Skocz do zawartości
Gość baniak

Zaworek upustowy w 1.8t 150KM

Rekomendowane odpowiedzi

Gość baniak

Siemka. Wymienilem dzisaij turbosprezarke w moim passacie bo padla na uzywana k03 z 2002 roku. Chodzi zarabiscie, kopa ma jeszcze lepszego niz na tej poprzedniej i jest taki efekt jakbym mial zawor bov. Tzn jak przycisne i odpuszcze albo przycisne i zmienie bieg to jest takie "pfff" a nie kupowalem zadnego zaworku dodatkowego. Tak powinno byc normalnie w passacie? Nie zeby mi to przeszkadzalo ale wczesniej tak nie bylo :643:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:614: zobacz temat: Blow off Valve a K03

 

na zdjęciu 1: oznaczony jako DV

 

rozrzd18yy.th.jpg turbo011mr.th.jpg

 

sprawdź czy wszystkie wężyki sa poprawnie zamocowane i szczelne - cienki wężyk idzie do DV z tyłu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi

ale taki ppfff czy ssstt bo to istotne :619: pozdro dla turbo-maniaka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość baniak

kadafi to raczej takie pffff .....

 

i co ty na to??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi

no to jak pfff to rewelacja, bowiem swiadczy to ze masz turbine :) u mnie niestety takowej jeszcze nie ma, wiec nie ma ani pff, ani ssttt :) dobra dobra koniec zartow, bo jeszcze zamkna temat... btw - ile cie wyniosla turbinka ?

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgłębiłem lekturę tego artykułu z SR i zaczynam podejrzewać, że u mnie może być problem z zaworem.

 

baniak, napisał, że po zdjęciu nogi z gazu słychać 'ppsss'. U mnie takie zjawisko nasiliło się w ciągu ostatniego roku (ale bardziej jako takie 'hhmmppsss') zwłaszcza gdy odpuszczę w chwili, gdy turbo dopiero rozpędza się (gwałtownie pedał w podłogę, a gdy tylko zacznie gwałtownie przyspieszać - odpust). Owo "hhmmppsss" jest bardzo głośno słyszalne z zewnątrz samochodu, ale i kierowca się cieszy :615:

 

... no właśnie - tylko czy nie wróży to inwestycji? Mam zmieniony soft, więc inne ciśnienie doładowania > inne warunki panują w układzie dolotowym > jak sprawdzić szczelność tego DV?

 

BTW. odkąd jeżdżę tym autem, miałem takie wrażenie, że po zmianie biegu strasznie trudno mu jest się rozkręcić żeby zaczął normalnie przyspieszać > nieporównywalnie lepiej kręci się go na jednym biegu w obrębie skali obrotomierza, niż po zmianie na wyższy. Czy to jest właśnie to co wszyscy opisujecie? Zaworek się nie otwiera do końca, powodując częściowe otwarcie małego obiegu, słyszalne "hhmmppsss" i wyhamowując turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość baniak

zapłaciłem za używaną 700 zł, ale wygląda na bdb gość zapewniał, że jest po przebiegu ok 60tys, na wirnikach brak luzów,

mam też nr telefonu do gościa ze streetracing nr tel 605 44 36 65 krzysiek ,powiedział mi za nówkę 1300zł więc myślę że to ekstra cena, ma podobno różne turbawki.

 

u mnie z tym zaaworkiem to było tak,

przed i po regeneracji turbiny nie było słychać żadnego psss czy pfff, po jakimś czasie przebieg po regeneracji ok 20tys zaczął mi strasznie dymić przy odpalaniu, sciągnąłem wszystkie przewody od turbiny i od IC i okazało się , że znajduje się w nich spora ilość oleju, po przeczyszczeniu węży i zaworków zaczął wydawać właśnie odgłosy tupu pfff czy pssss, myślicie, że mógłbyć zawalony olejem i dlatego nie działał czy to coś innego wydaje taki odłos??

widziałem ten temat co Marek zamieścił i zastanawiam się nad wymianą tego DV

na BlowOff typu Greddy RS??, co wy na to???

 

a może ktoś wie ile kosztuje orginalny DV??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi

mozliwe ze wlasnie ten olej go - nazwijmy to - "tlumil" i dlatego nie miales sykow. przeciez syk jest normalnym objawem kazdej zdrowej turbinki (nawet takiej slabszej)... co to blow-off'a to na allegro jest jakis nowiutki greddy rs za 9stowek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lukasiasty

Orientuje się ktoś w jakiej cenie są te zaworki,podejrzewam,że u mnie coś chyba jest z którymś z nich nie tak,objaw mam taki,że autko czasami jest takie jakby zamulone tak do ok 3tyś rpm powyżej już ciągnie ładnie,a czasami bardzo ładnie się wkręca na obroty od samego dołu aż miło i jest wtedy taki elastyczny lekko sie doda gazu i już wyrywa do przodu,kiedy indziej musze dużo mocniej deptać na gaz żeby szedł. Dochodzą jeszcze do tego dziwne dzwięki uzależnione od stopnia wdepnięcia gazu przedziale obr 2800-3000 takie głośne wycie pojawia się nagle i po przekroczeniu 3tyś obr się urywa,nie jest to żadne łożysko,jest to powiązane z ciśnieniem doładowania i występuje to tylko czasami.

Mógłby mi ktoś polecić jakiś warsztat na śląsku co by się znali na 1.8T,bo coś mu zaczyna dolegać,a ja nie nie umiem mu pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności