik tempomatu którego u mnie brak.

Posiadam to auto od niedawna i jestem na etapie odkrywania dziwnych różnych rzeczy. Analogicznie do powyższego odkryłem że po to żeby wyposażyć auto w przednie halogeny wystarczy je dokupić i podłączyć. Cała instalacja jest przygotowana. :)

Zastanawiam się ile jeszcze takich ciekawostek odkryję?

Edytowane przez onore
pomy?ka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto co mówi na temat czujnika położenia pedału sprzęgła broszura techniczna dotycząca silnika TDi:

Clutch pedal position determined by F36

 

Engine shudder suppression is a convenience function of the quantity control. To suppress engine shudder, the control unit needs to know whether the clutch is engaged or disengaged. When the clutch is engaged, the injection quantity is briefly reduced.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nie masz temapomatu to możesz spokojnie jeździć z odpiętym czujnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chwilowo tak, ale nie wiecznie. Może się to odbić na komforcie jazdy.

 

Mam lekko wylatane poduchy pod moim AFN'em i u mnie objaw może być bardziej nasilony, ale polecam prosty test.

- zaciągnięty ręczny, luz. Wystarczy dodawać gwałtownie gazu od 900 do 1500. Nic ciekawego się nie dzieje.

- zaciągnięty ręczny, luz, wciśnięte sprzęgło i podobne gwałtownie dodawanie gazu. Buda lekko będzie bujać się na boki, kiedy zaczniemy falować pedałem sprzęgła. Nie uda się to bez jego wciśnięcia bo silnik wtedy będzie mniej gwałtownie reagował na gaz.

 

Jazda z odpiętym czujnikiem może w momencie zmiany biegu objawiać się lekkim szarpnięciem, przy jednoczesnym gwałtownym zdjęciu nogi z gazu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Artur, coś w tym jest. Montowałem u siebie tempomat (1Z silnik) i okazało się że czujnik sprzęgła jest walnięty (pokazuje ciągle wciśnięte sprzęgło). Zrobiłem zworkę na stałe czyli sprzęgło puszczone. Od tamtej pory przy zmianie biegów jest dziwne szarpnięcie. Tak jakby silnik słabiej/później reagował na pedał gazu. Wymiana czujnika pomoże? Jaki to koszt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem powinno pomóc. Sprawdzałem jak samochód zachowuje się na lekko wciśniętym sprzęgle tak żeby jeszcze trzymało, ale żeby czujnik już wskazywał wciśnięcie i w rzeczy samej reaguje inaczej na pedał przyśpieszenia w takiej sytuacji.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik będzie poszarpywał, ale to na prawdę rzadkość !!! chodzi o to, że gdy odłączamy czujnik na pedale sprzęgła, lub impulsator na skrzyni wyłączamy w ten sposób program w ECU który jest odpowiedzialny za płynne przechodzenie silnika w różny stan pracy, jak np. bieg jałowy ... sam mam ten program wyłączony i nie sprawia to problemu w codziennej jeździe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi również nie sprawia to problemu, bo się przyzwyczaiłem. Ale teraz autkiem będzie woził się mój ojciec i kazał coś z tym zrobić albo w przeciwnym wypadku wywalamy tempomat. Jednak wolałbym żeby tempomat został, jest przydatny :)

 

Teraz pozostaje kwestia czujnika położenia pedału sprzęgła. Byłem wczoraj w ASO w Lublinie i niestety, ale takiej części to oni znaleźć nie mogą. Ja też w ETCE tego szukałem ale nic nie znalazłem. Może ma ktoś numer czujnika położenia pedału sprzęgła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skcrack

 

Tempomat w Twoim Passku jest sterowany podciśnieniem :

 

-pompa podciśnienia => nr kat 701 907 325 nadw >> 3A-S-140 276

=> nr kat 701 907 325 A nadw 3A-S-140 277>>

-element ustalający [przy pedale "gazu"]=> nr kat 357 907 327

-zawory napowietrzające [2 szt skrz. bieg ręczna { 1szt hamulec i 1 szt sprzęgło}, 1 szt aut.]=> nr kat 811 907 343 B

-regulator prędkości => nr kat 1H0 907 305.;)

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skcrack

 

Tempomat w Twoim Passku jest sterowany podciśnieniem :

 

.

w TDI podcisnieniem :?: kto Ci tak naopowiadał :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tak. Przy pedale sprzęgła jest "coś" w co wpięta jest wtyczka z 2 pinami. Zwarcie - pokazuje sprzęgło puszczone, rozwarcie - pokazuje sprzęgło wciśnięte. W Vagu cały czas było jako wciśnięte więc zrobiłem na stałe zworkę. I teraz już nie wiem, to do czego jest ta wtyczka? Jutro może będę miał więcej czasu to wymontuję co się da, zrobię foty. Może będzie to jaśniejsze.

Już teraz dziękuję za zainteresowanie tematem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w TDI podcisnieniem :?: kto Ci tak naopowiadał :?:
Passat B4 MY 1996 tempomat

 

b4tempomatex6.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to chyba benzyna ;) w TDI wystarczy manetka i aktywacja vagiem - tam jest nastawnik na pompie i potencjometr gazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale to chyba benzyna ;) w TDI wystarczy manetka i aktywacja vagiem - tam jest nastawnik na pompie i potencjometr gazu
Etka nie rozróżnia Pb i ON w tym temacie,możliwe że jest tak jak piszesz.;) Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności