Gość rysiek78 Zgłoś #1 Napisano 3 Sierpnia 2008 Witam wszystkich, mam pytanko do czego służy czujnik przy pedale sprzęgła i za co jest odpowiedzialny?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #2 Napisano 3 Sierpnia 2008 Jeżeli masz tempomat to napewno do jego wyłączania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rysiek78 Zgłoś #3 Napisano 3 Sierpnia 2008 nie mam tempomatu, a pytam do czego służy bo miałem na nim jakieś zwarcie i w tej chwili go odłączyłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
onore Zgłoś #4 Napisano 15 Listopada 2008 Ja też dziś odkryłem ze zdziwieniem czujnik na pedale sprzęgła. Jest podłączony przewodami, jednak nie mam tempomatu, ani komputera. W takim razie do czego służy? Czy jest założony nad wyrost? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 15 Listopada 2008 można tak powiedzieć, do tempomatu brakuje Ci manetki i przeprogramowania ECU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
onore Zgłoś #6 Napisano 15 Listopada 2008 (edytowane) można tak powiedzieć, do tempomatu brakuje Ci manetki i przeprogramowania ECU Rozumiem, że tempomat obsługuje standardowy komputer silnika, a "manetka" to włącznik tempomatu którego u mnie brak. Posiadam to auto od niedawna i jestem na etapie odkrywania dziwnych różnych rzeczy. Analogicznie do powyższego odkryłem że po to żeby wyposażyć auto w przednie halogeny wystarczy je dokupić i podłączyć. Cała instalacja jest przygotowana. Zastanawiam się ile jeszcze takich ciekawostek odkryję? Edytowane 15 Listopada 2008 przez onore pomy?ka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #7 Napisano 15 Listopada 2008 Oto co mówi na temat czujnika położenia pedału sprzęgła broszura techniczna dotycząca silnika TDi: Clutch pedal position determined by F36 Engine shudder suppression is a convenience function of the quantity control. To suppress engine shudder, the control unit needs to know whether the clutch is engaged or disengaged. When the clutch is engaged, the injection quantity is briefly reduced. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #8 Napisano 17 Listopada 2008 jeżeli nie masz temapomatu to możesz spokojnie jeździć z odpiętym czujnikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #9 Napisano 20 Listopada 2008 Chwilowo tak, ale nie wiecznie. Może się to odbić na komforcie jazdy. Mam lekko wylatane poduchy pod moim AFN'em i u mnie objaw może być bardziej nasilony, ale polecam prosty test. - zaciągnięty ręczny, luz. Wystarczy dodawać gwałtownie gazu od 900 do 1500. Nic ciekawego się nie dzieje. - zaciągnięty ręczny, luz, wciśnięte sprzęgło i podobne gwałtownie dodawanie gazu. Buda lekko będzie bujać się na boki, kiedy zaczniemy falować pedałem sprzęgła. Nie uda się to bez jego wciśnięcia bo silnik wtedy będzie mniej gwałtownie reagował na gaz. Jazda z odpiętym czujnikiem może w momencie zmiany biegu objawiać się lekkim szarpnięciem, przy jednoczesnym gwałtownym zdjęciu nogi z gazu. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #10 Napisano 20 Listopada 2008 Artur, coś w tym jest. Montowałem u siebie tempomat (1Z silnik) i okazało się że czujnik sprzęgła jest walnięty (pokazuje ciągle wciśnięte sprzęgło). Zrobiłem zworkę na stałe czyli sprzęgło puszczone. Od tamtej pory przy zmianie biegów jest dziwne szarpnięcie. Tak jakby silnik słabiej/później reagował na pedał gazu. Wymiana czujnika pomoże? Jaki to koszt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #11 Napisano 20 Listopada 2008 Moim zdaniem powinno pomóc. Sprawdzałem jak samochód zachowuje się na lekko wciśniętym sprzęgle tak żeby jeszcze trzymało, ale żeby czujnik już wskazywał wciśnięcie i w rzeczy samej reaguje inaczej na pedał przyśpieszenia w takiej sytuacji. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #12 Napisano 21 Listopada 2008 silnik będzie poszarpywał, ale to na prawdę rzadkość !!! chodzi o to, że gdy odłączamy czujnik na pedale sprzęgła, lub impulsator na skrzyni wyłączamy w ten sposób program w ECU który jest odpowiedzialny za płynne przechodzenie silnika w różny stan pracy, jak np. bieg jałowy ... sam mam ten program wyłączony i nie sprawia to problemu w codziennej jeździe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #13 Napisano 21 Listopada 2008 Mi również nie sprawia to problemu, bo się przyzwyczaiłem. Ale teraz autkiem będzie woził się mój ojciec i kazał coś z tym zrobić albo w przeciwnym wypadku wywalamy tempomat. Jednak wolałbym żeby tempomat został, jest przydatny Teraz pozostaje kwestia czujnika położenia pedału sprzęgła. Byłem wczoraj w ASO w Lublinie i niestety, ale takiej części to oni znaleźć nie mogą. Ja też w ETCE tego szukałem ale nic nie znalazłem. Może ma ktoś numer czujnika położenia pedału sprzęgła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #14 Napisano 21 Listopada 2008 (edytowane) skcrack Tempomat w Twoim Passku jest sterowany podciśnieniem : -pompa podciśnienia nr kat 701 907 325 nadw >> 3A-S-140 276 nr kat 701 907 325 A nadw 3A-S-140 277>> -element ustalający [przy pedale "gazu"] nr kat 357 907 327 -zawory napowietrzające [2 szt skrz. bieg ręczna { 1szt hamulec i 1 szt sprzęgło}, 1 szt aut.] nr kat 811 907 343 B -regulator prędkości nr kat 1H0 907 305. Edytowane 21 Listopada 2008 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #15 Napisano 21 Listopada 2008 skcrack Tempomat w Twoim Passku jest sterowany podciśnieniem : . w TDI podcisnieniem kto Ci tak naopowiadał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #16 Napisano 21 Listopada 2008 Napiszę tak. Przy pedale sprzęgła jest "coś" w co wpięta jest wtyczka z 2 pinami. Zwarcie - pokazuje sprzęgło puszczone, rozwarcie - pokazuje sprzęgło wciśnięte. W Vagu cały czas było jako wciśnięte więc zrobiłem na stałe zworkę. I teraz już nie wiem, to do czego jest ta wtyczka? Jutro może będę miał więcej czasu to wymontuję co się da, zrobię foty. Może będzie to jaśniejsze. Już teraz dziękuję za zainteresowanie tematem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #17 Napisano 21 Listopada 2008 w TDI podcisnieniem kto Ci tak naopowiadał Passat B4 MY 1996 tempomat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #18 Napisano 21 Listopada 2008 ale to chyba benzyna w TDI wystarczy manetka i aktywacja vagiem - tam jest nastawnik na pompie i potencjometr gazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #19 Napisano 21 Listopada 2008 (edytowane) ale to chyba benzyna w TDI wystarczy manetka i aktywacja vagiem - tam jest nastawnik na pompie i potencjometr gazuEtka nie rozróżnia Pb i ON w tym temacie,możliwe że jest tak jak piszesz. Edytowane 21 Listopada 2008 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #20 Napisano 21 Listopada 2008 dla tych co chcieliby mieć tempomat w TDI za kilka zł http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130151&sid=0796ac5365aff5e4d707d1f6b976a039 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach