Skocz do zawartości
marek85

Dziwny dzwiek TURBO, doradzcie mi co to jest? plik wav na drugiej stronie

Rekomendowane odpowiedzi

(Poprzednio temat tego postu byl taki:

Dlaczego wydech przenosi dzwiek obracajacego sie wirnika turbo?)

 

Zauwazylem dzisiaj cos dziwnego, slysze spod auta dzwiek który brzmi jak obracajacy sie wirnik z turba, wystrczy ze dodam minimalnie "gazu" na np 1.5 tys obr/min i juz to slychac, slychac dokladnie jak obroty sie zwiekszaja i pozniej maleja. Ale co najdziwniejsze to to ze ten dzwiek dobiega bardziej spod spodu samochodu niz spod maski, moze w tlumiku wyleciala mala dzirua i dzwiek z wirnika sie przenosi? Otworzylem maske, turbo chodzi tak jak chodzilo, nic sie nie zmienilo. Co wy na to? Troche mnie to martwi.

 

1.9 AVB 2002r

Edytowane przez marek85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Katalizator ci się posypał. I zmień temat, bo turbo jest przy silniku a nie pod podłogą. Chyba że masz jakąś "niecodzienną" wersję auta :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Katalizator ci się posypał. I zmień temat, bo turbo jest przy silniku a nie pod podłogą. Chyba że masz jakąś "niecodzienną" wersję auta :D

 

 

wiem gdzie jest TURBO :P, (ok juz zmienilem temat :) )

 

jak sprawdzic czy to napewno katalizator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz wejść pod samochód i postukać w niego. Jak będzie dzwonił, to .....wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok jutro to sprawdze, oby to bylo tylko to a nie cos poważniejszego, dodam jeszcze ze po odpaleniu auta przez chwile jest cisza a po paru sek slychac taki swist, gdy lekko dodam to dzwiek ten natęża sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak masz świst to raczej któryś przewód od turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

swist, buczenie, ciezko to opisac (poprostu slychac obracajacy sie wirnik i tyle). Stawiam raczej na ten kat, jutro sprawdze i dam znac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze to któryś napinacz ci przy silniku rzęzi lub wiskoza pada .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem przed chwila auto na dzwigu, niestety dalej nie jestem pewny co to jest, po kolektorze stukalem i nic dziwnego nie zauważylem. Gdy przysłuchiwałem sie bardziej ostatniemu tlumikowi to tam ten dzwiek byl naj bardziej slyszalny, ogólnie wydech jest w calosci, nie zauważylem zadnych pęknięć czy dziur. Wiec jedyne co moge stwierdzic to to ze wydech przenośi dziwiek obracającego sie wirnika turbo, tylko dlaczego to aż tak slychac? (szczególnie na niskich obrotach, w zakresie 1000 - 1500obr/min)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi tak świszczy jak wyciąłem kata ... świszczy nie raz i na wolnych non stop. Ludzie co się trochę znają myślą, że to biturbo :ble:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli co? nie martwic sie? bo myslałem juz ze to cos z turbina :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to jak myslisz ze to turbina to sprawdz turbine (szukaj tematów) - luz na wirniku turbiny

 

u mnie tez slychać turbinę najglosniej wlasnie na samym końcu wydechu, zwlaszcza jak sie lekko dodaje gazu i odrazu odpuszcza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sciągłem dolot do turbiny, popatrzylem przez lusterko i łopatki wyglądają normalnie, nie są połamane itp, niestety gdy gdy poruszałem palcami wałek z turbiny to wyszczuwałem delikatny luz na boki :( jak juz sie domyslam to oznacza to kończące sie turbo nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oto dziwięk który wydaje turbina

 

http://www.wrzuta.pl/audio/1OBrl4V9Cf/gwizd

 

Bylem dzisiaj u trzech mechaników, dwóch z nich mi powiedziało zebym sie nie martwił, ze tak mam jezdzic. ale ostni mechnik otworzył maske i bardziej tam sie przysłuchiwał. powiedział ze turbina chodzi dobrze, tylko jest cos nie tak z recylkulacją spalin, zauważył że EGR wydaje jakies dziwne dzwieki, i miał racje, jak dodaje gazu i odejmuje to cos w nim tak jakby strzela, odbija. I to by sie zgadzalo, bo dzwięk który mnie denerwuje i niepokoi pochodzi bardziej z tlumika (jak przyłozylem ucho do ostatniego tlumika to tam najbardziej bylo slychac) niz od turbiny. Wiadomo ze jest to dzwięk wirującego wirnika turbo, tak na "chłopski rozum" to jakas klapka czy przysłona która reguluje recylkulacje spalin nie domyka sie czy cos takiego, nie znam sie dokladnie na tym ale tak ja to sobie tlumacze. Mechanik ten skierowal mnie do serwisu który zajmuje sie tylko dieslami, ale niestety mieli zamknięte, jutro poszukam innego tego typu serwisu

 

co wy na to ?

 

 

ps. dodam jeszcze ze kolega jotXjot ma IDENTYCZNY problem, rownież ma ten sam silnik, tez rozebrał dolot do turbo ale on nie ma zadnych luzów na wałku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

puki co sam sobie odpowiadam jak widac hehe

 

Umówiłem sie dzisiaj w Gliwicach z Patrykiem z CompSportu, obsłuchał i powiedział zeby sie nie przejmowac, ze te auta tak juz maja i tyle. ze wirnik musiał sie lekko "rozważyc", nie wiem jak to napiasać, poprostu nie jest juz idealnie wyważony jak kiedys i tyle. Ze mam tak jezdzic i sie nie przejmowac.

 

Zobaczymy co sie bedzie działo, puki co nie bede tego rozgrzebywał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kameeloo

Mam podobne objawy, dzwiek jakby wirnik tarl o korpus. Sprawdzalem VAG'iem cisnienie doladowania w roznych zakresach i wszystko jest OK. Dobrze, ze jednak nie jestem jedyny z ta przypadloscia. Obawiam sie tylko, ze z takim dzwiekiem trudno bedzie sprzedac autko :(

 

Pozdrowionka,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie to raczej nie przypomina dzwieku wirnika ocierającego o cokolwiek, i dzwiek ten slyszalny jest na zimnym silniku, na cieplym prawie go nie ma... w sumie juz sie przyzwyczailem, jezdze tak ze 3 miesiące i wszytsko jest w pożądku, oleju nie bierze, cisnienie ok, przyspieszenie tez ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo.Można to raczej porównać do gwizdania.Jeszcze miesiąc temu byłem pewien że to turbina bo gwizd nasilał się po dodaniu gazu a jak schodzi z obrotów to gwizd cichnie stopniowo. Wymieniłem turbinę na nową ale nie z powodu gwizdu tylko po prostu była w totalnej rozsypce.Teraz auto nabrało mocy przestało kopcić ale gwizd jest dalej tak samo słyszalny.Też doszedłem ostatnio do tego że to ze spodu auta dociera odgłos.Dodam również że tak jak koledze gwizda tylko na zimnym silniku.Potem ustaje.Jak otworzyłem ostatnio szybę to gwizd jest dużo bardziej słyszalny.Jeżeli komuś coś przychodzi do głowy to proszę o poradę.Czy to możliwe że dzwięk pochodzi z katalizatora bądź tłumika???A może Paski z Gliwic tak mają.:D

 

Pozdrawiam

Passat Variant 1.9TDI 1999r(AJM)

Edytowane przez Leszekfr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm no to mi teraz dałeś do myślenia, byłem pewny ze to TURBO, a tu nagle pojawiła sie nadzieja ze jednak nie :) wydech mam raczej szczelny, bo mu sie dokladnie przygladałem, a dzwiek dobiega z okolic turbo, chociaż to moze sie tylko tak wydawac.. moze jednak to katalizator sie wydmuchał?

 

 

ps. chyba by mnie szlak trafil jakbym wymienił turbo z tego powodu a to by dalej gwizdało :P

Edytowane przez marek85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co obstawiam też na katalizator.Jutro jadę do mechanika to napiszę co i jak. Odsłuchałem twojego Paska i mamy całkiem podobnie z tym że u mnie gwizda tylko na obciążeniu.Przed wymianą turbiny miałem identyczny dzwięk z tym że auto nie miało mocy i strasznie kopciło.Teraz smiga aż miło tylko gwizd pozostał.Podejrzewam że zabiłem troszkę katalizator przy padniętym turbo.Zobacz nasze gwizdanie słyszalne jest tylko na zimnym silniku a po pewnym czasie ustaje.Wskaźywać by to mogło na katalizator aż do czasu jego rozgrzania.Dam jutro znać jak wrócę od mechanika.

Edytowane przez Leszekfr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności